joi, 25 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1931

Încă un deces prin gripă, în Bacău. Este al doilea întregistrat luna aceasta

Un bărbat în vârstă de 55 de ani, dintr-o comună băcăuană, a murit din cauza gripei, confirmată a fi de tip A, având condiții medicale preexistente, după cum a informat Direcția de Sănătate Publică, fiind și nevaccinat antigripal. Este al doilea deces întregistat luna aceasta prin gripă la nivelul județului nostru, după ce săptămâna trecută, un alt bărbat, de 70 de ani, a murit în Secția de Terapie Intensivă a Spitalului Județean (SJU), tot din cauza acestei boli. Și acesta era nevaccinat antigripal și avea și alte comorbidități.

Grav este, că în plină epidemie națională de gripă, și în județul Bacau, numai într-o săptămână, s-au confirmat 78 cazuri noi din care 22 cazuri au necesitat internare la secţiile de Boli Infecţioase din cadrul SJU Bacău, Spitalului Municipal Moineşti şi Spitalului Municipal Oneşti. Din cele 78 de cazuri de gripă, 41 cazuri sunt confirmate prin teste rapide, iar celelalte sunt diagnosticate clinic. Cele mai multe cazuri se regăsesc la grupa de vârsta 5-14 ani.

Cea mai bună metodă de prevenție, spun medicii, este vaccinarea. Direcția de Sănătate Publică Bacău a mai primit, săptămâna aceasta, o suplimentare de vaccin antigripal, de 1.552 de doze, ce au fost deja distribuite către medicii de familie. Până acum, în acest sezon rece, Ministerul Sănătății a alocat Bacăului 39.710 de doze de vaccin antigripal, iar până în data de 9 februarie au fost vaccinate 39.592 de persoane. Acestea sunt angajați din instituţiile de ocrotire, personalul medico-sanitar din unităţile spitaliceşti şi persoane în evidenţă cu afecţiuni medicale cronice înscrise la medicii de familie, care au dreptul la gratuitate la vaccinare, alături de femeile gravide, copiii până în 5 ani, precum și persoanele peste 65 de ani.

RECOMANDĂRI

Pentru evitarea apariţiei unei epidemii prin afecţiuni respiratorii acute, medicii specialiști recomandă:
• Consultarea medicului de familie pentru simptome care sugerează gripa, inclusiv pentru a stabili o eventuală indicaţie de spitalizare;
• Izolarea voluntară la domiciliu a persoanelor care prezintă simptomatologie asemănătoare gripei;
• Respectarea etichetei tusei şi strănutului (utilizarea de batiste de unică utilizare sau tuse/strănut la nivelul regiunii interne a articulaţiei cotului);
• Igiena adecvată a mâinilor, în vederea reducerii raspândirii virusului;
• Evitarea aglomeraţiilor;
• Continuarea vaccinării antigripale.

Și bolile respiratorii sunt în creștere alarmantă

Și bolile respiratorii fac ravagii. În doar o săptămână, s-au înregistrat la medicii specialiști (de familie sau din spitale) nu mai puțin de 3.435 de astfel de cazuri, iar 101 dintre acestea au necesitat și internare. Cea mai afectată grupă de vârstă este între 0 și 14 ani. Alte 663 de consultații s-au oferit pentru cei diagnosticați cu pneumonii sau bronhopneumonii, dintre care 165 s-au și internat. Și aici, cei mai afectați sunt tot copiii, dar au fost confirmate cazuri și la adulții de peste 40, 50 și 65 de ani.

Accidente de muncă: un constructor a căzut de la etajul șapte iar un muncitor a ajuns sub roțile unui tractor

    În ultimele zile, în județ, au fost înregistrate două accidente grave de muncă, încheiate, din păcate, cu decesul persoanelor implicate.

    Primul s-a produs la un șantier aflat în municipiul Bacău, unde un muncitor de 51 de ani, în timp ce încerca să decoperteze un atic, s-a dezechilibrat și a căzut în gol, de la 25 de metri, decedând pe loc.

    Ciudat este că niciunul dintre colegii de șantier nu a observat când s-a întâmplat nefericitul eveniment, corpul muncitorului fiind găsit abia după ora prânzului.

    Deocamdată, nu se știe dacă muncitorul purta echipament complet de protecție pentru lucrul la înălțime, nici dacă acesta consumase cumva băuturi alcoolice, care să fi contribuit la producerea accidentului de muncă.

    Cert este că, în prezent, se fac cercetări de către inspectorii ITM, în colaborare cu polițiștii băcăuani, pentru a stabili exact împrejurările în care a fost produs accidentul și, eventual, a se lua măsurile care se impun.

    Un al doilea accident de muncă a fost raportat în zona Brusturoasa, la o exploatare a lemnului din apropierea satului Camenca.

    Aici, un muncitor de 53 de ani, se pare că a alunecat pe pământul mocirlos din apropierea pârâului Încrucișat și a ajuns sub una dintre roțile din spate ale unui agregat de tip TAF, care executa lucrări în zona exploatării forestiere.

    Din păcate, nici în cazul acestui muncitor nu s-a mai putut face nimic, în urma accidentului fiind declarat mort.

    Protestul pensiilor speciale: Judecătorii participă la procesele penale dar boicotează birourile electorale

    Astăzi, 13.02.2020, s-a desfășurat la Tribunalul Bacău Adunarea Generală a judecătorilor ce funcționeză la această instanță, în cadrul căreia s-a hotărât continuarea protestului in următoarea formă:

    * Secțiile civile judecă începând de luni, 17.02.2020, cauzele care au primit termen și vor lăsa cauzele aflate în procedura prealabilă fixării primului termen fără a se întreprinde nicio măsură

    * Secția penală judecă începând de luni, 17.02.2020, toate cauzele.

    În cadrul Adunării Generale, Tribunalul Bacău a hotărât refuzul explicit și general al judecătorilor de a participa la constituirea birourilor electorale.

    Forma de protest adoptată azi de Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului Bacău continuă până la pronunuțarea Curții Constituționale pe sesizarea Înaltei Curți de Casație și Justiție privind controlul constitutionalității, înainte de promulgare, a Legii privind abrogarea unor prevederi referitoare la pensiile de serviciu și indemnizațiile pentru limită de vârstă, precum și pentru reglementarea unor măsuri în domeniul pensiilor ocupaționale.

    Românii dăruiesc mai multe flori

    Afacerile cu flori au crescut considerabil în ultimii cinci ani, cu 96% față de 2014 și cu 6% față de 2017, la 330 milioane de lei în 2018. Astfel, business-urile din domeniul floral din România și-au dublat cifra de afaceri în ultimii cinci ani și vor continua să crească și în 2020, cu aproximativ 15%, până la 450 milioane de lei, potrivit estimărilor analiștilor KeysFin.

    „Florile nu sunt doar frumoase, ci pot fi și profitabile. Business-urile din domeniul floral au căpătat avânt în ultimii ani și nu putem să nu remarcăm faptul că peste 90% din antreprenorii din domeniu sunt români. Creativitatea acestora și pasiunea pentru aranjamente florale cu siguranță că și-au spus cuvântul, însă, pentru ca piața locală să înflorească și mai mult, este nevoie de o strategie clară și de investiții susținute și în ceea ce privește cultivarea florilor. Momentan, creșterea acestui sector a venit doar din consum, însă cu siguranță că poate veni și din producție dacă vor exista inițiative în acest sens.“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

    În 2018, numărul companiilor care activează în domeniu a fost cu 36% mai mare decât în 2014, în urma analizei calitative rezultând peste 830 de companii în industria florilor.

    Cu toate acestea, nu toate sunt afaceri înfloritoare: din totalul celor peste 830 de companii analizate, 387 au înregistrat profit, 373 au avut pierderi, iar restul au avut un rezultat nul în 2018. Pe de altă parte, în același an, rezultatul net al business-urilor din domeniul floral (profit minus pierdere netă) a evoluat în ritm susținut, reușind să treacă de la o pierdere de 12,5 milioane de lei în 2014, la un profit de peste 20 de milioane de lei în 2018.

    AFACERILE CU FLORI – UN BUSINESS APROAPE 100% ROMÂNESC

    În topul celor mai mari companii locale din domeniul floral, după cifra de afaceri, se află: COMGABY MOLN SRL (florăriile Magnolia: 31,6 milioane de lei), FLOWERS MARKET HOLLAND SRL (26,1 milioane de lei) și FLOR DE LOS ANDES SRL (17,6 milioane de lei în 2018).

    Toate cele trei sunt deținute de investitori români și, mai mult decât atât, dintre cele peste 830 de companii analizate, doar 20, respectiv 2% – sub marja statistică de eroare de 3%, sunt controlate de investitori străini.

    NE PRICEPEM LA ARANJAMENTE FLORALE, DAR NU CU FLORILE NOASTRE

    Comerțul internațional de plante vii și produse de floricultură al României (exporturi plus importuri) a înregistrat o creștere de 2,7% față de 2017 și 5,8% față de 2014, la aproape 136 milioane de euro în 2018. Analiștii KeysFin atrag însă atenția asupra majorării deficitului comercial (exporturi minus importuri), care a avansat cu 3,5% față de 2017 și a fost cu 6,6% peste nivelul din 2014, la 130 de milioane de euro în 2018.

    Mai simplu spus, valoric România a importat de 50 ori mai multe flori decât a exportat, în 2018, iar principala sursă a importurilor florale din țara noastră este Olanda. Țara lalelor este așadar furnizorul oficial de flori al României, iar valoarea importurilor a fost de aproximativ 78 milioane de euro, reprezentând aproape 60% din totalul importurilor de plante vii și produse de floricultură de pe plan local. În topul țărilor din care România importă flori se mai regăsesc și Ungaria, cu 12% din totalul de importuri menționat mai sus, și Italia, cu 8% din același total.

    Olanda este de altfel lider de necontestat în domeniu, cu peste 40% din exporturile de flori la nivel global în 2018, aproximativ 3,7 miliarde de dolari potrivit datelor Statista.

     

    UNDE ÎNFLORESC BUSINESS-URILE DIN DOMENIU

    București se află pe primul loc în topul județelor în funcție de cifra de afaceri a business-urilor din domeniul floral care au sediul aici, însumând 113 milioane de lei, 34% din totalul la nivel național. Capitala este urmată în clasament de județul Bistrița-Năsăud, cu 10% din total și o cifră de afaceri de 32,5 milioane de lei, și județul Ilfov, cu 9% din total și o cifră de afaceri de 30 milioane de lei. Companiile înregistrate în cele trei județe cumulează peste 50% din totalul cifrei de afaceri locale a acestui sector.

    În ceea ce privește forța de muncă din domeniu, a rămas relativ constantă față de 2017. Astfel, în 2018 existau aproximativ 1,6 mii de angajați activi în industrie, la nivel național, cu 36% mai mulți decât în 2014. Pe de altă parte costul mediu per angajat a avut o creștere de aproape două ori mai rapidă decât productivitatea medie per angajat, respectiv de 80% în 2018 versus 44% în 2014.

     

    E-FLORILE CÂȘTIGĂ TEREN

    Piața de e-commerce din România crește de la an la an, iar obișnuința românilor de a găsi totul la un click distanță se regăsește și în cazul business-urilor florale. Potrivit datelor din domeniu, în 2019 existau aproximativ 150 de magazine online de flori, iar cele mai ocupate luni pentru acestea sunt lunile februarie, martie și decembrie. Sărbătorile locale, precum 1 martie sau Dragobetele, dar și cele internaționale, precum Valentines Day sau 8 martie, contribuie așadar semnificativ la veniturile comercianților online de flori. În ceea ce privește avantajele competitive, majoritatea magazinelor online se întrec în a oferi durate mici de livrare a florilor, de chiar și o oră sau două, mizând pe spontaneitatea clienților.

     

     Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companiile selectate în urma analizei interne calitative la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei) și care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN: 4622 – comerț cu ridicata al florilor și al plantelor , 4776 – Comerț cu amănuntul al florilor, plantelor și semințelor; comerț cu amănuntul al animalelor de companie și a hranei pentru acestea, în magazine specializate, 0119 – cultivarea altor plante din culturi nepermanente și 4779 – comerț cu amănuntul al bunurilor de ocazie vândute prin magazine. Toate cifrele sunt exprimate în lei iar datele au fost extrase în prima parte a lui 2020. Estimările au la bază rata medie anuală, calculată pe o perioadă de cel puțin 5 ani.

    Au intrat în vigoare noile amenzi din domeniul ordinii și siguranței publice

      Începând cu data de 26 ianuarie a.c, polițiștii acționează conform modificărilor legislative din domeniul ordinii și siguranței publice.

      Potrivit noilor reglementări, prevăzute în Legea nr. 192 din 2019, se mărește cuantumul amenzilor pentru următoarele contravenții prevăzute de Legea 61/1991:

      -contravenția prevăzută la art. 2, punctul 27), respectiv “organizarea de petreceri cu caracter privat si utilizarea de aparatura muzicala la intensitate de natura a tulbura liniștea locuitorilor, în corturi, alte amenajări sau în spațiu neacoperit, situate în perimetrul apropiat imobilelor cu destinația de locuințe sau cu caracter social, în mediul urban”, de la 500-1.500 de lei, cât era prevăzut în vechea legislație, la 2.000-3.000 de lei.

      -contravenția prevăzută la art. 2, punctul 31), respectiv “refuzul unei persoane de a furniza date pentru stabilirea identității sale sau de a se prezenta la sediul poliției, la cererea ori la invitația justificată a organelor de urmărire penală sau a organelor de ordine publică, aflate în exercitarea atribuțiilor de serviciu” de la 100-500 de lei, cât era prevăzut în vechea legislație, la 500-1.500 de lei.

      Potrivit art. 41 al prezentei legi, repetarea contravențiilor prevăzute la art. 2 pct. 1), 25)-27) într-un interval de 24 de ore de la constatarea primei fapte, se sancționează după cum urmează:

      1) „săvârșirea în public de fapte, acte sau gesturi obscene, proferarea de injurii, expresii jignitoare sau vulgare, amenințări cu acte de violență împotriva persoanelor sau bunurilor acestora, de natură să tulbure ordinea și liniștea publică sau să provoace indignarea cetățenilor ori să lezeze demnitatea și onoarea acestora” și 25) „tulburarea, fără drept, a liniștii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă”, cu amendă de la 500 lei la 1.500 lei sau prestarea a 50-100 de ore de activități în folosul comunității.

      26) „tulburarea liniștii locatarilor între orele 22,00-8,00 și 13,00-14,00 de către orice persoană prin producerea de zgomote, larmă sau prin folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare în localurile sau în sediile persoanelor juridice, în locuințele persoanelor fizice sau în oricare alt loc din imobile cu destinația de locuințe ori situat în imediata vecinătate a acestora, cu amendă de la 2.000 lei la 3.000 lei sau prestarea a 70-120 de ore de activități în folosul comunității.

      27) organizarea de petreceri cu caracter privat și utilizarea de aparatură muzicală la intensitate de natură a tulbura liniștea locuitorilor, în corturi, alte amenajări sau în spațiu neacoperit, situate în perimetrul apropiat imobilelor cu destinația de locuințe sau cu caracter social, în mediul urban, cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei sau prestarea a 100-150 de ore de activități în folosul comunității.

      Patru cutremure de suprafață, la 50 de kilometri de Bacău

      Patru cutremure de suprafaţă, cu magnitudini între 2 şi 2,7 pe Richter s-au produs joi dimineaţa în judeţul Vaslui.

      Primul seism, de 2,1 pe scara Richter, s-a produs la ora locală 4:34, la adâncimea de 7 kilometri, la 42 km sud de Iaşi, 48 km nord-est de Bacău, 109 km vest de Chişinău şi 156 km nord de Galaţi.

      Cel de-al doilea cutremur, cu magnitudinea 2, a avut loc la ora 6:31, la o adâncime de 6 km, la 41 km sud de Iaşi, 49 km nord est de Bacău, 109 km vest de Chişinău şi 157 km nord de Galaţi.

      Al treilea, cu magnitudinea 2,7, s-a produs la ora 9:00, la adâncimea de 9 km, la 43 km sud de Iaşi, 47 km nord est de Bacău, 110 km vest de Chişinău şi 156 km nord de Galaţi.

      Al patrulea cutremur, cu magnitudinea de 2,2, s-a produs la ora 9.15, la adâncimea de 10 kilometri, la 44km sud de Iași, 47km NE de Bacău, 155km N de Galați.

      Toate cutremurele s-au produs în apropiere de localitatea Pungești, unde au avut loc săpături pentru exploatarea gazelor de șist în urmă cu câțiva ani.

      În această lună, în România au avut loc opt cutremure cu magnitudini cuprinse între 2 şi 3,3 pe scara Richter.

      Bacău: Accident cu patru răniți la Autogară

        Patru persoane, între care doi copii, au fost rănite, astăzi, într-un accident rutier petrecut în apropiere de Autogara Bacău.

        Conform autorităților, doua autoturisme s-au ciocnit. Una dintre mașini a lovit un stâlp.

        Victimele au fost preluate de ambulanțe SAJ și SMURD și transportate la spital.

        Politiștii au deschis o anchetă.

        Vineri se redeschide Cafeneaua cu Joburi în Bacău

          „Cafeneaua cu Joburi” – inițiativa privată marca Agenției de recrutare și consultanță ECIM, în parteneriat cu OLX, care își propune să eficientizeze procesul prin care o companie își găsește angajații potriviți, indiferent de domeniul de activitate, se deschide din nou în Bacău. Evenimentul va avea loc vineri, 14 februarie, la parterul Hotelului Decebal.

          În intervalul orar 10,00 -17,00, în standurile cafenelei vor lua loc reprezentanți ai 18 companii din Bacău, firme din domenii diverse: producție, retail, transport intern și internațional, finanțe-bănci, asigurări, BPO (business process outsourcing – activități externalizate de o companie către un terț), industria aeronautică, domeniul medical, industria lemnului, industria grea, confecții, HoReCa, agricultură și zootehnie, construcții, industria petrolieră, IT, industria alimentară, inginerie și proiectare. Angajatorii sunt de la Aerostar, Lidl, Salbac, Almaviva, Lugera & Makler (Orange), Metalbac & Farbe, SCC Services România, Elmet Internațional, Valoris Center, A-E Electronics, Universitatea „George Bacovia”, NJoy Studio, NN Asigurări de viață, E-Cablaje Bistrița Năsăud, Fast Despatch Logistics, Cristal, FARMGrup Cumlabor și Hidroizolații REM.

          Acest „altfel de târg cu locuri de muncă”, așa cum îl recomandă chiar organizatorii, la care socializarea cu angajatorii se face chiar la o cafea, este primul dintr-o serie de 15 evenimente deja programate în tot atâtea orașe ale țării, în pregătire fiind alte 10 târguri pentru anul 2020.

          Partenerul pe probleme privind locurile de muncă este OLX, parteneri Telesystem, Adaptive Management, Paradigma Suite și Mefi CRM, iar parteneri locali Travel Plaza, Pensiunea Vialux, Coffee Point, Rovision, Cofetăriile Story, Computers Group. Cotidianul „Deșteptarea” este partener media al evenimentului.

          „Firmele aleg să vină la Cafeneaua cu Joburi pentru că pot să vadă situația reală din piața muncii și să discute cu oamenii, înțelegându-le nevoile. Investiția și promovarea Brandului de Angajator este o parte importantă a unui eveniment de recrutare și de aceea companiile participante în 2019 au apreciat instrumentele oferite în campaniile de promovare ale evenimentelor noastre. Crearea unui context diferit, fără presiune, care să invite la cunoaștere, este ceea ce apreciază toți participanții.”
          Marius Petrea, Event Manager la „Cafeneaua cu Joburi”

          Un nou ordin al ministrului Sănățății „atacă” saloanele de înfrumusețare

          Este vorba despre Ordinul nr. 15/2020 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului Sănătății nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire și pentru funcționarea obiectivelor ce desfășoară activități cu risc pentru starea de sănătate a populației, care a fost deja publicat în Monitorul Oficial.

          Acest ordin obligă administratorii saloanelor de înfumusețare să își certifice conformitatea cu normele de igienă și sănătate public pentru:

          • activitățile de utilizare a produselor biocide pentru dezinfecție, dezinsecție și deratizare în spațiile utilizate de populație;

          • activitățile de coafură și alte activități de înfrumusețare.

          Astfel, toate persoanele fizice sau juridice care desfășoară activități de utilizare a produselor biocide pentru dezinfecție, dezinsecție și deratizare în spațiile utilizate de populație trebuie să solicite certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică de către Direcția de Sănătate Publică Bacău. Aceste solicitări trebuie făcute și de către toate persoanele fizice sau juridice care desfășoară activități de coafură și alte activități de înfrumusețare. Ce se schimbă concret? Până acum aceste saloane funcționau doar prin depunerea actelor la Registrul Comerțului, în baza unei declarații pe propria răspundere.

          „Iar acum, certificarea se va face numai de către reprezentanții DSP Bacău, în baza unui referat tehnic depus la instituție, prin care trebuie să arătam cu acte doveditoare cum ne desfășurăm activitatea, cum este construit/amenajat salonul etc, pentru a obține o reautorizare sanitară, contra unei taxe de 200 de lei, și care este valabilă un an”, a explicat administratorul unui Beauty Salon. Cel puțin asta s-a înțeles! Direcțiile de specialitate ale Ministerului Sănătății, direcțiile de sănătate publică județene și serviciile medicale din structura ministerelor cu rețea sanitară proprie vor duce la îndeplinire prevederile ordin.

          Ce spune concret și DSP?

          Fiecare societate ce funcționează la nivelul unui salon de înfrumusețare sau după caz administrator al unei astfel de unități trebuie să depună documentația necesară pentru eliberarea Certificatului de Conformitate.

          Documentele necesare sunt:
          • cerere;
          • memoriul tehnic;
          • planul de situaţie cu încadrarea în zonă;
          • schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice profilului de activitate;
          • actul de înfiinţare al solicitantului;
          • acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului;
          • chitanţa de plată a tarifului de certificare.

          Însă, unitățile de acest tip vor respecta în continuare prevederile Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1136 din 27 iunie 2007 privind aprobarea Normelor de igienă pentru cabinetele de înfrumuseţare corporală cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

          – personalul va dispune de fișe de aptitudini eliberate prin medic de medicina muncii, certificate de absolvire a cursului Noțiuni fundamentale de igienă;

          – dezinsecţia periodică se va face la 3 luni, iar deratizarea periodică se va face la intervale de maximum 6 luni sau ori de câte ori este nevoie; între operaţiunile periodice se vor aplica proceduri de dezinsecţie şi deratizare curente, de întreţinere, în funcţie de prezenţa vectorilor;

          – se interzic fumatul, consumul de băuturi alcoolice, de substanţe stupefiante, precum şi accesul animalelor în cabinet; este obligatorie afişarea acestor interdicţii la loc vizibil;

          – păstrarea echipamentului, instrumentelor și a articolelor curate, dezinfectante și sterile, în dulapuri separate și închise, în spații lipsite de praf și umiditate, la care au acces numai persoanele autorizate;

          – depozitarea echipamentelor și materialelor pentru curățenie;

          – amenajarea unui spațiu pentru curățarea, dezinfecția, sterilizarea instrumentarului și a materialelor refolosibile în camera de desfășurare a procedurilor;

          – instalarea de chiuvetă pentru spălarea materialelor rezultate ca urmare a efectuării procedurilor;

          – chiuveta pentru spălarea și dezinfecția mâinilor trebuie să fie situată în camera de desfășurare a procedurii;

          – apă curentă rece și caldă asigurate în cantități suficiente;

          – suprafețele sunt menținute în perfectă stare de curățenie și întreținere;

          – suprafețele, instrumentele, echipamentele și accesoriile utilizate trebuie să fie curățate, dezinfectate și/sau sterilizate, respectând recomandările producătorilor;

          – instrumentarul pentru sterilizat va fi împachetat individual în ambalaje aprobate pentru sterilizare sau în seturi utilizate pentru o singură procedură;

          – ambalajele instrumentarului pentru sterilizare vor fi inscripționate cu data sterilizării și numele persoanei care a realizat sterilizarea;

          – ambalajele cu instrumentele sterilizate vor fi menținute în condiții corespunzătoare de asigurare a sterilizării și depozitate într-un loc închis, lipsit de umiditate și praf, la care există acces controlat;

          – pachetul cu instrumentar sterilizat va fi monitorizat în privința sterilizării, utilizându-se indicatorii chimici sau biologici;

          – înregistrările procedurii sterilizării cuprind: metoda, parametrii de sterilizare, data sterilizării, cantitatea și tipul de instrumentar sterilizat, numele sau inițiala persoanei care a sterilizat instrumentarul, monitorizarea sterilizării prin indicatorii chimici sau biologici;

          – instrumentarul sterilizat și depozitat care nu a fost folosit în decurs de 24 de ore de la data sterilizării va fi resterilizat înainte de folosire (cu excepția instrumentarului presterilizat);

          – pentru instrumente presterilizate este necesară documentația furnizată de producător, descrierea metodei de sterilizare și precizarea recomandărilor de depozitare și menținere a sterilității;

          – procedurile pentru operatiile de sterilizare, recomandate de producător, vor fi înregistrate conform celor mai sus menționate, vor fi păstrate de către persoana responsabilă și disponibile în cursul acțiunilor de inspecție;

          – persoana responsabilă cu sterilizarea instrumentarului va demonstra în cadrul acțiunilor de inspecție că procedurile de sterilizare au fost executate corect și optim;

          – persoana responsabilă cu depozitarea și manipularea instrumentarului sterilizat va respecta instrucțiunile producătorului de menținere a sterilității;

          – în cazul în care cabinetul are încheiat contract cu o unitate specializată pentru sterilizarea instrumentarului va exista contract încheiat între cele 2 părți, în care vor fi precizate următoarele: cantitatea de instrumentar sterilizat, tipul de sterilizare folosit, parametrii de sterilizare, tipul de aparat folosit, condițiile de transport al instrumentarului sterilizat, asigurarea cunoașterii datei sterilizării pentru fiecare instrument sterilizat și numele persoanei care a executat sterilizarea;

          – cabinetul sau locația temporară va menține înregistrările privind dezinfecția disponibile în timpul acțiunilor de inspecție,

          – înregistrările vor cuprinde: date despre produsul biocid (denumire comercială, act administrativ – aviz/certificat emis de
          Comisia Națională pentru Produse Biocide, fișă de securitate),domeniul pentru care produsul biocid este folosit, data, frecvența dezinfecției, numele persoanelor care sunt responsabile cu dezinfecția.

          – soluțiile de lucru pentru produsele biocide se prepară, se păstrează și se utilizează conform instrucțiunilor producătorului;

          – recipientele și containerele (altele decât ambalajul original) sunt etichetate privind conținutul, concentrația, data la care soluția a fost preparată.

          – deşeurile periculoase rezultate în urma activităţilor se colectează separat, se depozitează, se transportă şi se neutralizează, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului Sănătăţii nr. 1226/2012.

          „Dacă unitatea nu îndeplineşte toate aceste condiţii se acordă teremen de remediere de cel mult 30 de zile. După verificarea termenelor se eliberează fie notificare de Certificat de Conformitate, fie se comunică titularului că nu sunt îndeplinite condiţiile urmând ca acesta să se conformeze şi să depună o nouă solicitare la remediere. Certificarea conformităţii odată eliberată este valabilă atât timp cât nu au intervenit modificări în memoriul tehnic.”
          Alin Năstasă, director executiv DSP Bacău

          Pe site-ul DSP Bacău, www.aspjbacau.ro, se regăsesc toate informaţiile referitoare la obţinerea Certificatului de Conformitate, precum şi cererea tip care conţine documentele necesare pentru întocmirea dosarului.

          Subvenții de 3.000 de euro pentru un hectar cu usturoi

          Programul de susținere a cultivatorilor de usturoi stă în așteptare, oficialii ministerului de resort evitând să transmită în teritoriu date privind soarta acestui ajutor de minimis. Și asta în condițiile în care anul trecut, în această perioadă, fermierii deja știau despre Program și ca atare, puteau lua o decizie în această privință.

          Introdus anul trecut, în premieră după 1989, programul se dorea a fi o contrapondere a importurilor masive de usturoi venite din China, pe tiparul mai vechiului Program „Tomata”.

          Prin această schemă, statul subvenționează cu 3.000 de euro cultivarea fiecărui hectar cu această plantă. Deocamdată, în primul an, inițiativa nu i-a convins pe foarte mulți agricultori din județ, dintre cei patru fermieri care, inițial, s-au interesat de program, doar unul beneficiind, la final, de ajutorul de minimis.

          Potrivit specialiștilor Direcției pentru Agricultură Județeană Bacău, favorabilitate pentru cultura usturoiului ar fi pe Valea Siretului, zonă în care, în primii ani după 1989, se cultiva pe arii largi acest condiment.

          Anul trecut, Programul de subvenționare a culturii de usturoi a fost demarat la finele lunii februarie, termenul final fiind pe 15 mai. Pot primi subvenția fermierii care dețin o suprafață cultivată cu usturoi de minimum 3.000 mp, de pe care obțin o producție de cel puțin 3 kg usturoi/10 mp. Subvenția se calculează proporțional cu suprafața de pe care s-a obținut o cantitate minimă de 3.000 kg/ha.

          În anul de cerere 2020, valorificarea producţiei de usturoi se face în perioada 1 iulie – 20 noiembrie, iar documentele pentru acordarea subvenției se depun la Direcția Agricolă Județeană Bacău până la data de 29 noiembrie a.c.

          „Important de reținut că agricultorii care solicită această subvenție trebuie să nu fi încasat, în ultimii trei ani, ajutoare de minimis care să totalizeze 15.000 de euro. O noutate introdusă în acest an constă în faptul că, la fel ca în cazul Programului «Tomata», fermierul va fi obligat să țină un registru cu toate tratamentele fitosanitare aplicate culturii”, a precizat Florin Acatrinei, purtătorul de cuvânt al Direcției pentru Agricultură Județeană Bacău.

          Rețea de gaze naturale la Slobozia – Onești

          Compania Delgaz Grid a aprobat Studiul Tehnico-Economic (STE) aferent investiției „Alimentare cu gaze naturale a cartierului Slobozia – Onești”. Vestea a fost adusă locuitorilor cartierului chiar de primarul Nicolae Gnatiuc, care a transmis și principalele date legate de această investiție.

          Valoarea estimată a proiectului este de aproape 2,2 milioane de lei (fără TVA), contribuția Delgaz Grid fiind de aproape 202.000 de lei, iar contribuția Municipiului Onești de aproape două milioane de lei (ambele fără TVA).

          „Voi propune Consiliului local Onești susținerea acestei investiții, sumă care va fi inclusă în proiectul de buget al anului 2020” – a spus Nicolae Gnatiuc.

          Delgaz Grid a mai precizat că pentru această investiție este necesar să semneze, în calitate de concesionar, un act adițional cu Ministerul Economiei, Mediului de Afaceri și Energiei – ultimul fiind concedent al serviciului de distribuție de gaze naturale.

          Cartierul Slobozia, cu circa 1.200 de locuitori, se află pe malul Tazlăului, în aval de fostul lac Belci și în amonte de vărsarea Tazlăului în Trotuș.

          Cui îi e frică de coronavirus?

          În vremea în care cumplita ciumă a bântuit Florența, în 1338, șapte doamne și trei tineri s-au refugiat, timp de zece zile, într-o vilă din apropierea orașului pentru a scăpa de contaminare. Fapta lor apare în celebrul „Decameron” al lui Giovanni Boccaccio, într-o atmosferă mai mult romantică decât dramatică, deși atunci în acel oraș au murit de ciumă jumătate dintre locuitori. Dar cartea lui Boccaccio a apărut la 15 ani după eveniment.

          La modul real, omenirea a trecut prin mai multe valuri de pandemie: ciuma, variola, tifosul, holera, febra galbenă, tuberculoza și gripa. Astăzi, mapamondul este într-o amenințare de pandemie, din cauza coronavirusului apărut de puțină vreme în Wuhan, un oraș din China cu numai… 11 milioane de locuitori. Sunt peste 1.000 de morți numai acolo, dar și circa 43.000 de persoane afectate. Unele cazuri sunt depistate prin 28 de țări din lume.

          Ce fac chinezii sub această amenințare? Mai toți poartă celebrele măști chirurgicale oriunde s-ar afla. În câteva secvențe filmate chiar în Wuhan am văzut și străzi absolut pustii ziua în amiaza mare, dar și locatari din blocurile de locuințe care bătea în scânduri ușile apartamentelor unde se aflau vecinii lor infestați sau, în zonele comerciale încă circulate, oameni căzuți pe caldarâm și ocoliți de trecători ca și cum nu erau acolo.

          Pe la noi s-a anunțat doar epidemia de gripă, fenomen aproape normal la vreme de iarnă. Românii nu se tem de coronavirus, însă pe stradă vedem uneori oameni cu măști chirurgicale. Prevederea e mama înțelepciunii!
          Nu pot ocoli însă maniera românilor de a trata orice situație catastrofală prin umor. Pe WhatsApp primim constant glume, poze și filmulețe în care coronavirusul este luat „la mișto”. Iar în prag de Valentine’s Day și de Dragobete, în poze apar cupluri care se sărută dulce, dar cu măști chirurgicale la gură. Tot ca o metodă de prevedere.

          Deși a primit o pedeapsă penală, primarul din Măgura rămâne în funcție

            Anul trecut, Iordache Costraș (PNL), primarul comunei Măgura, a primit o condamnare definitivă cu închisoare. Potrivit datelor din dosarul 6065/180/2016, în decembrie 2019, instanța de judecată a stabilit o pedeapsă principală de 1 (un) an de închisoare şi, complemetar, interzicerea exercitării unor drepturi, pentru „săvârşirea infracţiunii de complicitate la folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane” (faptă săvârşită în luna decembrie a anului 2012). Instanța decidea, însă, amânarea aplicării pedepsei închisorii pe un termen de supraveghere de 2 ani.

            În tot acest timp, primarul din Măgura a continuat să administreze comuna. Și asta deși, în astfel de situații (în care există o pedeapsă cu închisoarea, pronunțată de o instanță judecătorească, rămasă definitivă), Iordache Costraș ar fi trebuit să fie demis de prefectul județului Bacău. Întrebat în legătură cu acest caz, prefectul Liviu Miroșeanu a declarat că, din punct de vedere procedural, vacantarea, înainte de termen, a unui mandat de primar se face prin ordin al prefectului, în baza unui referat întocmit de secretarul UAT-ului respectiv.

            „Astăzi, pot să vă spun că nu există un astfel de referat și, conform legii, nu avem despre ce să discutăm. Legea este foarte clară și spune exact în ce condiții se vacantează mandatul unui primar. Or, deocamdată, nu avem un caz în sine”, a declarat prefectul Liviu Miroșeanu.

            O chestiune de…nuanță

            La rândul său, primarul Costraș privește oarecum nuanțat chestiunea, aratând spre conținutul deciziei definitive date de instanța judecătorească. „Dacă o să vă uitați în textul deciziei judecătorești, o să vedeți că nu scrie nimic despre vreo condamnare. Acolo scrie altceva. Vă rog să luați legătura cu orice avocat și o să vă lămurească despre ce vorbesc. Plus că s-a decis amânarea aplicării pedepsei”, ne-a declarat primarul din Măgura.

            Pentru edificarea cititorilor, redăm mai jos pasajul din decizia judecătorească, la care face referire Iordache Costraș. „În baza art. 396 alin 1 şi 4 raportat la art.83 Cpen stabileşte pedeapsa principală de 1 (un) an închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii exercitării drepturilor prev. de art. 66 lit a şi b Cpen pe o perioadă de 3 ani în sarcina inculpatului COSTRAŞ IORDACHE, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane prevazuta de art. 301 C. pen, cu aplicarea art. 5 C. pen. (faptă săvârşită în luna decembrie a anului 2012). În baza art.83 alin.1, 3 Cpen amână aplicarea pedepsei închisorii pe un termen de supraveghere, stabilit în condiţiile art. 84 Cpen., de 2 ani de la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri.”

            Și dacă…

            Referindu-se la referatul pe care ar fi trebuit să-l trimită secretarul comunei către Prefectura Bacău, edilul din Măgura spune că angajatul său „știe ce are de făcut și chiar își face treaba foarte bine.” În ipoteza în care primarul Costraș își va însuși decizia pronunțată de instanța de judecată, el va trebui ca, pe durata termenului de supraveghere, printre altele, să se prezinte periodic la Serviciul de Probaţiune Bacău, să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa și să anunţe, în prealabil, schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile, precum şi întoarcerea.

            Cu spatele la zid

            Din play-off- obiectivul declarat al CSM Bacău la începutul sezonului- a mai rămas doar of-ul. „Vai și of” ar putea descrie cel mai bine parcursul pe care echipa antrenată de Adrian Petrea îl are de la jumătatea lui noiembrie încoace în Liga Zimbrilor. Concret, băcăuanii au înregistrat șapte înfrângeri la rând în campionat, inclusiv un neverosimil eșec acasă cu ultima clasată, CSM Reșița.

            Parcurs care i-a adus mai aproape de grijile retrogradării decât de visele de mărire din play-off. După 17 runde, CSM Bacău ocupă poziția a 12-a, antepenultima, fiind precedată în clasament doar de CSM Reșița și HC Buzău, grupări de care a și fost învinsă în 2020. În acest context, „CSMeii” nu au spațiu de manevră.

            Pentru a regla cât de cât lucrurile, trebuie să pună punct seriei de eșecuri. Și să câștige meciul din această seară, cu Minaur Baia Mare. Misiunea nu este dintre cele mai facile. Pe lângă faptul că se află în cădere liberă, băcăuanii vor avea în față echipa de pe locul 4. Dar nici nu este o partidă imposibil de câștigat. Argumentele pro-CSM Bacău: joacă acasă, întâlnește o formație pe care a bătut-o în Cupa României, chiar la Baia Mare, în decembrie, la loviturile de la 7 metri (27-26) și, în plus, Minaur nu este chiar o sperietoare în deplasare, de unde s-a întors doar cu patru puncte( victorie la Reșița și egal la Timișoara). Prin urmare, se joacă. Iar CSM Bacău nu are alternativă: bate sau își complică și mai rău viața.

            Celelalte meciuri programate azi în etapa a 18-a din Liga Zimbrilor: CSM Reșița- Potaissa Turda, Dobrogea Sud Constanța- CSM Focșani (ora 17.00, TVR2), Dunărea Călărași- Dinamo București, Politehnica Timișoara- CSM Făgăraș. Partidele CSM București- CSM Vaslui și HC Buzău 2012- Steaua urmau să se desfășoare aseară.

            Clasament Liga Zimbrilor

            1 Dinamo București 16 13 1 2 500-429 40p.
            2 Potaissa Turda 15 10 2 3 438-401 32p.
            3 Steaua București 17 10 2 5 498-478 32p.
            4 Minaur B. Mare 17 10 1 6 482-462 31p.
            5 Dobrogea Sud 17 9 3 5 451-417 30p.
            6 CSM București 16 9 2 5 432-411 29p.
            7 Dunărea Călărași 16 8 1 7 430-403 25p.
            8 Poli Timișoara 17 7 3 7 438-439 24p.
            9 CSM Focșani 16 7 1 8 394-401 22p.
            10 CSM Vaslui 17 7 0 10 448-467 21p.
            11 CSM Făgăraș 17 6 1 10 441-484 19p.
            12 CSM Bacău 17 5 1 11 447-467 16p.
            13 HC Buzău 2012 17 3 1 13 413-457 10p.
            14 CSM Reșița 17 2 1 14 398-494 7p.

            Fotbal/ Copii: Aerostar, finalista Cupei Play

            Seniorii dau tonul în Seria I din Liga a III-a, dar nici cei mici nu se lasă mai prejos. Astfel, grupa de vârstă 2008 a Aerostarului vine puternic din urmă. Puștii pregătiți de Vali Cioancă au demonstrat acest lucru și la recenta Cupă Play, care a reunit 16 echipe la la complexul „Gepex” din Bacău. „Aviatorii” cei mici au câștigat toate meciurile din grupă, s-au impus și în semifinale, recunoscându-se învinși doar în finala cu LPS Galați.

            În plus, gruparea băcăuană a dat și cel mai tehnic jucător al turneului în persoana lui Mario David. „Sunt mândru de echipa noastră. Avem copii foarte buni, de viitor. Pentru mine este o plăcere să-i pot antrena”, a declarat Vali Cioancă, antrenorul care va împlini săptămâna viitoare vârsta de 66 de ani: „Sper ca acești puști să-mi aducă în continuare satisfacții și, de ce nu, să-i văd jucând în Liga I. Totodată, țin să subliniez sprijinul oferit de conducerea clubului și de comitetul de părinți, sprijin esențial pentru dezvoltarea fotbalistică a acestor copii”.

            Rezultatele înregistrate de Aerostar la Cupa Play

            Grupe: 2-0 cu Zimbrul Chișinău, 5-1 cu CSȘ Botoșani, 2-1 cu CSȘ Dorohoi.

            Semifinale: 4-2 cu Bucovina Suceava

            Finală: 1-3 cu LPS Galați.

            Lot Aerostar: Alexandru Bondor, Robert Ojog- Mihai Preda (an de naștere 2010), Denis Bârgăoanu, Adrian Paic, Matei Ceaunaș, Denis Drăghici, Alexandru Lehăduș, Robert Muche, Ștefan Enășel, David Popușoi, Mario David.

            „Sâmbăta Gandhi tăcea”, premieră naţională la Teatrul Municipal „Bacovia”

            Săptămâna aceasta, pe 14 şi 16 februarie 2020, de la ora 18.00, are loc premiera spectacolului „Sâmbăta Gandhi tăcea”, după Anastasia Bukreeva, regia Aleksandr Ogariov.

            Scenografia este semnată de Clara Pop, coregrafia de Mariana Gavriciuc, iar Adrian Buliga revine în Teatrul Municipal „Bacovia” pentru lighting design.

            Spectacolul are dublă distribuţie, pe anumite roluri urmând să alterneze mai mulţi actori.

            Distribuţia completă este următoarea: Tudor Hurmuz, Daniela Vrînceanu, Matei Bogdan/Valentin Branişte, Florina Găzdaru/Eliza Noemi Judeu, Ion Goranda, Bianca Babaşa, Andreea Darie, Ştefan Alexiu, Vlad Nicolici, Minodora Broscoi.

            Regizorul Aleksandr Anatolievici Ogarjov s-a născut în 1961, în Soci (Rusia). A absolvit regia la GITIS, cea mai importantă universitate de teatru din Rusia, la clasa celebrului regizor Anatoli Vasiliev, căruia i-a fost apoi asistent. Din anul 1992 este angajat la Teatrul „Şcoala de Artă Dramatică”, unde montează spectacole, dar şi joacă. Din 2016 este directorul artistic al Laboratorului Teatrului „Şcoala de Artă Dramatică” – LCZ (Laboratorul Combustiei Zilnice).

            Spectacolul „Sâmbăta Gandhi tăcea” este cea de-a doua colaborare cu Teatrul Municipal „Bacovia”, după Atelierul de artă dramatică Cehov, susţinut în luna aprilie 2019, cu actorii băcăuani, şi finalizat cu spectacolul – laborator „Trei surori”, de Anton Pavlovici Cehov, prezentat şi primit foarte bine de public şi de critica de specialitate, în cadrul Bacău Fest Monodrame 2019.

            La Teatrul Municipal „Bacovia”, piesa „Sâmbăta Gandhi tăcea” este jucată pentru prima dată în străinătate, deci este premieră naţională în România, şi, totodată, premiera internaţională a piesei.

            Biletele la premieră se pot achiziţiona în agenţia de bilete, dar mai simplu direct de pe siteul teatrului, la adresa http://teatrulbacovia.ro/bilete-online/. Preţuri pentru premieră: 33 de lei în sală, 38 de lei la loje. C.P.

            Mai mulți bani pentru profesorii din mediul rural!

              Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat tacit, în şedinţa de pe 11 februarie, un proiect de lege care prevede că personalul didactic ce se titularizează în mediul rural beneficiază de o indemnizaţie de instalare în cuantum de 3 salarii medii brute pe economie, sub condiţia de a preda pe post în mediul rural cel puţin 5 ani şcolari efectivi, conform edumanager.ro.

              „Personalul didactic de predare din învăţământul de stat beneficiază anual de două salarii minime brute, din fondurile alocate de la bugetul de stat, pentru dezvoltare profesională şi evoluţie în carieră, precum şi pentru achiziţionarea de materiale didactice şi auxiliare didactice curriculare necesare procesului instructiv/educativ. Cadrele didactice care se titularizează în mediul rural beneficiază, în termen de un an, de o indemnizaţie de instalare în cuantum de 3 salarii medii brute pe economie, sub condiţia de a preda pe post/catedră în mediul rural cel puţin 5 ani şcolari efectivi.

              Cadrul didactic este obligat să restituie parţial indemnizaţia dacă înainte de împlinirea termenului de 5 ani îşi schimbă locul de muncă din mediul rural în mediul urban, în cazul suspendării contractului individual de muncă pe perioada concediului fără plată, precum şi în cazul demisiei. Indemnizaţia se restituie proporţional cu numărul de ani şcolari în care nu şi-a desfăşurat activitatea în mediul rural”, se arată în proiectul de lege.

              Potrivit acestuia, cadrele didactice cu o vechime efectivă în învăţământ de peste 30 de ani beneficiază, la data încetării contractului individual de muncă în vederea pensionării pentru limită de vârstă, de o indemnizaţie în cuantum de 6 salarii medii brute pe economie, din fonduri alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei. Proiectul de lege urmează să meargă la Senat pentru dezbatere şi vot, acesta fiind Camera decizională.

              Azi nu

              Azi nu am chef să atac nici un subiect incitant, interesant, care să vă pună pe gânduri. Azi nu. Azi e una din acele zile în care ar trebui, din când în când, să cădem pe gânduri și să ne întrebăm „pentru ce?”. La ce bun să disecăm evenimentele, să identificăm ceea ce doresc unii să ne ascundă, la ce bun să explicăm în fiecare zi cum merg lucrurile și cum să n-o mai mușcăm și să nu mai mergem după fentă?

              Evident, e inutil. Cu mult timp în urmă chiar mai speram în schimbarea mentalităților și, pe vremuri, chiar se întâmpla așa ceva: cuvântul scris să determine schimbări în societate. Și să știți că nu e mult de atunci! Din păcate, vremurile se schimbă. Și nu mereu în bine; ideea marxistă cum că omenirea se îndreaptă inexorabil spre progres, că viitorul aduce numai lucruri bune s-a dovedit greșită; umanitatea este capabilă să producă energii negative care să curbeze timpul și să o întoarcă spre trecut.

              Mintea umană, dacă nu este educată să gândească, nu valorează nimic, creierul fără gimnastică intelectuală ne condamnă să repetăm greșelile istoriei. Inteligența este ca un vaccin; cu cât mai multă lume e vaccinată, cu atât sporește imunitatea grupului; dar dacă numărul celor care refuză să se vaccineze crește, consecințele nu sunt suportate doar de aceștia, ci și de ceilalți. Societatea nu este condusă nici de savanți geniali, nici de despoti luminați, ci de șmecheri. Iar dacă șmecherii nu sunt ținuți bine în frâu, dacă dobândesc o putere prea mare asupra mulțimii, nimic nu-i va împiedică să ne transforme în sclavi. Iată secretul lui Polichinelle!

              Degeaba o arzi intelectual și spui că te retragi într-un colț, nu mai vrei să iei parte la jocurile politice; dacă nu ești superbogat încât să poți rupe orice legătură cu societatea și să-ți asiguri riscurile cu banii jos, n-ai nici o șansă. Poți să spui că nu-ti mai pasă cine conduce țara; când te vei îmbolnăvi, vei avea nevoie de sistemul de sănătate. Iar relația dintre tine și acest sistem este dictată de modul în care ceialalti cetățeni au decis.

              Dar, cum spuneam, scriem aceste lucruri degeaba. Cetățenii români au decis că e mai simplu să nu se gândească la astfel de lucruri. Orice le-ai spune, îi doar în cot. Chiar dacă într-o zi, pentru acea durere, vor trebui să scoată bani buni din buzunare…

              Jandarmii băcăuani au donat sânge

                Jandarmii băcăuani au răspuns pozitiv campaniei voluntare ,,Speranţă pentru viaţă! DONEAZĂ SÂNGE!” inițiate de Asociația Bronx People și Centrul de Transfuzii Bacău, iar alături de celelalte structuri ale M.A.I și ale Ministerului Apărării Naţionale au donat sânge.

                Acțiunea a avut ca scop ajutorarea persoanelor care au probleme de sănătate și necesită transfuzii sanguine. La activitatea de astăzi au participat jandarmi care sunt donatori voluntari încă din anul 2003, dar și jandarmi care au donat sânge pentru prima dată.

                Ținând cont de impactul pe care îl are o astfel de iniţiativă, jandarmii au dorit ca prin gestul lor umanitar să determine cât mai multe persoane să ia atitudine şi să conştientizeze faptul că o picătură de sânge poate salva viaţa unui om.

                În fiecare an jandarmii băcăuani inițiază astfel de acțiuni și sunt alături de semenii lor aflaţi în suferinţă, ultima activitate de acest gen fiind organizată săptămâna trecută. Astfel de acțiuni se vor desfășura și în perioada următoare.

                Copil de zece ani, agresat sexual

                Poliția în acțiune

                Un băiețel de zece ani din comuna băcăuană Oituz ar fi fost agresat sexual de un bărbat de 58 de ani. Victima a ajuns la spital, pentru îngrijiri medicale, iar presupusul agresor a fost reținut de polițiști.

                “Bărbatul de 58 de ani a fost reținut de polițiști pentru o perioadă de 24 de ore și urmează a fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Onești cu propunerea de arestare preventivă. Cel în cauză este cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de viol”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Bacău, inspector principal Cătălina Păduraru.

                Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Bacău anunță că a delegat, în acest caz, un psiholog „pentru a asista minorul în cauză pe timpul procedurii de audiere și a realiza evaluarea psihologică iniţială a copilului”.

                „Specialistul DGASPC Bacău, prezent la audiere și la evaluarea psihologică iniţială a copilului, le-a recomandat părinților să evite expunerea minorului la oricare altă formă sau situaţie de revictimizare”, spun reprezentanții Protecției Copilului.

                La audiere au fost prezenți și părinții copilului, care și-au exprimat dorința de a-i oferi fiului lor tot sprijinul, atenţia şi afecţiunea necesară. În plus, familia a fost informată asupra serviciilor pe care instituţia le poate furniza, la cerere, atât copilului, cât şi părinților acestuia, respectiv şedinţe gratuite de consiliere psihologică.