joi, 25 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1891

Declarația ministrului de Interne. Se interzice deplasarea în timpul zilei

Se interzice circulația tuturor persoanelor cu excepțiile: deplasarea în interes profesional, asigurarea de bunuri pentru necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor domestice, asistență medicală care nu poate fi amânată, îngrijire copil, asistență persoane vârstnice, deplasări scurte pentru activitate fizică, dar sunt excluse toate activitățile de echipă, donarea de sânge.

Deplasarea persoanelor peste 65 de ani este permisă între orele 11 – 13, pentru scopurile de mai sus. Circulația persoanelor peste 65 de ani este permisă și în afara acestui interval, dacă se face în interes profesional sau activități agricole.

Declarațiile pe proprie răspundere cuprind nume, prenume, motiv, data, semnătura. Adeverința de la angajator sau declarația pot fi prezentate și prin intermediul telefonului, tabletei etc

Măsura se aplică de mâine, de la ora 12,00.

Se suspendă zborurile dintre România și Franța / Germania.

ORDONANȚA MILITARĂ
nr. 3 din 24.03.2020❗

❗Ministrul afacerilor interne emite următoarea❗

Ordonanță militară

🔴Art. 1. – Se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
e) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
f) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
g) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
h) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
i) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare.

🔴Art. 2. – Circulația persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, în afara locuinței/gospodăriei, este permisă numai în intervalul orar 11.00 – 13.00, strict pentru următoarele motive:
a) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice;
b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
c) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea unui minor, asistența altor persoane vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori în cazul decesului unui membru de familie;
d) deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități fizice colective), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice.

🔴Art. 3. – Circulația persoanelor prevăzute la art. 2, în exteriorul locuinței/ gospodăriei, este permisă și în afara intervalului orar 11.00 – 13.00, dacă aceasta se face în interes profesional ori pentru realizarea de activități agricole.

🔴Art. 4. – (1) Pentru verificarea motivului deplasării:
a) angajații prezintă legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator;
b) persoanele fizice autorizate, titularii întreprinderilor individuale, membrii întreprinderilor familiale, liber profesioniștii și persoanele care practică activități agricole prezintă o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în alte situații decât cele prevăzute la alin.(1), se prezintă o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
(3) Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței, motivul și locul deplasării, data și semnătura.
(4) Adeverința eliberată de angajator sau declarația pe propria răspundere pot fi prezentate personalului autorităților abilitate și prin intermediul telefonului, tabletei sau unui dispozitiv electronic similar.
(5) Măsura se aplică începând cu data de 25 martie 2020, ora 12.00.

🔴Art. 5. – (1) Se instituie măsura izolării la domiciliu sau, după caz, carantinării pentru toate persoanele care intră în România.
(2) Măsura se aplică începând cu data de 25 martie 2020, ora 12.00.

🔴Art. 6. – (1) Autoritățile administrației publice locale au obligația să identifice și să țină evidența persoanelor fără adăpost, precum și să asigure adăpostirea și îngrijirea acestora.
(2) Evidența persoanelor fără adăpost se actualizează și se raportează săptămânal la Centrul județean/al Municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.
(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul oficial al României, Partea I.

🔴Art. 7. – (1) Instituțiile publice și operatorii economici au obligația de a marca zona destinată accesului cetățenilor/clienților și suprafața de relații cu publicul/vânzare cu semne vizibile care să orienteze persoanele în respectarea unei distanțe de siguranță de minimum 1,5 metri.
(2) Administratorii piețelor agroalimentare au obligația de a organiza activitatea de vânzare astfel încât să se păstreze o distanță socială între producătorii agricoli, comercianți și cumpărători. Comercianții și producătorii agricoli aflați în piețele agroalimentare sunt obligați să adopte măsuri de protecție împotriva răspândirii COVID-19, respectiv să poarte mănuși și măști.
(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul oficial al României, Partea I.

🔴Art. 8. – Se suspendă toate zborurile efectuate de operatori economici aerieni spre Franța și Germania și din Franța și Germania către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile.
(2) Măsura nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și autorizărilor tehnice necomerciale.
(3) Măsura se aplică începând cu data de 25 martie 2020, ora 23.00, ora României.

🔴Art. 9. – (1) Se interzice accesul piloților la bordul navelor, sosite din zonele de risc roșii/galbene în porturile maritime române, dacă nu dispun de echipament de protecție stabilit de Direcția de sănătate publică Constanța sau dacă navele nu au efectuat perioada de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă de risc roșie/galbenă.
(2) Se interzice accesul navelor maritime și fluvio-maritime în porturile situate pe Dunărea maritimă, până la efectuarea perioadei de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escală situat într-o zonă roșie/galbenă, în următoarele două zone de staționare în ancoră:
a) rada portului Sulina, pentru navele care vin dinspre Marea Neagră;
b) Dunărea, mila marină 44, pentru navele care vin dinspre canalul Bâstroe.
(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul oficial al României, Partea I.

🔴Art. 10. – Ministerul Apărării Naționale asigură, la solicitarea ministrului afacerilor interne:
a) preluarea în pază a unor obiective a căror protecție este asigurată în prezent de către Jandarmeria Română;
b) personal și mijloace logistice pentru sprijinirea activităților de ordine publică;
c) personal și mijloace logistice pentru sprijinirea activităților Poliției de Frontieră Române, în punctele de trecere a frontierei de stat.

🔴Art. 11. – Pentru verificarea respectării condițiilor de carantinare sau izolare la domiciliu, instituțiile de securitate națională vor proiecta sisteme de comunicații și aplicații informatice, necesare Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sănătății și autorităților locale, pentru a comunica în timp real și permanent cu persoanele carantinate sau izolate la domiciliu.

🔴Art. 12. – (1) Documentele care expiră pe perioada stării de urgență, eliberate de autoritățile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență.

🔴Art. 13. – (1) După alineatul (2) al articolului 2 din Ordonanța militară nr.2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.232 din 21 martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(21), cu referire la activități permise în centrele comerciale, cu următorul cuprins:
„(21) Suspendarea temporară a activității comerciale potrivit alin.(1) nu se aplică:
a) vânzării produselor electronice și electrocasnice de către operatorii economici care asigură livrarea la domiciliul/sediul cumpărătorului;
b) vânzării produselor și serviciilor de optică medicală.”
(2) Măsurile prevăzute la alin.(1) se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul oficial al României, Partea I.

🔴Art.14. – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:
a) Poliția Română, Jandarmeria Română și poliția locală pentru măsurile prevăzute la art.1 – 4;
b) Poliția Română, Jandarmeria Română, poliția locală, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și structurile subordonate, direcțiile de sănătate publică și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsura prevăzută la art.5;
c) Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția locală, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsura prevăzută la art.7;
d) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsura prevăzută la art.8;
e) Autoritatea Navală Română și direcțiile de sănătate publică, pentru măsura prevăzută la art.9.
(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1 – 5, art. 7 – 9 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

🔴Art. 15. – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Prevederile art.4 și 5 din Ordonanța militară nr.2/2020 își încetează aplicabilitatea.
(3) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

10 noi linii telefonice pentru bătrânii din Bacău

    Municipalitatea băcăuană pune la dispoziția persoanelor în vârstă, cu probleme, zece noi linii telefonice la care să apeleze, pe lânga clasicul numar 0234-984.

    Cele zece noi numere de telefon vor fi disponibile de mâine, între orele 08.00 – 18.00, pentru persoanele vârstnice și singure care au nevoie de ajutor în această perioadă:

    📞 0742.040.114
    📞 0742.043.976
    📞 0742.059.339
    📞 0742.076.751
    📞 0742.083.590
    📞 0742.114.476
    📞 0742.114.997
    📞 0742.138.136
    📞 0742.187.429
    📞 0742.252.914

    Primarul Cosmin Necula a spus că exista echipe formate dinangajați ai municipalității dar și din voluntari care vor răspunde la telefoane și vor merge pe teren să ajute bătrânii.

    VIDEO: Premierul Ludovic Orban anunță măsuri dure

      Premierul Ludovic Orban anunță că după emiterea ordonanței militare, se va impune restricția de a ieși din casă între orele 6.00-22.00.

      Cetățenii vor avea posibiliatatea să iasă pentru a se duce la muncă, pentru a-și achiziționa bunuri, să se ducă la analize medicale urgente. Se va permite deplasarea în jurul locuinței pentru mișcare, plimbarea animalelor de companie.

      Va exista un interval orar în care se vor putea deplasa și persoanele de peste 65 de ani.

      Parcurile și locurile de joacă, închise de Poliția locală

        Pentru limitarea infecției cu coronavirus, începând cu data de 24.03.2020, Comitetul Local pentru Situații de Urgență a stabilit luarea următoarelor măsuri, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 8/1 din 23.03.2020:

        ➡️ pe perioada în care starea de urgență este instituită la nivelul municipiului Bacău, circulația persoanelor în parcurile și grădinile publice este interzisă, indiferent de oră excepție făcând: deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi; deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale; deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță; deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie; deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor și nevoile animalelor de companie/domestice.

        ➡️pe perioada în care starea de urgență este instituită, toate spațiile de joacă pentru copii vor fi închise.

        👉Poliția Locală a Municipiului Bacău va lua în acest sens măsuri de închidere a locurilor de joacă și a parcurilor, de supraveghere și respectare a hotărârii menționate.

        Biserica Romano-Catolică se alătură proiectului de asistenţă socială

          Părintele decan Isidor Dâscă, conducătorul Decanatului de Bacău al Bisericii Romano-Catolice, a avut, marți, o întâlnire cu prefectul Liviu Miroșeanu. Motivul vizitei a fost dorința bisericii romano-catolice de a participa la un proiect de asistenţă socială inițiat de Instituția Prefectului.

          „În contextul acestei situații de o complexitate deosebită, încercăm să aducem alături de noi pe toți oamenii de bine din județul Bacău. La momentul de față, construim structura pentru asigurarea unor servicii de asistență socială care să aibă în centrul preocupării persoanele cele mai vulnerabile la infectarea cu COVID-19. Vrem să ne asigurăm că și cei fără aparținători vor fi ajutați și, de aceea, am făcut apel la instituții cu experiență în oferirea de servicii la domiciliu”, a declarat prefectul Liviu Miroșeanu.

          Totodată, acesta a mai avut o altă întrevedere pe aceeași temă și cu o delegație formată din reprezentanți ai Alianței pentru Unitatea Rromilor Bacău și ai Asociației „Pro Life Nations” Bacău.

          Reamintim că Instituția Prefectului a inițiat o acțiune de identificare de către autorităţile locale a persoanelor cu vârste peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, pentru sprijinirea acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuințelor. Inițiativa îi vizează și pe restul băcăuanilor, indiferent de vârsă, care se află în situații similare vârstnicilor.

          Laborator pentru depistarea COVID-19 la Spitalului Județean de Urgență Bacău, cu bani de la Ministerul Sănătății

            Ministerul Sănătății a alocat în această dimineață, Spitalul Județean de Urgență (S.J.U.) Bacău, 432.000 de lei, pentru achiziția unui aparat medical (PCR Real Time), care depistează noul coronavirus. S.J.U. Bacău face, astfel, parte din lotul de 20 de spitale din România care primesc fonduri de la bugetul de stat pentru cumpărarea de echipamente capabile să identifice COVID – 19.

            Achiziția aparatului pentru spital va fi realizată de Consiliul Județean Bacău, în contul căruia intră suma de la Ministerul Sănătății și va putea fi realizată în regim de urgență.

            Faptul că testele se vor putea face la Bacău va permite specialiștilor în sănătate să câștige timp, să afle mai repede cine este infectat, persoanele care au intrat în contact vor putea fi depistate şi izolate mai repede, iar lanţul de transmitere a COVID-19 va fi întrerup mult mai devreme.

            Deputat Ionel Palăr

            Președintele PNL Bacău

            Mii de angajați, în șomaj tehnic

            Pandemia de coronavirus a început să-și facă resimțite efectele negative și în mediul de afaceri din județul Bacău. Potrivit datelor obținute de către conducerea Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Bacău din REVISAL (registrul general de evidență a salariaților), de la nivel național, în perioada 1-23 martie la nivelul județului nostru au fost suspendate, conform articolului 52, alineatul 1, litera c, din Codul Muncii, aproximativ 2.000 contracte individuale de muncă.

            Referitor la aceasta, Dan Buftea, purtătorul de cuvânt al ITM Bacău, ne-a declarat: ”Majoritatea angajatorilor care au recurs la această soluție sunt din domeniile afectate în mod direct de coronavirus. O parte au făcut suspendarea în așteptarea sprijinului financiar pentru șomaj tehnic, alții i-au trimis pe angajați în concediu fără plată.

            Dar și aceștia vor beneficia de ordonanța care reglementează șomajul tehnic. Este de așteptat să vină un nou val, mai mare, de suspendări de contracte individuale de muncă”.

            Aceasta se va întâmpla, cu siguranță, dat fiind faptul că, potrivit noilor reglementări, hotelurile, restaurantele, cabinetele stomatologice și multe alte unități au fost închise, doar farmaciile, unitățile de comercializare a produselor alimentare și curățătoriile putând să funcționeze în continuare. Î

            n această perioadă, angajații unităților închise total vor fi plătiți cu 75 la sută din salariul de bază. Suma acordată nu va fi mai mare de 75 la sută din câștigul salarial mediu brut pe economie, respectiv din 5.429 lei.

            La suma calculată vor fi percepute impozitul pe salariu aferent, precum și contribuțiile de asigurări sociale. Astfel, salariatul va fi asigurat pentru sănătate și pensie. Angajatorii în cauză vor solicita fonduri pentru șomaj tehnic de la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bacău, unde trebuie să prezinte Certificatul de situații de urgență, care este emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

            Primesc sprijinul financiar necesar și agenții economici care își reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea de a-i plăti pe toți salariații. Ei vor beneficia de fonduri pentru 75 la sută dintre salariații care au contracte individuale de muncă active.

            Plata, în cazul lor, se va realiza în baza unei declarații pe propria răspundere. Din aceasta trebuie să rezulte că angajatorul în cauză înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declarației, cu 25 la sută față de media sumelor de bani realizate în perioada ianuarie-februarie 2020, și că nu are capacitate financiară pentru a-i plăti pe toți angajații.

            Sumele vor fi alocate în termen de 30 zile de la depunerea documentelor la AJOFM Bacău.

            S-au ANULAT toate evenimentele culturale la Moinești, iar banii vor fi folosiți pentru ajutorarea bătrânilor

              La Moinești primarul Valentin Vieru anulează toate evenimentele culturale din trimestrele II și III și alocă sumele bugetului pentru acordarea de pachete alimentare și de igienă persoanelor vulnerabile aflate în situație de risc.

              Pentru a se lua aceste decizii, a fost convocat Comitetul Local pentru Situații de Urgenta și s-a organizat o ședință extraordinară a Consiliului Local al municipiului Moinești. Ambele ședințe s-au desfășurat online, iar cei care au fost prezenți au respectat regulile de distanțare socială.

              Astfel, în ședința Comitetului Local pentru Situații de Urgență s-a aprobat o hotărâre conform căreia se vor acorda pachete alimentare și de igienă, în cuantum de maxim 60 de lei/persoană următoarelor categorii de beneficiari: persoane fără venituri cu vârsta de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor; pensionari aflați în situație critică determinată de starea de urgență; persoane cu dizabilități; persoane aflate în izolare la domiciliu; veterani de război; beneficiari de prestații sociale (venit minim garantat, alocație pentru susținerea familiei).

              Distribuirea pachetelor alimentare și de igienă va fi efectuată de către personalul Direcțiilor de Asistență Socială Moinești și Poliția Locală Moinești, ONG – uri, voluntari și personal al UAT Moinești. Evidențele categoriilor de beneficiari se actualizează și se raportează săptămânal la Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Bacău.

              Rectificare de buget local

              În ședința Consiliul Local Moinești s-a aprobat rectificarea bugetului local de venituri și cheltuieli pe anul 2020 astfel:
              – diminuarea bugetului la capitolul Cultură, recreere, religie (anularea evenimentelor culturale din trimestrele II și III, respectiv Festivalul internațional Tristan Tzara și cultura Dada, Miss Moineșteanca, Festivalul pentru copii și tineret „Vis de Stea”, Raliul Moldovei, Tabăra de pictură și sculptură „Artiști Plastici în Moinești”) și majorarea capitolului Asigurări și Asistență Socială pentru achiziționarea unor pachete de bază care urmează a fi distribuite etapizat, identificându-se persoanele care pot beneficia de acestea.

              Primarul municipiului Moinești îndeamnă toți cetățenii la solidaritate și responsabilitate civică. „Trebuie să fim responsabili și solidari pentru a trece cu bine peste această situație deosebit de grea, respectând toate recomandările autorităților. Vă rog personal să rămâneți acasă! Nu mai ieșiți din casă decât în situațiile de maximă necesitate și strictă urgență! Este vital pentru prevenirea infecției cu coronavirus. Atunci când ieșiți, aveți obligația de a păstra o distanță de cel puțin 2 metri între dvs. și alte persoane (la spital, la farmacie și la magazinul alimentar). Sunt convins că veți fi receptivi la apelul meu și al celorlalte autorități și mă aștept să dovediți responsabilitate și respect pentru viață. Viața voastră și a celor dragi! Noi suntem aici pentru sănătatea dumneavoastră!”, a transmis primarul Valentin Vieru.

              Dacă aveți nevoie de ajutor sau aveți informații despre persoanele care s-au întors recent din zonele afectate, semnalați imediat aceste lucruri Primăriei Moinești, la numărul de telefon gratuit 0800.800.569, unde răspunde permanent ofițerul de serviciu.

              Consilierii județeni PNL propun suplimentarea bugetului Spitalului Județean de Urgență

                Achiziționarea de paturi echipate corespunzător pentru activitatea de Anestezie și Terapie Intensivă (ATI), care să intre în dotarea Spitalului Județean de Urgență (S.J.U.) Bacău, este obiectul unui proiect de hotărâre a Consiliului Județean Bacău, înaintat de grupul consilierilor PNL, în cadrul ultimei ședințe a aleșilor județeni, care a avut loc pe 23 martie 2020.

                Grupul consilierilor liberali a fost de acord ca personalul medical și de specialitate din cadrul Spitalului Județean, aflat în prima linie de luptă contra epidemiei, să primească stimulente financiare lunare și cu alocarea a 500.000 de lei pentru ca persoanele defavorizate din județ să ajungă, prin intermediul ONG-urilor, pachete cu alimente și materiale sanitare.

                În plus, consilierii PNL au înaintat un proiect de suplimentare a bugetului S.J.U. Bacău cu 435.000 de lei, pentru achiziționarea de aparatură medicală necesară tratării pacienților afectați de coronavirusul SARS-CoV-2.

                ”Este evident că trebuie să investim și în echipamente, sunt prea puține paturi dotate la standard A.T.I., cu monitoare, ventilatoare, prize de oxigen și tot ce mai trebuie, așa că am considerat că aceasta este o prioritate. Am studiat bugetul și am identificat câteva poziții, care nu sunt stringente în acest moment, nu am luat toți banii de la ele, pentru a putea să-și continue activitatea, dar considerăm că asta este urgența, pentru că nu se poate face tratament cu orice fel de echipament, iar băcăuanii trebuie să aibă o șansă să primească tratament corespunzător”, a declarat Cezar Olteanu, liderul consilierilor județeni PNL.
                Proiectul liberalilor a fost depus la secretarul județului și urmează să intre în dezbatere la ședința ordinară a CJ Bacău, ce va avea loc peste câteva zile.

                Biroul de presă PNL Bacău

                Președintele Klaus Iohannis: Recomandările devin obligații

                  Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, marţi, că recomandările în cazul epidemiei de coronavirus devin obligaţii.

                  „Am convenit că este nevoie de măsuri suplimentare pentru a fi în situaţia să îngrădim, să încetinim răspândirea infecţiei. Astfel, se vor introduce noi restricţii de circulaţie şi noi restricţii pentru români în sensul că ce a fost până acum o recomandare devine o obligaţie”, a spus şeful statului, după şedinţa de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19, cu prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Apărării, Nicolae Ciucă, şi ministrul Sănătăţii, Victor Costache.

                  Foc pus de o mână criminală, în pădurile de la Slănic Moldova

                    Incendii violente au ars, săptămâna trecută, suprafețe de teren împădurit și fânețe din vecinătatea cartierului Cireșoaia de la Slănic Moldova. Nu se știe exact care a fost sursa incendiilor, cel mai probabil fiind vorba despre foc intenționat.

                    Cert este că, timp de două zile, pârjolul a distrus vegetația uscată și mărăcinișul de pe mai bine de opt hectare, precum și zone împădurite cu pini.

                    În primă fază, pentru lichidarea incendiului, au acționat 6 pompieri militari, 10 lucratori silvici și 4 pompieri voluntari din cadrul Serviciului Voluntari pentru Situaţii de Urgenţă (SVSU) Slănic Moldova. Demn de remarcat intervenția membrilor SVSU Slănic Moldova, care s-au luptat ziua și noaptea, alături de pompierii militari, pentru limitarea focului și stingerea incendiilor.

                    „Cel mai puternic incendiu a fost cel din apropierea Monumentului Eroilor din Cireşoaia, unde s-a acționat întreaga noapte pentru stingerea lui. Toţi membrii Serviciului Voluntari pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi voluntarii au dat dovadă de un extraordinar spirit civic, muncind în continuu pentru a ne proteja pe noi, cetăţenii oraşului Slănic Moldova. Vă mulţumin, încă o dată, pentru sacrificiile pe care le faceţi!”, a fost mesajul transmis de reprezentanții primăriei din Slănic Moldova.

                    Spitalul Onești devine Centru Județean de suport pentru tratamentul persoanelor izolate și carantinate COVID 19

                    Într-o videoconferință cu ministrul Sănătății, Victor Costache, care a avut loc la Direcția de Sănătate Publică cu toți managerii de spitale din județ marți, 24 martie, s-a decis ca Spitalul Municipal „Sf. Ierarh Dr. Luca” Onești să se transforme în Spital suport pentru tratamentul persoanelor izolate și carantinate COVID 19.

                    Pentru că unitatea medicală trebuia eliberată, s-au făcut externări ale tuturor pacienților cronici, cu tratament la domiciliu, iar pacienții (non-coronavirus) care mai au nevoie de supraveghere medicală au fost transferați la: Spitalul Județean de Urgență Bacău (4 pacienți pe Cardiologie, 4 la Psihiatrie, două paciente la Maternitate și 4 pacienți pe Gastroenterologie), Spitalul Municipal de Urgență Moinești (10 pacienți pe Neurologie, doi pe Chirurgie și unul pe Infecțioase care au nevoie de asistență medicală pe ATI, plus încă 7 pe Secția de Chirurgie), Spitalul din Buhuși (5 pacienți Neurologie) și la Spitalul de Pneumoftiziologie TBC Bacău (2 pacienți care au nevoie de paliație) .

                    „Spitalul din Onești va deveni spital pentru tratarea cazurilor de urgență medico-chirurgicale pentru persoanele aflate în izolare sau în carantină în situația infectării cu coronavirus. Nu va deveni un spital COVID (cum vor deveni toate spitalele, până la urmă), ci un spital suport (pentru acțiune imediată), inclusiv pentru testarea la infecția cu coronavirus, dar pentru persoane care au infecții ușoare și stau acasă. Am pus condiția asta, iar ministerul s-a și obligat să o respecte, să ni se asigure toată aparatura medicală specifică unor astfel de cazuri, în special paturi de terapie intensivă, monitoare de funcții vitale, injectomate și tot ce este necesar, inclusiv materiale de protecție pentru personalul medical. Altfel, noi nu expunem personalul. În perspectivă apropiată așteptăm să primim și testele care sunt aduse din Coreea de Sud”, a declarat pentru Deșteptarea, ec. Gelu Nicolcea, managerul Spitalului Municipal „Sf. Ierarh Dr. Luca” din Onești

                    Astfel, celelalte cazuri de COVID-19 (suspiciune și chiar confirmate) vor fi sub observație medicală în Secția de Boli Infecțioase copii Bacău, amenajată special pentru acest lucru, iar la Onești ajung, deocamdată, doar acei pacienți conformați COVID-19, dar care au nevoie și de alte intervenții (chirurgicale, ortopedice etc). Spitalele din Bacău, Buhuși, Moinești și Comănești rămân și cu celelalte cazuri, care nu sunt urgențe și sunt non-COVID-19.
                    „La noi nu vor fi trimise urgențele chirurgicale referitoare la Pediatrie și nici copii prematuri, dar nici cele de Neurochirurgie și Chirurgie cardiovasculară. Urmează acum să externăm toți bolnavii care sunt în situații mai ușoare, iar ceilalți vor fi transferați la spitalele din județ, în funcție de afecțiunea fiecăruia. Așteptăm, repet, și dotarea de la minister”, a mai adăugat managerul spitalului din Onești.

                    „Preluăm efectiv doar cazurile din Onești de pe câteva secții care nu pot fi externate. Am făcut și noi externări pe ce se putea face, pe non-Covid-19 preluăm toate urgențele, nu mai facem internări pe cronici, nici internări programate. Avem Secție de Infecțioase care este amenajată special pentru cazurile de coronavirus suspecte și chiar confirmate. Avem acum pe secție 13 cazuri suspecte și un caz confirmat luni seara, care a fost transferat la Iași. Dacă nici Iașiul, ca centru regional, nu va mai face față cazurilor confirmate coronavirus, le vom prelua și noi, ca spital județean, dar și celelalte spitale. Oneștiul va fi suport pentru pacienții confirmați care mai au nevoie și de alte intervenții sau investigații medicale. Dar dacă e doar cu COVID-19 stă la noi, cât facem față capacității.”
                    Adrian Popa, managerul Spitalului Județean de Urgență Bacău

                    „Noi suntem pregătiți să preluăm toate cazurile care au nevoie în continuare de spitalizare. Am făcut și noi externări pe bolnavii cronici, care vor fi monitorizați la domiciliu. Ne conformăm noilor ordine, lucrurile sunt clare. Primim orice caz non-coronavirus, dar și urgențele care vor mai veni. Vom face față și pe programul operator, pentru că vom opera doar urgențele.”
                    prof. univ. dr. Adrian Cotîrleț, managerul Spitalului Municipal de Urgență Moinești

                    „Și noi suntem pregătiți pentru orice, chiar dacă suntem un spital orășean. Am pus la dispoziție inclusiv ambulanța din dotarea spitalului, pentru a mai degreva Serviciul Județean de Ambulanță, pentru transportul pacienților transferați. Noi avem pregătite și două saloane, cu ventilatoare, injectomate, cu circuite separate, surse de oxigen și tot ce trebuie, dacă va fi cazul să preluăm și noi cazuri coronavirus.”
                    Constantin Poiană, managerul Spitalului „Prof. Dr. Eduard Apetrei” Buhuși

                    În Secția de Boli Infecțioase copii Bacău, special amenajată (o clădire de sine stătătoare în structura completă a unității medicale) sunt, la parter, două saloane cu 4 paturi, pregătite pentru cazurile de Terapie Intensivă, cu circuite separate, paturi, ventilatoare, monitoare pentru funcții vitale și injectomate, iar la niveul I, sunt 11 saloane. În Spitalul din Onești sunt circa 570 de paturi, din care ATI (Anestezie și Terapie Intensivă) 15 cazuri.

                    Roxana Neagu, Petru Done

                    Premieră în România: Chimcomplex lansează producția de biocid

                    Compania Chimcomplex a primit de la Ministerul Sănătății aviz de biocid pentru hipoclorit de sodiu în concentrație 1,25%. Compania și-a modificat în ultimele săptămâni liniile de producție industriale pentru a putea produce în regim prioritar hipocloritul de sodiu, ca produs necesar pentru sănătatea publică, în contextul pandemiei de coronavirus. De miercuri, 25 martie, hipocloritul se va lansa în producție pe platformele de la Râmnicu Vâlcea și Onești, în efortul de a încetini și a limita răspândirea COVID-19 în România.

                    Primele livrări se vor realiza prioritizat, în funcție de urgențe și instituțiile care au nevoie acută pentru dezinfectarea spațiilor externe. Compania estimează că va ajunge pentru început la o capacitate de livrare de 1.000 tone/județ.

                    Produsele sunt disponibile prioritar pentru piața din România, atât pentru instituții publice cât și pentru toți agenții economici. Pentru moment, produsul va fi livrat în ambalaje de tip IBC de o tonă sau în cisterne auto, urmând ca în perioada următoare să se distribuie îmbuteliat și în alte recipiente, pentru utilizatorii de uz casnic.
                    Chimcomplex este deschisă să încheie în perioada următoare parteneriate cu companii locale pentru a distribui produsele cât mai eficient la nivel național.

                    „Anticipăm – spune Armand Spiru, Chief Commercial Officer al Chimcomplex – că în această perioadă va fi o presiune importantă asupra capacităților noastre de producție și logistică și solicităm clienților să transmită cererile pentru acest produs doar pe e-mail, la adresa clorosodice@chimcomplex.com, pentru a intra în contact cu echipa noastră de vânzări”.

                    Clorul este cea mai sigură soluție pentru dezinfectare. Utilizat în concentrațiile recomandate nu este nociv pentru organismul uman și mediul înconjurător. De aceea Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și Agenția pentru Protecția Mediului (Environmental Protection Agency (EPA) îl recomandă pentru igienizarea suprafețelor împotriva virusului COVID-19.

                    Hipocloritul au făcut istorie la Chimcomplex

                    Chimcomplex produce hipoclorit de sodiu soluție cu o concentraţie de 12,5% din anul 1960, pentru care are aviz de biocid emis de Comisia Națională pentru Produse Biocide. Produsul este comercializat atât la nivel național, cât și internațional fiind utilizat în România, Moldova, Ungaria, Bulgaria, Ucraina, Serbia și în alte 31 de țări.
                    Chimcomplex este unic producător în România al substanțelor active biocide pe bază de clor și hipoclorit de sodiu și unul dintre cei mai importanți fabricanți de produse chimice din România.

                    Cu peste 60 de ani experiență,m iar acum cu două sucursale, la Bozești și Râmnicu Vâlcea, compania produce și comercializează produse clorosodice, polioli-polieteri, oxoalcooli plastifianți, cloruri anorganice, solvenţi organici, alchilamine produse de sinteză organică şi gaze tehnice.

                    „Mulțumim Ministerului Sănătății și Guvernului pentru rapiditatea cu care au răspuns solicitării noastre de aviz prioritar. Suntem mândri că o companie locală poate contribui cu știința și expertiza sa la limitarea răspândirii acestui virus. Am accelerat investițiile și pregătim infrastructura pentru a putea distribui hipocloritul cât mai eficient la nivel național. Capacitățile noastre de producție pot acoperi nevoile naționale din această perioadă, în cadrul unui program intens de producție și ambalare de 24/7.”
                    Tivadar Runtag, CEO Chimcomplex

                    „Chimcomplex este o companie responsabilă, care garantează că acest produs este sigur în lupta cu Covid-19. Ne-am mobilizat la toate nivelurile și vom dona sute de tone de hipoclorit instituțiilor naționale ale statului, dar și local instituțiilor din comunitățile unde ne desfășurăm activitățile, precum și angajaților și foștilor angajați, pentru uz propriu.”
                    Ștefan Vuza, președintele Chimcomplex

                    DEDEMAN limitează numărul clienților din interiorul magazinelor

                    Comania DEDEMAN a anunțat că magazinele sale rămân deschise, însă pentru siguranța clienților și angajaților, au fost sporite măsurile de igienă, dezinfecție și prevenție:

                    🔸 s-a scurtat programul de lucru;

                    🔸 s-a limitat accesul la maximum 99 de clienți simultan în incinta magazinului;

                    🔸 s-a pus la dispoziția clienților și angajaților dispensere cu dezinfectant pentru mâini;

                    🔸 se dezinfează frecvent cărucioarele și coșurile de cumpărături, casele de marcat, POS-urile și toate suprafețele intens utilizate;

                    🔸 prin intermediul afișelor și spoturilor radio din magazine se recomandă clienților să păstreze distanța de minimum 1 metru față de orice persoană din magazin;

                    🔸 în zonele de trafic intens au fost montate benzi ce indică distanța de siguranță ce trebuie respectată.

                    A început dezinfecția în cartierele Bacăului

                      De astăzi se închid locurile de joacă iar accesul în parcuri și grădini va fi permis doar pentru a le traversa în vederea deplasării către alt punct. Nu mai sunt permise activitățile de agrement sau staționarea pe alei și bănci.

                      Primăria nu mai dezinfectează aceste zone și a redirecționat echipele spre dezinfecția în cartiere (scări de bloc, platforme de gunoi, stații de autobuz).

                      Municipalitatea spune că substanțele folosite sunt sigure, autorizate și nu reprezintă un pericol pentru public.

                      Polițiștii au dat, azi-noapte, amenzi de 25.000 de lei pentru nerespectarea interdicției de circulație

                        La data de 23.03, in intervalul orar 22.00-06.00, politistii băcăuani au desfășurat activități de verificare a respectării măsurilor generale de prevedere a răspândirii Covid -19.

                        Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

                        Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/ gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

                        Măsura se aplică începând cu data de 23.03,ora 22,00.

                        Totodată, conform prevederilor ordonanței militare nr. 2, persoanele izolate la domiciliu, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt considerate persoane cu risc crescut de contagiozitate și sunt conduse de forțele de ordine publică și plasate în carantină instituționalizată, sub pază.

                        Persoanele carantinate, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt carantinate pentru o nouă perioadă de 14 zile.

                        Atenție, aceste măsuri nu exonerează persoanele de răspunderea contravențională sau penală!

                        (Conform prevederilor legale, sancțiunile contravenționale sunt între 100-5.000 de lei – pentru persoanele fizice și între 1.000-70.000 de lei, pentru persoane juridice.)

                        Azi-noapte s-au dat șapte amenzi în valoare totală de 25.600 de lei.

                        Restricții severe la APIA

                        Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) anunță adoptarea unor măsuri care să restricționeze accesul vizitatorilor de orice fel în toate sediile județene. Decizia a fost luată în contextul sensibil al epidemiei virusului COVID-19. Prin urmare, activitatea de relații cu publicul se desfășoară online, prin intermediul adreselor de e-mail, telefonic sau prin servicii de poștă/curierat.
                        Până la acest moment, în relația cu beneficiarii/publicul larg, pe lângă activitatea de vizare a carnetelor de rentier agricol și cea de primire a cererilor pentru subvenții, au fost suspendate și controalele la faţa locului din teritoriu, inclusiv a consilierilor Direcției Antifraudă Control Intern și a auditorilor APIA.
                        În schimb, s-a prelungit perioada de depunere a cererilor pentru subvențiile acoradte pentru „prima împădurire”de sprijin în cadrul sesiunii nr. 4 aferentă submăsurii 8.1 „Împădurirea și crearea de suprafețe împădurite” și sesiunile 1, 2 și 3 aferente submăsurii 15.1 „Plăți pentru angajamente de silvomediu”, similar cu prelungirea perioadei de depunere a cererii unice de plată pentru anul 2020.
                        „S-a prelungit perioada de depunere a deconturilor justificative aferente trimestrul I pentru beneficiarii Măsurii 14 «Bunăstarea animalelor» cu o lună, respectiv până la data de 31 mai 2020, urmând a fi propuse măsuri suplimentare în funcție de evoluția restricțiilor impuse pe fondul epidemiei”, a precizat Ghiță Burlui, directorul APIA Bacău. În schimb, documentele pe care fermierii au obligația să le depună în această perioadă se vor depune la intrarea centrelor județene și locale ale APIA, de unde vor fi ridicate de către funcționarii implicați.

                        Bani de la o firmă privată, în contul Spitalului din Buhuși

                          Firma buhușeană S.C. Intertranscom Impex S.R.L.a donat în contul Asociației „Prietenii Spitalului Buhuși” o sumă importantă de bani pentru achiziția de medicamente, dezinfectanți și echipamente de unică folosință.

                          „Această donație vine la un moment greu pentru spitalul nostru și, în egală măsură, pentru noi toți, deoarece prețurile la echipamentele de unică folosință și dezinfectanți au crescut foarte mult în ultima perioadă.

                          De asemenea, a crescut mult și consumul, justificat de altfel, având în vedere că facem parte din rețeaua spitalelor suport la nivelul județului Bacău”, a declarat Constantin Poiană, directorul Spitalul „Prof. Dr. Eduard Apetrei” Buhuși, care a mulțumit, cu această ocazie, și public pentru ajutorul acordat și pentru generozitatea de care se dă dovadă în aceste momente grele.

                          Dispreț…la suprapreț

                          Cât de josnic poți fi astfel încât să comiți fapte…cu caracter profitabil, pe timp de criză? Uitând că, de fapt, oricât de plin sau gol ne este contul din bancă, în fața teroriștilor nevăzuți, suntem egali. Comportamentul ăsta e de când lumea, mereu au fost oportuniști în stare să-și scoată și mamele la vânzare, numai să le aducă profit. Să ne amintim de miliardarul ungur, cu origini evreiești, care n-a avut nicio remușcare atunci când și-a însușit averile fraților de credință deportați de naziști.

                          I-am văzut, zilele astea, pe unii comercianți de cartier (c-o fi alimentări, c-o fi farmacii de apartament ș.a.) care vindeau te miri ce la preț de…neam prost. Dar și pe internet sau oriunde se găsesc cumpărători (naivi sau prea speriați de situațiile de criză) dispuși să cumpere orice nimic frumos împachetat, la preț care n-ar justifica nici măcar eventuala peliculă de aur care-l înfășoară. Sunt cam aceiași comercianți care, în trecut, se plângeau că le-au luat fața, i-au falimentat marile magazine.

                          „Patroni” îmbogățiți fără a contribui cu nimic la producerea unui bun, ci și-au ridicat o idee nivelul de bunăstare mutând, pe bani, din dreapta la stânga, diverse produse.

                          Acei hulpavi pe care, din păcate, nu i-am văzut o clipă interesați să-și miște fizicul la țăran, în bătătură, de unde ar fi putut să cumpere un produs conform, de calitate, mult mai curat și mai recomandat consumului. Au preferat să procure chestiile alea arătoase, aduse de la turci, olandezi sau spanioli, dar care ascund, la interior, întreg tabelul lui Mendeleev.

                          Aș fi putut să le înțeleg lăcomia dacă nu ar fi avut ce le pune pe masă copiilor sau dacă-i presa o factură la medicamentele rudei atinse de o boală incurabilă. În realitate, la ei e vorba doar de dispreț…la suprapreț.