25 aprilie 2024
ActualitateTârg Național al Firmelor de Exercițiu, în Bacău

* elevi și profesori în concursul „Viitorul începe astăzi”

Târg Național al Firmelor de Exercițiu, în Bacău

Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău organizează în aceste zile, vineri 20 aprilie și sâmbătă 21 aprilie, o nouă ediție, a VI-a, a Târgului Firmelor de Exercițiu, transformat în 2018 într-o manifestare cu participare națională.

Evenimentul are loc la Centrul de Afaceri CAEx, unde au expus 30 de firme de exercițiu cu standuri din liceele băcăuane, dar și din județele limitrofe, din cele 106 firme de exercițiu înscrise în concursul intitulat „Viitorul începe astăzi”. Sunt firme din 39 de colegii și licee din 25 de județe de la nivel național, restul de 76 fiind cu participare indirectă.

Ca o comparație, în ediția de anul trecut, a V-a, a târgului, care a fost una regională, au fost înscrise 94 de firme de exercițiu, din 36 de unități de învățământ din 16 județe, în special din zona Moldovei și din două sectoare ale Bucureștiului, din care 25 cu participare directă și 69 cu participare indirectă.



Invitați de seamă

La deschiderea evenimentului, care a avut loc vineri de la ora 11.00, organizatorii au avut invitați din partea autorităților locale și județene, de la Prefectura Bacău, reprezentanți de la Inspectoratul Școlar Județean, cadre didactice universitare atât de la Universitatea „Vasile Alecsandri”, cât și de la Universitatea „George Bacovia”, oameni de afaceri, directori de instituții publice, profesori, elevi, studenți. A urmat apoi susținerea prezentărilor firmelor de exercițiu, derularea efectivă de tranzacții între expozanți, promovarea ideilor de afacere, evaluarea lor de către comisia concursului, pentru ca sâmbătă, 21 aprilie, să se stabilească și câștigătorii. Atmosfera este una vie, plină, încrezătoare, fiecare participant crezând în forța lui, în conceptul afacerii, în promovarea lui și, bineînțeles, în ideea de a fi cel mai bun și de fi premiat.

Idei multiple, afaceri din domenii diverse

Printre standurile expozanților se pot vedea idei diferite de afaceri, de la catering și vânzări de produse online, până la organizări de evenimente, marketing și publicitate, beauty & styling, agenții imobiliare sau servicii de curățenie.


„Sloganul nostru este «Din dragoste pentru brioșe». Cred că prin acesta spunem totul. Firma noastră se ocupă cu producerea și distribuirea acestor prăjituri, în care investim foarte multă dragoste, ca ingredient principal. Ideea acestei afaceri a venit de la șase minți feminine, șase colege de clasa a XI-a și, în același timp, șase prietene, care vor să facă lumea… mai dulce. Bineînțeles că vom și câștiga acest concurs, de aceea suntem aici!”
Miruna Duduc, reprezentanta firmei de exercițiu a Colegiului Tehnologic „Spiru Haret” Piatra Neamț

„Noi avem un atelier de creație. Prestăm servicii în domeniul organizării de evenimente și oferim, totodată, șansa ca părinții care participă la aceste evenimente să aibă unde să își lase copiii, de care tot noi ne vom ocupa, prin diferite activități distractive. Ideea cu atelierul a pornit de la o colegă de-a noastră care are talent în a crea orice, din orice. Este ingenioasă și creativă.”
Ștefănica Cărnăreasa, de la firma de exercițiu a Colegiului „Vasile Lovinescu” Fălticeni

„Ideea de afacere ne-a venit în urma unor discuții între noi, elevii, împreună cu profesorii care ne-au ajutat foarte mult și cărora le muțumim pe această cale. Suntem o cafenea de business și facem de toate: organizăm evenimente, vindem produse. Sperăm să obținem și un premiu. Dar oricum, pentru noi o astfel de participare este binevenită, câștigăm experiență în afaceri și învățăm mai multe lucruri. Chiar mi-ar plăcea ca în viitor să pot fi eu cea care va conduce o afacere proprie.”
Ioana Ioniță, de la firma de exercițiu a Colegiului Economic „Ion Ghica” Bacău

În final se vor oferi premii pentru: cel mai bun stand, cele mai bune materiale promoționale, cea mai bună prezentare în limba română/engleză, cea mai bună pagină web, cel mai bun spot, cele mai multe tranzacții, cel mai bun catalog creativ, cea mai reprezentativă mascotă și cea mai bună firmă.

Obiectivul principal: dezvoltarea competențelor profesionale ale elevilor

Obiectivul principal al acestui târg rămâne, ca în fiecare an, dezvoltarea competențelor profesionale și abilităților dobândite de elevi la firma de exercițiu, alături de valorificarea potențialului lor intelectual și creativ, încheierea parteneriatelor școală – comunitate, promovarea ofertei educaționale și imaginii unităților de învățământ participante.

„Aceste firme de exercițiu sunt însăși esența activității în cadrul liceelor și colegiilor economice. Cred că ar fi indicat ca aceste firme să se înființeze și la celelalte colegii de profil tehnologic, de resurse umane și protectia mediului, tocmai pentru că formează competențe practice elevilor, mai ales că toată informația învățătă despre tot ce înseamnă o afacere se concentrează în acest concept.”
Prof. Mihaela Ciuchi, inspector școlar discipline tehnice

„Am plecat de la o ediție locală, prima ediție, care a fost organizată la noi în școală, cu firmele de exercițiu de la Colegiul Economic Bacău, și iată că acum vorbim de o ediție națională. A fost locală, apoi județeană, ne-am extins apoi spre ediții regionale, cum a fost anul trecut, iar acum avem participanți din toată țara, inclusiv de la București. Poate că în anii următori vom putea vorbi chiar de o ediție internațională a acestui Târg al Firmelor de Exercițiu, de ce nu? Nu se știe niciodată. Cert este că elevii sunt foarte interesați, au pus mult suflet în ceea ce fac și chiar îi felicit pe profesorii care s-au implicat și care le-au fost mereu alături.”
Prof. Ovidiu Relu Cojocaru, directorul Colegiului Economic „Ion Ghica” Bacău

Prin firmele de exercițiu, create la nivelul școlii sau clasei, participanții se familiarizează cu piaţa muncii, cu dinamica mediului intern și extern în care acționează firmele reale, învață cum noțiunile teoretice de la clasă pot fi puse în practică, cum să aplice informațiile privind achizițiile, vânzările, marketing-ul, contabilitatea, IT-ul, limbile moderne, managementul și cum să identifice oportunitățile ivite pe piață pentru anumite produse, oferte sau servicii.

Evenimentul este organizat cu sprijinul Primăriei și Consiliui Local Bacău.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri