19 aprilie 2024
ActualitateZilele Școlii băcăuane

Zilele Școlii băcăuane

Educația, activitate subordonată ,,procesului de creștere” al ființe umane, se fundamentează pe potențialul neîmplinit al celui care reprezintă centrul oricărui demers didactic: educabilul. Cu alte cuvinte, ,,a educa” înseamnă a trece individul de la o stare la alta, în sensul transformării lui, în funcție de un ideal, care are ca finalitate ,,dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane, în formarea personalităţii autonome şi în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea şi dezvoltarea personală.” (Legea nr. 1/5 ianuarie 2011, Legea educației naționale, cu modificările și completările ulterioare).

Sub aureola unui timp favorabil reflecției asupra educației, fiind cunoscut faptul că începutul lunii octombrie este marcat de un moment aniversar – 5 octombrie este declarată Ziua mondială a Educației-, Casa Corpului Didactic ,,Grigore Tabacaru” a lansat actorilor educaționali – profesori, elevi, părinți, comunitatea locală – invitația de a-și uni forțele în vederea subordonării aceluiași scop: creșterea calității și a competitivității actului didactic, prin crearea unor grupuri de tip cluster. Astfel, Proiectul educațional județean ,,Zilele Școlii băcăuane”, menit a se desfășura pe parcursul anului școlar 2021-2022, lansează unităților de învățământ din comunitatea locală o provocare la analiză, sursă fundamentală a dezvoltării personale și profesionale.

Colegiul Național ,,Gheorghe Vrănceanu” din Bacău, partener important în acest demers, a inițiat un exercițiu de reflecție despre acțiunile reprezentative pentru viziunea și misiunea acestei instituții, în relație cu dezideratele proiectului propus de CCD Bacău, sub coordonarea doamnei directoare Monica Resmeriță, fiind prezenți membrii Comisiei pentru Curriculum, consilierul educativ al școlii, consilierul psihopedagog, dar și responsabilul CEAC. S-a pornit de la premisa că profesorul este un practician reflexiv, un profesionist în domeniul educației, care meditează la curriculum de predat, la acțiunile educaționale întreprinse, care își formează abilități de a face alegeri curriculare raționale și care se adaptează circumstanțelor concrete, orientând demersul educativ. În urma discuțiilor inițiate, s-a hotărât un plan de acțiune de scurtă durată, desfășurat în perioada 4-8 octombrie 2021, identificându-se, totodată, și acele puncte tari care ar putea constitui ținte strategice ale dezvoltării curriculare la nivelul unității de învățământ, pentru întregul an școlar.



Astfel, în parteneriat cu alte instituții educative, joi, 7 octombrie, se vor desfășura activități reprezentative pentru necesitatea instituirii unui dialog atât pe verticală, cât și pe orizonatală. Elevii vor transpune scenic o dezbatere, pornind de la moțiunea: ,,Dezvoltarea personalității umane este determinată esențial de activitățile complementare (activitățile școlare)”, spectatori fiind dascălii lor. În acceași zi, va fi inițiată o videoconferință, la care sunt invitați membrii corpului profesoral al colegiului, fiind așteptați și dascăli de la instituțiile partenere. Tema acestei întâlniri va fi ,,Dezvoltarea competențelor-cheie, între deziderat și necesitate”, avându-se în vedere necesitatea transformării disciplinelor tradiționale în spații pragmatice de exersare a competențelor transversale. Toți domnii profesori sunt invitați să răspundă la întrebarea ,,Ce este educația de calitate?”, opiniile acestora constituind fundamentul formulării unui Manifest al Educației, care va pecetlui semnificația acestei săptămâni.

Așadar, dacă educația are ca finalitate ridicarea omului pe o treaptă superioară, aceasta presupune că el poate fi modelat, implicit că este educabil.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri