28 martie 2024
ReportajBacauan pe Kilimanjaro

Bacauan pe Kilimanjaro

Un bacauan pasionat de alpinism a reusit sa ajunga, impreuna cu alti trei prieteni, pe cel mai inalt vârf al Africii – Muntele Kilimanjaro, unde a cucerit vârful Uhuru situat la altitudinea 5.895 de metri.

Un tânar de 29 de ani, din Bacau, a ajuns pe acoperisul Africii, muntele Kilimajaro, unde a cucerit cel mai inalt vârf. Startul aventurii a fost undeva la sfârsitul lunii trecute, când, impreuna cu alti trei prieteni (inca doi români si un elvetian) s-au intâlnit in Nairobi – Kenya cu alti alpinisti. A trecut de formalitatile vamale, destul de greoaie, apoi a luat un taxi (extrema urgenta dupa ce a pierdut autobuzul) spre Tanzania – baza de plecare pe munte.

“A fost o experienta inedita sa trecem dintr-o tara in alta la bordul unui taxi, dar in Africa totul e posibil”, spune Daniel, temerarul nostru. A strabatut savana henyana presarata pe alocuri de catune locuite de populatia indigena (masai), iar pe 27 iunie a inceput ascensiunea, pe ruta Machame, o ruta de nivel intermediar ca dificultate, dar de nivel maxim ca peisaje oferite.

“Spre incântarea noastra, pe toata perioada excursiei am avut parte de o vreme placuta si un soare stralucitor. Totusi, spre seara, ceata isi facea aparitia pentru a ne aminti ca suntem pe munte, iar noaptea temperaturile scadeau catre 0 grade.”

Dus caldut la lichean

Urcarea a inceput pe Machame Camp situata la altitudinea de 3.000 m, o urcare lina, cu peisaj incântator. Ajunsi in tabara, sunt intâmpinati cu ceai cald si popcorn, apoi cu baia calduta la lighean (“asa a fost dusul nostru in fiecare zi” – tine sa precizeze), ridicarea corturilor si prepararea cinei – supa de castraveti, paste cu sos de legume si o felie de ananas.

Calatoria a continuat pe Picnic Rock, la 3.600 m, “in compania corbilor”, dupa 7 ore de mers s-a instalat o noua tabara la Shira Camp, iar in ziua urmatoare alpinistii au facut cunostinta cu altitudinea de peste 4.000 m, care solicita mai mult organismul.

“Prânzul l-am servit la baza vârfului Lava Tower, la 5.092 m. A fost ziua in care am resimtit pentru prima data efectele rarefierii aerului. Au fost usoare dureri de cap ce ne-au insotit pe toata durata zilei. Poate de aceea si somnul de noapte de la Barranco Hut a fost parca mai odihnitor”, mai povesteste Daniel.

A urmat o urcare cu un grad sporit de dificultate insa seara i-a prins la Karanga Valley (4.200m) intr-o priveliste de vis – in stânga soarele apunea dupa Muntele Meru, iar in dreapta se inalta semet Muntele Kilimanjaro – tinta lor.

Vis implinit, dupa o noapte de frig si vânt puternic

Ziua dinaintea marii incercari li s-a parut scurta, dar intensa. “Patru ore am urcat la pas grabit spre Barafu Camp la 4.600m. Am ajuns in tabara in jurul prânzului. In fata noastra se arata acum in toata splendoarea lui Muntele Kilimanjaro cu al sau vârf Uhuru. Prânzul si cina au fost urmate de scurte reprize de somn”, mai rememoreaza bacauanul nostru. Apoi a urmat ziua cea mare când visul lor avea sa se implineasca.

“Cu putin inainte de miezul noptii am fost treziti de catre ghizi. Un ceai cald si doi biscuti, apoi eram gata de drum. La ora 00.15 a inceput marea provocare, ascensiunea catre vârf”, precizeaza Daniel, retraind cu fiecare fibra din corp momentul. Au urcat la lumina lanternelor, incolonati in sir indian. Concentrarea a fost maxima, urcarea dificila, plina de obstacole fizice si psihice. La ora 05.06, cu precizie elvetiana, erau la Stella Point (5.730 m), fericiti, dar constienti ca mai aveau ceva de luptat pâna in vârf.

Au infruntat vânt puternic, dar si frigul patrunzator, au trecut si de zona ghetarilor si a zapezii vesnice, dorinsa arzatoare i-au tinut in putere, nu mai simteau nimic, apa le inghetase in bidoane, dar nimic nu mai conta. La ora 6.00 visul lor s-a implinit. “Toata epuizarea a disparut. Cu totii am trait acel sentiment de implinire. Toata lumea a cântat, am tipat, ne-am imbratisat. Am reusit!!!”, conchide Dan.

Aventura continua

Ce a urmat dupa a fost mai simplu. Sau asa pare – coborârea pe acelasi traseu, o noua tabara, impresii, interdictii de somn, prânz, odihna, felicitari, maimuteke Kolobos, vegetatie luxurianta, flori de toate culorile. Aventura Kilimanjaro a luat sfârsit!

“Pentru putin timp. Aventura mea africana continua. In prezent ma aflu la Kampala – Uganda si ma indrept spre Jinja spre a vedea izvoarele Nilului”. Atât. Deocamdata. Jurnalul lui Daniel se incheie aici. Ultima data insemnata: 18 iulie 2013.