Fiscul le-a pus gând rău profesorilor care dau meditații pe bani, obligându-i să se doteze cu case de marcat, dacă încasează banii numerar sau cu cardul. În plus, la fiecare încasare trebuie emis bon fiscal.

Potrivit finanțiștilor, veniturile din meditaţii se încadrează în categoria veniturilor din activităţi independente, fiind reglementate de prevederile Codului fiscal (Titlul IV – Capitolul II). Prin urmare, profesorii trebuie să se doteze cu case de marcat fiscale. Vor fi exceptate de la această obligațiile situațiile în care încasările se fac prin transfer bancar. „Persoanele care realizează venituri din meditaţii au obligaţia de a depune la organul fiscal Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212), în termen de 30 de zile de la data începerii activităţii, în vederea declarării veniturilor estimate (definitivarea impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale obligatorii, datorate în condiţiile legii, funcţie de situaţia fiscală concretă, se realizează în anul fiscal următor, până la termenul limită de depunere a declaraţiei)”, este mesajul transmis de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Dacă banii pe meditații sunt încasați în numerar sau folosind plata cu cardul, profesorii trebuie să se doteze cu o casă de marcat și/sau POS (chiar și portabile, dacă meditațiile sunt date acasă, la elev), emițând de fiecare dată bon fiscal.



Sumele fără acoperire fiscală, puse sub sechestru

Majoritatea covârșitoare a profesorilor dau meditații la negru, la tarife stabilite de comun acord cu familia elevilor. În aceste condiții, ANAF anunță că profesorii care nu-şi declară veniturile obținute din meditaţii riscă oricând să fie verificaţi de inspectorii fiscali, caz în care sumele sau bunurile care nu au acoperire fiscală putând fi puse sub sechestru. Specialiștii le recomandă profesorilor care prestează astfel de activități să se înregistreze ca persoană fizică autorizată (PFA) sau ca întreprindere individuală (II). Însă, mai există și varianta înființării unui SRL. Aceste demersuri i-ar costa pe profesori între 500 şi 2.000 de lei, cheltuieli care includ și costul casei de marcat sau a POS-ului, estimate la circa 700 de lei, plus plata unui specialist care să țină contabilitatea încasărilor. Nu în ultimul rând, la fiecare trei luni, profesorii trebuie să achite cei 3% Fiscului. Pentru a se înregistra fiscal, ANAF le-a pus la dispoziție o linie telefonică – 031.403.91.60 – prin care profesorii vor fi ajutați de inspectorii fiscali să intre în legalitate, arătându-le pașii pe care trebuie să-i facă în scopul depunerii Declaraţiei Unice.

Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"
PUBLICITATE