Colegiul National „Ferdinand I” asteapta oaspeti de seama ce vor veni din mai multe colturi ale Europei. In perioada 31 mai – 5 iunie, liceul bacauan va fi gazda ultimei intâlniri din cadrul Proiectului Multilateral Comenius „Learning Europe by Arts”. La intâlnire participa elevi si profesori din cele sase institutii partenere din Norvegia, Spania, Franta, Portugalia si Austria. Obiectivele si activitatile desfasurate vizeaza dezvoltarea unor competente cheie la nivel european. In primul rând, exprimarea identitatii prin intermediul artelor, un limbaj universal. Vor fi vizitate muzee, expozitii si galerii de arta, dar si dovezi ale artei medievale românesti, recunoscute de UNESCO. Astfel la Manastirea Voronet, oaspetii vor intra in contact cu pictura murala medievala si cu elemente de spiritualitate româneasca. De asemenea, elevii si profesorii, vor lucra in echipe multinationale, dezvoltându-si astfel competentele lingvistice, interpersonale, sociale. Tot in timpul vizitei tematice, elevii si profesorii vor participa la un atelier de lucru organizat la Muzeul Oului, din localitatea Vama, Suceava, pentru a deprinde ceva din tehnica incondeierii oualor de Pasti. Contactul cu elemente de cultura româneasca se va realiza si prin vizita tematica de la Iasi, unde oaspetii vor avea prilejul de a intra in contact atât cu arhitectura unor cladiri incarcate de istorie: Teatrul National, Universitatea „Al. I. Cuza”, Biserica Trei Ierarhi, Catedrala Mitropolitana, cât si cu expozitiile de pictura din galeriile iesene. Participarea la lectii demonstrative urmareste schimbul de bune practice in educatie, iar organizarea de ateliere de lucru in timpul carora elevii si profesorii vor crea materiale multimedia folosind tot ceea ce au adunat in timpul vizitelor tematice vizeaza dezvoltarea competentelor digitale, necesare intr-o societate ultracomputerizata. Oaspetii vor veni in contact nu doar cu geografia si istoria tarii gazda, ci si cu traditiile/ obiceiurile din perioada pascala prin organizarea unei seri traditionale.















