Pasarela Margineni devine de la an la an din ce in ce mai impracticabila pentru autoturismele care o traverseaza. Dupa ce in fiecare sezon de asfaltare a fost peticit, acum podul se degradeaza din ce in ce mai mult. La orele de vârf, traficul devine aglomerat, iar soferii se chinuie sa evite gropile amplasate parca strategic din metru in metru.
A mai trecut o vara, apoi o iarna si podul Margineni incepe sa se degradeze tot mai mult. Dupa ce a fost reparat in mai multe rânduri, gropile ies din nou la iveala, dovada faptului ca asfaltarea a fost facuta de mântuiala. Daca in urma ninsorilor, carosabilul a fost acoperit cu zapada, acum modul in care se circula este infernal. Soferii adreseaza administratiei locale numai "vorbe dulci", de fiecare data când traverseaza podul. Cei mai suparati pe situatie sunt localnicii din Margineni, care circula pe aceasta pasarela zilnic, venind in Bacau. Intr-adevar, pasarela a fost reparata, insa nu de la A la Z, ci doar peticita pe ici-pe colo. In timp, plombele au sarit, iar hârtoapele s-au adâncit si mai mult. Mai nou au inceput sa apara si fisuri in asfalt. Soferii cu greu traverseaza podul. Unii incetinesc la trecerea prin gropi, altii frâneaza brusc si le ocolesc. Nu doar soferii se chinuie, ci si pietonii. Dupa ultima ninsoare, nimeni nu s-a sinchisit sa curate trotuarele. Acum acestea sunt pline de zapada, gheata si material antiderapant. Conform Primariei Bacau, pasarela Margineni ar trebui sa intre intr-un proiect de modernizare, care presupune si largirea podului, astfel incât sa fie patru benzi de circulatie, câte doua pentru fiecare sens. Cum si când se va realiza acest lucru, ramâne de vazut. In baza unei declaratii facute de viceprimarul Roxana Mironescu in vara anului trecut, lucrarile de modernizare ar trebui sa inceapa imediat ce se vor finaliza cele ce se desfasoara acum la pasajul subteran ce va lega municipiul Bacau de cartierul CFR. Pâna atunci, soferii vor inghiti in sec si vor fi atenti sa nu dea in gropi.
Sinziana Filimon















