duminică, 21 decembrie 2025

Primaria santajeaza Transport Public

Conventie de ochii lumii

Problema acordarii subventiilor la transportul in comun pentru pensionari si persoane cu dizabilitati este departe de finalizare. Desi alesii locali au aprobat un proiect de hotarâre in acest sens, documentul elaborat de aparatul de specialitate al municipalitatii contine un santaj murdar la adresa societatii Transport Public. Edilii conditioneaza continuarea subventionarii transportului pentru categoriile defavorizate de semnarea de catre conducerea societatii a unui act aditional prin care aceasta accepta ca traseele din municipiu trebuie sa faca obiectul unei noi licitatii de concesionare.

Pensionarii nu pot circula gratuit cu autobuzele Transport Public pentru ca municipalitatea nu a incheiat inca o conventie in acest sens cu societatea bacauana. Desi pe 31 martie consilierii locali au aprobat in sedinta extraordinara un proiect de hotarâre in acest sens, se pare ca cele doua parti sunt departe de un acord.
Motivul impasului in care s-a ajuns il constituie faptul ca proiectul de hotarâre aprobat cu unanimitate de alesi contine un santaj la adresa conducerii societatii Transport Public.
Practic, conducerea Primariei conditioneaza prelungirea conventiei privitoare la acordarea subventiilor de semnarea de catre conducerea companiei de transport a unui act aditional vizând recunoasterea faptului ca traseele din municipiu trebuie scoase la licitatie, ca urmare a expirarii contractului de concesiune din 2004!



Concesiune pe 25 de ani

In opinia edililor, manifestata explicit prin mai multe declaratii remise publicitatii in ultima saptamâna, contractul de concesiune nr.11252 din 26 martie 2004 expira pe 26 martie 2010. Asta, in conditiile in care contractul amintit anterior a fost incheiat, in urma unei licitatii, pe o perioada de 25 de ani, deci pâna in 2029. De altfel, Capitolul III din Contract prevede, la Articolul 3, alineat 1, ca "durata contractului de concesiune este de 25 de ani si acesta intra in vigoare odata cu semnarea lui de catre ambele parti".

Sedinta organizata in pripa

Cu doar o zi inainte de termenul limita privind expirarea conventiei trimestriale incheiata in ianuarie 2010, alesii locali au primit la mapa un nebulos proiect vizând prelungirea intelegerii cu Transport Public "pâna la organizarea unei noi licitatii in conformitate cu Legea 92". Pe 31 martie, a doua zi, consilierii au aprobat proiectul cu unanimitate de voturi, fara a-l aprofunda câtusi de putin.
Mai mult, conducerea Primariei a intârziat se pare in mod deliberat prelungirea conventiei incheiate in ianuarie, tocmai pentru a constrânge societatea de transport in comun sa accepte neconditionat semnarea actului aditional devenit obiect de santaj.

„Nu am primit nimic oficial. Nu am cunostinta de un act aditional”

Bogdan Ghervan, presedintele Consiliului de Administratie al Transport Public, a declarat ca nu a primit niciun document oficial din partea municipalitatii privitor la prelungirea conventiei. Mai mult, Ghervan a opinat ca nu stie nimic despre existenta unui act aditional la conventie. "Nu s-a incheiat nicio conventie cu municipalitatea pâna la termenul de 31 martie, data la care expira intelegerea din ianuarie. Am inteles ca s-a aprobat in Consiliul Local o hotarâre, dar noi nu am primit nimic oficial. Asteptam sa vedem ce vrea Primaria. Nu am fost intrebati cu privire la noua conventie, nu am discutat nimic. Pur si simplu s-a venit, peste noapte, cu o asa-zisa conventie. Daca municipalitatea ar fi considerat ca exista aspecte suplimentare de discutat ar fi trebuit sa initieze din timp negocieri. Nu am cunostinta despre niciun act aditional. Eu stiu ca un act aditional are un caracter consensual, nu unilateral. Repet, nu stiu nimic despre niciun act aditional", a declarat Ghervan.

Lucian Bogdanel



spot_img