vineri, 26 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1906

„Vrănceni” calificați la Naționala de Chimie

    Până să se închidă toate unitățile școlare, în Bacău s-a organizat Olimpiada Județeană de Chimie, pentru stabilirea lotului județului nostru care ne va reprezenta la faza națională.

    Colegiul Național „Gheorghe Vrănceanu” din Bacău, care are o tradiţie recunoscută în excelenţă la disciplina chimie, are nu mai puțin de 7 elevi calificați, urmare a multelor ore de studiu intens, muncii permanente, perseverenţei, creativității şi sacrificiilor, dar, mai ales, pasiunii pentru formule chimice.

    Lotul județului Bacău este format din unsprezece elevi dintre care șapte provin din prestigiosul colegiu băcăuan. Cei 7 „vrănceni” sunt: Emilia Florea (clasa a VIII-a), Daniel Munteanu (clasa a XII-a), pregătiți de prof. Nadia Savin, Paul-George Șolot (clasa a IX-a), Laurențiu Arhip, Eduard Doliș (clasa a X-a), Andrei Pintilescu (clasa a XI-a), Elena Mihăilă (clasa a XII-a), pregătiți de prof. Marinela Bușteagă.

    Etapa naţională a Olimpiadei de chimie constă în două probe: teoretică (pondere 60%) şi practică (pondere 40%).De un real ajutor pentru pregătirea elevilor pentru proba practică este și laborant inginer Mihaela Alexandru.

    „La Chimie, programa școlară prevăzută pentru Olimpiadă prevede conținuturile din Programa de liceu, însă gradul lor de aprofundare este la nivel universitar. Elevii trebuie să aibă capacitatea de a investiga, să aibă competențe matematice pentru rezolvarea problemelor și abilități de lucru în laboratorul de chimie”, ne-a declarat prof. Marinela Bușteagă.

    Nu se știe însă când și dacă va mai avea loc Naționala de Chimie, programată conform calendarului în perioada 6-11 aprilie 2020.

    Ceilalți elevi calificați:

    • Teodor Pădureanu (clasa a X-a E) și Samir Hamad Al-Essa (clasa a X-a F), prof. Silvia Bogdăneanu, de la Colegiul Național „Ferdinand I” Bacău;
    • Marina Dumitru (clasa a VIII-a), Scoala Gimnazială „Tristan Tzara” Moinești;
    • Octavian Susanu (clasa a X-a), Colegiul Național „Dimitrie Cantemir” Onești.

    Ai cui sunt „diasporezii”?

    Există o categorie de oameni care jonglează foarte ușor cu noțiunile, care aleg azi să fie cu unii iar mâine cu alții, după cum le e lor mai bine. Nu cred că există român care să nu fi auzit măcar o dată discursul „Nu vreau să mai aud de țara asta, plec și nu mă mai întorc” al unora.

    Cam exact aceiași care acum se întorc în țară, speriați de pandemia COVID 19. Ni se bagă în cap de 30 de ani că trăim într-o țară capitalistă, motiv pentru care întreb, cu riscul să deranjez multă lume: unde erau acești cetățeni când noi, cei rămași aici, eram la ghișee la taxele locale sau la ANAF să plătim impozite și contribuții? Se spune că există peste patru milioane de români care locuiesc în străinătate și care nu au plătit ani de zile nici un leu la bugetul național, la cel al asigurărilor sociale sau al asigurărilor de sănătate.

    Să ne imaginăm ce ar fi fost dacă, pe lângă cei cinci milioane de asigurați la sistemul public de sănătate, ar mai fi contribuit și cei 4,5 milioane care formează așa-zisa „Diasporă”! În mod ironic, astăzi, vin mii de români din Italia în țară iar foarte mulți, deja bolnavi, vor trebui să fie tratați de acest sistem public de sănătate la care nu au contribuit. Vor spune unii că au plătit taxele în Italia.

    Dacă ar fi fost asigurați în Italia, nu ar fi plecat cu o așa viteză spre țară. Nici nu vreau să mai intru în polemici politice, că au fost considerați cetățeni de elită, având trei zile de vot, că ne scuipau semințe în cap că-s mai șmecheri și ei știu să aleagă mai bine. Trecem peste astea și ajungem la problema de bază: a banilor. Desigur, sunt cetățeni, conform legii. Dar nu erau cetățeni și când ar fi trebuit să plătească taxe și impozite?

    Câtă vreme nu au acte și rezidență în Italia, se cheamă că ar trebui să contribuie la bugetul României. Dar majoritatea nu au plătit taxe nici în Italia, nici în România. Au fost șmecheri, au fentat sistemul și acum sunt șmecheri din nou: vin pe șest în țară, nu vor să între în carantină, nu respectă izolarea, se încaieră cu polițiștii, cu jandarmii. Unii abia au ajuns in România și au și fost internați, cu confirmare de coronavirus. Pe banii noștri.

    Coronavirusul golește magazinele

    Panica răspândită printre băcăuani i-a determinat pe aceștia să ia cu asalt magazinele și să-și faca provizii de alimente și produse de stricta necesitate. Marți și miercuri acest lucru s-a văzut mai ales pe seară, când lumea se întorcea de la serviciu și umplea coșurile cu mancare și săpun, hârtie igienică sau chiar băuturi alcoolice.

    Joi, însă, după o dimineață aparent calmă, către orele amiezii, băcăuanii au luat magazinele cu asalt în mai multe orașe din județ.

    La Kaufland, de exemplu, se formaseră cozi la intrare deoarece conducerea companiei a decis să permita accesul doar în grupuri mici. Pe măsura ce ieșeau unii cumpărători, intrau alții. Să mai consemnăm că marile magazine au adoptat măsuri fără precedent, pentru a preîntâmpina extinderea virusui.

    Încă de miercuri, s-a luat decizia dezinfectării cărucioarelor de cumpărături și a coșurilor, la fiecare oră.

    Angajații magazinelor fie le spală cu jeturi de apă și detergent, fie le stropesc cu substanțe dezinfectante pe bază de clor sau alt bactericid.

    Președintele CJ cere stare de urgență în județ, prefectul se opune

    Prefectul Liviu Miroșeanu și președintele CJ Bacău, Sorin Brașoveanu

    Președintele Consiliului Județean, Sorin Brașoveanu, a cerut declarararea stării de urgență în județul Bacău, ca urmare a epidemiei de coronavirus.

    El a declarat la o întrunire cu primarii, astăzi, că trebuie introdusă starea de urgență, pentru ca autoritățile să nu mai fie la bunul plac al proprietarilor de imobile necesare carantinei.
    O altă problema ar fi cea a materialelor sanitare care, acum, se cumpără prin proceduri de licitație, care durează foarte mult.

    Sorin Brașoveanu ia în considerare și faptul că o mare parte din populația județului este plecată în străinătate, în special în Italia și mulți români se vor întoarce de Paște în țară.

    Prefectul Liviu Miroșeanu, însă, nici nu vrea să audă de așa ceva.

    „Referitor la solicitarea unuia din membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, de a institui stare de urgență pe raza județului Bacău, precizez că aceasta nu se impune. În județul Bacău, nu există nicio persoană infectată cu COVID-19 și nicio persoană nu este suspectă ca fiind purtătoare a virusului.

    În aceste condiții, ținând cont și de toate măsurile pe care le-am luat pentru a preîntâmpina răspândirea coronavirusului, nu se impune declararea stării de urgență. Apelul meu este în continuare la calm, înțelepciune și solidaritate, pentru a nu crea panică”, a declarat prefectul de Bacău.

    Președintele CJ, însă, nu este de acord cu această atitudine:

    „În calitate de președinte al Consiliului Județean Bacău și vicepreședinte al CJSU constat tratarea superficială și iresponsabilă a situației evoluției epidemiei COVID 19, din partea prefectului Liviu Miroșeanu.

    În județul Bacău avem mai multe cazuri de persoane aflate în izolare și carantină, nu cum afirmă prefectul PNL al Bacăului, care minimalizează pericolul infectării cu noul coronavirus.

    Din județul Bacău sunt zeci de mii de persoane plecate la muncă în Italia, iar unele s-au întors acasă zilele acestea.

    Pentru a nu scăpa situația de sub control trebuie să luăm responsabil toate măsurile din timp.
    A preveni e mai ieftin decât a trata”.

    15 RECOMANDĂRI privind conduita socială responsabilă în prevenirea răspândirii coronavirus (COVID-19)

      Protejați-vă, evitați contactul direct!
      ● Evitați zonele aglomerate unde sunteți expuși la contact direct și/sau interacțiune cu un număr mare de persoane, de tipul adunărilor publice, cozi, zone de trafic intens, zone de recreere.
      ▪ Feriți copiii de acele locuri de joacă care presupun atingerea unor suprafețe/obiecte comune de către un număr mare de copii.
      ● Limitați la maximum orice contact direct cu alte persoane, în afara celor care fac parte din familia restrânsă, prin gesturi cum ar fi: strângerea mâinilor, îmbrățișările, sărutul obrajilor sau al mâinilor, atingerea fețelor cu mâinile.
      ▪ Se recomandă, inclusiv în privința persoanelor împreună cu care locuiți, să NU intrați în contact direct decât după igienizarea mâinilor atunci când reveniți la domiciliu.
      ● Evitați atingerea suprafețelor care sunt atinse în mod frecvent și de alte persoane, precum: balustrade, clanțe, mânere, butoane de lift sau de acces.
      ▪ În cazul în care sunteți totuși nevoiți să atingeți aceste suprafețe, protejați-vă folosind șervețele de unică folosință.
      ● Păstrați o distanță semnificativă, de 1,5 metri, față de celelalte persoane pe care le întâlniți. În cazul în care vă aflați în transportul în comun încercați să NU stați față în față cu alte persoane.
      ▪ Asigurați-vă, după folosirea transportului în comun, că v-ați igienizat mâinile înainte de a vă atinge fața, nasul sau gura.
      ● Folosiți, pe cât posibil, rute sau modalități alternative de transport pentru a evita zonele aglomerate de trafic de persoane. În cazul în care programul vă permite, folosiți intervalele orare cu nivel scăzut de trafic de persoane.
      ▪ În zonele urbane, pentru distanțe mici, se recomandă folosirea modalităților alternative de deplasare, fie cu bicicleta/trotineta electrică, fie mersul pe jos.
      ● Evitați deplasările în țările care se confruntă cu număr mare de cazuri de infectări cu noul coronavirus (COVID-19) și descurajați întoarcerea în țară a persoanelor din zonele de risc, respectiv din țările cu număr mare de cazuri cu noul coronavirus. Date actualizate în timp real despre țările vizate pot fi obținute accesând link-ul (http://www.cnscbt.ro/), respectiv „Lista regiunilor și localităților din zona roșie și zona galbenă cu transmitere a COVID-19”
      ▪ În cazul în care călătoriți într-o țară expusă infecției cu noul coronavirus există riscul ca la momentul revenirii în țară, în funcție de actualizarea zonelor roșii/galbene, să fie necesar să rămâneți în carantină/izolare la domiciliu timp de 14 zile, împreună cu familia.
      ▪ În mod obligatoriu, românii care se întorc în țară din zone de risc vor trebui să intre în autoizolare la domiciliu, ceea ce presupune ca întreaga familie să facă același lucru.
      ● Limitați folosirea bancnotelor și a monedelor, optând pentru plăți cu cardul/telefonul sau plăți on-line.
      ▪ Transmiterea virușilor se realizează într-o pondere semnificativă prin intermediul banilor, cu care ia contact, statistic, un număr foarte mare de persoane.
      ● Optați pentru munca de acasă, în măsura în care aveți această posibilitate oferită de angajator.
      ▪ Există recomandări din partea Ministerului Muncii, în atenția angajatorilor, pentru flexibilizarea programului de lucru pentru angajați și prezentarea eventualelor opțiuni legale pe care le au la dispoziție. Detalii, aici: https://bit.ly/2TGyV8d
      ● Respectați cu strictețe regulile de igienă personală recomandate de autorități, pentru a vă proteja atât pe dumneavoastră cât și pe cei apropiați. Folosiți masca de protecție doar în cazul în care aveți simptome de gripă sau răceală, pentru a-i proteja pe ceilalți.
      ▪ Spălați-vă pe mâini cu apă și săpun, minimum 20 de secunde, după orice contact cu o suprafață potențial contaminată.
      ▪ Folosiți prosoape de hârtie, de preferat, pentru a vă șterge mâinile.
      ▪ Nu vă atingeți ochii, nasul sau gura cu mâinile neigienizate.
      ▪ Dacă strănutați sau tușiți acoperiți-vă gura și nasul cu un șervețel de unică folosință, pe care aveți grijă să-l aruncați imediat la coșul de gunoi.
      ▪ Dezinfectați frecvent, cu soluție pe bază de alcool sau clor, suprafețele cu care intrați în contact, atât acasă cât și la locul de muncă.
      ▪ Aerisiți de mai multe ori pe zi încăperile în care desfășurați activități.
      ▪ Luați medicamente antivirale sau antibiotice numai la prescripția medicului.
      ▪ NU beți lichide din aceeași sticlă/pahar cu alte persoane și nu folosiți aceleași tacâmuri.
      ▪ NU intrați în contact direct cu persoanele aflate în autoizolare la domiciliu, indiferent dacă prezintă sau nu simptome specifice coronavirus.
      ▪ Masca de protecție/masca chirurgicală îi protejează pe cei din jurul dumneavoastră, în cazul în care aveți simptome de gripă sau răceală, întrucât previne răspândirea virusului pe cale respiratorie.
      ▪ Masca de protecție trebuie să acopere complet nasul și gura persoanei care o poartă.
      ● Țineți cont de faptul că nu în toate cazurile infectarea cu noul coronavirus(COVID-19) este vizibilă prin simptome specifice (tuse, febră, dificultăți în respirație).
      ▪ Virusul poate fi răspândit inclusiv de persoane aparent sănătoase, care nu au cunoștință de faptul că sunt purtători ai noului coronavirus.
      ▪ Informați-vă despre noul coronavirus numai din surse oficiale!
      ▪ Puteți obține detalii dacă sunați la 0800.800.358, care este un număr de informare, nu este un număr de urgență.
      ▪ Doar în cazul urgențelor sunați la 112!

      Protejați-vă apropiații, nu-i expuneți!

      ● Evitați, cu prioritate, expunerea persoanelor în vârstă (peste 65 de ani) și a celor cu imunitate scăzută/boli asociate către alte persoane cu simptome de gripă sau răceală, în zone aglomerate sau zone cu trafic intens de persoane.
      ▪ Potrivit statisticilor, persoanele cele mai vulnerabile în cazul infectării cu noul coronavirus sunt vârstnicii cu multiple afecțiuni asociate (ex: diabet zaharat, boli pulmonare cronice, boli cardiovasculare, cancer).
      ▪ În Italia, până pe 9 martie, mai mult de jumătate din cazurile de infecție s-au înregistrat la persoane de peste 65 de ani și aproximativ 90% din decese au survenit la pacienți de peste 70 de ani.
      ▪ Nu s-a înregistrat niciun deces la pacienți cu vârsta sub 40 de ani și un singur deces între 40 și 50 de ani.
      ▪ În cazul tinerilor și al copiilor (0-18 ani) a fost înregistrată cea mai mică rată de infectare cu noul coronavirus, respectiv 1,4%.
      ● Semnalați autorităților orice caz despre care aveți cunoștință că ar fi putut intra în contact cu o persoană confirmată cu noul coronavirus sau ar fi venit dintr-o țară afectată (zona roșie sau zona galbenă) și care nu se află în izolare.
      ▪ Manifestați o atitudine preventivă față de orice caz, întrucât răspândirea virusului este posibilă și din partea persoanelor care nu manifestă simptome specifice.
      ● Semnalați imediat medicului de familie dacă ați călătorit în zonele afectate de coronavirus (COVID-19), chiar dacă la momentul respectiv NU se aflau pe lista zonelor aflate sub alertă. Detalii pot fi obținute accesând link-ul
      (http://www.cnscbt.ro/ ), respectiv „Lista regiunilor și localităților din zona roșie și zona galbenă cu transmitere a COVID-19”, actualizată periodic.
      ▪ În cazul în care nu puteți contacta medicul de familie, apelați la Direcția de Sănătate Publică din județul dumneavoastră și în ultimă instanță la 112.
      ● Rămâneți acasă dacă aveți simptome de gripă sau răceală (tuse, febră, dificultăți în respirație) și sunați medicul de familie pentru a solicita sfaturi, NU mergeți din primul moment la unitățile de urgență.
      ▪ Există riscul, în cazul în care sunteți purtător al virusului, să transmiteți și altor persoane noul coronavirus.
      ▪ Este de preferat să rămâneți la domiciliu, iar transferul către spital să se realizeze în mod organizat, respectând toate măsurile de izolare.
      ● Dacă vă aflați în autoizolare la domiciliu respectați cu strictețe recomandările autorităților, NU părăsiți sub nicio formă domiciliul pe perioada celor 14 zile, NU primiți vizitatori și NU intrați în contact apropiat cu eventualele persoane care vă furnizează alimente sau produse.
      ▪ În cazul în care încălcați regimul autoizolării la domiciliu riscați amendă de până la 20.000 de lei, precum și dosar penal în cazul în care contribuiți la răspândirea virusului.

      Grupul de Comunicare Strategică

      Parlamentul a decis: în cazul închiderii școlilor, unul dintre părinți poate sta acasă. Legea trebuie promulgata de președinte

        Părinţii vor beneficia de zile libere pentru a sta acasă și supraveghea copiii în situaţia închiderii temporare a şcolilor în situații extreme.

        „Camera Deputaților (decizională) a adoptat azi în procedură de urgență proiectul de lege pe care l-am susținut încă din martie 2019. Solicit președintelui să o promulge de urgență”, a declarat doctorul Tudor Ciuhodaru.

        Legea încearcă să rezolve o problemă reală: necesitatea îngrijirii și supravegherii copiilor obligați să rămână acasă.

        Motivele sunt clare:

        1. Pe de o parte mulți părinți care lucrează nu au vreo soluție rapidă pentru a-și lăsa copiii în îngriijre iar
        2. Varianta de a apela temporar la bunici e una riscantă mai ales în contextul epidemiologic actual din cauza vulnerabilității persoanelor în vârstă la noul virus.

        Concret proiectul de lege (PL-x nr. 337/2019, depus pe 6 martie 2019, adoptat de Senat în 3 iulie 2019) prevede că:
        (1) Se acordă zile libere unuia dintre părinţi pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ unde aceştia sunt înscrişi, ca urmare a condiţiilor meteorologice nefavorabile sau a altor situaţii extreme decretate astfel de către autorităţile competente cu atribuţii în domeniu.
        (2) Prevederile se aplică părinților care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: a) au copii cu vârsta de până la 12 ani, înscrişi în cadrul unei unităţi de învăţământ, sau au copii cu dizabilităţi cu vârsta de până la 18 ani, înscrişi în cadrul unei unităţi de învăţământ;b) locul de muncă ocupat nu permite munca la domiciliu sau telemunca.
        (3) Zilele libere se acordă la cererea unuia dintre părinţi, depusă la angajatorul persoanei care va supraveghea copilul pe toată perioada prevăzută.

        Informare pentru abonații RAJA S.A. în vederea limitării răspândirii virusului COVID-19

          Ținând cont de deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență,referitoare la aplicarea măsurilor de protecție împotriva răspândirii virusului COVID-19, RAJA S.A.a luat toate măsurile necesare pentru a asigura, în condiții de siguranță, continuitatea serviciului și funcționarea sistemului de alimentare cu apă și de canalizare în toată perioada următoare. La nivelul societății a fost activată o Celulă de Criză care realizează 24/24 prevenția și prelucrează cu toți angajații măsurile actualizate emise la nivel național. Totodată, membrii celulei urmăresc respectarea cu strictețe a procedurilor interne privind virusul Covid – 19.
          S-a realizat stocul necesar cu materiale consumabile/piese de schimb pentru asigurarea operării și întreținerii instalațiilor de tratare a apei și a rețelelor de distribuție, iar laboratoarele de încercări apă potabilă și apă uzată au fost dotate cu reactivii necesari în vederea efectuării încercărilor fizico-chimice şi bacteriologice pentru o perioadă de minim 6 luni.
          Totodată, pentru a se evita răspândirea virusului și implicit pentru asigurarea funcționalității serviciilor de alimentare cu apă și de canalizare, RAJA S.A. face apel către toți abonații să limiteze pe cât posibil deplasările la sediile societății, evitând astfel contactul cu angajații din punctele de lucru, dar și aglomerările inutile.
          În perioada care urmează RAJA anulează Programul de audiențe ale conducerii societății. De asemenea, Biroul de relații cu clienții va restricționa contactul direct cu abonații, aceștia putând lua legătura cu angajații biroului la nr. de telefon 0241.924, tastele 4, 5 sau 6 -de Luni până Vineri, în intervalul orar 08.00 – 16.00 sau pe adresa de e-mail serviciul.relatiiclienti@rajac.ro

          Birourile Contracte, Facturare, Avize și Juridic, de la nivelul întregii arii de operare, își vor reduce programul de lucru începând de mâine – 13 martie 2020, de Luni până Vineri, în intervalul orar 09.00 – 12.00.
          Casieriile RAJA vor avea program normal de lucru, însă facem apel către toți clienții să evite aglomerația și să mențină,pe cât posibil, distanța față de persoanele aflate în jur.
          Facturile pot fi achitate și online, prin intermediul contului de client RAJA, dar și prin transfer bancar, direct debit, Pay-Point,Payzone,Westaco, în incinta magazinelor „La doi Pași” și la unitățile bancare.
          Pentru limitarea răspândirii virusului,RAJA igienizează în permanență suprafețele spațiilor de lucru și a prevăzut la toate intrările materiale igienizante.
          În vederea protecției proprii, dar și pentru a-i proteja pe cei din jur de contactarea virusului COVID – 19, sfătuim clienții societății să apeleze la variantele electronice sau telefonice puse la dispoziție pentru orice problemă întâmpinată. Recomandarea noastră este ca orice documente, înscrisuri sau acte specifice să fie descărcate de pe site-ul www.rajac.ro, completate, scanate și transmise pe adresa de e-mail sau la numărul de fax al Centrului Zonal vizat. Toate datele de contact ale societății pot fi regăsite pe pagina web https://rajac.ro/contact/.

          Adresele de e-mail ale centrelor zonale sunt:
          Centrul Zonal Constanța – czconstanta@rajac.ro
          Centrul Zonal Vest – czvest@rajac.ro
          Centrul Zonal Nord – cznord@rajac.ro
          Centrul Zonal Mangalia – czmangalia@rajac.ro
          Centrul Zonal Interjudețean – czinterjudetean@rajac.ro
          Centrul Zonal Buftea – czbuftea@rajac.ro
          Centrul Zonal Predeal – czpredeal@rajac.ro
          Centrul Zonal Onești – czonesti@rajac.ro

          De asemenea, abonații sunt sfătuiți să utilizeze cu încredere platforma on-line Contul meu RAJA. Aici se poate verifica și transmite on-line consumul de apă, se poate vizualiza soldul de client la zi, poate fi efectuată plata facturilor și se poate activa factura electronică, 24 de ore din 24, 7 zile din 7. De aceea, în toată această perioadă, clienții RAJA sunt îndrumați să își creeze un cont de client, care poate fi accesat în timp real, de pe orice dispozitiv conectat la internet.

          Contul meu RAJA poate fi accesat prin introducerea codului de client (regăsit pe factură), o adresă de e-mail validă, numărul de telefon și o parolă. Odată înregistrat,clientul se poate autentifica doar prin introducerea adresei de e–mail sau a codului de client și a parolei.Serviciul online este adresat tuturor titularilor de contract și reprezentanților legali ai societăților comerciale, instituțiilor publice și asociațiilor de locatari/proprietari care au încheiat un contract individual cu RAJA S.A. Constanța.

          Totodată, încurajăm clienții să aleagă factura electronică în locul celei imprimate pe hârtie, pentru că este o opțiune mai rapidă, mai sigură, mai eficientă. Clienții care doresc în continuare factura și pe suport hârtie trebuie să acceseze contul de client și să își configureze opțiunea dorită în secțiunea Setări Cont.Factura electronică este legală și reprezintă o alternativă eficientă la emiterea facturii tipărite. Aceasta este transmisă pe adresa de e-mail, în momentul emiterii, dar poate fi accesată cu ușurință și din contul de client RAJA, unde se poate achita rapid și fără un comision suplimentar.

          Reamintim tuturor abonaților RAJA că una dintre principalele reguli de urmat pentru a se proteja de virusul COVID – 19 este spălarea în mod repetat a mâinilor cu apă și săpun! De aceea, societatea noastră a luat toate măsurile pentru a asigura furnizarea apei în regim continuu și în condiții de siguranță.

          Biroul de Presă

          Florin Cîţu şi-a depus mandatul de premier

            Aflat în pericol să fie votat de Parlament, Florin Cîţu și-a depus mandatul de premier desemnat, a anunţat, joi, Administraţia Prezidenţială.

            Mai multe partide, inclusiv parlamentari de la PSD, au anunțat ca vor vota pentru învestirea Guvernului Cîțu iar calculele politice dadeau drept plauzibilă existența unei majorități suficiente pentru a fi votat Executivul.

            Un vot pentru acest guvern ar fi însemnat, însă, anularea planurilor pentru alegerile anticipate dorite de președintele Klaus Iohannis.

            În aceste condiții, președintele va trebui să desemneze un nou premier care să încerce formarea unui nou Guvern.

            Curtea Constituțională a comunicat, însă, că premierii care-și depun mandatul nu se iau în calcul atunci când se număra învestiturile respinse. Ca urmare, pentru a se declanșa alegeri anticipate e nevoie să fie respinse de Parlament doua guverne
            într-un termen de 60 de zile.

            Guvernul Orban va conduce, în continuare România, din postura de guvern interimar.

            Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău suspendă activitățile de relații cu publicul în perioada 13-22 martie 2020

            Consiliul de administrație al UBc a decis luarea unor măsuri suplimentare de prevenție privind răspândirea virusului COVID-19, după cum urmează:

            Se suspendă activitățile didactice la toate formele de învățământ, începând de vineri, 13 martie până pe 22 martie 2020, cu posibilitatea de prelungire a perioadei, în funcție de contextul epidemiologic;

            Se suspendă activitățile de relații directe/contact cu publicul din cadrul UBc (Birourile Registratură, Acte studii, Casierie, Secretariate), în perioada 13 – 22 martie 2020, cu posibilitatea de prelungire.

            Orice solicitare poate fi transmisă, în această perioadă, exclusiv online, pe adresele de e-mail oficiale ale Universității (Rectorat – rector@ub.ro, Facultatea de Inginerie – decaning@ub.ro, Facultatea de Litere – litere@ub.ro, Facultatea de Științe – stiinte@ub.ro, Facultatea de Științe Economice – stiinteec@ub.ro și Facultatea de Științe ale Mișcării, Sportului și Sănătății – fsmss@ub.ro).

            Pentru orice alte informații suplimentare, vă rugăm să vă adresați telefonic, la următoarele numere: Rectorat – 0234/534 712, Facultatea de Inginerie – 0234/580 170, Facultatea de Litere – 0234/588 884, Facultatea de Științe – 0234/571 012, Facultatea de Științe Economice – 0234/516 345 și FȘMSS – 0234/517 715.

            Consiliul de administrație recomandă, atât salariaților, cât și studenților, să respecte, în continuare, toate recomandările cu privire la măsurile de prevenire a infecției cu COVID-19, în special, evitarea deplasărilor și a zonelor aglomerate;
            Universitatea va actualiza continuu, pe site (www.ub.ro), informațiile privind măsurile suplimentare de prevenție adoptate.

            Prorector pentru etica și imaginea universității,
            Conf. univ. dr. Cristina CÎRTIȚĂ-BUZOIANU

            Volei feminin: S-a întrerupt și Divizia A1

            Voleiul trage și el pe dreapta. Decizia întreruperii campionatelor a fost luată joi după-amiază, în contextul pandemiei de Coronavirus. Prin urmare, etapa a treia a play-off-ului Diviziei A1 la volei feminin, programată sâmbăta aceasta și care includea meciul Știința Bacău- CSM Lugoj (care, oricum, s-ar fi desfășurat fără spectatori) a fost amânată, Federația Română de Volei suspendând orice întrecere. „Ne așteptam la o asemenea decizie.

            Fotbalul s-a oprit, basketul la fel, devenise clar că era doar o problemă de timp până când ne încetăm și noi activitatea”, a declarat antrenorul Științei Bacău, Florin Grapă. Știința a jucat miercuri, în runda secundă la Galați, contra Belorului, impunându-se cu 3-0 (23, 18, 13), la capătul a 70 de minute de joc. „Primul set a fost unul mai dificil, gazdele conducându-ne cu 16-11, însă reacția noastră a fost una pozitivă.

            Acum, rămâne de văzut când și în ce condiții se va juca din nou”, a spus Grapă, care a mizat la Galați pe formula: Kapelovies 4 puncte, Rogojinaru 7, Koleva 16, Pihlajamaki 8, Faleș 4, Grudina 5, Sain- libero. Au mai evoluat: Ciocian, Rueda 8, Dițu 3, Ciucu- libero. Celelalte rezultate de miercuri: Alba Blaj- Dinamo 3-0, CSM Lugoj- CSM Târgoviște 1-3. Clasament 1-6: 1) Alba Blaj 63p., 2) Dinamo 55p., 3) CSM Târgoviște 53p., 4) Știința 48p., 5) CSM Lugoj 31p., 6) Belor Galați 26p.

            Obiectivul fiecărui parlamentar este să fie în slujba poporului

              Principala menire a unui parlamentar este de a se afla în slujba oamenilor, așa cum se afirmă și în articolul 69 din Constituția României: „În exercitarea mandatului, deputații și senatorii sunt în serviciul poporului”. Din această perspectivă, sunt momente cruciale, precum votul de învestire a noului Guvern de astăzi, în care trebuie să primeze interesul general al țării, mai presus de opțiunile politice sau de interesele partinice de grup.

              Consider că obiectivul primordial al fiecărui parlamentar este acela de a acționa cu adevărat în serviciul poporului, prin tot ceea ce face, mai ales în momente de răscruce pentru țară. Astăzi, România este într-o situație delicată și îngrijorătoare în același timp, epidemia de coronavirus fiind alarmantă la adresa sănătății și siguranței vieții cetățenilor.

              În opinia mea, măsurile conținute în Planul de acțiuni național pentru gestionarea escaladării epidemiei trebuie să fie inițiate și aplicate de un Executiv stabil și legitim, de instituții publice cu puteri depline, nu aflate în ipostaza nefastă a interimatului. România are acum, mai mult ca oricând, nevoie de stabilitate și de un Guvern cu capacitate maximă de decizie și organizare.
              Dincolo de pericolul iminent la adresa sănătății publice ale acestui virus mortal, Executivul are de gestionat și criza economică, cu efecte negative pentru toți românii, precum și criza refugiaților din Siria și Iran.

              Trebuie să avem un stat puternic, cu un Guvern funcțional, care să poată legifera și asigura tot spectrul măsurilor impuse de protejare a populației și de eliminarea riscurilor de impact presupuse de această epidemie, atât la adresa fiecărui cetățean, cât și la adresa economiei naționale.

              În toată cariera mea politică am acționat pentru rezolvarea problemelor oamenilor. În concluzie, este vital ca România și instituțiile statului să funcționeze și să depășim cât mai repede această criză politică, economică și socială dăunătoare pentru români.

              Senator PSD Bacău,
              MIRON SMARANDACHE

              Măsuri de prevenție a infectării cu coronavirus la nivelul Consiliului Județean Bacău și a instituțiilor din subordine

              În contextul epidemiologic actual, ținând cont de măsurile impuse de Ministerul Afacerilor Interne, pentru a asigura derularea în bune condiții a activității instituției, protejarea publicului și a angajaților și a limita contactele și relațiile cu publicul care pot cauza răspândirea virusului, conducerea Consiliului Județean Bacău a adoptat, pentru perioada 12-31.03.2020, următoarele măsuri:

              1. Începând cu 12.03.2020 până pe data de 31.03.2020 se restricționează toate serviciile de relații cu publicul. Toate documentele necesare desfășurării activității vor fi transmise online sau prin poștă ori servicii de curierat. Comunicarea cu aparatul de specialitate pentru rezolvarea problemelor curente se va realiza telefonic, sau prin e-mail, astfel:

              • Structura Arhitect Șef: tel.: 0234-537200, interior 155 și 177, email: structura.arhitectsef@csjbacau.ro;
              • Direcția Economică și Managementul Calității: tel.: 0234-537200 interior 126, e-mail: alina.nastasa@csjbacau.ro;
              • Alte informații: Secretariat Consiliul Județean Bacău: tel.: 0234-534481, e-mail: secretariat@csjbacau.ro.

              Curierii externi au, de asemenea, accesul restricționat în incinta Consiliul Județean Bacău.

              3. În conformitate cu Hotărârea nr. 8 din 09.03.2020 a Grupului de suport tehnico-știinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României și Măsurile stabilite în data de 11.03.2020 de către Departamentul pentru Situații de Urgență, angajații consiliului vor lucra prin rotație, conform schemelor întocmite de către șefii ierarhici și vor veni la serviciu la intervale orare diferite.

              4. Serviciul administrativ va asigura materialele igienico-sanitare, dezinfectarea spațiilor comune de cel puțin trei ori pe zi și asigurarea că fiecare persoană care intră în instituție respectă normele de igienă și protecție stabilite.

              5. Solicităm angajaților CJ Bacău să respecte toate recomandările cu privire la măsurile de prevenire a infecției cu COVID-19, în special, evitarea deplasărilor și expunerea în spații publice. Persoanele care au fost în ultimele 14 zile în zone cu risc de infecție cu Coronavirus sau au intrat în contact cu persoane testate pozitiv cu acest virus sau care provin din zone de risc au obligația informeze autoritățile, să rămână în izolare voluntară la domiciliu pentru o perioadă de 14 zile și să evite contactul cu alte persoane. Dacă în acest interval apar simptome precum febră, cefalee și tuse seacă, persoana este obligată să apeleze serviciul de urgență 112 și să informeze asupra situației instituția prin șeful ierarhic superior.

              6. Serviciile din subordinea CJ Bacău vor lua măsuri similare pentru prevenția infecțiilor cu COVID19 și vor adapta restricțiile în funcție de domeniul și specificul activității, atât pentru personalul propriu cât și pentru cetățenii interesați.
              Totodată, se recomandă suspendarea tuturor activităților care presupun interacționarea directă cu publicul (întâlniri, simpozioane, cursuri, reprezentații etc.) care exced activităților curente și limitarea accesului în muzee și în sălile de spectacole. Se anulează toate activitățile organizate în sala Ateneu, dar și deplasarea în străinătate pe care Filarmonica „Mihail Jora” o avea programată în perioada următoare.

              Vă mulțumim pentru înțelegere, implicare și responsabilitate!
              Sorin Brașoveanu
              Președinte Consiliul Județean Bacău

              COVID-19 oprește și fotbalul: stop joc!

              Fotbalul în vremea Coronavirusului. Sună ca un roman de Marquez. Este, în schimb, o felie de viață. O nouă viață, cea afectată de pandemia de COVID-19. De joi, Coronavirusul a oprit și fotbalul.

              Niciun meci nu se va mai juca până pe 31 martie. Nici în Liga 1 și nici în Liga 2, nici în Liga 3 și nici în Liga 4, nici în întrecerile masculine și nici în cele feminine. Așadar, stop joc dictat de Federația Română de Fotbal, după ce luni se hotărâse suspendarea întrecerilor de copii și juniori, iar miercuri se amânase turneul final al Cupei României la futsal.

              „Având în vedere pericolul epidemiologic pe care-l reprezintă virusul COVID-19 și luând în considerare deciziile luate în ultimele zile, de catre Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, Federația Română de Fotbal a decis să suspende toate competițiile până la 31 martie 2020”, sună comunicatul emis de forul condus de Răzvan Burleanu.

              „Nu putem decât să ne conformăm acestei decizii. Sănătatea este mai presus decât orice. Să vedem acum cum vor evolua lucrurile și dacă întreruperea va fi doar până pe 31 martue”, a declarat presedintele Asociației Județene de Fotbal Bacău, Cristi Sava. Cele două divizionare C băcăuane, Aerostar și CSM, care pregăteau meciurile din weekend, din etapa a doua a returului, și-au revizuit, la rândul lor planurile.

              „Asta este, nu avem ce face. Probabil că vom continua să ne pregătim într-un regim de cantonament sau semi-cantonament până la reluarea campionatului. Depinde și când se va relua pentru că situația este una foarte delicată”, a declarat antrenorul „aviatorilor”, Daniel Munteanu. Așadar, fotbalul în vremea Coronavirusului ia o pauză. În România și în Europa.

              Aproape 600 de băcăuani monitorizați, 55 se află în carantină

                La ora actuală, la nivelul judeţului Bacău, 593 persoane sunt monitorizate la domiciliu de către reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Bacău.

                Până la data 12.03.2020 au fost testate 55 persoane (10 cazuri care prezentau simptome şi 45 persoane carantinate), rezultatele investigaţiei de laborator pentru 5 persoane sunt negative pentru COVID-19, restul fiind în lucru.

                Numărul persoanelor aflate în carantină în spaţiile special amenajate: 45.

                La nivelul Institutului Național de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătății a fost operaționalizată linia TELVERDE: 0800800358, destinată persoanelor care doresc informații legate de prevenirea infectării cu virusul COVID–19 (coronavirus), care are program de functionare permanent. La această linie telefonică pot fi solicitate informații despre modul în care se manifestă virusul, modalități de prevenire a îmbolnăvirii și alte detalii legate de conduita preventivă. Cetatenii să apeleze numărul unic de urgență 112 doar pentru situații de urgență, iar pentru solicitarea de informații să apeleze linia TELVERDE.

                Lista regiunilor şi localităţilor din zona roşie şi zona galbenă cu transmitere a COVID-19, poate fi accesată, în permanenţă, la urmatoarea adresă:

                https://www.cnscbt.ro/index.php/1440-lista-zonelor-cu-transmitere-comunitara-extinsa-si-a-altor-zone-afectate-de-covid/file

                În cazul evenimentelor cu număr maxim de 100 de participanti, se exceptă emiterea avizului DSP, evenimentul desafasurandu-se pe propria raspundere a organizatorilor, recomandarea noastra fermă, in acest sens fiind de amânare a acestora,

                Toate instituţiile publice şi private au obligaţia să asigure la toalete materiale destinate igienei personale (săpun, prosoape hârtie, uscătoare mâini), dezinfecţia frecventă a clanţelor uşilor, precum şi a altor suprafeţe expuse (mese de conferinţă, birouri)
                Unităţile de alimentaţie publică (ex. Hyper-market, super market, market, magazine de cartier, cafenele, baruri, cluburi, etc), precum şi furnizori publici şi privaţi de transport persoane, au obligaţia de a lua măsuri pentru asigurarea:

                Dezinfecţiei frecvente a suprafeţelor, în special în zona caselor de marcat, precum şi în alte locuri expuse (ex. cărucioare, coşuri de cumpărături, clanţe de la uşi, butoane de la lifturi, etc).

                Instituirii măsurilor privind evitarea aglomerării de persoane în spaţiile comerciale,
                Dezinfecţiei frecvente a habitatului mijlocului de transport la finalizarea traseului (ex. bare si suporti de sustinere, uşi, scaune, etc).

                Pentru entităţile private, inclusiv operatorii economici cu un numar de peste 99 de angajaţi se recomandă decalarea programului personalului care utilizează transportul public in comun fie pentru intregul personal, înafara perioadelor de aglomeraţie maximă, fie prin împărţirea personalului care utilizează transportul public în comun în 2-3 grupuri, care să fie programaţi pentru începerea şi terminarea programului în intervalele orare decalate cu o oră/o oră şi jumătate faţă de programul normal, Instituţiile publice cu un număr de peste 99 de angajaţi, au obligaţia decalării programului personalului, care utilizează transportul public în comun, în conformitate cu variantele menţionate mai sus.

                Măsura se aplică începând cu data de 12.03.2020 până la data de 31.03.2020, cu posibilitatea de prelungire. În funcţie de natura activităţii desfaşurate, instituţiile publice care nu pot aplica aceste reguli, vor identifica soluţii alternative pentru evitarea utilizării de către angajaţi a transportului public în comun în perioadele de aglomeraţie,

                Se restricţionează activităţile culturale, ştiinţifice, artistice, religioase, sportive şi de divertisment, în spaţii închise, cu participarea a peste 100 de persoane, până în data de 31.03.2020, cu posibilitatea de prelungire.

                Se sistează activităţile cu public pentru muzee, până în data de 31.03.2020, cu posibilitatea de prelungire.

                Se recomandă suspendarea activităţii didactice din învaţământul superior până la data de 31.03.2020, cu posibilitatea prelungirii şi utilizarea unor metode didactice alternative de învăţământ.

                Rugăm populaţia să nu aglomereze unităţile sanitare/unitaţile de primiri urgenţe, doar dacă este imperios necesar !!!

                Acces limitat la ABA Siret Bacău

                Administrația Bazinală de Apă (ABA) Siret a anunțat că va limita accesul publicului în interiorul instituției, pentru a proteja publicul și angajații de o eventuală infectare, în contextul riscului de răspândire a coronavirusului COVID-19.

                „Accesul publicului – a precizat purtătoarea de cuvânt a ABA Siret, Georgiana Cernat – va fi permis exclusiv către Secretariat, iar depunerea de documente se va face numai în intervalul 9-12. 

                Publicul este încurajat să folosească metode de comunicare care nu implică un contact direct cu oamenii, respectiv prin e-mail, telefon, fax sau servicii poștale”.

                Oficiul de Cadastru suspendă activitatea cu publicul

                  În scopul prevenirii și limitării răspândirii CORONAVIRUSULUI (COVID-19), în perioada 12 – 31 martie 2020, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Bacău sistează activitatea de relații cu publicul. Prin urmare, publicul nu va mai avea acces în incinta oficiului, urmând ca primirea sesizărilor, petițiilor și memoriilor să se facă prin corespondență, folosindu-se mijloacele de comunicare electronică (bc@ancpi.ro) sau prin poștă, la adresa Str. Ioniţă Sandu Sturza, Nr. 78,Municipiul Bacău, Județul Bacău.

                  De asemenea, până la finalul acestei luni, solicitanții pot primi informații referitoare la serviciile oferite prin e-mail, accesând site-ul OCPI Bacău și prin intermediul unui call-center, care va funcționa de luni până joi în intervalul orar 8.00 – 16.30 și vineri între orele 8.00 – 14.00. Audiențele vor fi acordate doar telefonic sau prin e-mail.

                  Numerele de telefon și adresele de e-mail destinate beneficiarilor serviciilor oferite de OCPI Bacău sunt următoarele:

                  Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliari Bacău:

                  Registratură pentru publicul larg:
                  Telefon: 0334.405.059, 0334.405.063
                  E-mail: bc@ancpi.ro
                  Registratură pentru PFA/PJA autorizate
                  Telefon: 0234.405.063 / interior 229
                  Registratură pentru notarii publici:
                  Telefon: 0234.405.063 / interior 211
                  E-mail: bcpi.bacau@ancpi.ro
                  Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Onești
                  Telefon: 0234.310.910 0234.310.911 0234.310.912
                  Fax: 0234.310.910
                  E-mail: bcpi.onesti@ancpi.ro
                  Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Buhuși
                  Telefon 0234.262.012
                  E-mail: bcpi.buhusi@ancpi.ro
                  Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Moinești
                  Telefon: 0234.362.722
                  Fax: 0234.362.722
                  E-mail: bcpi.moinesti@ancpi.ro
                  Biroul de Relații cu Publicul Podu Turcului
                  Telefon: 0334.130.301
                  Email: brp.poduturcului@ancpi.ro

                  Dragoș Benea: „Criza coronavirus poate fi depășită, dar nu cu un guvern interimar”

                    „Coronavirusul nu are culoare politică, dar iresponsabilitatea poate avea, în final, una. Convingerea mea e că românii îi vor taxa aspru pe cei care, în aceste zile, se joacă irațional fie de-a guvernarea, fie de-a procedurile parlamentare”, a declarat europarlamentarul Dragoș Benea.

                    „La orizont s-a profilat deja o provocare la înălțimea căreia orice politician are datoria să se ridice: criza coronavirus. DACĂ NU ACUM, ATUNCI CÂND? Ne servim compatrioții mai bine sau mai puțin bine, fiecare după capacitățile și posibilitățile sale: cu siguranță stă în puterile noastre să nu contribuim la escaladarea stării de fapt, și așa suficient de complicată și de gravă. Asta putem face noi, toți, cei din mediul politic. Acționând coeziv și congruent, ca o echipă, putem pune umărul la depășirea crizei. UN MIC EFORT POLITIC AZI S-AR PUTEA DOVEDI CRUCIAL PESTE DOAR CÂTEVA LUNI”, a mai spus acesta.

                    Dragoș Benea spune că criza coronavirus poate fi depășită, dar nu cu un guvern interimar, limitat în atribuții și acțiuni. Interimatul guvernamental nu e doar costisitor și ineficient, ci chiar periculos din acest punct de vedere.

                    „Avem o țară de protejat și o putem face doar cu un guvern validat de votul Parlamentului și instalat, cu puteri depline, la Palatul Victoria! Nu există dividende politice de revendicat de pe urma acestei crize medicale ce se acutizează cu fiecare zi scursă. Cine crede altfel, se iluzionează primejdios”, explică europarlamentarul băcăuan.

                    „Există, însă, riscul ca o țară întreagă, mii de români și familiile lor, să plonjeze în suferință și boală, iar asta va avea un cost enorm pentru noi ca țară. Cine-l va plăti?”, se întreaba Dragoș Benea.

                    Se suspendă activitățile de audiență, relații cu publicul, registratura generală și de apostilare a actelor oficiale administrative la sediul Instituției Prefectului

                    În perioada 12-31.03.2020, activitățile de audiență, relații cu publicul, registratura generală și de apostilare a actelor oficiale administrative la sediul Instituției Prefectului – județul Bacău sunt suspendate.

                    Cetățenii și instituțiile publice se pot adresa instituției prefectului prin celelalte mijloace de comunicare decât prezentarea personal la sediul instituției.

                    Serviciile privind soluționarea petițiilor, cererilor de informații de interes public, memorii, documentații de fond funciar, recuperare taxe, vor fi efectuate exclusiv prin corespondență poștală/curierat rapid: str. Mărăşeşti, nr. 2-4, CP 600017, municipiul Bacău, judeţul Bacău,
                    e-mail: relatiipublic@prefecturabacau.ro, secretariat@prefecturabacau.ro, fax: 004-0234-545.601, telefon: 0234 541 021, 0234534224.

                    Serviciile privind soluționarea cererilor pentru eliberarea apostilei vor fi efectuate exclusiv prin corespondență cu îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 8 din Instrucțiunile MIRA nr. 82/2010 privind organizarea și desfășurarea activității de eliberarea apostilei pentru actele oficiale administrative (Art. 8 „Solicitanții pot depune documente și prin corespondență, dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:

                    a) Actul pentru care se solicită eliberarea apostilei este însoțit de documentele prevăzute la art. 6 și 7;
                    b) Documentele sunt transmise printr-un serviciu de curierat rapid, cu confirmare de primire;
                    c) Contravaloarea cheltuielilor ocazionate de transmiterea actului și a apostilei către solicitant sunt suportate de către acesta”.
                    Adresa de corespondență este: str. Mărăşeşti, nr. 2-4, CP 600017, municipiul Bacău, judeţul Bacău, cu detalii la telefon: 0234 541017.

                    MĂSURILE LUATE LA SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR REGIM PERMISE DE CONDUCERE ȘI ÎNMATRICULĂRI VEHICULE BACĂU ÎN VEDEREA EVITĂRII AGLOMERĂRII DE PERSOANE LA SEDIILE SERVICIILOR TERITORIALE PRECUM ŞI A PREVENIRII RĂSPÂNDIRII COVID-19

                    Începând cu data de 12.03.2020, pentru cererile privind activitățile specifice din domeniul înmatriculări si permise de conducere adresate serviciului regim permise de conducere și înmatriculări vehicule Bacău, accesul în incinta sediului nostru va fi permis doar titularilor, după caz persoanelor mandatate/delegate, în baza programărilor online și a actului de identitate în original și se va face cu cel mult 15 minute înainte de ora programată.

                    Cererile privind activitățile specifice din domeniul înmatriculări și permise de conducere adresate Serviciului regim permise de conducere si înmatriculări vehicule Bacău se depun exclusiv în baza unei programări online.
                    Excepţie:
                    1. reexaminarea la proba teoretică și reprogramările/programările proba practică, în aceste cazuri, accesul la ghișeu/sala de examinare urmând să se efectueze progresiv conform programului de lucru.
                    2. duplicate plăci înmatriculare – accesul solicitanţilor va fi permis fără programare, zilnic, între orele 15.00-16.30. (ghişeele de înmatriculări)

                    În perioada 11.03.2020 – 31.03.2020, activitățile de audiențe la sediul Serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculări vehicule Bacău sunt suspendate.

                    Activitățile se vor desfășura exclusiv prin corespondența poștală sau e-mail: permise@prefecturabacau.ro.

                    MĂSURILE LUATE LA SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR DE PAȘAPOARTE BACĂU ÎN VEDEREA EVITĂRII AGLOMERĂRII DE PERSOANE LA SEDIILE SERVICIILOR TERITORIALE PRECUM ŞI A PREVENIRII RĂSPÂNDIRII COVID-19

                    În perioada 11-31.03.2020, cererile de eliberare a pașapoartelor simple electronice/pașapoartelor simple temporare se depun la Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Bacău, exclusiv în baza programărilor on-line.
                    Programările on-line vor fi efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro.

                    Solicităm tuturor persoanelor care sunt programate să respecte ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului.

                    Accesul în locații în vederea depunerii cererilor de eliberare a pașapoartelor va fi permis doar solicitanților și, după caz, reprezentanților legali ai acestora, în baza programărilor on-line și a documentului de identitate, în original.
                    În ceea ce privește ridicarea pașapoartelor simple electronice/pașapoartelor simple temporare, accesul în locații se va face în baza tichetului eliberat la depunerea cererii și a documentului de identitate, în original.

                    Serviciile pentru care nu se fac programări on-line, solicitate Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte, vor fi efectuate exclusiv prin corespondență poștală sau e-mail (adeverințe, petiții și informații de interes public) pasapoarte@prefecturabacau.ro.

                    Accesul la ghișeele de relații cu publicul ale Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte, în vederea ridicării adeverințelor solicitate prin intermediul poștei electronice, se face în baza documentului de identitate, în original.

                    Activitățile de audiență, la sediul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte, vor fi suspendate în perioada 11-31.03.2020.

                    În funcție de evoluția situației la nivel național, măsurile pot fi prelungite pentru o perioadă ce va fi stabilită ulterior.

                    VIDEO: Băcăuanii iau cu asalt magazinele

                      Aglomerație la magazinul Kaufland de pe strada Vadu Bistriței din Bacău. Un cititor ne-a trimis un video cu cozile de la intrarea în mnagazin. Accesul în magazin este permis doar în grupuri mici.

                      Video: Codrin Pătrașc

                      Și Universitatea „George Bacovia” și-a închis portile pentru studenți

                        Având în vedere siguranța tuturor membrilor din comunitatea universitară, precum și recomandarea Secretarului de Stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, adresată instituțiilor de învățământ superior, Senatul Universității „George Bacovia” din Bacăua decis, joi dimineața, suspendarea temporară a activităților didactice față în față începând cu data de 12 martie 2020, ora 10.00, până la data de 31 martie 2020.

                        În această perioadă cursurile se vor desfășura în sistem online sau vor fi recuperate după un grafic stabilit care urmează a fi comunicat.

                        S-au mai decis și alte măsuri:

                        • Serviciile administrative vor fi asigurate în continuare, potrivit recomandărilor primite. Studenții universității vor putea interacționa individual cu serviciile administrative, cu secretariatele sau cu cadrele didactice numai pentru activitățile care nu pot fi derulate online (obținerea de semnături, de documente de studii etc.). Se recomandă studenților ca, în măsura posibilităților, să folosească plățile online.

                        • Biblioteca „Mihail Todosia” din cadrul universității va închide temporar sălile de lectură și va păstra deschis centrul de împrumut.

                        • Toate activitățile extracurriculare (sesiuni formare, conferințe, workshopuri, mobilități Erasmus, închirieri săli activități către terți etc.) se suspendă până la 31 martie 2020.

                        • Activitățile de cercetare nu se supun prevederilor prezentei hotărâri.

                        În cadrul Universității „George Bacovia” din Bacău s-a constituit Grupul de coordonare și monitorizare a situației privind COVID-19. Acesta va acționa astfel încât să asigure luarea celor mai bune măsuri pentru prevenție și pentru controlul situației în universitate. Grupul asigură întreaga comunitate academică de faptul că siguranța studenților, a cadrelor didactice și a personalului auxiliar este pe primul plan și că, în funcție de evoluția situației și de deciziile autorităților centrale, vor fi adoptate toate măsurile ce se impun.

                        În funcție de evoluția situației, perioada mai sus menționată se va putea prelungi, iar măsurile luate vor putea suferi modificări.