miercuri, 24 decembrie 2025

Profesor de la „Ferdinand I” instruit peste hotare

Paralela intre doua sisteme de invatamant diferite

Profesorul de informatica Liliana Ursache, de la Colegiul National “Ferdinand I” Bacau, a fost la un stagiu de formare tocmai in Katerini – Grecia. Pentru acest lucru cadrul didactic a obtinut un grant Comenius de mobilitate individuala pentru formare continua din partea Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Activitatea de formare a profesorului bacauan Liliana Ursache (foto mijloc) s-a numit “Moodle at School”. Instruirea a avut loc într-un laborator de informatica al scolii gazda (Platon), o scoala particulara, iar trainerii au folosit laptopuri, videoproiectorul si tabla inteligenta. “Ni s-a prezentat conceptul de e-learning, definitie, caracteristici, ni s-au oferit exemple. Am aflat ce este constructivismul si am vazut cum poate fi folosit în procesul de învatare-evaluare. Ne-au fost explicate resursele – etichete, foldere, pagini web, prezentari standard, pachete de programe, URL si activitatile platformei Moodle – baza de date, chat, feedback, forum, glosar, lectie, seminar, sondaj”, a explicat profesorul bursier. Scopul acestui stagiu de formare, de a învata participantii sa foloseasca Moodle, a fost atins în totalitate, fapt dovedit de cursurile pe care le-a realizat acolo, mult apreciate de traineri.

A imbinat utilul cu placutul

In paralel cu acest curs, gazdele au organizat o excursie pe muntele Dion. “Am vizitat un muzeu cu multe antichitati descoperite în zona, un parc arheologic mare, unde au fost gasite antichitatile si unde fusese un oras antic. Se puteau vedea vestigiile bailor, sanctuarelor, basilicii. Apoi am vizitat manastirea de calugari Sf. Dionysios. Am asistat si la parada desfasurata cu ocazia zilei nationale a Greciei”, a mai povestit prof. Ursache. Pe toata perioada bursei a purtat discutii cu organizatorii despre sistemul de învatamant din Grecia, despre greutatile ridicate de conducerea unei scoli particulare, despre proiectele europene derulate de aceasta.



Elevi impartiti pe grupe

„Scoala particulara «Platon» din Katerini are în jur de 300 de elevi, de la gradinita pana la liceu, iar transportul lor este asigurat de microbuze particulare. Toate clasele sunt dotate cu videoproiector si smart board. Clasele au în medie 30 de elevi, dar se împart pe grupe pentru o mai buna eficienta. În ultimul an de liceu clasele se divid în 6 grupe la anumite discipline. Profesorii de la scolile particulare sunt mai bine platiti decat cei de la scolile de stat, dar petrec mult mai mult timp la scoala. În schimb, în sistemul public titularizarile sunt pe viata”, a facut o comparatie profesorul intre sistemul de invatamant grecesc si cel romanesc. A mai observat ca acolo elevii si profesorii sunt degajati, au o relatie apropiata, amicala. “Desi elevii sunt mai relaxati decat la noi, sunt si mult mai responsabili. Nu deterioreaza mobilierul, videoproiectorul, tabla inteligenta din fiecare sala de clasa si nu fumeaza la scoala. Toti elevii obtin în timpul liceului certificatul ECDL si atestatul Cambridge si toti sunt admisi la facultate, ceea ce confirma calitatea educatiei pe care o primesc în aceasta scoala”, a mai precizat. Dupa evaluarea finala, toti participantii bursei Comenius din Katerini au primit certificat de absolvire a cursului si document de mobilitate Europass.
Roxana Neagu



spot_img