La un an de la semnarea contractului de concesionare a Aeroportului, Dragos Benea, presedintele CJ, afirma ca “este cea mai mare nerealizare” a anului 2010. Declaratia a fost facut in sedinta CJ de sâmbata, in momentul prezentarii raportului de activitate. Tot sâmbata, Oana Chelaru, directorul regiei, a prezentat o informare privind stadiul derularii contractului. Conform acestuia, lucrarile de modernizare ar fi trebuit sa fie deja demarate. Din pacate, obtinerea actelor care stau la baza certificatului de urbanism – avizul Autoritatii Aeronautice Române (AAR), al Inspectiei in Constructii, acordul pentru retele de apa, electricitate etc. – s-a intins pe 6 luni. “Cel mai mult a durat obtinerea avizului de mediu”, a afirmat Oana Chelaru. Au fost si alte obstacole: Aerostar SA voia sa construiasca un hangar si avea deja avizul AAR, trebuia reautorizat Aeroportul, apoi s-a descoperit ca existau doua fâsii care se suprapuneau terenului public concesionat. “Relatia cu Blue Air nu e foarte buna”, mai ales ca regia a actionat-o in judecata, arata Oana Chelaru. “Noi suntem in proces de insolventa cu ei. Au datorii de 2 miliarde la noi, din care 900 de milioane sunt penalitati.” Blue Air are datorii si la utilitati. Compania recunoaste restantele, dar nu se grabeste sa le achite. Saptamâna asta, ar trebui ca CJ sa elibereze autorizatia de constructie pentru modernizarea Aeroportului. Problema e ca Blue Air are de achitat taxa de 33.000 de lei. “Compania zice ca nu ar trebui sa o plateasca pentru ca aeroportul va reveni judetului Bacau peste 35 de ani”, când expira contractul, a explicat Benea. Cum pâna acum Blue Air a fost mereu strânsa la punga, e greu de crezut ca va plati. Totusi, firma pare ca vrea sa inceapa lucrarile de vreme ce a venit cu un grafic in care sunt prinse, pentru 2011, realizarea pistei, a platformei si a terminalului. Oana Chelaru a precizat ca “era imposibil ca lucrarile sa fie realizate in 30 de luni de semnarea contractului”, prin urmare trebuie stabilit un nou termen: 30 de zile de la eliberarea autorizatiei de constructie. “Asta in cazul in care vom elibera aceasta autorizatie”, a precizat, sceptic, Dragos Benea, care apreciaza ca Aeroportul se afla in punctul “T 0”.
Silvia Patrascanu














