Vedere cu drona realizată de Asociația Pro Infrastructura.
Au dat bir cu fugiții! 250 din cei 800 de candidați la titularizare n-au mai dat examenul
Astăzi, 17 iulie, cei care vor să intre în învățământ sau care lucrează deja în sistem și doresc să se titularizeze pe catedră au susținut proba scrisă în acest examen.
Au fost validate în total 805 de dosare, asta după ce candidații care s-au înscris la Titularizarea 2019 au avut de susținut probele practice sau inspecțiile la speciale la clasă. Proba scrisă a început la ora 10.00 și a durat patru ore, în cele două centre de examen stabilite de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Bacău, respectiv Colegiul Tehnic de Comunicații „N.V.Karpen” și Colegiul Național Pedagogic „Stefan cel Mare”.
„Au predat efectiv lucrările comisiei de examen doar 552 de candidați. Din cei 805 de candidați înscriși, 85 au absentat, iar restul s-au retras în timpul examenului”, a declarat prof. Oana Bărbuț, inspector școlar ISJ Bacău.
Bacăul are anul acesta 1.183 de coduri vacante sau rezervate, respectiv posturi/catedre sau număr de ore variabile, dar numai 182 dintre acestea sunt titularizabile. Nota obținută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare. Pe 23 iulie se vor afișa primele rezultate, între 23 și 24 iulie se înregistrează contestațiile, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 30 iulie.
Sistem informatic blocat la Casa de Sănătate
Pentru că sistemul informatic prin care se înregistrează serviciile medicale oferite de furnizorii din Sănătate este blocat de mai multe zile, reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate vin cu noi precizări foarte importante. „Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilității PIAS”, se arată în comunicatul remis presei.
Astfel, pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 39-42 din H.G. 155/2017, respectiv: • serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019; • serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iunie/iulie 2019, după caz. În acest sens, pentru perioada/perioadele în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite Ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate, care se publică pe pagina de web a CNAS.
„Furnizorii au fost informați despre modul de lucru astfel încât serviciile medicale și farmaceutice să fie acordate pacienților fără sincope. Furnizorii trebuie să lucreze în sistemul off-line și să raporteze serviciile în cursul lunii viitoare. Practic, vom utiliza modul de validare a serviciilor medicale fără a utiliza filtrele legate de cardul național de sănătate și perioada de 72 de ore. Mesajul nostru către medicii de familie și farmacii este de a nu bloca acordarea serviciului medical pe motiv că nu pot lucra on-line”, a transmis și Dan Stoica, director executiv la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Bacău.
Se asfaltează drumul județean care străbate localitățile Mîlosu- Valea Caselor-Lipova-Valea Hogei
Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean, a fost prezent, miercuri, la Școala Mîlosu, unde a fost întâmpinat de Costel Baciu, primarul comunei Lipova, de viceprimar și consilierii locali. Întâlnirea a fost de prilejuită de semnarea contractului cu Aqua Parc pentru asfaltarea drumului Mîlosu-Valea Caselor-Lipova- Valea Hogii.
Au fost prezenți Ionel Floroiu, deputat PSD, Silviu Pravăț, vicepreședintele CJ Bacău, Lena Ardeleanu, directorul Serviciului Public Județean de Drumuri (SPJD), și, firește, reprezentantul firmei Aqua Parc, Gabriel Cojocaru.
„Este un drum care nu a fost asfaltat niciodată, prin urmare acest proiect este foarte important pentru locuitorii acestor sate, pentru pelerinii care vin la cele două mânăstiri, Sf. Mina și Sf. Petru și Pavel, și pentru atractivitatea zonei”, a declarat Sorin Brașoveanu.
În fața aleșilor locali, președintele CJ Bacău a prezentat datele cuprinse în contract, mai exact lucrările care vor fi executate și valoarea acestora. Tronsonul Mîlosu – Valea Caselor- Lipova – Valea Hogii, care urmează să fie modernizat, are 7,4 km și face parte din drumul județean 241 C Roșiori-limită județul Neamț-Mîlosu-Valea Hogii-Satu Nou-județul Vaslui, cu o lungime totală de 17,4 km.
16 milioane din bugetul județului
Contractul semnat cu Aqua Parc pentru proiectarea și execuția obiectivului are o valoare de 16.042.000 de lei (inclusiv TVA). Costurile vor fi acoperite din bugetul Consiliului Județean.
„Este un proiect complex, care cuprinde lucrări de lărgirea platformei, supraînălțare, reprofilare, asfaltare, construcție de ziduri de sprijin, rigole, șanțuri, podețe, drumuri laterale și, bineînțeles, amenajări care țin de siguranța circulației, marcaje, indicatoare și alte elemente. Acest drum vine să întregească eforturile făcute de CJ Bacău anul acesta pentru modernizarea drumurilor județene. Avem șapte tronsoane care nu au văzut niciodată asfalt și care vor fi modernizate prin PNDL”, a explicat Sorin Brașoveanu.
Un pic emoționat, Costel Baciu, primarul comunei, a declarat: „Suntem onorați și foarte mulțumiți căci așteptăm de mulți ani să se întâmple această minune. Suntem nerăbdători să vedem că începe lucrarea.” Are și Primăria Lipova un proiect pentru 14 km de drumuri comunale care vin perpendicular pe DJ 241 C, finanțat prin PNDL și bugetul local, s-a lăudat Costel Baciu.
„De aceea am venit în PSD”
„Îi mulțumim în mod special domnului Dragoș Benea, fără sprijinul căruia nu s-ar fi făcut nimic. De aceea am venit în PSD”, a mărturisit Costel Baciu. „Dar vă simțiți bine în echipa noastră?”, l-a întrebat deputatul Ionel Floroiu. „Foarte bine”, a spus primarul, cu convingere. Sorin Brașoveanu i-a lăudat vrednicia, adăugând că există primari care nu au catadicsit să scrie un proiect deși exista șansa finanțării prin PNDL.
„Asfaltarea drumului Mîlosu-Valea Caselor-Lipova- Valea Hogii e o investiție pe care primarul și-o dorește de pe vremea când eram la Consiliul Județean, a declarat deputatul Ionel Floroiu, care răspunde de acest colegiu. Sperăm ca aceste investiții să ajute la dezvoltarea comunei. Ne dorim ca tinerii să se întoarcă acasă, să-și construiască case, să-și construiască o viață liniștită alături de părinți și copii.”
El a cerut seriozitate constructorului și a afirmat că aceste investiții vor așeza Bacăul pe harta județelor cu infrastructură rutieră modernă. „Noi ne ținem de cuvânt. Suntem o echipă unită și ne facem bine treaba”, a mai precizat Floroiu.
Rețeta succesului: munca în echipă
Invitați să ia cuvântul, cetățenii au adus în discuție probleme locale. Unul a explicat că o porțiune de drum asfaltată este inundată când plouă torențial și există riscul să se degradeze, iar primarul i-a explicat: „Trebuie să facem un șanț și am vorbit cu primarul din Roșiori să ne împrumute un buldoexcavator. Dar putem să facem un șanț de șapte metri, dacă nu-l întrețineți degeaba îl facem!”
Un alt locuitor s-a plâns că are opt copii și locuința sa nu e racordată la rețeaua de energie electrică. Primarul l-a informat că există posibilitatea extinderii rețelei prin PNDL, dar i-a amintit ceea ce i-a mai spus, anume că e absolut necesar să rezolve problema actelor de proprietate și cadastru.
În final, Sorin Brașoveanu i-a felicitat pe toți cei care s-au implicat în proiectele de infrastructură, referindu-se la echipa de specialiști ai SPJD și CJ Bacău și la parlamentarii PSD: „A fost o echipă cu rol foarte bine determinat, de la nivel local la nivel județean și central. O echipă care a funcționat prin experiența pe care au căpătat-o domnul Ionel Floroiu, acum deputat, și domnul Dragoș Benea, 12 ani președinte al Consiliului Județean. El știa foarte bine care sunt prioritățile județului și programele, încât, iată, acum am indentificat cele mai bune surse de finanțare și investițiile încep să prindă viață. Aceasta e rețeta succesului: munca în echipă și seriozitatea!”
Lucrări de modernizare derulate în județul Bacău în 2019 – 156 km
-pe drumul județean Pădureni-Godovana se lucrează pe o lungime 15 kilometri, valoarea investiției fiind de 5,3 milioane de Euro, sursa de finanțare – PNDL;
-drumul județean Horgești-Răcătău beneficiază de lucrări pe o lungime de 7,5 kilometri, valoarea investiției fiind de 4,1 milioane de euro, finanțată prin PNDL;
-drumul județean Motoșeni-Gura Crăiești-Benești-Balotești-Stănișești. Sectorul de drum județean pe care se execută lucrarea are o lungime de 15 km și deservește un număr de aproximativ 7 000 de locuitori. Valoarea investiției este de aproape 30 de milioane de lei, sursa de finanțare fiind PNDL ;
-drumul județean Poduri, care face legătura între Moinești – Poduri- Berzunți – Livezi, pe o lungime de 4,2 kilometri, cu termen de proiectare și execuție de 21 de luni, cu o valoare a investiției de 15,6 milioane de lei, asigurată prin P.N.D.L. Proiectul se adaugă eforturilor pe care Consiliul Județean Bacău le-a depus în ultimii doi ani, reușind din fonduri proprii reabilitarea a mai bine de 5 kilometri de drum, la care se adaugă încă 2 kilometri și 6 poduri care acum sunt în procedura de licitație.
-drumul județean care face legătura între localitățile Dărmănești și Sălătruc , ce va fi reabilitat pe o lungime de 6,3 kilometri. Lucrările sunt complexe și includ consolidarea acostamentelor, amenajări pentru scurgerea apei, construirea a două poduri și podețe, precum și lucrări pentru siguranța circulației și a pietonilor, valoarea investiției fiind de aproape 16 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată tot prin P.N.D.L.
– prin POR se finanțează mai bine de 94 de kilometri pe traseul limită județ Vrancea – Podu Turcului – Izvoru Berheciului – Secuieni – Traian – limita județului Neamț, valoarea totală a investiției fiind de aproximativ 41 de milioane de Euro.
Fără permis dar cu 1,26 la mie alcoolemie
La data de 16 iulie a.c, în jurul orei 22.00, poliţiştii Secţiei 4 Poliţie Rurală Podu Turcului au depistat, în flagrant, un bărbat de 47 ani, în timp ce conducea un moped pe strada DN 11A, în localitatea Podu Turcului, aflându-se sub influenţa alcoolului.
Bărbatul în cauză a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 1,26 mg/l alcool pur în aerul expirat şi i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.
De asemenea, din verificări a rezultat că bărbatul în cauză nu deţinea permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.
Poliţiştii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de conducere a unui vehicul sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe şi conducere a unui vehicul fără permis de conducere.
Retehnologizarea Stației Bacău Sud a Transelectrica
În Stația Bacău Sud se realizează conexiunile circuitelor secundare în dulapurile din cabinele de 110 kV, ca parte din amplul proces de retehnologizare a stațiilor Bacău Sud și Roman Nord, în valoare de 38 milioane de lei.
În paralel, se execută săpăturile pentru trasee și pozarea cablurilor circuitelor secundare dintre cabine si echipamente primare.
Proiectul de retehnologizare a început în anul 2017 și va fi finalizat în anul 2020.
CJ Harghita deschide un proces pentru 17,8 hectare de teren, cât reprezintă suprafața localității Valea Uzului
Consiliul Județean Harghita a anunțat că va deschide un proces pentru a recupera 17,8 hectare, echivalentul suprafeței localității Valea Uzului, potrivit g4media.ro.
„Legea trebuie respectată atât de județul Harghita cât și de județul Bacău. Așadar vom înainta un proces pentru 17,8 de hectare, care este de fapt suprafața localității Valea Uzului, care aparține comunei Sânmartin, apare în Planul Urbanistic General al comunei.
Terenul luat de comuna Frumoasa este de 4.494,8 ha, de comuna Păuleni-Ciuc este de 3.924,1 ha, de comuna Ciucsângeorgiu este de 4.155,7 ha, de comuna Sânmartin este de 6.569, de hectare. Comunele Frumoasa, Păuleni-Ciuc, Ciucsângeorgiu și Sânmartin sunt în litigiu pe o suprafață de 19.144,3 hectare cu județul Bacău”, se arată ntr-un comunicat al CJ Harghita către g4media.ro.
În anul 2012, CJ Harghita deschidea un proces de mediere, prin care revendica mai multe suprafețe de teren din județul Bacău, pierdute în mare parte după organizarea administrativ-teritorială din 1968.
Totuși, nici până în acest an nu se ajunsese la o concluzie. Totuși, CJ Harghita a relansat disputa teritorială, cu ocazia conflictului dintre cetățenii români de etnie maghiară și cei de etnie română, care a izbucnit după ce primăria Dărmăneşti din judeţul Bacău a trecut în patrimoniul său cimitirul militar din Primul Război Mondial de la Valea Uzului.
„Avem o singură lege care stabilește componența teritorială a României și aceasta este Legea 2/1968, legea de organizare administrativ-teritorială a României, modificată în decembrie 2018. Conform acestei legi, de exemplu, cimitirul de la Valea Uzului aparține comunei Sânmartin din judetul Harghita. Pe parcursul anilor, oficiile cadastrale din Bacău și Harghita, au deteriorat situația. Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) sau Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliara (OCPI) s-au făcut legiuitori, lucru fals, care încalcă Constituția țării. Este un imens teritoriu furat, îndeosebi dupa 1968”, a spus Csaba Borboly, președintele CJ Harghita.
Prefectura Bacău notează că autoritățile din Harghita revendică localitățile Sânmartin, Păuleni Ciuc, Frumoasa și Ciucsângeorgiu, care aparțin comunelor Agăș, Asău, Palanca și orașului Dărmănești. Autoritățile din Harghita vor, în special, ca tot terenul care aparține de Valea Uzului să intre în componența județului lor.
Dragoș Benea: „Deputatul Viziteu merge cu GPS-ul prin oraș”
După ce deputatul USR Lucian Viziteu s-a luat, pe Facebook, de europarlamentarul PSD Dragoș Benea, pe tema podului de la Onești, acesta din urmă nu s-a lăsat mai prejos, și i-a da o replică acidă pe rețeaua socială.
Acum câteva zile, deputatul de Bacău Lucian Stanciu – Viziteu a scris pe Facebook că, după ce a inaugurat lucrările podului de peste Trotuș din Onești, Benea nu mai este interesat de stadiul execuției.
„Așa respectă PSD poporul român, aruncă firimituri înaintea alegerilor și după ce se văd cu sacii în căruță, nu se mai uită înapoi. Sunteți o rușine pentru băcăuani, domnule Benea! La fel ca primarul Necula, trimis recent în judecată! Nimic bun nu ați adus județului nostru, degeaba v-au trimis românii în cele mai importante instituții. Vă urmăriți doar propriul interes!”, a scris Viziteu, care a ajuns în atenția opiniei publice pentru lauda permanentă a serviciilor secrete și pentru modul în care a încercat sa blocheze activitatea Parlamentului propunând 6500 de amendamente la regulamentul Camerei Deputaților prin schimbarea unor virgule sau a unor cuvinte între ele.
Ca să nu rămână mai prejos, europarlamentarul Dragos Benea i-a scris, marți, tot pe Facebook deputatului USR.
„Complicat pentru deputatul L. Stanciu să vorbească sau să evalueze progresul lucrărilor la centura Bacăului sau la podul de la Onești. Recunoscut pentru faptul că merge cu GPS-ul prin oraș, darmite prin județ, Stanciu a ales să îngroașe rândurile corului de „casandre” de provincie care visează ca aceste proiecte să nu se finalizeze vreodată. Și unora și altora ca ei, le transmit că ambele obiective vor fi gata înainte de termen chiar dacă în hârtiile și postările voastre, indicatorii tot o sa scadă. Filmul de prost gust în care tot jucați va fi contrazis, periodic, de ritmul lucrărilor la cel mai dinamic șantier de mare infrastructură din România”, a scris Benea.
„Deocamdată, sunteți doar o gogoașă umflată, un ambalaj lipsit de conținut, criticați fără argumente, dar poate nu sunt îndepartate zilele în care veți da proba expertizei pe care o clamați (cam fără sprijin în realizările dvs. de până acum). Până o să vă treacă supărarea că un băcăuan face parte din PE, vă reamintesc că obiectivul principal al prezenței mele la Bruxelles și Strasbourg este legat de realizarea unei autostrăzi Est – Vest (noi ne-am propus și sperăm la ruta Iași – Bacău – Brașov)”, a concluzionat europarlamentarul băcăuan.
Scrii, matale, o cerere și aștepți!
De la o vreme, jurnaliștilor le este mai greu să obțină informații de la unele instituții, funcționarii acestora invitându-i să depună o cerere în care să explice cine sunt și ce vor. Începe o campanie? Scrii peste 10 zile, când se termină. S-a rupt un pod și întreabă cetățeanul când va fi reparat? Să aștepte. Cică așa prevede Legea 544 privind liberul acces la informațiile de interes public. Problema e că „experții” plătiți să comunice nu au citit această lege.
Cel puțin așa cred, căci n-aș putea, Doamne ferește, să-i bănuiesc de lene sau rea-voință. „Orice persoană” are dreptul să solicite informații verbal și le poate obține PE LOC, spune Legea 544. Doar dacă acele informații nu sunt disponibile pe loc, cetățeanul depune o cerere la care i se va răspunde în 10 zile. Și numai în rare cazuri, când identificarea și difuzarea informației depășește 10 zile, răspunsul va fi comunicat în 30 de zile, dar solicitantul va fi înștiințat în scris cu privire la întârziere.
Așadar, orice persoană are dreptul să fie informată pe loc dacă nu cere date dificil de identificat sau care trebuie căutate adânc în arhive. Ei, dar ce să vezi, pentru ziariști există o prevedere separată, la Art. 8. „Informațiile de interes public solicitate verbal de către mijloacele de informare în masă vor fi comunicate, de regulă, imediat sau în cel mult 24 de ore”, menționează Legea 544. E clar? Imediat sau CEL MULT în 24 de ore. Și mai precizează ceva:
„Mijloacele de informare în masa nu au obligația să publice informațiile furnizate de autoritățile sau de instituțiile publice.” În final, aș vrea să mai lămuresc o chestiune: ziaristul nu cere informații pentru el sau familia lui, ci pentru cititori. El se află în slujba acestora, așa cum instituțiile sunt în slujba cetățenilor. Direcțiile, inspectoratele, ministerele nu fac un serviciu ziaristului, așa cum își închipuie unii funcționari cu mintea în dezordine. Ziaristul e cel care ajută autoritățile să ajungă mai rapid la cetățeni. Nu eu spun asta, ci legea invocată de purtătorii de cuvânt:
„Activitatea de culegere și de difuzare a informațiilor de interes public, desfășurată de mijloacele de informare în masă, constituie o concretizare a dreptului cetățenilor de a avea acces la orice informație de interes public.”
Peste 800 de profesori concurează pe 182 de posturi titularizabile
S-au finalizat testările naționale pentru elevi, dar de astăzi și profesorii care vor să se titularizeze în învățământ intră în sălile de examen. Conform calendarului stabilit de Ministerul Educației, pe 17 iulie este programată proba scrisă în examenul de Titularizare 2019. În Bacău sunt disponibile doar 182 de posturi/catedre titularizabile, dintr-un total de 1.183 de coduri vacante sau rezervate, respectiv posturi/catedre sau număr de ore variabile. Sunt înscriși în total județ 805 candidați.
Cele mai mari solicitări sunt pe învățământul preșcolar – 86 de dosare înscrise, Educație fizică și sport – 75 de dosare, Limba română – 72, învățământul primar – 69, Matematică – 59, Pedagogie specială – 27.
Cele mai multe posturi/catedre titularizabile sunt pe: învățământ preșcolar (educatori) – 48, din care 16 în municipiul Bacău, 8 – Educație fizică și sport (3 în Bacău), pe învățământul primar (învățători) – 15 (3 în Bacău) și Matematică – 3 (niciunul în Bacău). Foarte puține locuri însă față de cereri! Interesant este și faptul că deși la Limba română sunt 72 de dosare depuse, anul acesta nu este niciun post titularizabil pe această disciplină!
Două centre de examen
Inspectoratul Școlar Județean Bacău a stabilit două centre de examene pentru Titularizarea 2019, respectiv Colegiul Tehnic de Comunicații „N.V.Karpen” și Colegiul Național Pedagogic „Ștefan cel Mare”, ambele din municipiul Bacău. Examenul începe la 10.00 și durează patru ore. Subiectele sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, în concordanță cu programele pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului Educației. Nota obținută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.
Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată în sistemul de învățământ. Pentru a deveni titulari, profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la examenul scris de titularizare, cât și la inspecția la clasă în profilul postului. Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și inspecția în profilul postului.
Când se vor afișa rezultatele
Primele rezultate se vor afișa marți, pe 23 iulie. Între 23 și 24 iulie 2019 se pot depune contestațiile la Inspectoratul Școlar. Pe 30 iulie 2019 este programată afișarea rezultatelor finale.
Imediat, pe 31 iulie 2019 se va realiza repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată. Apoi, în funcție de locurile stabilite pentru anul acesta, se vor repartiza în ședințe publice și candidații care se pot angaja pe perioadă determinată.
Notă: În mod excepţional, absolvenții promoției 2019 (studiilor medii /postliceale /universitare de licență /universitare de masterat /departamentelor pentru pregătirea personalului didactic /departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverința de absolvire a studiilor /programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere chiar în data examenului, pe 17 iulie 2019. Absolvenții promoției 2019 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice /catedrelor declarate vacante /rezervate, numai după prezentarea adeverinței de absolvire a studiilor /programului de pregătire psihopedagogică.
”Ape tulburi” în politică, la Onești
După ce instanța (Curtea de Apel Bacău), a hotărât prin sentință definitivă pentru Laura Abageru, care a deținut funcția de viceprimar al Oneștiului, ”pedeapsa complementară a interzicerii exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică pe o durată de doi ani”, municipiul de pe Trotuș se află într-o situație inedită: fără viceprimar!
Zilele trecute Laura Abageru și-a dat demisia atât din funcția de consilier local cât și din cea de viceprimar al municipiului Onești. După cum ne-a declarat Daniel Spânu, secretarul municipiului Onești ”acum urmează ca prefectul județului Bacău să vadă ce hotărâre va lua, având două variante pentru emiterea ordinului de revocare din funcția de viceprimar: hotărârea instanței de judecată (care este definitivă) și demisia Laurei Abageru din funcția de viceprimar”.
La Primăria municipiului Onești se așteaptă Ordinul Prefectului în care să se constate încetarea de drept a mandatului de viceprimar și de consilier local al Laurei Abageru (ce a fost susținută în Consiliul Local Onești de Partidul Alianța Liberalilor și Democraților – ALDE).
Menționăm că pedeapsa pentru Laura Abageru s-a decis după ce aceasta a fost acuzată de luare de mită (confiscându-i – se suma de 150 lei plus încă 30 lei, echivalentul a trei cutii de bomboane) în vremea în care ea a lucrat ca asistent medical la Spitalul Municipal Onești. Inedit mai este un fapt în Consiliul Local Onești: ALDE, care în urma rezultatului alegerilor locale din 2016 a mandatat pe Laura Abageru și Mihaela Geaboc Bădic ca reprezentanți ai acestui partid în Consiliul Local, la momentul actual nu mai are nici un consilier local.
Aceasta după ce la începutul lunii iunie ALDE i-a retras sprijinul politic consilierei Mihaela Geaboc Bădic. Despre această situație secretarul Primăriei municipiului Onești, Daniel Spânu a menționat:”Potrivit noului Cod administrativ partidul desemnează din lista de candidați avută la alegerile locale din 2016 pe cei care vor îndeplini funcția de consilier local. Aceștia trebuie să fie validați în cadrul Consiliului Local, după care își pot îndeplini funcția de consilier local”.
Cum pierde PSD 3 milioane de voturi
Zombificarea PSD este pe cale să ducă partidul nu chiar la coșul de gunoi al istoriei, dar foarte aproape. Probabil băieții care trag sforile nu vor permite ca partidul să o ia pe urmele PNȚCD-ului, dar nici nu-l vor mai lăsa să depășească un 20-22 la sută.
Metodele le știm, le-am văzut puse în practică la alegerile pentru Parlamentul European. Însă, cu fiecare măsură luată de conducerea partidului, măsură la 180 de grade față de perioada „Dragnea”, PSD pierde voturi.
Pentru că pe social-democrați nu i-au făcut mari votanții tradiționali; partidul a ajuns la scorul istoric din toamna lui 2016 pe baza unui electorat care nu s-a regăsit în oferta celorlalte partide confiscate ideologic de globaliști.
Acel electorat, care a decis că e momentul să voteze pentru o idee românească și nu pentru neoconii ghidonati de la Bruxelles, a făcut PSD-ul mare și pe acel electorat îl trădează, astăzi, cei care au ajuns să conducă destinele partidului.
Sunt cei peste trei milioane de electori care nu s-au lăsat prostiți de manipularea de la Referendumul pentru Familie și au ieșit să voteze. Un electorat rămas acum debusolat de jongleriile unei Ana Birchall și a unei Viorica Dăncilă care s-au predat necondiționat președintelui Iohannis și celor care-l ghidonează. Pentru că acest electorat nu asta a votat.
Și, cu siguranță, nu asta aștepta de la PSD. Este un segment destul de mare pe care, însă, nu se grăbește să-l revendice nici o formațiune politică. Pentru că nici un partid nu mai are voie să se erijeze în port-stindardul naționalismului românesc.
S-a văzut că aceia care se declara suveranisti, doresc protejarea valorilor naționale, care încearcă să mai slăbească jugul impus de Bruxelles și de multinaționale „pățesc” lucruri. Până la apariția unei alternative care să culeagă aceste voturi, ele se vor irosi, mai ales că, dacă se va aprobă ghidușia cu votul de trei zile în străinătate, mulți vor preferă să stea acasă decât să gireze o eventuală fraudă.
Cât despre cei din conducerea PSD, din păcate majoritatea încă se mai cred în putere și încă mai speră că vor reuși să se lipească de celelalte forțe politice ca să-și mențină ciolanul. Doar că ciolanul ăsta e râvnit de toți și nu va fi împărțit.
Oricât s-ar lăuda cu realizările guvernării, PSD nu poate câștigă puncte: pe cei care muscă din popagandă nu-i interesează creșterea salariilor sau a pensiilor, ei sunt cu „Justiția” în cap, iar cei care înțeleg cum stau lucrurile nu le vor ierta trădarea.
Vin bani pentru dezvoltarea fermelor mici
Fermierii mici au la dispoziție varianta finală a ghidului pentru obținerea unei finanțări nerambursabile de 15.000 de euro prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020).
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a publicat versiunea finală a Ghidului solicitantului pentru dezvoltarea fermelor mici (submăsura 6.3) din PNDR 2020. Ghidul este pe pagina oficială de internet www.afir.info, la secțiunea Investiții PNDR, și este valabil pentru sesiunea de primire a cererilor de finanțare care se va deschide.
Fermierii pot primi prin intermediul submăsurii 6.3 „Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici” finanțare nerambursabilă integrală. Cei 15.000 de euro se acordă în două tranșe: 75% din cuantumul sprijinului la primirea deciziei de finanțare și 25% în momentul în care se finalizează obiectivele propuse printr-un plan de afaceri.
Cheltuielile propuse prin Planul de afaceri, inclusiv capitalul de lucru, achiziția de teren sau material biologic, efectuare de studii, precum cel pentru sectorul pomicol sau cel privind potențialul agricol, precum și activitățile relevante pentru implementarea corectă a Planului de afaceri aprobat, pot fi eligibile atât timp cât susțin obiectivele propuse pentru dezvoltarea fermei.
Submăsura 6.3 a beneficiat de o atenție foarte mare din partea solicitanților de fonduri, fiind una dintre cele mai accesate. În județul Bacau au fost finanțate 129 de proiecte cu o valoare totală de 1.935.000 de euro. Numai anul trecut, 46 de proiecte au avut o valoare totală de 690.000 de euro
„Sesiunea pentru depunerea proiectelor va fi lansată în cursul acestei luni. Avem la dispoziție o alocare de aproximativ 46 de milioane de euro pentru toată țara, sumă care, din păcate, este insuficientă pentru numărul foarte mare de potențiali beneficiari.”
Andrei Seto, directorul Oficiului Județean Bacău al AFIR.
Se vinde Termocentrala din Borzești
Termocentrala din Borzești, unul dintre cele mai importante ale societății Termoelectrica – aflată în faliment – a fost scoasă din nou la vânzare e lichidatorul judiciar definitiv Mușat & Asociații Restructuring SPRL. Licitația va avea loc în această săptămână.
Valorificarea activului – spun organizatorii licitației – se face „în ipoteza vânzării acestuia în bloc ca activ nefuncțional”. Prețul de pornire a ajuns, după mai multe încercări de vânzare, la aproape 8,5 milioane de euro (fără TVA).
„Pentru termocentrală – spune Dorin Octavian Drăgoi, director general al Electrocentrale Borzești – ar fi ceva intenții de cumpărare. Să vedem câți au depus garanția de participare și vor veni licitație. Este de dorit apariția unui investitor, pentru că centrala nu se va vinde la fier vechi. Aici e vorba de o investiție mai mare”.
Termocentrala din Borzești, construită din anul 1953, a fost una dintre cele mai mari din România, pentru a alimenta platforma industrială de acolo, dar nu numai. Datorită ei, orașul Onești a devenit primul din țară complet termoficat. În anul 1996 filiala Electrocentrale Borzești avea o putere instalată de 855 MW și realiza o producție zilnică de 13,5 milioane de Kwh și 26.000 Gcal energie termică. În 1978 s-a construit și Termocentrala II Borzești, care a ajuns la 300 MW, dar ulterior a fost dezafectată.
Acum, Termocentrala Borzești are o capacitate de 210 MW, programată să fie oprită în acest an, dar până în 2020 s-a planificat o nouă unitate de producție modernizată.
Din 2007, mai multe companii energetice de renume mondial au avut planuri de modernizare la Borzești, dar nefinalizate. Din 2014, însă, Mușat & Asociații-Restructuring & Insolvency SPRL a deschis seria licitațiilor de vânzare a termocentralei, care au pornit de la aproape 22 de milioane de euro, cu TVA.
Medierea fiscală
Acest concept de ,,mediere fiscală” nu e nou şi funcţionează în statele UE. În principiu e vorba de posibilitatea negocierii cu organul fiscal competent, a modului de stingere a obligaţiei fiscale datorată bugetului. Astfel, prin Ordinul nr. 1757/2019 din 28 iunie, Ministerul Finanţelor Publice a aprobat procedura de mediere şi documentele pe care debitorii le prezintă în vederea susţinerii situaţiei economice şi financiare.
Evident, această procedură nu prea are legătură cu Legea medierii, unde părţile sunt egale în exercitarea dreptului neîngrădit privind limitele medierii. Acest Ordin nu reglementează propriu-zis o mediere, ci e o alternativă privind eşalonarea obligaţiilor de plată printr-o negociere în care unul dintre parteneri, ANAF, are poziţia dominantă, şi doar bunăvoinţa unui funcţionar face să ai parte de o analiză pertinentă a situaţiei tale. Însă oricum e un pas înainte.
Procedura de mediere se aplică debitorilor pentru care a fost demarată procedura de executare silită prin comunicarea somaţiei şi care, în termen de 15 zile de la comunicarea acesteia, depun la organele fiscale competente o notificare privind intenţia de mediere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.
Pentru debitorii, persoane juridice, care au înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, notificarea se depune de către debitorul care le-a înfiinţat la organul fiscal competent pentru administrarea obligaţiilor fiscale datorate de acesta.
Fac obiectul procedurii de mediere între organul fiscal şi debitor obligaţiile fiscale, amenzile de orice fel, precum şi alte creanţe bugetare, individualizate în somaţia pentru care a fost depusă notificarea.
De la data la care debitorul notifică organului fiscal intenţia de mediere, se suspendă procedura de executare silită pentru respectivele obligaţii.
Procedura de mediere constă în: a) clarificarea situaţiei obligaţiilor prevăzute în somaţie, dacă respectivul debitor are obiecţii cu privire la acestea; b) analiza de către organul fiscal împreună cu debitorul a situaţiei economice şi financiare a debitorului în scopul identificării unor soluţii optime de stingere a obligaţiilor, inclusiv posibilitatea de a beneficia de înlesnirile la plată prevăzute de lege.
În cazul în care debitorii notifică organului fiscal intenţia de mediere în condiţiile prevederilor ordinului, se pot prezenta la întâlnirea organizată de organul fiscal cu orice documente şi informaţii relevante pentru clarificarea obligaţiilor fiscale înscrise în somaţie. Dacă debitorii notifică organului fiscal intenţia de mediere în scopul identificării unor soluţii optime de stingere a obligaţiilor, inclusiv posibilitatea de a beneficia de înlesnirile la plată prevăzute de lege, în notificare aceştia menţionează orice informaţii relevante privind situaţia economică şi financiară, cum ar fi justificarea stării de dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi argumentarea posibilităţii plăţilor într-o anumită perioadă de timp.
În termen de maximum două zile de la primirea notificării privind intenţia de mediere, organul fiscal înştiinţează debitorul cu privire la organizarea întâlnirii în vederea realizării procedurii de mediere. Data organizării întâlnirii nu trebuie să depăşească termenul de 10 zile de la primirea notificării intenţiei de mediere. În cazul în care debitorul este înrolat în spaţiul privat virtual, înştiinţarea privind organizarea întâlnirii în vederea realizării procedurii de mediere se comunică prin această modalitate. Debitorul are obligaţia de a se prezenta la locul, data şi ora stabilite prin Înştiinţarea privind organizarea medierii, al cărei model este prevăzut în anexă la ordin, în vederea desfăşurării procedurii de mediere. În situaţia în care debitorul nu se poate prezenta, din motive temeinic justificate, la data şi ora stabilite în înştiinţare, acesta, împreună cu organul fiscal, poate fixa de comun acord o altă dată şi oră de organizare a întâlnirii în vederea realizării procedurii de mediere, cu respectarea termenului de 10 zile de la primirea notificării intenţiei de mediere. Procedura de mediere se organizează de către organul fiscal, prin asigurarea participării a doi reprezentanţi, respectiv unul din cadrul compartimentului cu atribuţii în evidenţa analitică pe plătitori, iar celălalt din cadrul compartimentului cu atribuţii în executare silită. Ori de câte ori este necesar, la întâlnirea de mediere pot participa şi şefii ierarhic superiori ai celor doi reprezentanţi.
În cadrul întâlnirii se au în vedere cel puţin următoarele: a) punerea de acord între debitor şi organul fiscal în legătură cu obligaţiile fiscale înscrise în somaţie;
b) analiza situaţiei economice şi financiare pe baza justificării puse la dispoziţie de către debitor, precum şi a oricăror altor documente sau informaţii existente la nivelul organului fiscal; c) identificarea soluţiilor optime de stingere a obligaţiilor, inclusiv posibilitatea de a solicita înlesnirile la plată în condiţiile prevăzute de lege.
În situaţia în care debitorul nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea de înlesniri la plată, acestuia i se aduce la cunoştinţă obligativitatea de a efectua plata în termen de 15 zile de la data încheierii procesului-verbal privind rezultatul medierii.
În situaţia în care, în cadrul medierii, se constată că debitorul nu poate plăti obligaţiile înscrise în somaţie în termen de 15 zile de la finalizarea medierii, se analizează dacă acesta îndeplineşte condiţiile pentru acordarea înlesnirilor la plată prevăzute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, sau de alte legi speciale. În cazul în care, după primirea notificării privind intenţia de mediere, organul fiscal constată că există pericolul ca debitorul să se sustragă, să îşi ascundă ori să îşi risipească patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea, acesta poate dispune instituirea măsurilor asiguratorii.
Jr. Adrian M. Ionescu
Handbal masculin/ Liga Zimbrilor: Careu pentru play-off
Antrenorul CSM Bacău, Adrian Petrea s-a declarat mulțumit de achizițiile verii: Viachaslau Saldatsenka, Nikola Crnoglavac, Adrian Târzioru și Ștefan Huta
Handbaliștii de la CSM Bacău și-au reluat luni pregătirile privind către un loc de play-off în viitoarea ediție a Ligii Zimbrilor. Noile achiziții, portarul Belarusului, Viachaslau Saldatsenka, interul dreapta al naționalei Serbiei, Nikola Crnoglavac (ambii veniți de la Dobrogea Sud Constanța), interul stânga Ștefan Târzioru (CSU Suceava) și Ștefan Huta (pivotul CSM Făgăraș) pot fi o garanție în privința atingerii obiectivului.
A spus-o inclusiv noul antrenor al „CSMeilor”, Adrian Petrea: „Sunt jucători pe care mi-am dorit și care ne vor ajuta mult în realizarea obiectivului”. Petrea a facut și o succintă prezentare a noilor veniți. Începând cu portarul de 25 de ani (îi va împlini marțea viitoare) din Belarus: „Saldatsenka vine după un sezon în care nu a fost utilizat foarte mult la Constanța, iar venirea la Bacău poate fi o șansă pentru el. E un portar bun, determinat, cu calitate, așa cum a demonstrat-o și la naționala țării sale”.
Pe Nikola Crnoglavac (27 de ani), Adi Petrea și l-a dorit încă de pe vremea când antrena la Călărași: „Mă bucur că am reușit să-l aducem, cu atât mai mult cu cât avea o convenție cu CSM București. A avut prestații foarte bune și la Constanța, și în naționala Serbiei și, cu siguranță că le va avea și la CSM Bacău”. De la stranieri, la achizițiile interne.
Începând cu Adrian Târzioru (26 de ani): „Un jucător de nouă metri care marchează goluri, iar prestațiile pe care le-a avut atât la Suceava și, în trecut, la Târgu-Jiu m-au determinat sa-la duc. Mai departe, depinde el”. Și încheiind cu pivotul de 24 de ani Ștefan Huta, pe care Adrian Petrea l-a adus de la fosta sa echipă, CSM Făgăraș: „Mi l-am dorit mult să-l am și la CSM Bacău și mă bucur că am reușit. Este un pivot cu baza joasă, care se va completa bine cu Păunescu”.
Aerostar și CSM Bacău s-au înscris în Liga a III-a
La începutul acestei săptămâni a expirat termenul de înscriere în campionatul Ligii a III-a la fotbal. Concret, până luni, 15 iulie, cluburile din eșalonul al treilea trebuiau să completeze și să depună la FRF cererea oficială de înscriere în competiție. Totodată, grupările respective aveau obligația de a demonstra că până la termenul limită de înaintare a cererii de înscriere au depus în conturile precizate de serviciul financiar al FRF, cu titlul de garanție financiară, suma de 20.000 lei. Această garanție va fi returnată cluburilor participante în Liga a III-a la data de 15 mai 2020. Cele două reprezentante ale Bacăului în eșalonul al treilea, Aerostar și CSM s-au înscris în campionatul ce va începe pe 24 august, depunând, totodată, si garanția de participare.
Mâine, primul amical
Aerostar și CSM Bacău și-au început deja pregătirile pentru noul sezon, urmând să se întâlnească mâine, de la ora 11.00, într-un amical programat pe stadionul „Aerostar”. Retrogradați din liga secundă, „aviatorii” și-au revoluționat serios efectivul, aducându-și și un nou antrenor în persoana oneșteanului Daniel Munteanu. Din componenții de bază au mai rămas Vraciu, Chirilă, Mihălăchioae, Vișinar, Florescu și Horia Ilie. Au revenit la matcă Artenie (anul trecut la Foresta Suceava), Zaharia (împrumutat la Oțelul Galați) și Chirilescu (împrumutat la Bucovina Rădăuți) și au fost aduși de la Știința Miroslava Denis Botezatu, Tecuțanu și Nemțanu. Aerostar, care-și va completa lotul cu tineri din propria pepinieră sau veniți în probe, se află în căutarea unui portar.
Noutăți și la „CSMei”
De partea cealaltă, nou promovata CSM Bacău a operat, la rândul său, o serie de noutăți, inclusiv la nivelul băncii tehnice. Astfel, alături de „principalul” Gică Penoff, „CSMeii” îl vor avea la conducere pe directorul tehnic Giani Florian. „Matricola” băcăuană și-a primenit efectivul cu portarul Teo Câmpeanu (ex Ceahlăul) și jucătorii de câmp Cezar Strat (Ceahlăul), Alex Belecciu (Curița), George Timofte (CSM Moinesti), Gelu Grigoraș (Vaslui) și Ștefan Corjan (CSM Pașcani). Vor mai veni Nicodim și Rareș Enea, „CSMeii” așteptând, totodată, un răspuns favorabil din partea atacantului Bogdan Lupu, ultima oară la Hușana Huși.
În așteptarea listei
Revenind la problema înscrierilor în campionat, deocamdată FRF nu a dat publicității lista echipelor care au depus cererea de înscriere și garanția financiară. În cazul în care există echipe care nu s-au înscris sau nu au depus garanția financiară, acestea vor fi înlocuite în conformitate cu prevederile articolului 18 din ROAF. În cazul în care nu există forfaituri, Seria I a Ligii a III-a ar putea arăta în felul următor: Aerostar, Dacia Unirea Brăila (ambele retrogradate din B), CSM Bacău, Ozana Târgu-Neamț și Hușana Huși (toate trei promovate din eșalonul al patrulea), Bucovina Rădăuți, Oțelul Galați, Știința Miroslava, Foresta Suceava, CSM Focșani, Metalul Buzău, Sporting Liești, KSE Târgu-Secuiesc, Ceahlăul Piatra Neamț, Șomuz Fălticeni și FC Botoșani 2.
Distracție, adrenalină și relaxare de Zilele orașului Slănic-Moldova
În perioada 19 – 21 iulie, voia bună și distracția vor întreține atmosfera de sărbătoare în stațiunea Slănic-Moldova, cu prilejul manifestărilor „Zilele Orașului”, organizate de Primăria și Consiliul Local Slănic-Moldova.
Din programul celor trei zile ale evenimentului: Festivalului Județean de Folclor și Meșteșuguri Artistice, ediția a XVII-a, eveniment organizat de Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Bacău, care va include spectacole folclorice și un târg al meșteșugurilor populare susținute de ansambluri folclorice și meșteri populari din tot județul (20 – 21 iulie); Sfintele Celebrări în cinstea Sf. Ilie Tesviteanul, patronul spiritual al stațiunii, dată care marchează și împlinirea a 218 ani de la descoperirea primului izvor cu apă minerală de către serdarul Mihalache Spiridon, la 20 iulie 1801 (19 – 20 iulie); Recitaluri muzicale susținute în Parcul Central al stațiunii de artiști și trupe de renume din țara noastră și Republica Moldova, printre care, Holograf, Jasmine, Ion Suruceanu, Lary, Axys Music, Carla Stafie, Gas Band, Iuliana Covaci, Fanfara din Vadul lui Isac, Fanfara de la Cahul, Mugurașii de la Agăș, DJ Vasile, DJ Cezar și alții (19 – 21 iulie).
De asemenea, începând de vineri, 19 iulie, Serviciul Public Județean pentru Promovarea Turismului și Coordonarea Activității de Salvamont Bacău va pune la dispoziția turiștilor și localnicilor un nou mijloc de agrement.
Astfel, telescaunul pârtiei de schi ,,Nemira” din stațiunea Slănic-Moldova va funcționa și vara, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, între orele 11.00 – 19.00.
Tarifele practicate sunt următoarele: 1 Urcare pentru adult – 10 lei; 1 Coborâre pentru adult – 10 lei; 1 Urcare pentru copil/elev/student – 8 lei; 1 Coborâre pentru copil/elev/student – 8 lei.
Accesul cu telescaunul se va putea face când la stația de îmbarcare sunt minimum 16 turiști, cartela fiind valabilă doar pentru ziua în care a fost emisă. Vor beneficia de reducere elevii și studenții care vor prezenta carnetul de elev/legitimația de student, vizat/vizată pentru anul în curs. Pentru pasionații drumețiilor montane este oferit un acces facil către centrul stațiunii, prin intermediul următorului traseu turistic marcat cu triunghi albastru: Pârtia de schi Nemira (de la baza superioară a acesteia) – Valea Dobru – Parcul Central Slănic-Moldova.
Autoritățile locale din Slănic-Moldova aduc la cunoștința turiștilor care vin dinspre Adjud sau Brașov prin Onești, că din data de 10 iulie 2019 au fost instituite restricții de circulație la podul de pe DN 11, km 129+831, situat la intrarea în municipiul Onești, dinspre Bacău, în vederea efectuării lucrărilor de reabilitare. Se circulă pe un singur sens, dirijat cu semafor.
În stațiune se poate ajunge și din comuna Oituz, pe DJ116, prin comuna Pârgărești, spre Târgu- Ocna.
Romulus-Dan Busnea
Conferință de diseminare a unui proiect implementat în Primăria Municipiului Bacău
Sala de ședințe de la Centrul de Afaceri și Expoziții a găzduit marți, 16 iulie, după orele prânzului, conferința de disiminare a rezultatelor CAF (Cadrul Comun de Autoevaluare a a modului de funcțuionare a instituțiilor publice), un proiect care se desfășoară prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 – Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectiv Specific 2.1 – Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.
Proiectul „ Sprijinirea Municipiului Bacău pentru asigurarea managementului performanței și calității – SIPOCA 96” este implementat de Municipiul Bacău, în calitate de beneficiar, împreună cu Asociația „PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă”, în calitate de partener. Obiectiv general este introducerea și extinderea de sisteme, instrumente și procese de managementul calității și performanței, precum ISO 9001:2015 și CAF, la nivelul Primăriei Municipiului Bacău (aparatul de lucru cu toate structurile subordonate) și în cadrul Agenției de Dezvoltare Locală Bacău – structură (instituție publică) descentralizată și subordonată UAT Municipiul Bacău, prin îmbunătățirea durabilă a eficacității managementului la nivel local, prin furnizarea unor înalte standarde de cunoștințe și expertiză pentru funcționarii publici din cadrul Primăriei.
La conferință au participat primarul Cosmin Necula alături de alți membri ai conducerii Primăriei Municipiului Bacău precum și șefii și reprezentanții direcțiilor din primărie. „Este un proiect gândit pentru a reuși ajustarea performanțelor administrative din perspectiva cerințelor pe care le-a adus populația căt și sistemul administrativ românesc și european. Principala solutie care se va degaja în urma acestui proiect cu finanțare europeană va fi practic confirmarea unei organigrame funcționale, pe necesitățile de management certificat al calității”, a precizat primarul Cosmin Necula în deschidera conferinței.
În cadrul acestui eveniment s-au diseminat informațiile privind importanța și beneficiile implementării CAF la nivelul Municipiului Bacău și al Agenției de Dezvoltare Locală Bacău.
Începe un nou sezon european pentru echipele românești de fotbal
Dupa cateva saptamani de pauza competitionala echipele romanesti de fotbal sunt pregatite pentru a incepe un nou sezon european, sezon in care echipele romanesti spera sa se califice cat mai departe in competitiile internationale. Echipele de fotbal care ne reprezinta in acest an in competitiile internationale sunt urmatoarele:
– CFR Cluj va juca in primul tur preliminar al UEFA Champions League cu FC Astana, campioana Kazahstan-ului. Campioana din tara noastra va avea o misiune destul de dificila avand in vedere ca Astana a progresat destul de mult in ultimii ani. Ca urmare a acestui progres, Astana este prezenta an de an in competitiile internationale, detaliu care cu siguranta nu este deloc imbucurator avand in vedere ca echipa noastra va trebui sa treaca de Astana pentru a merge mai departe in Uefa Champions League. Chiar daca si Europa League este o varianta foarte buna pentru echipele din tara noastra, Uefa Champions League ramane visul tuturor echipelor romanesti cu pretentii.
– FCSB va juca impotriva formatiei Milsami Orhei, din Republica Moldova. Acest meci se va juca in cadrul tururilor preliminare din Europa League. Avand in vedere faptul ca Milsami Orhei este reprezentanta Republicii Moldova se poata spune ca echipa din tara noastra este favorita clara pentru a trece in turul urmator. Acelasi lucru il cred si casele de pariuri sportive, acestea cotand-o pe FCSB drept favorita clara pentru castigarea acestei duble manse. Casa pariuri online este una dintre casele de pariuri care considera ca FCSB va trece lejer de Milsami Orhei.
– Craiova va juca in primul tur preliminar al Europa League impotriva echipei Sabail din Azerbajdjan. Ca si in cazul FCSB-ului si Craiova pare ca are un meci foarte usor, asta in cazul in care judecam nivelul fotbalistic din tara noastra si cel din Azerbajdjan.
– Ultima echipa care va reprezenta tara noastra in Europa League este Viitorul Constanta. Aceasta va intalni in turul 2 preliminar echipa antrenata de catre Ladislau Boloni, Royal Antwerp. Avand in vedere ca Viitorul Constanta este o echipa tanara, care nu are experienta in competitiile internationale va fi destul de greu pentru aceasta echipa sa avanseze in fazele superioare ale Europa League. Cu toate acestea, este sigur ca jucatorii antrenati de catre Gheorghe Hagi vor face tot ceea ce tine de ei pentru a avansa cat mai mult in aceasta competitie internationala.
In concluzie, microbistii din tara noastra trebuie sa se pregateasca pentru un nou sezon cu meciuri internationale extrem de atractive si captivante, asa cum a fost si sezonul recent incheiat. Pentru ca placerea de a viziona meciurile din Uefa Champions League si Europa League sa fie si mai intensa speram ca echipele din tara noastra sa reuseasca sa ajunga intr-o faza cat mai avansata. Avand in vedere diferentele de nivel dintre echipele din tara noastra si cele din Europa de Vest, cu siguranta va fi destul de dificil ca echipale din tara noastra sa avanseze prea mult in competitiile internationale insa nu este imposibil. Atat timp cat acest lucru este posibil de ce sa nu speram? Pana la urma nu avem nimic de pierdut.

























