sâmbătă, 20 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1814

Drumul expres Ploiești – Bacău – Pașcani va fi realizat la profil de autostradă

    Elaboratorii studiilor de fezabilitate pentru obiectivul general „Drum de mare viteză Ploiești -Pașcani”, sub coordonarea Centrului de Studii Tehnice Rutiere și Informatică – CESTRIN, au finalizat Studiul de Coridor având ca scop analiza comparativă între Autostradă și Drum Expres.

    Analiza realizată prin Modelul Național de Transport, aprobat de către JASPERS si MTIC, a avut la bază prognozele de trafic la nivelul rețelei naționale oferind date esențiale pentru stabilirea si fundamentarea categoriei de drum.

    În urma rulării tuturor scenariilor în cadrul Modelului Național de Transport a rezultat ca variantă optimă implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploiești – Pașcani.

    Studiul menționat urmează a fi supus analizării si aprobării JASERS si va sta la baza documentației necesare accesării fondurilor europene nerambursabile pentru faza de execuție a obiectivului.

    Patru răniți într-un incendiu la Moinești – VIDEO

    Patru persoane, între care doi copii, au suferit arsuri grave într-un incendiu care s-a produs, astăzi, pe strada Schelei, la Moinești.

    Cinci autospeciale cu apă și spumă, doua autospeciale de primă interveție și comandă și o unitate SMURD au intervenit la fața locului. Nu mai putin de 25 de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins gospodăria și anexele, pe o suprafață de 200 de metri pătrați.

    În urma incendiului s-au înregistrat 4 victime cu arsuri ce au fost transportate la CPU Moinești.

    Victimele sunt doi adulți și doi minori. Un bărbat de 38 de ani a suferit arsuri de gradul II si III pe aproximatib 80% din suprafata corpului iar o femeie de 42 de ani are arsuri de gradul I si III pe circa 90% din suprafata corpului.

    Cei doi minori, de 17 și 13 ani, au arsuri la membrele superioare.

    Blocaje de circulație pe Str. Letea

      Se lucrează intens la amplasarea conductei de gaz în dreptul Ștrandului Letea.

      S-au modificat criteriile de externare pentru pacienții cu afecțiunea COVID 19

      Nelu Tătaru, ministrul Sănătății, a aprobat propunerea Comisiei de management clinic și epidemiologic al infecției COVID a Ministerului Sănătății privind modificarea criteriilor de externare pentru pacienții cu afecțiunea COVID 19.

      În acest sens, a fost aprobat Ordinul pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății nr. 555/2020 privind aprobarea Planului de măsuri pentru pregătirea spitalelor în contextul epidemiei de Coronavirus COVID-19, a Listei spitalelor care asigură asistența medicală pacienților testați pozitiv cu virusul SARS-CoV-2 în faza I și în faza a II-a și a Listei cu spitalele de suport pentru pacienții testați pozitiv sau suspecți cu virusul SARS-CoV-2

      Conform documentului, pacienții asimptomatici cu factori de risc, precum și pacienții simptomatici care au forme ușoare vor fi internați în spitale de faza 2 sau suport. Aceștia vor putea fi externați după minim 10 zile de internare în lipsa febrei și ameliorarea simptomatologiei, pentru cel puțin 72 ore. Testarea de control se va efectua în ziua 8 de la internare.

      Pacienții asimptomatici care sunt pozitivi la testul de control vor putea fi externați după 10 zile, dacă medicul curant consideră oportun pe baza criteriilor clinice, cu condiția izolării la domiciliu până la împlinirea celor 14 zile ale perioadei de izolare care decurge de la momentul internării (respectiv 4 zile de la externare).

      Pacienții asimptomatici care sunt negativi la testul de control vor putea fi externați după 10 zile, fără a fi necesară izolarea la domiciliu.

      În cazul pacienților cu afecțiune renală care necesită dializă, aceștia vor fi mentinuți internați până la 14 zile în vederea asigurării accesului la dializă (procedură care nu poate fi efectuată în condiții de izolare la domiciliu).

      Pacienții simptomatici cu forme medii sau severe, vor rămâne în spitale faza 1 sau 2 care au în structură secţii de terapie intensivă sau în spitale suport, în cazul în care spitalele de fază 1 sau 2 nu au secţii de terapie intensivă.

      Internarea trebuie să dureze cel puțin 14 zile de la debutul simptomelor, lipsa febrei pentru cel puțin 72 ore și ameliorarea simptomatologiei. Testarea de control se va efectua după îndeplinirea criteriilor mai sus menționate. Pacienții cu rezultat pozitiv la testul de control pot fi externați dacă medicul curant consideră oportun pe baza criteriilor clinice, cu indicații de izolare la domiciliu pentru o perioadă stabilită de medicul curant.

      Personalul medical este obligat să utilizeze echipamentele individuale de protecţie (PPE) conform normelor în vigoare pentru toți pacienții care se adresează serviciilor medico-chirurgicale, adaptat în funcție de riscul manoperelor efectuate la pacient.

      După externare, monitorizarea stării de sănătate a pacientului pe perioada izolării la domiciliu se face de către medicul de familie, zilnic, prin sistemul de telemedicină. Pentru pacienții care nu sunt înscriși pe lista unui medic de familie monitorizarea zilnică este efectuată de către Direcția de Sănătate Publică Județeană și a municipiului București.

      Noile criterii de externate au fost fundamentate pe baza recomandărilor OMS și ECDC care nu mai condiționează externarea pacientului cu stare clinică bună după 2 teste negative succesive pentru probe recoltate la interval de 24 de ore. Există rapoarte care evidențiază că pacienții pot ramane pozitivi la RT-PCR timp de săptămâni sau chiar să alterneze un rezultat pozitiv după zile/săptămâni după unul negativ, evidențele preliminare sugerând că pacientul nu mai este infecțios.

      Proiectul Autostrăzii A 13, prezentat în Bacău – VIDEO

      Astăzi, la orele prânzului, a avut loc la Sala Mare a Consilului Județean conferința de presă de prezentare a proiectului A13 Bacău – Brașov, organizată de Consiliului Județean Bacău.

      Evenimentul s-a petrecut sub auspiciile cabinetului parlamentar Dan Lucian Șova cu susținera Consilului Județean Bacău. La eveniment au participat compania care a câștigat licitația în vederea executării proiectului, Search Corporation, care a fost reprezentată de Michael Stanciu, președintele companiei; antreprenorul general al lucrării privind studiile de fezabilitate și proiectul tehnic al obiectivului, contract semnat cu Ministerul Transporturilor.

      Au mai participat Gheorghe Ispas, președintele Asociației Drumuri și Poduri din România, organizație profesională care reunește toți specialiștii de drumuri și poduri din România, la masa invitaților luând loc și europarlamentarul Dragoș Benea, deputatul Ionel Floroiu și președintele Consilului Județean, Sorin Brașoveanu.

      În calitate de gazdă, deputatul Lucian Șova a precizat că a adresat o invitație și Ministerului Transporturilor, în vederea delegării unor specialiști, inviatație care, din păcate a rămas fără răspuns.

      După ce parlamentarii PSD de Bacău și președintele Consilului Județean Bacău au vorbit despre importanța acestui obiectiv, Michael Stanciu, președintele companiei Search Corporation a explicat celor prezenți informații despre acest proiect, pornind de la statistici, moduri de finațare, cum se execută un sistem de fezabilitate etc.

      „Am considerat întotdeauna că, București-Brașov este rădăcina întregului program de autostrăzi din România, având cea mai mare densitate de trafic din țară. Brașovul este inima țării iar Bacăul inima Moldovei”, a declarat Michael Stanciu care a prezentat o hartă din care reiese că România și Bulgaria sunt cele mai nesiugure țări din punt de vedere al traficului auto.

      Detalii de la această întâlnire aflați din ediția de mâine a cotidianului Deșteptarea.

      Pasajul subteran, închis miercuri între 9.00 – 17.00

        Pasajul „Ştefan Guşe”, inundaţii cu repetiţie

        PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BACĂU informează locuitorii care tranzitează zona Pasajului subteran Ștefan Gușă- Oituz, că în data de 24.06.2020 circulația va fi deviată între orele 9.00-17.00, motivat de lucrările de decolmatare ale sistemului de canalizare aferent acestui obiectiv. Lucrarea va fi executată de SC CRAB SA.

        Rugăm participanții la trafic să se conformeze noii reglementări și în vederea respectării restricției să folosească rutele alternative existente: str. Constanței – pasajul la nivel cu calea ferată (Poliție) – str. Tolstoi – str. C-tin Ene sau str. Constanței – str. Ghe. Donici – str.Abatorului – calea Moinești – Pasaj Mărgineni – str. Mioriței – str.Gării.

        Mulțumim pentru înțelegere!

        Pompierii au intervenit la inundațiile din județ

          În urma fenomenelor meteorologice periculoase – COD ROȘU, manifestate în cursul zilei de ieri, pompierii militari băcăuani au desfășurat următoarele misiuni pentru limitarea și înlăturarea efectelor negative:

          1. Com. Solonț – evacuare apă dintr-o curte și o bucătărie vară;
          2. Mun. Bacău – evacuare apă dintr-un subsol de bloc;
          3. Com. Zemeș – evacuare apă dintr-o curte;
          4. Com. Pârjol – evacuare apă din patru curți;
          5. Com. Podu Turcului – evacuare apă dintr-o curte;
          6. Mun. Moinești – evacuare apă din două curți;
          7. Com. Balcani – degajare aluviuni de pe un drum comunal;
          8. Com. Mărgineni – degajare copac căzut pe carosabil.

          Pentru gestionarea situațiilor de urgență au acționat 32 de pompieri militari cu 5 autospeciale cu apă și spumă, 4 autospeciale de primă intervenție și comandă, 8 motopompe transportabile și 1 motopompă remorcabilă.

          Pompierii salvatori băcăuani rămân la datorie pentru limitarea și înlăturarea efectelor negative generate de fenomenele meteorologice periculoase până la când comunitățile vor reveni la starea de normalitate.

          Bulibășeala „programată” de la Pașapoarte

            Aproape în fiecare an, pe perioada verii, Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte din Bacău este supraaglomerat, mai ales de venirea cetățenilor plecați la muncă în străinătate. La fel și cel dedicat permiselor de conducere auto sau actelor de identitate. Prin urmare, birourile sunt suprasolicitate de numărul mare de solicitări.

            Neajunsul este dublat acum, în perioada pandemiei de coronavirus, când programările se fac numai online. Din păcate, prea puțină lume este familiarizată cu folosirea tehnologiilor IT, mai ales dacă vorbim de oameni mai în vârstă. Este și cazul lui Laurențiu Ocheană, pensionar din Bacău, care, acum, este nevoit să-și preschimbe permisul auto și pașaportul. „Este foarte complicată programarea asta online. E stresant, rău de tot. La permis, m-au programat acolo, la sediul lor, dar pentru pașaport, m-au trimis acasă, ca să accesez nu știu ce”, spune pensionarul.

            „Programați … să-și bată joc cineva de noi, să ne chinuie”

            De altfel, tot mai mulți oameni se plâng că este foarte dificil pentru ei, mai ales pentru cei care nu au un calculator sau un telefon mai deștept, nici măcar nu și-au făcut o adresă de email, pentru simplul motiv că nu știu să lucreze pe internet. „Cineva câștigă din chestia sta? Nu-mi dau seama. Până la urmă nu am reușit pentru pașaport, o să mă duc mâine din nou.

            De trei zile încerc și nu reușesc, am ajuns la sediul pașapoarte și…nu apăream pe listă, când era să mă strige omul ăla de la intrare. Prima dată am crezut că am greșit și am făcut din nou, dar mi-a zis cineva că se întâmplă des așa ceva. Intenționat sau nu, dar trebuie făcut ceva cu asta. Parcă suntem programați să-și bată joc cineva de noi, să ne chinuie”, se plâng oamenii.

            „Aricii” de la Evidența Populației

            Problema numelor care nu se regăsesc pe lista portarului de la ușa Serviciului de Pașapoarte (și a Evindenței Populației, aflată în același sediu) a mai fost sesizată și de alte persoane care, culmea!, urmaseră procedura rezervării online, unii chiar cu 2-3 săptămâni înainte.

            „Am avut programare pentru schimbarea actului de identitate. Am ajuns chiar mai devreme cu 20 de minute și, deși eram programată la primele ore, nenea de la poartă tot striga alte nume, care trebuiau să intre cu mult după mine sau care nici nu erau pe listă. Până când i-am arătat dovada că am programare. Iar când ajung la biroul unde se fac fotografii pentru noul act, angajata de acolo, evident, m-a luat peste picior, reproșându-mi că am … întârziat.

            Oare când vor dispărea toți «aricii» ăștia care, de fapt, uită că lucrează cu oamenii, plătiți fiind din taxele încasate de la noi?”, se întreabă o băcăuancă la fel de nemulțumită.

            Distanțare socială – ioc

            Și mai revoltătoare este lipsa distanțării sociale din fața instituției, oamenii stând – spun nemulțumiții – „îngrămădiți ca oile, unul lângă altul”, mulți dintre ei fără a purta masca de protecție, evetual, trasă sub bărbie. Situație care, în mod evident, nu mai justifică necesitatea programării online.

            „Te îmbolnăvești de inimă. Poate și de coronavirus. Se stă în parcarea din fața Pașapoartelor, unul peste altul. Cineva care nu locuiește în Bacău și vine de la zeci de kilometri, cum se programează, dacă nici nu are calculator sau așa ceva”, spun oamenii.

            Totul e normal, funcționează

            Responsabilii Prefecturii Bacău, instituția căreia îi este subordonat Serviciul Pașapoarte, spun că, dimpotrivă „programările la cele două servicii publice comunitare se fac în baza unui soft național și care funcționează. A fost testat împreună cu șefii serviciilor”.

            „Este necesar ca cetățenii să citească toate instrucțiunile care sunt postate pe site și să parcurgă toți în derularea procesului de programare, până se afișează că este confirmată programarea. Apreciem interesul cetățenilor și se fac toate eforturile pentru soluționarea cererilor acestora. Apelăm la calm și înțelegere, astfel încât și în această perioadă, cu respectarea întocmai a instrucțiunilor puse la dispoziția solicitanților pe site, activitatea să se desfășoare normal”, ne-au transmis reprezentanții Prefecturii.

            Ultrascurte cu Dionisie

            * Pe peretele unei biblioteci peste câțiva ani: „Citește, încă nu este ilegal!”

            * Dionisie e la supermarket.
            – Domnule, trebuie să vă luăm temperatura.
            – Nu v-o dau!
            – Dar e obligatoriu, este ordonanță pentru asta.
            – Nu vă dau temperatura.
            – O să chem Poliția, trebuie să vă luăm temperatura!…
            – Bă, temperatura e a mea, nu v-o dau. Puteți, cel mult, să mi-o măsurați!

            * Dionisie are o dilema: -Bă, dacă beau țuică de la frigider, mă răcoresc sau mă încălzesc?

            * Are tata câțiva ari de lucernă lângă un pârâu. O să-l rog să-mi împrumute terenul și-l numesc Mare Principat. Pe urmă declar independența față de România. Să n-avem discuții! Până la redactarea Constituției o să dau un Decret Domnesc: pe teritoriul Marelui Principat, purtatul măștii este ilegal. Fiind independent, principatul nu se va mai supune legilor românești, prin urmare, nu va exista stare de alertă sau de urgență, singură stare permisă fiind cea de ebrietate. Cetățenia poate fi atribuită oricărui doritor contra unei taxe anuale. Hai, că începe emanciparea și-mi tot vin idei…

            * Imnul României ar trebui să se cheme „Hai, sictir!”. Că dacă propun piesa băieților de la BUG Mafia cu lumea făcută cadou, se supără pudibonzii…

            * Dionisie e oprit de o reporteriță pe stradă:
            – Ce le urați protestatarilor care au ieșit pe străzile din SUA?
            – Să pună mâna pe o carte de istorie.
            – Adică vreți să spuneți că protestatarii sunt proști?
            – Nu, domniță, doar confuzi.
            – Ce vreți să spuneți? Nu cumva suteti rasist?
            – Domniță, matale știi cine a fost Cristofor Columb?
            – E cel care a descoperit America.
            – Bun. Și ce treaba are cu sclavia negrilor aduși din Africa la 100 de ani după moartea lui de i-au demolat statuile!?
            – Deci, am avut dreptate, sunteți rasist!
            – Deci, ești proastă!

            * – Domnule Dionisie, credeți că vor mai fi alegeri anul acesta?
            – Da, dar nu din cele la care vă așteptați Dvs., pentru primari sau pentru Parlament.
            – Dar de care?
            – Electoratul va fi chemat să se pronunțe cât să fie prelungită starea de alertă maximă: trei luni, șase luni sau un an.
            – Și aveți un pronostic?
            – Electoratul va vota masiv pentru prelungirea cu un an.

             

            Handbal/ Liga Zimbrilor: „CSMeii”, reunire printre containere

            Ieri, handbaliștii antrenați de Adrian Petrea și-au reluat pregătirile pe stadionul –spital militar „Letea”. De la prima ședință au lipsit stranierii, care sunt așteptați la echipă la mijlocul acestei săptămâni.

            Departe de sală, dar aproape de handbal. Așa s-ar putea intitula reunirea prim-divizionarei de handbal masculin a CSM Bacău. O reunire atipică, avută loc ieri, la ora 10.00, la baza sportivă „Letea” („Constantin Anghelache”), transformată, în plină pandemie COVID-19, în spital militar. Prin urmare, primul antrenament al sezonului condus de „principalul” Adrian Petrea și de preparatorul fizic Alexandru Acsinte s-a desfășurat printre containere și corturi de tip cazon.

            La reunire s-au prezentat 11 jucători. Inclusiv Ionuț Rotaru, revenit la Bacău încă din iarnă și Robert Gal, despre care se vehicula la un moment dat că ar putea pleca. Au lipsit Bologa, Huta, plus stranierii Saldatsenka, Serhel, Crnoglavac, Coric și Sretenovic (ultimii doi fiind achizițiile verii pentru „CSMei”), cu toții urmând să se alăture echipei zilele următoare.

            La capitolul „plecări” figurează Crăciunescul, Drăgan, Sadovyi, Mihai și Gabi Cotinghiu, Dascălu și Anton (cu precizarea că ultimii doi se mai află, pentru o scurtă perioadă de timp, sub contract cu gruparea băcăuană). Ședința de pregătire s-a derulat în conformitate cu normele de prevenție și de distanțare socială aflate în vigoare și a fost urmată de testarea COVID-19 a componenților lotului. „Este, într-adevăr, o reunire atipică, dar ea are loc sub semnul optimismului. Chiar dacă ne așteaptă un sezon greu, cu o medie de 50 de meciuri, am încredere în echipă, care se bazează pe un amestec între jucătorii cu experiență și elanul tinerilor.

            Sunt mulțumit de achiziționarea celor doi stranieri și eu continui să sper la cel puțin încă un transfer”, a declarat antrenorul Adrian Petrea. Prezent la reunire, directorul CSM Bacău, Adrian Gavriliu, nu a exclus posibilitatea ca echipa să se mai întărească până la startul sezonului, programat pe 14 august, atunci când „CSMeii” vor întâlni, la Constanța, pe Dinamo, în semifinala Cupei României. „Până la eventualitatea altor transferuri, să notăm achiziționarea lui Teo Coric și a lui Stevan Sretenovic. Aceste două transferuri reprezintă cel mai bun semn că echipa își va continua parcursul.

            În perioada următoare vom discuta cu jucătorii cărora le expiră contractele prelungirea înțelegerii cu noi și am încredere că totul se va rezolva dacă va exista înțelegere. Chiar dacă va mai dura o perioadă de câteva săptămâni, jucătorii își vor regăsi banii în contracte, nu trebuie să-și facă griji”, a fost mesajul directorului Gavriliu, care a precizat că nu știe încă pe ce bani va putea miza: „Am prezentat domnului primar, mai multe variante de buget, iar acesta mi-a dat asigurări că echipa va beneficia în continuare de întreaga susținere a municipalității. E o garanție”.

            Zilele următoare, CSM Bacău se va împărți între stadionul „Letea” și Sala de Atletism. La începutul lui august, este prevăzută o nouă ediție a tradiționalei Cupe a Municipiului. „Datele ar fi 7 și 8 august. În perioada imediat următoare, vom cunoaște și echipele participante”, a afirmat managerul echipei, Sorin Târcă. Aproape de handbal, CSM Bacău se apropie, încet-încet și de sală. De Sala Sporturilor.

            Se scot la licitație spațiile comerciale de la Insulă

            Municipalitatea băcăuană a decis scoaterea la licitație a spațiilor comerciale de la Insula de Agrement în vederea desfăşurării activităţilor de alimentaţie publică, depozit ambarcaţiuni/sporturi nautice şi comercializare produse alimentare şi nealimentare. Închirierea, prin licitaţie publică, a obiectivelor recepţionate pe Insula de Agrement se face pe o perioadă de 5 ani.

            „Dorim ca Insula de Agrement să fie acel loc care să asigure atât condiţii de joacă pentru copii, spaţii de recreere prin amenajările existente: plajă, pistă de skate, loc de joacă amenajat, cât şi condiţii pentru petrecerea timpului liber a adultilor/părinţilor, prin amenajarea unor locuri în care să-şi petreacă timpul liber, asigurându-le astfel posibilitatea de a achiziționa diverse tipuri de produse”, spune primarul Cosmin Necula.

            Preţul de pornire al licitației este cel stabilit prin HCL nr.455/2019, respectiv: 21 lei /mp/lună, pentru alimentaţie publică, I3 lei /mp/lună pentru sector mixt (vânzare produse nealimntare şi alimentare), și, respectiv, 11 lei /mp/lună, pentru prestări servicii. Membrii Comisiei de evaluare şi ai Comisiei de soluţionare a contestaţiilor vor fi desemnaţi printr-o Dispoziţie a Primarului Municipiului Bacău.

            O nouă propunere de facilități pentru firmele din Bacău

            După ce prefectul a cerut anularea precedentei hotărâri a Consiliului local prin care se acordau facilități fiscale în contexul pandemiei COVID 19, primarul Bacăului a propus o nouă hotărâre în acest sens.

            Astfel, la ședința de miercuri, 24 iunie, consilierii vor discuta propunerea primarului Cosmin Necula de reducere a unor taxe și impozite. Astfel, se propune reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidentiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosintă printr-un contract de inchiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz.

            Reducerea se acordă, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgentă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.

            Cei care și-au întrerupt activitatea sunt scutiți de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, după caz. Sunt propuse și acordarea unor facilităţi la plata taxei şi a chiriei datorate pentru ocuparea domeniului public.

            Astfel, începând cu data de 14.05.2020 şi pănă la data de 31 august 2020, calculul, respectiv plata taxei şi a chiriei datorate pentru ocuparea domeniului public cu panouri publicitare, astfel cum acestea sunt prevăzute de Legea nr. 185/ 2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, republicată, în cazul contractelor de concesionare, închiriere sau asociere în participaţie existente, se va efectua numai pentru panourile decorate cu reclamă comercială, proporţional cu perioada de timp în care respectivele panouri au fost efectiv decorate.

            Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se aprobă scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafetelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau detin certificatul pentru situaţii dc urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea partială a activităţii economice.

            Se propune și anularea accesoriilor în cazul obligaţilor bugetare restante la data de 31 martie 2020 datorate bugetului local al Municipului Bacău.

            După ploi, se decolmatează șanțurile și podețele din Orbeni

              Ploile abundente din ultimele zile au colmatat din nou șanțurile și podețele din comuna Orbeni. Tot de câteva zile, administrația comunei face apeluri concetățenilor pentru a participa la acțiuni de decolmatare.

              Acestea au și început, după cum se vede din imaginile postate pe pagina sa de Facebook viceprimarul Neculai Popa, dar mai este încă de lucru, mai ales că vremea se menține în continuare instabilă.

              La astfel de acțiuni au fost și sunt mobilizați și beneficiarii de ajutor social din satele Orbeni și Scurta.

              „Rugăm pe toți gospodarii comunei – spune Neculai Popa – să-și decolmateze podețele și șanțurile din fata casei, astfel încât urgia naturii să nu ne prindă nepregătiți. Și mai sper încă la momentul în care tinerii gospodari ai satului își vor desfunda șanțurile din fața propriilor case, iar Primăria Orbeni, cu utilajele pe care le deține, să ajute persoanele mai vârstnice, care au muncit o viață pentru înfrumusețarea comunei, la a căra pământul rezultat”.

               

              Pagube de peste 14 milioane de lei, provocate de secetă

              După o lună de intense verificări în județ, timp în care au fost făcute constatări la fața locului, inclusiv în zilele de weekend, Direcția pentru Agricultura Județeană Bacău face publice rezultatele provizorii în privința terenurilor afectate de seceta din prima jumătate a acestui an agricol.

              În activitate, au fost agrenați atât specialiștii Direcției Agricole, cât și inspectorii APIA, zilnic aflându-se în teren cel puțin opt echipe mixte.

              Cert este că, până luna aceasta, nu mai puțin de 680 fermieri au făcut solicitări pentru constatarea secetei. Aceștia au reclamat pagube provocate de lipsa apei pe aproape 17.000 de hectare.

              Evaluările parțiale făcute pe circa 14.000 ha de specialiștii din agricultură indică o suprafață totală afectată de secetă de doar…7.400 de hectare, procentul mediu fiind de 51 la sută.

              „Culturile afectate sunt cele semănate în toamna anului 2019, respectiv grâu, orz, orzoaică, triticale, rapiță, dar și lucernă și pajiști. Afectate sunt și culturile semănate în primăvara anului 2020, în special mazărea și soia”, au transmis reprezentanții Direcției Agricole Bacău.

              Aceste suprafețe agricole cultivate sunt amplaste în zona de est a județului, unde nici până azi nu a căzut aproape niciun strop de ploaie, deși mai tot județul a fost înnecat de apele revărsate din cer.

              Din păcate, chiar și după precipitațiile din ultima perioadă, șansele de redresare sunt minime, eventual la culturile cu un grad de afectare de sub 20 %.

              Pagubele estimate la culturile verificate până acum depășesc 14 milioane de lei (3 milioane de euro). Prin urmare, fermierii care s-au văzut cu munca distrusă de „Mama Natură” nu pot decât spera la un eventual ajutor care să vină din partea guvernanților, până în prezent nefiind anunțat nicio măsură de sprijin. Cert este că acțiunile de evealuare vor contuinua până la epuizarea suprafețelor declarate calamitate de către agricultori.

              Premii pentru nunta de aur

                Un număr de 66 de familii din municipiul Bacău vor primi din partea Primăriei câte o Diplomă de Onoare și un premiu în valoare de 500 de lei, la împlinirea a 50 de ani de căsătorie.

                Acțiunea are loc în fiecare an; familiile care sărbătoresc nunta de aur pot beneficia de acest premiu pe baza unei cereri depuse la registratura municipalității.

                Decizia se aprobă în ședința consiliului local.

                Un alt premiu, în valoare de 5.000 de lei va fi acordat Mariei Floarea la împlinirea vârstei de 100 de ani.

                Un păcat freudian?

                Freud ne-a argumentat că nu conștientul ne conduce viața, ci subconștientul. Sentimentele, motivele și deciziile noastre sunt efectiv influențate de experiențele trecute și păstrate în inconștient. Prieteni buni, Sigmund Freud și Carl Gustav Jung au sfărmat punțile afective dintre ei, din motive ideologice, dar și științifice. Chiar și așa, Jung nu l-a părăsit în toate pe Freud. „Până nu faci subconștientul conştient, îţi va conduce viaţa şi tu îl vei numi soartă”, a susținut mereu Jung.

                Conștientul meu, ca și al dumneavoastră, are clasamente. În clasamentul instituțiilor, de pildă, Poliția, SRI, Jandarmeria ocupă locuri onorabile de pluton, în condițiile în care podiumul este pustiu. În clasamentul subconștientului, pe care nu-l pot influența, subsolul este cel care le găzduiește. Moartea recentă a unui afro-american, provocată de un polițist, mi-a întărit gândul că sistemul american de asigurare a securității publice este doldora de exces de zel. Sistemul nostru este la polul opus: lipsit de zel (eufemism, desigur). Subconștientul îmi spune că este un sistem constituit din spectatori… constatatori, care încearcă timid (alt eufemism) să vâneze efecte, nu să prevină cauze.

                Aflăm uneori că mioritice exemplare de capo di tutti capi au relații amical-infracționale cu elemente ale sistemului public de asigurare a râvnitei noastre securități. Un sereist cu multe stele, condamnat, este dat în urmărire internațională, șeful serviciului de investigare a criminalității economice din Capitală, destituit, este anchetat într-un dosar care pute rău în subteranele subconștientului meu neamorțit de gargara cu… pădure fără uscături nu există. Marile fapte de vitejie, anunțate cu pompă – destructurarea unor rețele de infractori cunoscute și de către țânci – îmi produc scârbă. Unde erau faptele de vitejie, atunci când rețelele se înfiripau și terorizau? Să fie percepția mea doar un simplu/ nevinovat păcat freudian?

                Inundații în comuna Balcani, Valea Frumoasei – VIDEO

                  În satul Valea Frumoasei, din comuna băcăuană Balcani, ploile au provocat inundații.

                  Daniel Munteanu, surprins de faptele lui Andu Moisi

                  Antrenorul Aerostarului Bacău, Daniel Munteanu, s-a declarat surprins de evenimentele care l-au avut recent în centrul atenției pe unul dintre jucătorii săi, fundașul central Andu Moisi. Reținut pentru 24 de ore și cercetat pentru săvârșirea infracțiunilor de lipsire de libertate în mod illegal și distrugere, ca urmare a unei plângeri înaintate pe 10 iunie, la Poliția Iași de fosta sa iubită, Moisi (23 de ani) a fost plasat sub control judiciar pentru o perioadă de 90 de zile.

                  „Am aflat cu stupoare despre acest caz și, sincer, mi-e foarte greu să îmbinin o astfel de situație cu imaginea pe care mi-am format-o despre Andu Moisi cât l-am avut sub comanda mea la echipă. E pe cât de grav pe atât de regretabil dacă lucrurile au stat în felul acesta”, a declarat pentru „Deșteptarea” Daniel Munteanu, care a adăugat:

                  „ Cât a fost în programul echipei, Moisi nu a creat niciun fel de probleme. Chiar dacă nu am avut posibilitatea de a lucra un timp foarte lung împreună deoarece pandemia declanșată de noul Coronavirus a sistat activitățile sportive, impresia pe care mi-o făcusem despre el era aceea a unei persoane liniștite. Era un fotbalist pe care mă bazam, serios și ascultător.

                  Din păcate, iată că această perioadă tulbure creată de pandemie duce la situații nebănuite. Nu-mi pot explica de ce a făcut ce a făcut, însă eu, ca om în primul rând, dar și ca antrenor, voi încerca să-i acord întregul meu sprijin. Fapte de genul celor relatate sunt grave și reprobabile, însă cred că orice persoană merită o a doua șansă.

                  Andu Moisi nu poate fi scuzat, ci ajutat. Cel puțin, așa văd eu lucrurile”. Format la Politehnica Iași, Andu Moisi s-a transferat la începutul anului de la Ozana Târgu-Neamț la Aerostar, pentru care a apucat să joace un singur meci oficial.

                  Bunuri în valoare de circa 100.000 de euro și suma de 15.000 de euro indisponibilizate de polițiști

                    La data de 22 iunie a.c, polițiștii de investigații criminale, împreună cu luptători pentru acțiuni speciale au efectuat 11 percheziții domiciliare la persoane bănuite de comiterea infracțiunii de constituirea unui grup infracțional organizat.

                    Astfel, polițiștii au identificat, atât la locuințele bănuiților,cât și la sediile a două societăți comerciale de pe raza județelor Bacău și Tulcea, 11 motoare de ambarcațiuni, obiecte electronice, două ambarcațiuni și suma de 15.000 de euro.

                    Din activitățile investigative desfășurate de polițiști s-a stabilit că, o parte din membrii grupării ar fi acționat organizat, pe teritoriul statului suedez, unde ar fi comis infracțiuni de furt a unor motoare de ambarcațiuni, pe care le-ar fi transportat pe raza județului Bacău.

                    Ulterior, cealaltă parte a grupării ar fi falsificat elementele de identificare ale bunurilor sustrase și le-ar fi valorificat pe raza județului Tulcea, valoarea prejudiciului fiind de circa 100.000 de euro.
                    Totodată, trei bărbați, cu vârste cuprinse între 27 și 43 de ani au fost depistați în flagrant delict, de polițiștii băcăuani, în timp ce transportau cu o autoutilitară, șase motoare de ambarcațiuni.

                    Polițiștii au luat măsura reținerii pentru o perioadă de 24 de ore, față de 11 persoane, cu vârste cuprinse între 27 și 50 de ani, bănuite de comiterea infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat, furt calificat, tăinuire și fals material în înscrisuri oficiale, urmând a fi prezentate Parchetului de pe lângă Tribunalul Bacău.

                    Activitățile au beneficiat de sprijinul Directiei Operațiuni Speciale din cadrul I.G.P.R și Unității Teritoriale de Analiză a Informației Bacău.

                    Țigări confiscate de polițiștii locali

                      Polițiștii locali din cadrul Serviciului Ordine Publică și Evidența Persoanei, aflați în patrulare, au identificat la sfârșitul săptămânii trecute, într-o trarabă din Piața Centrală 49 de pachete de țigări netimbrate.

                      Din discuțiile cu persoanele prezente la fața locului polițiștii locali au aflat că acestea au fost puse de o persoană cunoscută ca fiind comerciant de țigări de contrabandă.

                      În acest caz a fost dispusă măsura de ridicare în vederea confiscării a pachetelor de țigări urmând ca acestea să fie înaintate către lucrătorii Direcției Regionale Vamale Iași – Biroul Vamal de interior Bacău, în vederea continuării cercetărilor.