Reprezentantii societatii Transport Public afirma ca municipalitatea ar trebui sa subventioneze transportul in comun pentru toti pensionarii ale caror venituri lunare nu depasesc suma de 650 lei. Reprezentantii sustin ca Primaria este obligata de lege sa sprijine categoriile defavorizate din municipiu si ca banii din bugetul local provin din buzunarele bacauanilor, motiv pentru care edilii ar trebui sa se implice cu adevarat in acordarea de facilitati la transport.
Nicuta Manea Citu, avocatul societatii Transport Public, a declarat pentru cotidianul Desteptarea ca municipalitatea trebuie sa rezolve doua mari probleme legate de subventionarea transportului in comun pentru categoriile defavorizate. Potrivit reprezentantului Transport Public, Primaria ar trebui sa subventioneze transportul pentru o categorie mai larga de pensionari, in care sa intre inclusiv vârstnicii ale caror venituri lunare nu depasesc suma de 650 de lei. “Apreciem ca Primaria ar trebui sa suporte costurile cu transportul in comun si pentru pensionarii ale caror venituri nu depasesc 650 lei. In prezent, doar pensionarii cu venituri sub 490 lei beneficiaza de facilitati la transportul in comun. Este o perioada de criza si noi credem ca inclusiv categoria sus-mentionata de pensionari, ale caror venituri sunt de pâna la 650 de lei, ar trebui sa fie subventionata de Primarie. Bani sunt si nu trebuie sa uitam ca bugetul local este constituit din taxele si impozitele platite de bacauani. Nu am vazut masive investitii publice in Bacau pentru ca edilii sa sustina ca banii sunt cheltuiti pe mari proiecte de interes general, asa ca acesti bani pot fi folositi pentru a-i ajuta pe cei loviti de criza”, a explicat Manea Citu.
Citu a mai spus ca municipalitatea trebuie, de asemenea, sa suporte din bugetul local si transportul persoanelor cu handicap sever, intrucât asa prevede legislatia in vigoare. “Pâna acum, la categoria persoanelor cu handicap sever Transport Public suporta 70 la suta din subventie, in timp ce Primaria doar 30 la suta. Consideram ca este normal ca Primaria sa suporte integral costul tichetelor de transport pentru aceasta categorie sociala. Va repet, noi contribuabilii dam bani la bugetul local. Primaria nu face niciun favor. Din banii nostri, Primaria trebuie sa asigure politici sociale corecte. Pâna la urma Transport Public este o societate comerciala si nu o organizatiei non-profit”, a mai spus avocatul. Aceasta a opinat ca societatea de transport nu poate accepta ca moneda de santaj din partea Primariei incheierea unui asa-zis act aditional, document ce prevedea desfiintarea contractului de concesiune incheiat de Transport Public cu municipalitatea in 2004 si valabil pe 25 de ani.















