19 aprilie 2024
ActualitateAmenzi record pentru comercianti si prestatorii de servicii

Amenzi record pentru comercianti si prestatorii de servicii

Poate parea banal, insa o conferinta de presa organizata de Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau ofera informatii utile pentru consumatori, dar si prestatorilor de servicii, comerciantilor si producatorilor.

Toti se intâlnesc in piata, pe piata, in conditii de parteneri. Pentru a reglementa aceste raporturi, un rol important il are si Protectia Consumatorului, care are ca obiect de activitatea verificarea si cercetarea reclamatiilor venite din partea consumatorilor, sanctionarea, acolo unde este cazul, a neregulilor constatate, cât si organizarea de actiuni proprii de control pe anumite domenii.

Numai pe semestrul I al anului 2013 au fost cercetate 569 de reclamatii, venite din diferite sectoare si domenii, de la cetateni sau de la grupuri de cetateni. De asemenea, au fost organizate un numar de 1494 de controale si 33 de controale tematice, unele dirijate de la nivel national.



“Trebuie sa va spun ca majoritatea reclamatiilor s-au adeverit, in proportie de 96 la suta, ceea ce denota seriozitate din partea consumatorilor, increderea in institutia noastra, insa se constata, din pacate, ca multi prestatori de servicii se comporta inadmisibil in raport cu clientul, incalcând legile, normele si normativele care reglementeaza aceste raporturi, dar si calitatea acestora, unele sanctionate drastic de institutia noastra, dar si de alte organisme cu atributii in acest domeniu”, ne-a declarat Alin Nastase, comisar sef al Comisariatului Judetean.

Asttel au fost date 606 amenzi, in valoare de 1.179.700 de lei, si 683 de avertismente. Cea mai mare amenda a fost in valoare de 5.000 de lei, aplicata unei banci din Bacau. Surprinzator, cele mai multe reclamatii nu sunt din sfera comertului cu produse alimentare (46 – 8% din total), ci din domeniul telefoniei fixe si mobile, servicii TV si internet, de unde s-au inregistrat 130 de reclamatii, peste 23 la suta.

Ele au avut in vedere incarcarea nejustificata a facturilor, nerespectarea termenelor de garantie, neconcordante intre datele tehnice inscrise si realitate etc. Urmeaza reclamatii bunurile nealimentare – 103, la furnizorii de utilitati si prestari de servicii – 66, servicii de curierat si transport – 48, banci – 34. “Reclamatiile facute la adresa bancilor au vizat incalcarea legislatiei cu privire la popriri (unui cetatean i s-a oprit din alocatia copiilor, un cuantum dintr-o datorie), a comisioanelor percepute (aici Ordonanta 50 a bulversat domeniul) etc.

Sunt foarte multe reclamatii cauzate de necunoasterea tuturor clauzelor contractuale, cetatenii nu s-au obisnuit, nu s-au invatat sa citeasca cu atentie absolut tot ceea ce semneaza, iar daca nu se pricep este bine sa consulte un specialist, un expert, mai ales ca fiecare banca este obligata sa ofere consiliere gratuita. Acest lucru ar elimina necazurile, neplacerile care pot veni pe parcursul derularii contractelor”, ne-a mai spus Alin Nastase.

Fiind vara, CJPC a derulat mai multe controale privind respectarea prevedeilor legale la prestarea serviciilor in incinta strandurilor, piscinelor, bazinelor de inot, parcurile de distractie debarcadere, ocazie cu care au fost aplicate 8 amenzi, in valoare de 5.000 de lei. Nu au fost uitate pietele, magazinele de desfacere a produselor lactate, a legumelor. O atentie deosebita s-a acordat sigurantei jucariilor, protectiei copiilor, amenzile aplicate pentru neconformitate depasind 30.000 de lei.

Cetatenii sunt sfatuiti sa se aprovizioneze din spatii comerciale autorizate, sa utilizeze servicii prestate de operatori economici autorizati, sa solicite bonul de vânzare/prestare de servicii, fara de care nu se pot face reclamatii. De asemenea, in caz de nevoie pot apela Protectia Consumatorilor Bacau la tel. 0234/51.12.73, e-mail: [email protected], [email protected].

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri