Bacaul a revenit pe harta proiectelor prioritare privind constructia de autostrazi. Conform planului pe transporturi al Comisiei Europene, o parte din reteaua de autostrazi din România face parte dintr-un proiect pentru care este acceptata finantare europeana, chiar in reteaua Core, cea mai importanta. Planul prioritar include si Bacaul, pe ruta Ploiesti-Albita, pe tronsonul Focsani – Albita, care are o lungime de 155 kilometri si o valoare estimata a proiectului de 1,55 miliarde de euro. Pentru acest tronson exista intocmit de mai multi ani si un studiu de prefezabilitate, dupa cum informeaza site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). O alta autostrada ce ar strabate Moldova, inclusa in reteaua Core, este Târgu Mures – Iasi. Aceasta ar urma sa intersecteze Drumul European 85 in apropiere de Hanul Ancutei, la aproape 80 de kilometri nord de municipiul Bacau. Ministrul Marilor Proiecte, Dan Sova, a declarat recent ca pentru realizarea Autostrazii Iasi – Târgu Mures nu exista surse de finantare si ca proiectul nu ar putea beneficia de finantare europeana. Totusi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, sustine ca a gasit o varianta pentru realizarea autostrazii ce implica un parteneriat public-privat, dar si fonduri mixte si europene. „In prezent, conform Masterplanului pe transporturi al Comisiei Europene nu mai exista notiunea de Coridoare Paneuropene, ci acea de TEN-T. Aceasta autostrada a intrat in reteaua TEN-T, chiar in reteaua Core, cea mai importanta. Acest lucru inseamna ca, intr-adevar, ea poate fi finantata si din fonduri europene”, a explicat Fenechiu. „Am gasit o varianta, un proiect pe care il voi prezenta primului ministru in curand. Pot sa va spun ca o parte va fi realizata intr-un parteneriat-public privat si continuarea ei peste munti, proiect mai complicat, va fi realizata prin fonduri mixte si europene”, a mai declarat Relu Fenechiu.















