miercuri, 24 decembrie 2025

Sub semnul intrebarii

Respectarea termenului limita pentru lucrarile de la pasajul Stefan Guse – Oituz, incerta

Cei care lucreaza la constructia pasajului rutier Stefan Guse – Oituz sunt presati de timp. Conform calendarului de executie, finalizarea acestei lucrari este prevazuta pentru luna viitoare. Ultimele sapaturi s-au facut la sfarsitul saptamanii trecute, dar sunt inca probleme pentru ca nu s-au obtinut toate avizele pentru utilitati, ceea ce pune sub semnul intrebarii respectarea termenului-limita.

Imensul prefabricat din beton care reprezinta de fapt pasajul propriu-zis a fost impins pe o distanta de peste 80 de metri, dinspre cartierul CFR spre strada Oituz. Pe ultima suta de metri echipele lucreaza pentru a recupera timpul pierdut, mai ales ca in sezonul de iarna santierul a fost oprit. Constructorul se grabeste acum sa respecte termenul de finalizare a lucrarilor, stabilit prin proiect pentru iunie 2011. Sambata au avut loc ultimele sapaturi pe sub cele 12 linii de cale ferata. "A trebuit sa lucram mai intai la statiile de pompare. Trebuie sa terminam betonarea peretilor si speram ca in iunie sa fie dat in circulatie", a explicat Grigore Ioanid, liderul consortiului care este responsabil de executarea lucrarilor. Urmatoarea etapa din lucrare o reprezinta amenajarea interiorului tunelului, pentru traficul auto, precum si legarea acestuia cu rampele de acces. In plus, trebuie amenajate sensurile giratorii. Toate aceste lucrari trebuie realizate in mai putin de trei saptamani.

Probleme cu avizele

Daca acest plan este batut in cuie, constructorul are probleme legate de racordul la utilitati. "Mai sunt de rezolvat chestiuni de logistica si finisaje. Probleme au fost cu relocarea utilitatilor. Abia miercuri am reusit sa incheiem lucrarile cu mutarea conductei de apa, dupa opt luni de zile, daca va dati seama. Avizul la gaze il vom obtine abia in aceasta saptamana, pentru ca trebuie sa facem un drum in Germania", a mai declarat Grigore Ioanid. Bacauanii care trec zilnic prin zona au pareri diferite despre modul cum avanseaza lucrarea sau cat a fost ea de necesara, aceasta pentru ca de aproape un an de zile, traficul rutier a fost deviat in mai multe zone din oras, iar locuitorii de pe strada Garii, care stau in vecinatatea lucrarilor, s-au plans in nenumarate randuri ca nu mai au pe unde sa circule, este zgomot in permanenta si in plus, din cauza trepidatiilor provocate de utilaje, structura imobilelor a fost afectata. Ramane de vazut daca vor scapa de toate aceste inconveniente la timpul stabilit: adica in mai putin de o luna de zile.



Pasajul subteran este o investitie ce se realizeaza prin fonduri europene. 24,5 milioane de lei reprezinta fonduri nerambursabile, in timp ce restul investitiei pana la 31 de milioane de lei este acoperit din bugetul local. Potrivit proiectului, pasajul va avea o lungime de 300 de metri si este structurat pe trei zone distincte: rampa Stefan Guse, pasajul rutier subteran propriu-zis si rampa Oituz.
Andreea Gavrila

Era necesara o astfel de investitie? Cum merg lucrarile in opinia dumneavoastra?
Nelu Bojescu
„Nu stiu daca este necesara. Nu stiu ce legatura are orasul cu cartierul CFR. Ploua in scoli si spitalele sunt vai de capul lor. Erau mai importante acestea".

Vasilica Ciutea
„Se spune ca prin iunie, iulie o sa fie gata, dar cine stie? E greu mai ales ca e noroi cand ploua, dar poate o sa fie si mai bine".

Radu Dumitru
„Ce sa-i facem? Asa merge peste tot treaba in Romania, foarte greu, asa ca nu mi se pare nimic iesit din comun".



spot_img