duminică, 21 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 4296

Atletism, juniori III / Bacauanii au cucerit 6 medalii de aur, una de argint si 5 de bronz

O duzina de medalii

In weekend, Bucurestiul a gazduit campionatele nationale de atletism indoor pentru juniori III. La aceasta competitie, care a avut o participare numeroasa (peste 350 de atleti de la 97 de cluburi), delegatia bacauana care a facut deplasarea in capitala a cucerit 12 medalii (6 de aur, una de argit si 5 de bronz). Dintre atletii bacauani, performante notabile au obtinut Georgiana Anitei si Gabriel Bitan, care si-au trecut in cont câte doua titluri nationale, remarcabila fiind si evolutia lui Andrei Neacsu (trei medalii de bronz). In continuare va prezentam clasarile pe podium ale atletilor bacauani.
Aur: Georgiana Anitei (CSS Bacau – SCM Bacau) – triplusalt (12,28 m) si lungime (5,81 m); Gabriel Bitan (CSM Onesti), 60 m (7,27 s) si lungime (7,13 m), Adelina Sandu (LPS Braila – CSM Onesti), 60 mg (8,69 s); Anca Tocila (CSS Bacau), inaltime (1.66 m).
Argint: Adelina Sandu (LPS Braila – CSM Onesti), triplusalt (12,10 m).
Bronz: Andrei Neacsu (CSS Bacau), triplusalt (13,38 m), 400 m (55,19 s) si lungime (6,20 m); Maria Bindac (CS Arena 2011), greutate (11,89 m) si Diana Volf (CSS Bacau), 60 mg (9,08 s).

Virozele netratate ajung la Urgente

    Cabinetele medicale si unitatile de primire urgente ale spitalelor sunt aglomerate in aceasta perioada de pacienti cu viroza. Cei mai multi dintre cei care ajung la Urgenta spun ca s-au adresat mai intâi medicului de familie, care le-a prescris tratament, dar ca acesta nu si-a facut efectul. „Pacientii nu stiu, probabil pentru ca nu le spune nimeni, ca tratamentul trebuie dus pâna la capat si incheiat cu o noua vizita la medicul care l-a prescris, a explicat Gina Popovici, asistent sef la Unitatea de Primire Urgente a Spitalului Judetean de Urgenta Bacau. Intreruperea tratamentului fara avizul medicului este o greseala.” In weekend-ul trecut, zeci de bacauani au ajuns la UPU in SJU din cauza virozelor netratate sau pentru care s-au luat medicamente nepotrivite. Acestia prezentau stari febrile, dureri de cap si rinoree. In aceasta perioada cu schimbari de temperatura, medicii recomanda atentie sporita la alegerea articolelor de imbracaminte. Este contraindicata renuntarea la hainele groase, de iarna, si trecerea la imbracaminte prea subtire. Pentru fortificarea organismului slabit de alimentatia din sezonul rece, se recomanda consumul de legume proaspete si administrarea unor suplimente de vitamine si minerale, insa numai dupa sfatul medicului.

    Produse retrase de pe piata

      Scandalul alimentelor toxice continua. Luni, Danone România a anuntat ca a retras de pe piata, preventiv, 75 de tone de produse, dupa ce rezultatele analizelor au confirmat prezenta aflatoxinei M1 pentru o livrare de la unul dintre furnizorii sai de lapte. Controale au inceput si la automatele pentru distribuirea laptelui. 32 au fost inchise preventiv. In România exista 335 de astfel de aparate. In judetul Bacau functioneaza 21 de automate de lapte si de la fiecare au fost prelevate probe. Nu s-au gasit probleme. Nu doar in cazul laptelui au aparut noi alerte. Producatorul conservelor de carne din vita „Ardealul” a cerut ca acestea sa ramâna in depozitele comerciantilor. Producatorul ar fi initiat o investigatie la adresa furnizorilor de materie prima cu privire la etichetarea neconforma, in conserve fiind prezenta si carnea de cal, nu doar cea de vita. Saptamâna trecuta si micii din lantul de magazine Kaufland au fost retrasi, in asteptarea unor rezultate ale analizelor.

      Au ajuns pe patul de spital cu oasele sfarâmate

        La sfârsitul saptamânii trecute, la Unitatea de Primire Urgente a Spitalului Judetean de Urgenta Bacau au ajuns 18 bacauani care au fost victime ale unor agresiuni. Cei mai multi dintre acestia au putut fi tratati la Urgente si au plecat acasa cu indicatia de a continua tratamentul si a se prezenta la control medical in policlinica. Doi dintre pacienti nu au scapat, insa, asa de usor. R.C., de 41 de ani, din Beresti-Bistrita, s-a ales, in urma bataii primite sâmbata, cu fractura de piramida nazala si fractura de sold drept. Barbatul a fost internat in sectia Oropedie. Un alt pacient, Gavril A., de 70 de ani, din Ungureni, a fost batut de o persoana cunoscuta, dupa cum a declarat politistilor. Medicii l-au diagnosticat cu traumatism toraco-abdominal si fractura de stern. Pacientul a fost internat in sectia Chirurgie, unde va mai ramâne, din cauza vârstei, sub supraveghere medicala, pentru a fi prevenite complicatiile.

        Politistii au dat amenzi in piete

          Agentii de la Politia Locala Bacau i-au controlat zilele trecute pe comerciantii din pietele din municipiu. Au verificat daca acestia detin certificate de producator si au stat cu ochii pe cei care fac comert ilicit. In doua zile au fost verificate 70 de persoane de la tarabe si s-au aplicat 17 sanctiuni, in cuantum de 7.300 de lei. Sase persoane s-au ales cu amenda de 1.000 de lei fiecare pentru ca vindeau diverse produse fara autorizatie eliberata de Primaria Bacau.

          Ars cu lampa de benzina

            Un barbat de 38 de ani, din Moinesti, A.M., s-a ales cu arsuri in timp ce lucra cu o lampa cu benzina. Barbatul a fost transportat mai intâi la Spitalul Municipal de Urgenta Moinesti, de unde a fost transferat la Spitalul Judetean de Urgenta Bacau. Diagnosticat cu arsuri de grad II si III pe fata, urechi, gât si mâini, pacientul a fost internat in sectia Chirurgie Plastica.

            Retinuti pentru ca au vrut sa fure vaci de rasa

              Trei tineri, din comuna Sarata, au crezut ca vor da lovitura daca vor reusi sa sustraga bovine dintr-o ferma specializata din comuna Luizi Calugara. Pusesera ochii pe vaci de rasa, scumpe, si aveau de gând sa fure câte una pentru fiecare. Au fost insa vazuti de cineva si dati pe mâna politistilor din localitate. Oamenii legii au adunat imediat mai multi voluntari si au pornit catre ferma. Au prins in flagrant doi dintre suspecti, unul reusind sa fuga in padure, dar si acesta a fost retinut o ora mai târziu. Cei trei au fost retinuti pentru 24 de ore si vor fi prezentati Parchetului de pe lânga Judecatoria Bacau cu propunere de arestare preventiva pentru tentativa la furt calificat.

              Rabla porneste peste o luna

                In aprilie, Ministerul Mediului si Administratia Fondului pentru Mediu dau startul unei noi editii a programul de innoire a parcului auto national, „Rabla”. Desi programul se aseamana cu celelalte editii derulate pâna acum, autoritatile au venit si cu o serie de modificari menite sa scoata samsarii in afara acestui program. De aceea, de acum tichetul va fi unul singur, in valoare de 1500 de euro si nominal. La cumpararea unei masini noi se va putea folosi un singur voucher si nu trei ca anul trecut. Vor fi eliminati si intermediarii care luau la preturii derizorii rablele si le valorificau ulterior pentru sume mai mari. Se va introduce obligativitatea ca cel care da o masina la casat sa o fi cumparat cu cel putin un an inainte de a o instraina. Rablele trebuie sa aiba cel putin zece ani vechime. In ceea ce priveste fondurile alocate acestei sesiuni, nu s-a stabilit o suma. 300 de tichete au fost alocate in sesiunea din august judetului Bacau in cadrul Programului de reinnoire a parcului auto national, Rabla 2012. Prin intermediul programului “Rabla” au fost casate, in 2012, un numar de 31.106 de autoturisme rulate, potrivit Administratiei Fondului pentru Mediu. „Asteptam sa apara o hotarâre de Guvern si abia vom vedea daca intram in program. Ne intereseaza, dar vrem sa vedem daca se schimba ceva si in ceea ce priveste obligatiile pentru colectori”, a declarat Doru Narcis, reprezentantul unei societati colectoare din Bacau.
                Nevoia anuala de vouchere se ridica la aproximativ 100.000, or, de când se deruleaza programul, mereu s-au alocat sume pentru doar jumatate din acest necesar. Potrivit datelor la nivel national, peste un milion de masini Dacia, achizitionate inainte de 1990 sunt inca in circulatie in tara noastra.

                Medicii de familie nu au mai primit formulare pentru testarea Papanicolau

                  Reorganizarea inceputa in sistemul sanitar afecteaza si programele nationale de sanatate. Astfel, programul de screening pentru depistarea cancerului de col uterin sta sub semnul intrebarii. Deoarece nu se stie daca va continua si dupa 1 aprilie, medicii de familie nu au mai primit formularele de trimitere a pacientelor la investigatii. Mesajul autoritatilor sanitare este ca medicii cu adresabilitate mare sa imprumute formulare de la colegii care mai au stoc. O alta solutie este ca pacientele sa fie trimise la medicii care mai detin formulare. Prin acest program femeile cu vârste intre 25 si 64 de ani pot beneficia de un test Babes-Papanicolau gratuit pentru depistarea cancerului de col uterin.

                  Sanse mici de angajare pentru someri

                    Fata de saptamâna trecuta, oferta de pe piata muncii din judetul Bacau nu a crescut decât cu 5 locuri, respectiv de la 106 la 111, dar trebuie sa remarcam ca acum au aparut posturi si pentru somerii cu studii superioare. Daca pentru ei, aproape un an nu a fost nicio oferta, acum sunt 7 posturi. Diverse firme din judet cauta sa angajeze 1 contabil sef, 1director, 1 economist, 1 inginer constructor, 1 manager achizitii, 1 tehnician proiectant textile pielarie si 1 tehnician mecanic. S-a diversificat si oferta din sfera serviciilor. Aici se gasesc 2 locuri de agent comercial, 5-agent paza, 1-agent bucatar, 2-bucatar, 2-camerista, 2-controlor bilete, 1-coafor, 1-cofetar, 1-dispecer auto, 1-frizer, 2-gestionar, 5-instalator instalatii tehnico-sanitare si de gaze, 10-operator vânzari prin telefon, 2-ospatar, 1-spalator vehicule, 3-sofer camion si 3-tâmplar. Dar aproape jumatate din oferta consta, in continuare, din locurile de munca libere din domeniul textilelor. Firme de confectii si pielarie au nevoie de 35 confectioneri imbracaminte, 6-confectioneri incaltaminte, 2 controlori calitate (CTC-isti), 10 muncitori necalificati in confectii si 2 tricoteri. In momentul de fata sunt peste 15.000 someri, dintre care mai mult de 1.000 au studii superioare.

                    Metodologia si calendarul inscrierii in clasa pregatitoare si I

                      Ministerul Educatiei supune dezbaterii publice metodologia si calendarul inscrierii in invatamântul primar pentru acest an. Potrivit proiectului, se vor putea inscrie in clasa pregatitoare elevii care implinesc vârsta de 6 ani pâna la 31 august 2013, inclusiv, dar si cei care implinesc aceasta vârsta pâna la 31 decembrie, daca parintii si psihologul decid ca sunt pregatiti. Vor intra in clasa I copiii care implinesc 7 ani pâna la 31 august 2013, chiar daca nu au parcurs anterior clasa pregatitoare. Parintele poate opta in continuare pentru inscrierea la scoala de circumscriptie sau la o alta unitate agreat. Inscrierea are loc la scoala unde doreste parintele sa-si dea copilul. Formularele de inscriere vor fi disponibile pe site-ul ministerului din 2 aprilie. Si parintii vor putea completa formulare, cu o conditie: sa il valideze ulterior la unitatea de invatamânt la care o vor depune. Inscrierile vor avea loc in doua etape: prima in perioada 2-22 aprilie si a doua intre 8 si 17 mai. Aceasta a doua perioada este valabila doar pentru copiii care nu au fost cuprinsi intr-o scoala in prima etapa. Dupa fiecare etapa se va afisa numarul de locuri ramase disponibile. In cazul in care concurenta este prea mare, vor avea intâietate copiii cu un anumit tip de handicap, cei orfani, cei care provin de la o centru de plasament, dar si cei care au un frate sau o sora inscrisi la aceeasi unitate. Alte criterii specifice vor fi definite de fiecare scoala in parte. Ca si anul trecut, si acum va functiona un telverde pentru informarea parintilor, respectiv, pentru judetul nostru 0800816234. Acesta va fi valabil din 1 aprilie, in intervalul orar 8-16. Noua metodologie precizeaza ca aceasta clasa se poate organiza fie la scoala, fie in incinta gradinitelor. Proiectul este supus dezbaterii pâna pe 24 martie.

                      Serviciu „Alerta SMS” pentru tranzactiile efectuate cu cardurile emise de catre RIB

                        Pentru imbunatatirea confortului si securitatii clientilor Romanian International Bank SA pune la dispozitia detinatorilor de carduri RIB serviciul „Alerta SMS”. Prin intermediul acestuia, clientul este informat in timp real asupra tranzactiilor efectuate cu cardul si asupra situatiei contului de card. Serviciul este disponibil atât pentru cardurile de debit, cât si pentru cardurile de credit. Posesorii de carduri de debit emise de catre RIB au posibilitatea de a primi SMS-uri de informare (tranzactii in valoare de minim 100 lei sau multiplu de 100 functie de optiunea clientului) pentru: tranzactiile efectuate la comercianti, retragerile de numerar de la ATM-urile RIB si de la ATM-urile altor banci, platile de utilitati, modificarile de sold ca urmare a creditarii contului de card. Modificarea soldului contului de card cu sume de minim 40 lei prin alimentari/ordine de plata, incasare pensie, incasare drepturi salariale, incasare alocatie este anuntata tot prin SMS. Posesorii de carduri de credit emise de catre RIB au posibilitatea de a primi SMS-uri de informare pentru tranzactiile efectuate la comercianti si pentru retragerile de numerar de la ATM-urile altor banci cu valori de minim 100 lei sau multiplu de 100 (functie de optiunea clientului). SMS-urile de informare privind tranzactiile aferente cardurilor suplimentare pot fi primite de catre titularul cardului sau, la optiunea acestuia, direct de catre utilizatorii suplimentari. In plus, pentru cardurile de debit, se ofera posibilitatea setarii unui aplelativ predefinit de catre client pentru a diferentia SMS-urile aferente fiecarui card suplimentar. Serviciul „Alerta SMS” este oferit GRATUIT in luna activarii si contra cost incepând cu urmatoarea luna, cu posibilitatea dezactivarii in orice moment.

                        Bacauanii pot face reclamatii europene

                          Cumparatorii din intreaga Uniune Europeana vor avea acces mai usor la medieri rapide, ieftine si impartiale in disputele cu vânzatorii de bunuri si prestatorii de servicii, datorita unor noi reguli aprobate de Parlamentul European, cu scopul de a fi evitate procesele lungi si costisitoare. Parlamentul European vrea o rezolvare alternativa a disputelor si rezolvarea online a acestora. „Legislatia actuala prevede ca nemultumitul sa se adreseze in prima instanta direct vânzatorului. Abia in momentul in care nu primeste un raspuns sau este nemultumit ni se adreseaza noua”, a precizat directorul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau, Alin Nastasa. Noua directiva cere statelor membre sa se asigure ca sunt in functiune astfel de scheme in toate sectoarele de activitate si are prevederi legate si de impartialitatea mediatorilor. Acestia ar urma sa fie platiti cu un tarif fix sau sa ofere servicii gratuit. Li se vor putea adresa clientii care au cumparat produse direct din magazin, online, de la magazinul din colt sau din strainatate. Disputele trebuie rezolvate in 90 de zile. Se va crea o platforma online, accesibila in toate limbile UE, unde cumparatorii vor putea chiar completa un formular de plângeri usor de folosit, in limba materna. Directiva intra in vigoare la 20 de zile dupa publicarea in Jurnalul Oficial al UE si va trebui implementata in legislatia nationala in maximum 24 de luni de la intrarea in vigoare. In luna ianuarie, la CJPC Bacau s-au primit nu mai putin de 101 reclamatii, iar in luna februarie 108. Majoritatea sunt nemultumiri ale bacauanilor vizavi de calitatea produselor nealimentare si a serviciilor de utilitati.

                          Bancile, spaima cea mai mare

                          Meditorii cred ca va fi bine pentru cei care nu mai reusesc sa achite creditele bancare si care si-ar dori sa ajunga la o intelegere cu banca. „Cred ca, cel putin pentru cei care au credite luate de la banci, ar fi mai utila o mediere. Omul isi doreste o renegociere pentru ca altfel intra in executare silita. Dar aici trebuie sa participe si banca”, a spus Catalin Gaman, mediator.

                          Zeci de service-uri auto incalca legislatia muncii

                          In cea de-a doua saptamâna a lunii martie, in vizorul Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Bacau au intrat, in primul rând, atelierele de intretinere si reparare a autovehiculelor. Dispusa de catre Inspectia Muncii, pentru intreaga tara, actiunea de control a avut ca scop principal depistarea firmelor de service auto care nu respecta legislatia referitoare la sanatatea si securitatea in munca. Dar, surpriza, in urma controlului, destul de multe firme au fost surprinse ca incalca reglementarile privind relatiile de munca. Nu mai putin de 57 de firme de service auto (la care lucreaza 607 salariati, dintre care 182 sunt femei) au fost verificate in perioada 6-12 martie de catre inspectorii ITM si aproape 30 la suta dintre ele au fost amendate. Dar numarul celor sanctionate este mult mai mare, la aproape toate firmele fiind date avertismente. Cele mai multe amenzi, care au insumat 128.000 lei, s-au aplicat pentru abateri de la legislatia privind relatiile de munca. „Pentru asemenea abateri au fost amendate 11 firme, ne-a declarat Dan Buftea, purtatorul de cuvânt al ITM Bacau. Opt dintre ele au fost sanctionate pentru ca practicau munca fara forme legale. La ele au fost gasite lucrând fara contract individual de munca 12 persoane, valoarea totala a amenzilor pentru aceasta neregula fiind de 120.000 lei. La Comagra Auto Clean au fost depistate doua cazuri de munca la «negru» iar la Parts Auto Solution si Automobil Center, câte unul. Pentru fiecare caz, amenda a fost de 10.000 lei.” Pe parcursul controlului, alte 5 firme au fost amendate pentru ca au ignorat normele de sanatate si securitate in munca. Pentru aceasta culpa, ele au fost obligate sa cotizeze la bugetul statului cu 34.000 lei. Potrivit purtatorului de cuvânt al ITM Bacau, Teryus Tour si Crizantina Grup au fost amendate pentru ca nu au pus la dispozitia angajatilor materialele informative referitoare la normele amintite, Dragoliv Service, deoarece nu a dus la indeplinire masurile dispuse de catre inspectorii ITM, la un control anterior, iar Smile Auto, pentru ca nu le-a asigurat salariatilor echipament individual de protectie. Numai in aceasta campanie au fost aplicate 77 avertismente si 16 amenzi in suma totala de 162.000 lei.

                          Zeci de angajatori, reclamati ca nu au platit drepturile salariale

                            Desi a fost o luna scurta, si in februarie la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Bacau au fost depuse foarte multe sesizari la adresa unor angajatori, din partea mai multor salariati ai lor. In cele 20 de zile lucratoare, câte a avut luna trecuta, la ITM Bacau au fost inregistrate 69 de sesizari. Asadar, in fiecare zi, acestei institutii i s-au plâns cel putin 3 fosti ori actuali angajati ai unor agenti economici. Cum era de asteptat, marea majoritate au nemultumiri salariale. Dintre reclamanti, 59 sesizeaza ca angajatorul la care au lucrat ori inca mai muncesc nu le-au platit toate drepturile banesti cuvenite pentru activitatea prestata la el. Unii sustin ca nu li s-au achitat salariile, altii ca nu au primit banii pentru concediul de odihna ori cel medical. Nu au lipsit nici reclamatiile care se refera la neplata sporurilor cu caracter permanent. Restul de 10 sesizari au avut ca obiect neincheierea in forma scrisa a contractului individual de munca, incetarea abuziva a acestuia, neacordarea preavizului in cazul disponibilizarii sau refuzul de a fi eliberate documente cu privire la activitatea desfasurata la angajator intr-o anumita perioada de catre semnatarul plângerii. Pe parcursul lunii trecute inspectorii ITM au reusit sa solutioneze 64 din cele 69 de reclamatii. Dar, din pacate, in cel putin jumatate din cazuri, solutia nu-i este favorabila semnatarului sesizarii, deoarece la sediul angajatorului incriminat nu au fost gasite acte care sa ateste cele reclamate. Prin urmare, celui prejudiciat nu-i ramâne decât sa aleaga calea instantei, care judeca astfel de spete in regim de urgenta.

                            Ministerul Sanatatii rupe DSP-urile in doua

                              Ministerul Sanatatii a publicat pe site-ul propriu propunerile pentru reorganizarea sistemului sanitar. Daca proiectele propuse de minister nu vor suferi modificari majore, in locul directiilor de sanatate publica vor fi infiintate 8 autoritati regionale de sanatate publica. Acestea vor fi ordonatori secundari de credite, vor coordona implementarea politicilor de sanatate, vor raspunde de monitorizarea riscurilor si de controlul in sanatate publica si vor asigura avizarea si autorizarea structurilor medicale. De asemenea, vor tine evidenta rezidentilor pe post si vor incheia contracte cu spitalele din subordinea autoritatilor locale. Autoritatile regionale vor asigura salariile rezidentilor pe post si vor finanta unitatile de primire urgente, dispensarele TBC, laboratoarele de sanatate mintala, cabinetele de medicina sportiva, pe cele de planning familial si proiectele de cercetare stiintifica din domeniul medical.

                              Cele 8 autoritati regionale vor avea in subordine 34 de oficii judetene de sanatate publica (OJSP) fara personalitate juridica. Acestea vor avea departament de supraveghere in sanatate publica si birou de control in sanatate publica. Rolul lor va fi cel de a monitoriza factorii determinanti din mediul de viata si munca si de a evalua riscurile. De la actualele DSP-uri se transfera la consiliile judetene structura de avize si autorizari pe proprie raspundere a structurilor medicale.

                              Schimbari vor avea loc si in asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca. In subordinea MS vor functiona 8 servicii regionale de ambulanta si 33 de servicii judetene, statii, substatii si puncte de lucru.

                              USL „a muls“ bugetul judetului

                                Consilierul Mihaila cere control in primarii!

                                Bugetul judetului pe 2013 a fost aprobat in sedinta CJ de vineri. Nu au fost prea multi bani de impartit – 377.000.000 lei -, motiv pentru care niciun primar nu a primit exact atât cât a cerut. Cei mai nemultumiti au fost democrat-liberalii, care au acuzat ca repartizarea s-a facut pe criterii politice.
                                In fiecare an, dezbaterea bugetului si repartizarea sumelor catre cele 93 de primarii bacauane a fost insotita de reprosuri si acuzatii. Sedinta de vineri, 15 martie, nu a facut exceptie, Puterea si Opozitia aruncându-si sageti. Pe ordinea de zi au mai fost si alte proiecte, dar disputa asupra modului in care au fost impartiti banii a monopolizat prima parte a sedintei. Maricica Cosa, PC, a cerut sa se ia 50.000 de la municipiul Bacau si sa-i fie dati Moinestiului, precum si sa se transfere sume intre comunele Berzunti, Filipesti, Casin, Damienesti, Pârgaresti. Nemultumiti cu adevarat au fost cei din grupul PDL, care au acuzat ca banii au fost repartizati pe criterii politice si ca 10 dintre cei 17 primari PD-L au primit bani foarte putini. Silviu Bondor a propus „sa se taie de la comunele cu 4-5 miliarde de lei vechi si sa se dea un miliard celor cu proiecte europene.”

                                A scazut si populatia, si bugetul!

                                Sumele alocate in 2013 judetului Bacau sunt mai mici decât in 2012, a observat Mihaila: „Ori Guvernul Ponta este mai zgârcit decât Guvernul Boc, ori cei 14 parlamentari ai USL nu au stiut sa faca lobby, ori si una, si alta!” Liberalii au sarit ca arsi, amintindu-le democratilor ca in mandatul trecut au existat comune care au primit „zero lei” din cauza ca primarul era din Opozitie. In sala s-au aflat si doi primari PDL – Ionel Galatanu, din Odobesti, si Gioni Craciun, din Livezi – care au incercat sa-i convinga pe consilieri ca au proiecte europene si ca au nevoie de bani pentru a acoperi cofinantarea. Dragos Benea, presedintele CJ, a afirmat ca sumele destinate cofinantarii sunt nesemnificative si i-a asigurat ca le vor primi. Bugetul e mai mic decât in 2012 din cauza s-a tinut cont de rezultatul recensamântului, care arata ca populatia judetului a scazut de la 715.000 la 583.000 de locuitori, a explicat el. Cât priveste „tema zilei”, arieratele, Dragos Benea a fost de acord ca primarii ar trebui auditati in privinta cheltuirii banului public, dar a precizat ca risipitorii ar trebui cautati mai ales in curtea PD-L. In final, au fost supuse votului toate amendamentele, dar unul singur a reusit sa obtina majoritatea, si anume propunerea PC de a trasfera diverse sume intre localitati.

                                Consilierul PDL Petrica Mihaila a cerut ca suma totala alocata primarilor PD-L sa fie impartita in mod echitabil acestora, nu in functie de sprijinul dat USL, in campanie. Tot el a solicitat ca toate primariile sa fie verificate de CJ Bacau asupra modului in care au gestionat banul public: “Sunt comune in care au curs banii, insa nu se vede nimic. Oamenii traiesc la fel de prost ca inainte, poate mai rau, insa primarii au risipit zeci de miliarde. Trebuie sa vedem unde sunt acesti bani, ce s-a facut cu ei!”.

                                „Exista primari care au respectat legea la sânge si nu au inceput investitii fara bani, primari care au creat arietate suportabile si primari care au creat arierate incalcând legea: au deschis investitii fara a avea acoperire bugetara.”
                                Dragos Benea, presedintele CJ Bacau

                                „Intre cele zece localitati care sunt intâmplator conduse de primari PD-L, exista si patru localitati – Brusturoasa, Livezi, Odobesti si Parava -, care au accesat, prin cheltuieli destul de mari si cu un chin suficient, fonduri pe Masura 322, care nu sunt incheiate din punct de vedere al platilor facute.”
                                Silviu Bondor, consilier judetean PD-L

                                Comunele cu primari USL au primit sume cuprinse intre 180 si 570 de mii de lei. Sapte dintre comunele cu edili PD-L au primit sume comparabile cu primele, mai exact, intre 150 si 370 de mii de lei. In coada listei se afla comunele carora le-au fost repartizati 76 mii lei: Urechesti, Prajesti, Plopana, Parava, Odobesti, Livezi, Ghimes Faget, Filipeni, Brusturoasa si Ardeoani.

                                Frig, inundatie in subsol, tântari si sobolani intr-un bloc de pe strada Radu Negru

                                  Viata locatarilor dintr-un bloc de pe strada Radu Negru este un cosmar. De doua saptamâni, acestia stau in frig, dupa ce conducta de caldura s-a spart. Locatarii ii acuza pe angajatii asociatiei de proprietari ca nu rezolva problema. In plus, subsolul inundat este un focar de infectie. Directia de Sanatate Publica atrage atentia asupra pericolulului la care sunt expusi locatarii.

                                  In blocul 3 de pe strada Radu Negru, din Bacau, locatarii din cele 122 de garsoniere stau in frig de la sfârsitul lunii trecute. Atunci a cedat conducta de incalzire, dar lucrarile de reparatii intârzie. Bolnavi din cauza temperaturilor scazute din case, oamenii ii acuza pe angajatii asociatiei de proprietari ca nu misca un deget pentru ei. Au trecut pe rând pe la asociatie, insa raspunsul presedintelui si al administratorului nu i-a multumit. Locatarii spun ca s-au saturat sa dea bani pentru cârpeli si ca ar prefera sa li se spuna cât ar costa o lucrare de inlocuire a conductelor, sa strânga bani si sa scape odata de necaz. Locatarii nu sufera doar de frig in case. Si vara traiesc un cosmar din cauza subsolului inundat cu apa, dar mai ales cu dejectiile din canalizare. Si conductele de scurgere sunt sparte, asa ca subsolul a ajuns o uriasa fosa ce trebuie vidanjata. Administratorul Asociatiei de proprietari 60 a dat, la rândul sau, vina pe proprietarii garsonierelor pentru starea deplorabila in care a ajuns blocul. Acestia ar avea datorii de peste 1,7 miliarde lei vechi la intretinere, asa ca strângerea sumei necesare pentru inlocuirea instalatiilor este exclusa. Locatarii si asociatia de proprietari isi pun speranta in reabilitarea termica prin program guvernamental si cu fonduri europene. Numai ca programul nu include si inlocuirea conductelor, ci numai anvelopare si schimbarea tâmplariei. Autoritatile sanitare atrag atentia ca locatarii din acest imobil se pot imbolnavi grav din cauza subsolului insalubru.

                                  „De pe 28 februarie stam in frig. Asociatia spune ca nu are ce face. Pâna acum s-au putut face reparatii. Brusc, nu se mai poate face nimic. Datoriile din bloc nu sunt problema noastra, a celor care platim intretinerea. Acum 4 ani am strâns 50 de milioane pentru reparatii. S-au facut cârpeli, nu s-a inlocuit toata conducta.”
                                  Maria Istrate, locatar

                                  „Majoritatea suntem batrâni in blocul asta. Stam imbracati gros si bagati sub plapuma. E un chin.”
                                  Vasilica Grama

                                  „Eu sunt racita cobza. Mi-a zis de la asociatie sa ne luam aeroterme. Si vara e cumplit. Când sunt 30-40 de grade afara, noi nu putem deschide un geam din cauza mirosului din subsol. E plin si de muste, de sobolani. Si iarna avem tântari. Ne-am plâns la asociatie, dar nu ne asculta nimeni.”
                                  Eugenia Guita

                                  „Mustele, tântarii si sobolanii pot transmite la oameni boli grave, digestive sau respiratorii. Este foarte periculos daca prin subsolul inundat trec si conductele de apa. In acest caz, se poate ajunge la contaminarea apei. Este clar ca acolo este urgent nevoie de curatenie si dezinsectie.”
                                  Dr. Marin Bustuc, director adjunct al DSP Bacau

                                  „Marsul tacerii“ salariatilor de la Uton

                                    Ajunsi la capatul rabdarii datorita faptului ca nu le-au fost achitate salariile restante de pe ultimele 4 luni din anul trecut dar nici pe acest an suma ce li se cuvine pentru trimiterea in somaj tehnic, aproximativ 200 de salariati de la societatea Uton SA au venit vineri, 15 martie, intr-un mars al disperarii la sediul Primariei municipiului Onesti. Ei au pornit de la sediul Uton – in interiorul careia nu mai sunt primiti! – dar unde le-au fost inmânate deciziile pentru prelungirea cu inca o luna a perioadei in care se afla in somaj tehnic. Mai mult, un numar de 29 de salariati au fost instiintati ca vor fi disponibilizati de la aceasta societate comerciale, ei urmând a intra in somaj. Gheorghe Costandoiu, liderul sindicatului de la Uton SA, ne-a declarat ca “salariatii au strabatut bulevardele municipiului in liniste. Actiunea a fost un «mars al tacerii», care i-a impresionat pe onesteni, ce se gândesc cu teama ca spectrul somajului o sa cuprinda acest municipiu. Am avut sprijinul Politiei municipiului si am fost placut surprinsi sa vedem ca primarul municipiului, Laurentiu Neghina, ne astepta in fata Primariei Onesti. Am avut un dialog deschis, muncitorii spunându-si pasurile care ne-au adus la capatul rabdarii. Laurentiu Neghina a solicitat ca toate nemultumirile noastre legate de societatea Uton sa le cuprindem intr-un memoriu si a invitat un grup de 10 membri de sindicat de la Uton la sedinta Consiliului Local Onesti din ziua de 21 martie, promitându-ne faptul ca la aceasta sedinta vor fi prezenti si parlamentari ce reprezinta Valea Trotusului in Parlamentul României”.
                                    La aceasta intâlnire a fost prezent si viceprimarul municipiului Onesti, Nicolae Gnatiuc, care a declarat ca “vom apela la toate posibilitatile legale ca sa sustinem salariatii de la Uton cât si pe cei de la Rafo si de la alte societati comerciale, aflati in situatii similare. Din pacate posibilitatile legale pe care le avem nu intotdeauna fac ca sa venim cu solutiile asteptate de acesti muncitori, deoarece multe lucruri trebuiesc reglementate de catre Guvernul României”.

                                    Razboi total intre Camerele de Comert

                                      Noua presedinti de camere judetene de comert, printre care si Doru Simovici (foto), presedintele CCI Bacau, au depus o plângere la DNA impotriva presedintelui Camerei de Comert si Industrie a României, Mihail Vlasov, in care il acuza pe acesta de abuz in serviciu. Plângerea este urmarea excluderii celor noua structuri judetene din cadrul celei nationale, masura luata de Vlasov si colegiul sau director, intrucât cei noua presedinti l-au acuzat de o serie de nereguli in activitatea sa. Oficial, motivul excluderii este neparticiparea repetata a celor noua la sedinte, lucru infirmat de presedintele Doru Simovici. „O singura data am lipsit, in data de 21 decembrie 2012, si a fost din cauza zapezii care a blocat soselele spre Bucuresti”, a spus Simovici. Motivele reale ale excluderii tin insa de faptul ca presedintele Simovici, alaturi de ceilalti opt presedinti de Camere Judetene dezafiliate, au deranjat prin opozitia lor la o serie de masuri ale presedintelui Camerei României, Mihail Vlasov.

                                      Acuzatii grave la adresa lui Vlasov

                                      Conform unui document semnat de cei noua, printre neregulile reclamate se numara „deturnarile de fonduri, cheltuirea nejustificata a opt milioane de euro, fraudarea si jaful facut la Camera de Comert si Industrie a României.” Conform aceluiasi document, „Mihail M. Vlasov a conceput si a pus in aplicare un plan diabolic de aservire a Camerelor de Comert si Industrie, a Oficiului National al Registrului Comertului si a Oficiilor teritoriale ale Registrelor Comertului”.

                                      Actiune in instanta

                                      Conflictul a luat amploare odata cu elaborarea unui proiect legislativ prin care Oficiul Registrului Comertului ar urma sa treaca de la Ministerul Justitiei la CCIR, lucru menit, in opinia opozantilor lui Vlasov, sa ii permita acestuia concentarea in mâinile ale a unor puteri prea mari. „Am ajuns ca in 2013, când toata lumea vorbeste de descentralizare si regionalizare, la Camera de Comert a României sa fie vorba despre centralizare”, a spus presedintele Simovici. De mentionat ca doi dintre cei patru parlamentari care au propus proiectul de lege privind mutarea ORC s-au retras deja din aceasta actiune, iar altii se afla in pozitii susceptibile de incompatibilitate. Toate problemele au fost atacate in instante de catre camerele semnatare ale scrisorii. Procesele se afla pe rol in diferite stadii, iar cel declansat de Camera de Comert Bacau va incepe saptamâna aceasta. Camera de Comert Bacau isi va continua activitatea normal.