Apartin de municipiul Bacau, platesc anual darile la bugetul local si cu toate acestea traiesc intr-o zona parca uitata de municipalitate. Vorbim despre locuitorii de pe bulevardul Vasile Pârvan, din cartierul CFR. O artera rutiera principala tranzitata zilnic de sute de masini a trecut in ultimii trei ani prin mai multe reabilitari, insa arata mai deplorabil ca niciodata.
Bulevardul Vasile Pârvan este parca o adevarata “gaura neagra” in “ochii” Primariei Bacau. Taiat de pe harta municipiului, acesta arata mai degraba a drum comunal, decât a municipal. Odata cu demararea lucrarilor la pasajul subteran, aceasta strada este printre putinele care mai fac legatura cu drumul spre Onesti. Zilnic, masini grele sau mici tranziteaza aceasta “poteca”. De ani de zile municipalitatea se chinuie sa o reabiliteze, fara niciun succes. Daca pâna anul trecut bulevardul era plin de gropi, anul acesta a devenit impracticabil din cauza unor guri de canal suprainaltate, lasate asa de constructorul care a lucrat la sistemul de canalizare. Soferii circula greu, incalca sensurile, doar pentru a ocoli capcanele de pe strada.
Proiect de peste 3 milioane de euro
In octombrie 2007, Bulevardul Vasile Pârvan a fost inclus intr-un proiect european numit “Reabilitarea Retelei de Canalizare”, cu finantare 100 la suta nerambursabila (ISPA). Valoarea proiectului este de aproximativ 3 milioane de euro. Termenul de finalizare era 16 aprilie 2009. Lucrarile la reteaua de canalizare au fost efectuate, insa strada a ramas in “paragina”. Desi au inceput lucrarile de reabilitare a strazii, acestea nu au mai fost duse la final. Initial s-a turnat un prim strat de asfalt si au fost inlocuite bordurile. Imediat dupa aceea lucrarea a stagnat. Au trecut câteva luni bune de atunci si nimic nu mai misca pe Vasile Pârvan. Cel de-al doilea strat de asfalt care trebuia turnat, cel de uzura, nu a mai fost pus. Masinile au circulat o vreme pe strada neterminata, iar acum intreaga lucrare s-a deteriorat. Deja au inceput sa se formeze gropi, iar gurile de canal au inceput sa se surpe. Pentru ca sezonul rece si-a intrat in drepturi, finalizarea reabilitarii acestui drum este din ce in ce mai greu de realizat. Odata cu venirea zapezii, Bulevardul Vasile Pârvan va fi din ce in ce mai impracticabil si asta din cauza faptului ca autospecialele de deszapezire nu vor putea face fata gurilor inalte de canal.
Santuri in loc de trotuare
Daca soferii injura printre dinti situatia drumului, nici pietonii nu sunt mai fericiti. Acestia se plâng de trotuarele pe care sunt nevoiti sa mearga zilnic. Pline de gropi si denivelari, pietonalele nu fac deloc nota discordanta cu soseaua. Locatarii s-au saturat sa-si mai strige nemultumirile, pentru ca oricum nimeni nu le raspunde. Acestia acuza municipalitatea de neimplicare. Ei traiesc de ani de zile intr-un santier. Proiectul pe aceasta strada nu a fost finalizat anul trecut, asa cum s-a promis, iar Bulevardul Vasile Pârvan pare sa nu fi fost o prioritate pentru Primaria Bacau. “In anul 2009, investitiile in infrastructura rutiera din municipiul Bacau au insumat peste 200 de miliarde de lei vechi, concretizati in modernizarea in proportie de 90 la suta a 14 strazi din cartierele periferice, amenajarea a patru sensuri giratorii si reparatii curente pentru strazile asfaltate, precum si pentru trotuare, alei, parcari si marcaje rutiere”, declara in urma cu câteva luni Ionut Tomescu, purtator de cuvânt al Primariei Bacau. Bani s-au gasit, asfaltari s-au facut, insa aceasta artera nu a fost inclusa pe lista administratiei. Ea reprezinta probabil acel deficit de 10 la suta, al strazilor din cartierele periferice, care nu au fost modernizate.
Sinziana Filimon















