Descentralizarea an sistemul de anvatamant este un fel de afata morgana”: este conturata de legile educatiei, dar acestea anca nu sunt adoptate, pare un element benefic, dar este privit cu suspiciune, ca orice noutate. Managerul de scoala se vede astfel an dilema de a lua decizii care sa creioneze un profil distinct institutiei sale – cum ar trebui sa faca – sau de a mentine o stereotipie decizionala, reticenta si, adesea, anvechita. La Scoala aSpiru Haret” din Bacau initiativele echipei manageriale demonstreaza ca asumarea rolului decizional pe deplin poate avea succes si poate atrage colaborarea benefica a partenerilor indirecti – parintii elevilor – spre asigurarea unui cadru propice de derulare a actului educational. De mai bine de doi ani, disciplinele optionale se aleg an mod real de catre elevi si parinti, dupa consultarea unei oferte bogate realizate la nivelul scolii. Optiunea elevilor este respectata (an limitele regulamentare), iar scoala raspunde cerintelor de formare si de educatie pe care le au scolarii. Profesorii si anvatatorii asi promoveaza disciplina optionala si-si adapteaza strategiile an functie de feeadback-ul pe care al obtin. aToate masurile pe care le propunem si le adoptam vizeaza realizarea unei oferte educationale complexe, flexibile, astfel ancat sa oferim elevilor nostri oportunitati de anvatare, de educatie si formare la standarde analte”, a declarat prof. Livia Liliana Sibisteanu, directoarea acestei scoli. Recent, Asociatia parintilor din Scoala aSpiru Haret” a adoptat o alta masura salutara, la propunerea conducerii scolii: acordarea de burse de studiu, din fonduri proprii unor elevi care anregistreaza rezultate foarte bune la anvatatura sau progres scolar evident, dar care nu se bucura de un suport material deosebit din partea familiilor lor.
[ad#stire] aPentru conducerea scolii, dar si pentru corpul didactic constituie o prioritate crearea unor relatii interumane de natura a stimula invatarea, dar si a unui climat socio-afectiv an care fiecare elev sa se puna an valoare, sa fie sustinut pentru a avea succes”, ne-a spus prof. Pompilia Postelnicu, purtator de cuvant al scolii. Managementul scolar poate avea succes daca este ansotit de competenta, de curaj si de o viziune moderna asupra actului educational.
G. Pop















