vineri, 19 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 179

Primăvara începe cu oferte speciale la Aurora Multimarket!

    La Aurora Multimarket, fiecare sezon este un prilej de bucurie, iar primăvara aduce nu doar soare, ci și oferte speciale! Din 25 martie, dăm startul campaniei „Curățenia de Primăvară”, cu reduceri de până la 50% la produsele care îți transformă casa într-un loc proaspăt și primitor. Apoi, din 4 aprilie, te ivităm să intri în atmosfera sărbătorilor pascale unde vei găsi tot ce ai nevoie pentru a crea momente speciale alături de cei dragi!

    Curățenia de primăvară – un nou început pentru casa ta!

    Primăvara este momentul perfect pentru a-ți reîmprospăta locuința, iar la Aurora Multimarket găsești produse de curățenie cu reduceri de până la 50%. Fie că ai nevoie de detergenți, soluții de curățare, bureți sau lavete, ai la dispoziție o gamă variată de produse eficiente și accesibile!

    Nu rata ofertele:
    EXPERTTO FORTE DETERGENT DE VASE, 500 ML – 5,2 lei
    CHANTECLAIR DEGRESANT, REZERVĂ, BICARBONAT, 600 ML – 10 lei
    LENOR LAVENDER & CHAMOMILE, 900 ML – 15 lei
    BUREȚI METALICI, 3 BUC. – 1 leu
    CIF CREMĂ DE CURĂȚAT, LĂMÂIE, 500 ML – 15 lei

    Profită de aceste super oferte și pregătește-ți casa pentru un nou sezon!

    Paștele se apropie! Ai tot ce-ți trebuie pentru sărbători de poveste?

    De la cozonaci Boromir până la forme de copt, esențe, rahat și stafide – Aurora Multimarket este magazinul unde găsești totul pentru preparatele tradiționale! Pregătește o masă festivă cu fețe de masă tematice, lumânări parfumate și decorațiuni. Iar pentru cei mici, distracția este garantată cu kiturile speciale pentru vopsit ouă!

    Nu rata ofertele:

    DR.OETKER VOPSEA DE OUĂ, DIVERSE CULORI – 0.6 lei
    CHOCOPACK OU DE PAȘTE CU CIOCOLATĂ, 20 G – 1.3 lei
    FAȚĂ DE MASĂ MODEL PAȘTE, 100X150 CM – 11 lei
    CANDELĂ ROȘIE DIN STICLĂ CU CAPAC, 10 H – 4 lei
    TAVĂ DE COPT DIN SILICON, 25X12X7 CM – 9.5 lei

    Aurora Multimarket – cumpărături inteligente, sărbători perfecte!

    Cu peste 5000 de produse pentru casă, bucătărie, igienă și decorațiuni, Aurora Multimarket este destinația ta pentru cumpărături rapide și accesibile!

    Unde ne găsești? Aurora Multimarket este mai aproape de tine ca oricând, cu 33 de locații în toată țara! Vino în magazinele noastre din Bacău:

    Bulevardul Mihai Viteazul nr. 4, sc. D, parter.

    Strada Republicii, Nr.74 ( lângă Profi )

    Program:

    Luni – Vineri: 08:00 – 20:00

    Sâmbătă: 08:00 – 18:00

    Duminică: 08:00 – 16:00

    Nu uita să ne urmărești pe rețelele sociale pentru cele mai recente oferte și promoții exclusive!

    Facebook: Aurora Multimarket Facebook
    Instagram: Aurora Multimarket Instagram
    TikTok: Aurora Multimarket TikTok

    Aurora Multimarket – Produse accesibile pentru casa și sufletul tău!

    Încă „un om blând și bun” s-a mutat din Bacău în Câmpiile Elizee

      ​CONSTANTIN RADU, fostul manager general al societății SCUT din Bacău și fost președinte al Lions Club „Moldova Bacău”, o personalitate marcantă în comunitatea sa, a plecat, discret, așa cum a trăit, pe tărâmul paradisiac și legendar destinat sufletelor celor drepți după moarte. A ajuns – spune legenda acestui concept mitologic – într-un loc al păcii și al fericirii eterne. În mitologia greacă, doar cei aleși de zei sau cei care duceau o viață virtuoasă ajungeau acolo. În cultura modernă, termenul este asociat și cu celebrul bulevard „Champs-Élysées” din Paris, numit astfel tocmai datorită conotației sale mitologice de loc splendid și rafinat.

      A fost – așa cum l-au caracterizat chiar foștii lui colegi și cum l-am cunoscut și noi – „UN OM BLÂND și BUN!”. Îl alintau cu diminutivul „Costică”. 

      Era un om liniștit, de o modestie rară, lângă care te simțeai bine. Era un om plăcut! Lângă tine stătea un om care avea o carieră notabilă atât în domeniul afacerilor, cât și în activitățile de voluntariat. În calitate de director general al societății SCUT Bacău, specializată în închirierea și întreținerea utilajelor de construcții, a contribuit semnificativ la dezvoltarea companiei.

       „Reușiți cu SCUT. The best or nothing!” 

      «A fost – spun foștii colegi din SCUT – un conducător remarcabil, curajos și hotărât în toate deciziile, un manager performant în toate activitățile, un adevărat lider profesionist, deschizător de drumuri, care cu multă energie a coordonat ritmul activităților.

      A început activitatea la SCUT SA Bacău în anul 1987 ca inginer-șef al secției de utilaje, iar în anul 1994 a devenit manager general al acestei societăți comerciale, într-o perioadă foarte grea pentru toate firmele băcăuane, dar mai ales a celor din construcții și mecanizare în construcții.

      Cu îndemnul „REUȘITI CU SCUT”, pus în mintea și în inimile tuturor, dar înscris și pe mașini și utilaje, împreună cu echipa managerială, dar mai ales cu forța și devotamentul echipelor profesioniste de ingineri mecanici și de ingineri constructori, cu experiența maiștrilor de utilaje și auto, dar și a deservenților de utilaje și a mecanicilor auto dedicați meseriei, a reușit să readucă societatea SCUT în rândul firmelor de top din Bacău.

      După zece ani de activitate, când mulți băcăuani își doreau doar să vadă un camion VOLVO în Bacău, firma SCUT, condusă de Constantin Radu, a reușit să aducă la noi, în anul 2003, acest brand, printr-un parteneriat remarcabil cu VOLVO ROMÂNIA, devenind astfel primul service auto de camioane din țară după cel din București. Atunci s-a trecut de la îndemnul „REUȘITI CU SCUT” la sloganul „VOLVO-SCUT DRIVING PROGRESS”. Rezultatele bune ale activității de service au sădit încrederea pentru construirea noului service VOLVO la intrarea în Bacău, într-o perioadă de criză economică, 2007-2009, care până la urmă s-a dovedit a fi o mare reușită.

      După încă zece ani, firma SCUT a devenit partener de afaceri cu un alt mare brand mondial de camioane – MERCEDES-BENZ ROMÂNIA, care, deși în concurență cu VOLVO, a acceptat parteneriatul, pe baza expertizei SCUT SA în activitatea de sevice auto.

      Ajungând la acest nivel, SCUT a preluat sloganul „MB – THE BEST OR NOTHING”, dovedind din nou, nivelul de pregătire, seriozitate, promptitudine și calitate în serviciile oferite clienților.»

      Totul a fost posibil deoarece Constantin Radu a avut mult curaj și hotărâre și a reușit să adune în jurul lui oameni adevărați, profesioniști devotați, care au depus mult suflet și efort pentru dezvoltarea firmei SCUT. 

      Voluntar în sprijinul semenilor 

      Pe14 iunie 2011, Constantin Radu a preluat însemnele mandatului de președinte pentru perioada 2011-2012 (clopotul și ciocanul) al Lions Club Moldova Bacău.

      Nășit în lionism de medicul Gheorghe Costache, Constantin Radu a avut în față activitatea unui club care și-a onorat deviza sub care activează, „We serv” (Eu servesc). „Sper ca noul an lionistic – a spus, la preluarea mandatului de președinte, Constantin Radu – să fie o perioadă de acțiuni deosebite și pentru mine, nu multe, dar de calitate. Am fost instruit special pentru acest mandat și mă voi baza pe colegii mei”.
      «Lions Club Moldova – spun foștii săi colegi din această mișcare de voluntariat – a fost prima organizație a Lions Clubs International în Bacău și una dintre primele din România. Iar Constantin Radu a fost un membru marcant, cu o vechime de peste 15 ani în Mișcarea lionistică din țară și din Bacău, omniprezent la toate activitățile.

      În mandatul său de președinte a organizat, fără cusur, una dintre edițiile singurei tabere din țară pentru copii insulino-dependenți. A organizat diferite activități de ajutorare a oamenilor nevoiași, a stimulat copii și elevi buni la învățătură. Dar a participat permanent și pe relația de prietenie între Clubul Lions Bacău și Clubul Lions Chișinău.

      A fost receptiv și săritor la problemele semenilor săi și a participant activ la toate întâlnirile clubului, întâlniri prietenești. A fost UN OM BUN!» 

      Un om credincios și smerit

      «A fost și un om credincios și smerit – mai spun cei care l-au cunoscut. A oferit cu multă generozitate servicii pentru construirea bisericilor din Bacău, începând cu Biserica „Sf. Dumitru” din zona Narcisa, prin legătura sufletească și duhovnicească cu părintele Ioan Pleșcău. Iar acolo are calitatea de ctitor, cu diploma „VREDNIC ESTE” oferită de Mitropolitul Moldovei din acea vreme, IPS DANIEL, acum Patriarhul României.

      În luna august 2006, firma SCUT a fost solicitată de IPS IOACHIM BĂCĂOANUL, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului, la ridicarea înaltei Cruci ortodoxe din Iași cu o înălțime de 40 m de pe dealul Păun (comuna Bârnova), activitate reușită cu mare dăruire și credință.

      Ca un corolar al credinței și smereniei de care a dat dovadă Constantin Radu, pe toată durata vieții lui pământești a oferit multe utilaje, dar mai ales o macara turn la Catedrala Înălțarea Domnului, din Bacău, care a străjuit construcția de la începutul lucrării până la sfințirea marelui lăcaș.» 

      Prin aceste roluri, Constantin Radu și-a demonstrat angajamentul față de progresul economic și social al Bacăului, și a contribuit atât la dezvoltarea sectorului privat, cât și la sprijinirea inițiativelor comunitare și sportive.

      Un nou început: Servicii de estetică pentru persoanele fără adăpost, oferite chiar din interiorul Centrului de Cazare Temporară

        Într-un gest de solidaritate și implicare comunitară, Centrul de Cazare Temporară pentru Persoanele fără Adăpost din Bacău a făcut un pas important spre reintegrarea socială a beneficiarilor săi. În urma absolvirii unui curs de frizerie organizat de Școala Comercială – Beauty Classes, un salariat al centrului a obținut calificarea necesară pentru a oferi servicii de îngrijire și estetică celor găzduiți aici.

        Această oportunitate a fost posibilă datorită unui parteneriat între Direcția de Asistență Socială Bacău și instituția de formare profesională, care a asigurat acces gratuit la cursuri. Finalizarea cu succes a acestui program nu doar că a adus o nouă calificare profesională beneficiarului, dar a deschis și calea către un serviciu esențial pentru persoanele vulnerabile.

        De acum înainte, beneficiarii centrului vor avea acces la tunsori și servicii de îngrijire personală, un aspect care contribuie semnificativ la încrederea în sine și la demnitatea acestora. Într-un mediu în care reintegrarea socială este un obiectiv central, astfel de inițiative demonstrează că un mic sprijin poate aduce schimbări semnificative în viața celor aflați în dificultate.

        Această inițiativă subliniază importanța empatiei și colaborării între instituțiile publice și sectorul privat pentru a oferi sprijin real celor aflați în nevoie.

         

        Dezbaterea publica pe tema parcărilor de reședință. Ce au spus băcăuanii

          Primăria Bacău a organizat dezbaterea publică cu privire la Regulamentul parcărilor de reședință din zonele/cartierele de blocuri din municipiul Bacău. Discuțiile, la care au participat numeroși cetățeni și care s-au întins pe durata a patru ore, au fost conduse de viceprimarul Leonard Bulai. 

          Delgaz Grid demarează o investiție de 5,8 milioane de lei pentru modernizarea sistemului de distribuție a gazelor naturale din municipiul Bacău

            * Rețeaua de medie presiune va fi înlocuită pe o lungime de 3,4 km, iar cea de presiune redusă pe 1,9 km; *  După finalizarea lucrărilor, aproximativ 50% din consumatorii din mun. Bacău vor beneficia de servicii mai bune și mai sigure.  

            Delgaz Grid începe, în această săptămână, în municipiul Bacău, două proiecte de investiții cu o valoare cumulată de 5,8 mil. lei (1,15 mil. Euro), pentru creșterea siguranței în alimentarea cu gaze naturale și îmbunătățirea serviciului de distribuție pentru locuitorii orașului. 

            Primul proiect, în valoare de 4,7 mil. lei, vizează modernizarea rețelei de medie presiune pe o lungime de 3,4 km, iar al doilea, finanțat cu 1,1 mil. lei, urmărește modernizarea rețelei de presiune redusă și a branșamentelor pe o lungime de 1,9 km.

            Lucrările pentru primul proiect, cel mai amplu, vor începe pe străzile 9 Mai și Pictor Th. Aman (cu o durata estimată de nouă săptămâni), vor continua pe strada Unirii (trei săptămâni) și ulterior pe strada G. Bacovia (cinci săptămâni). În paralel, vor fi executate și lucrările din cadrul celui de-al doilea proiect, astfel că finalizarea integrală a investiției este estimată pentru luna iulie a acestui an. 

            Realizarea acestor proiecte va impune măsuri de restricționare a circulaţiei rutiere/pietonale în zona lucrărilor. Conform aprobărilor autorităților locale, lucrările vor fi executate în intervalul orar 17:00 pm– 6:00 am. Delgaz Grid colaborează cu autorităţile locale şi depune toate eforturile pentru a reduce la minimum disconfortul generat de aceste lucrări de investiţii.

            În situația în care, pentru derularea lucrărilor în siguranță, vor fi necesare întreruperi ale alimentării cu gaze naturale, acestea vor fi anunțate din timp, iar durata lor va fi limitată la strictul necesar pentru a diminua cât mai mult disconfortul produs consumatorilor. 

            Compania le cere scuze tuturor celor afectați și le mulțumește pentru înțelegerea și sprijinul acordat în vederea realizării acestor proiecte importante pentru locuitorii municipiului Bacău.

            Karate/ Cupa „Meiyo”: Hikaru Bacău, tur de forță la Botoșani

            CS Hikaru Bacău a avut un rol de prim-plan la ediția din acest an a Cupei „Meiyo” la karate desfășurată, recent, la Botoșani, în organizarea clubului gazdă, CS Kokoro. Sportivii antrenați de Andreea Mazilu au reușit un adevărat tur de forță, cucerind 29 de medalii, dintre care mai mult de jumătate, 15, au fost de aur.

            „Cu 15 locuri 1, nouă locuri 2 și cinci locuri 3 ați demonstrat încă o dată că munca, disciplina și pasiunea pentru karate duc la performanță. Suntem mândri de voi și de toți sportivii care au urcat pe tatami, dând dovadă de curaj și determinare”, a fost mesajul Andreei Mazilu pentru elevii săi de la Hikaru.

            Kumite

            Locul 1: Cosmin Zahiu, Silviu Loghin, Luca Sava, Marian Boariu, Andrei Comănescu, Ștefan Iftodi, David Cojocaru, Luca Mighiu, David Apetroaiei.

            Locul 2: Kim Michiu, Radu Pavel, Edward Zahiu, Denis Șendrea.

            Locul 3: Ștefan Munteanu.

            Kata

            Locul 1: Ema Jitaru, Kim Michiu, Luca Mighiu, David Apetroaiei, Darius Mihalache, Silviu Loghin.

            Locul 2: Andrei Comănescu, Luca Sava, Radu Berușcă, David Cojocaru, Sara Domnescu.

            Locul 3: Riana Sarca, Luca Jitaru, Amalia Cavaleru, Alexandra Seciu.

            Opt băcăuani cuceresc „acoperișul” Africii de Nord

              Pe 18 martie 2025, un grup de opt băcăuani a atins vârful Jebel Toubkal (4.167 m), cel mai înalt punct din Africa de Nord, situat în Munții Atlas din Maroc. Această expediție a fost mai mult decât o provocare montană; a fost o incursiune într-o lume fascinantă, combinând efortul fizic cu explorarea unei culturi bogate și pline de tradiție.

              Jebel Toubkal este o destinație renumită pentru alpiniștii din întreaga lume, datorită panoramelor spectaculoase și dificultății moderate a traseului. Drumul spre vârf trece prin sate berbere tradiționale, oferind participanților o experiență autentică și priveliști impresionante asupra Munților Atlas.

              După atingerea vârfului, aventura a continuat cu explorarea unor orașe pitorești precum Essaouira, Diabat și Marrakech. Grupul a avut parte de o incursiune pe coasta Atlanticului și o experiență inedită în deșert, unde au călătorit pe cămile și au petrecut o noapte în corturile berberilor, sub un cer înstelat de o frumusețe rară.

              Un început de an promițător pentru alpiniștii băcăuani

              Anul 2025 a început cu succes pentru comunitatea montană din Bacău. În ianuarie, patru alpiniști băcăuani au atins vârful Cerro Aconcagua (6.962 m), cel mai înalt din Americi. În februarie, doi dintre ei au ajuns pe Uhuru Peak (5.895 m), punctul culminant al Kilimanjaro. Aceste reușite sunt o continuare a tradiției expedițiilor organizate de ghizii băcăuani, care în 2024 au condus 14 participanți într-o aventură similară în Africa.

              Ghizii care deschid calea către marile vârfuri

              Expedițiile au fost organizate și conduse de ghizii montani băcăuani Radu Turță (Zmeu7Summits) și Dan Gârleanu (Door2Outdoor). De-a lungul anilor, aceștia au coordonat cu succes echipe în ascensiuni pe vârfuri celebre precum Island Peak (6.189 m) și Kala Patthar (5.545 m) din Himalaya, Mont Blanc (4.810 m) din Alpi și multe altele.

              Următoarele provocări montane

              Pentru 2025, planurile continuă cu ascensiuni pe vârfuri remarcabile, printre care Triglav (2.864 m), Ararat (5.137 m), Elbrus (5.642 m), Damavand (5.609 m), Lenin (7.134 m) și Ojos del Salado (6.893 m). De asemenea, sunt programate noi expediții pe Jebel Toubkal și Kilimanjaro, dar și pe vârfurile din Himalaya, inclusiv Gokyo Ri (5.357 m). Interesul crescând pentru expedițiile montane este reflectat și de reportajele difuzate la nivel național.

              Proiecte pentru 2026

              Ghizii băcăuani privesc deja spre viitor, având în vedere noi provocări pentru 2026. Printre obiectivele propuse se numără ascensiunea pe Denali (6.190 m) din Alaska și cucerirea unui vârf de peste 8.000 de metri în Himalaya. Aceste expediții vor duce steagul băcăuan pe cele mai înalte culmi ale lumii, inspirând noi generații de alpiniști să-și depășească limitele.

              Noi cheltuieli eligibile pentru creditele garantate de stat și creșterea sumei pentru plata chiriei

                Tinerii vor putea utiliza creditele garantate de stat din cadrul programelor Family Start și Student Invest pentru o gamă mai largă de cheltuieli, potrivit unui proiect de ordonanță pus recent în dezbatere publică de Ministerul Muncii.

                Zvastici în cimitirul evreiesc

                Am văzut că cimitirul evreiesc din zona Pictor Aman a fost profanat, în sensul că pe o parte dintre morminte și monumente au fost desenate semna fasciste, mai exact zvastica nazistă.

                În contexul actual, când în Europa toată lumea o ia razna, ar fi un mare semnal de alarmă. Dar nu știu dacă e cazul și acum. Asta pentru că sigur în această situație sunt implicați niște puști, care habar nu au despre ce e vorba.

                Mare lucru dacă nu au primit o nouă provocare pe tâmpenia aia de til-tok, acolo unde se întâmplă doar prostii, iar ei nu vor decât să arate cât sunt de grozavi.

                Când eram copii și noi ne jucam pe acolo. Îmi aduc aminte că mergeam la vânătoare de șopârle. Copiii din ziua de azi sunt altfel, din păcate. Iar accesul ăsta nelimitat la internet le va distruge viitorul.

                Alexandru Costin

                Horoscop zilnic – 26 martie 2025. Gemeni: Astrele îți aduc o zi favorabilă comunicării

                🔴 Berbec (♈️ 21 martie – 19 aprilie)
                Azi ești plin de energie și hotărât să duci la bun sfârșit toate planurile. Totuși, încearcă să nu te grăbești prea tare, mai ales în decizii financiare. Seara, un moment de relaxare îți va prinde bine.

                🟠 Taur (♉️ 20 aprilie – 20 mai)
                Ziua începe cu un ritm mai lent, dar nu te lăsa descurajat. O veste bună îți poate schimba dispoziția spre seară. Fii atent la cheltuieli – e posibil să ai tentația de a cumpăra lucruri de care nu ai neapărat nevoie.

                🟡 Gemeni (♊️ 21 mai – 20 iunie)
                Astrele îți aduc o zi favorabilă comunicării. Este un moment potrivit pentru negocieri, întâlniri sau clarificarea unor neînțelegeri. În plan sentimental, cineva îți poate face o surpriză plăcută.

                🟢 Rac (♋️ 21 iunie – 22 iulie)
                Ești mai sensibil decât de obicei, iar asta te poate face să reacționezi exagerat la anumite situații. Încearcă să îți păstrezi calmul și să te concentrezi pe lucrurile pozitive.

                🔵 Leu (♌️ 23 iulie – 22 august)
                Azi ai ocazia să te afirmi într-un mod inedit, fie la locul de muncă, fie într-un cerc de prieteni. Ai grijă însă la orgoliu – nu toți îți împărtășesc entuziasmul.

                🟣 Fecioară (♍️ 23 august – 22 septembrie)
                O zi perfectă pentru ordine și organizare. Dacă ai amânat anumite sarcini, acum e momentul să le finalizezi. În plan personal, cineva apropiat îți poate cere sfatul.

                🟤 Balanță (♎️ 23 septembrie – 22 octombrie)
                Se anunță o zi armonioasă, plină de momente frumoase. Relațiile cu cei din jur sunt favorizate, iar o întâlnire neașteptată te poate pune pe gânduri.

                Scorpion (♏️ 23 octombrie – 21 noiembrie)
                Ești foarte intuitiv astăzi și poți descoperi detalii ascunse ale unei situații care te preocupă de ceva vreme. Ai grijă la sănătate și evită stresul inutil.

                Săgetător (♐️ 22 noiembrie – 21 decembrie)
                Optimismul tău caracteristic îți va aduce noroc. Este o zi bună pentru noi începuturi și planificarea unei călătorii. Ai grijă însă la promisiunile pe care le faci.

                🟠 Capricorn (♑️ 22 decembrie – 19 ianuarie)
                Munca îți ocupă mare parte din timp, dar nu uita să acorzi atenție și celor dragi. Un echilibru între carieră și viața personală îți va aduce mai multă liniște sufletească.

                🟢 Vărsător (♒️ 20 ianuarie – 18 februarie)
                Creativitatea ta este la cote maxime. Profită de acest moment pentru a începe un proiect nou sau pentru a găsi soluții inovatoare la problemele care te frământă.

                🔵 Pești (♓️ 19 februarie – 20 martie)
                Azi ai nevoie de timp pentru tine. Retragerea într-un loc liniștit și reflecția asupra unor aspecte importante te vor ajuta să îți clarifici gândurile.

                EVERGENT Investments SA – Convocator AGEA și AGOA 29/30 aprilie 2025

                  C O N V O C A T O R

                   Consiliul de administrație al EVERGENT Investments SA (Compania), cu sediul în Bacău, str. Pictor Aman nr. 94C, județul Bacău, înregistrată la Registrul Comerțului sub numărul J1992002400045 și în registrul ASF cu numărul PJRO9FIAIR/040003, încadrată ca Fond de investiții alternative destinat investitorilor de retail (autorizația ASF nr. 101 din 25.06.2021) și ca Administrator de Fond de investiții alternative (autorizația ASF nr. 20 din 23.01.2018), ISIN ROSIFBACNOR0, codul unic de înregistrare 2816642, EUID: ROONRC: J1992002400045, având capitalul social subscris și vărsat de 90.902.859,2 lei

                   C O N V O A C Ă

                   Adunarea generală extraordinară a acționarilor EVERGENT Investments SA (AGEA) pentru data de 29 aprilie 2025, la ora 1200

                    și

                   Adunarea generală ordinară a acționarilor EVERGENT Investments SA (AGOA) pentru data de 29 aprilie 2025, la ora 1245.

                   Ședințele Adunărilor generale ale acționarilor se vor desfășura la sediul social al EVERGENT Investments din Bacău, strada Pictor Aman, nr. 94C.

                   Convocarea se realizează în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, republicată, Regulamentului ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, Legii nr. 243/2019 privind fondurile de investiții alternative, Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri alternative și reglementările Autorității de Supraveghere Financiară pentru aplicarea acestora, Legii nr. 31/1990 privind societățile și a prevederilor Actului constitutiv al EVERGENT Investments SA (autorizație ASF nr. 127 și 128/30.09.2024 www.evergent.ro).

                  Capitalul social al Companiei este format din 909.028.592 de acțiuni nominative, cu valoare nominală de 0,1 lei, dematerializate și indivizibile, fiecare acțiune dând dreptul la un vot în cadrul Adunărilor generale ale acționarilor, cu excepția unui număr de 32.008.627 de acțiuni, reprezentând 3,52% din capitalul social, care vor avea drept de vot suspendat, potrivit art. 105 alin. 2 din Legea nr. 31/1990 privind societățile.

                  Acțiunile cu drept de vot la data de referință, 16 aprilie 2025, se vor afișa pe website – www.evergent.ro.

                   La Adunările generale extraordinară și ordinară ale acționarilor sunt îndreptățiți să participe și să voteze doar acționarii înregistrați în registrul acționarilor, ținut de Depozitarul Central SA, la sfârșitul zilei de 16 aprilie 2025, stabilită ca dată de referință.

                   

                   

                  ORDINEA DE ZI A AGEA

                   

                  1

                  Alegerea secretariatului ședinței Adunării generale extraordinare a acționarilor, format din 1-3 persoane dintre acționarii companiei, înscriși pe buletinele de vot.

                  2

                  Aprobarea Operațiunii de răscumpărare a unui număr maxim de 39.730.955 de acţiuni proprii, în limita a 4,46% din capitalul social, cu respectarea prevederilor legale aplicabile în următoarele condiții:

                  a) Compania va răscumpăra acţiuni în scopul reducerii capitalului social prin anularea acțiunilor și pentru îndeplinirea obligațiilor legale de decontare în instrumente financiare în cadrul unor programe de tip „stock option plan” (SOP) pentru distribuirea de acțiuni către angajați, administratori și directori ai Companiei.

                  b) Răscumpărarea acțiunilor până la un număr maxim de 39.730.955 de acțiuni (reprezentând 4,46% din capitalul social care va rezulta după operarea diminuării de capital social conform Hotărârii AGEA nr. 2 din 20 ianuarie 2025) urmează a se realiza prin achiziții în piață și OPC, astfel:

                  i. maximum 13.006.097 de acțiuni (reprezentând 1,46% din capitalul social) vor fi răscumpărate prin tranzacții în piață pentru SOP;

                  ii. maximum 26.724.858 de acțiuni (reprezentând 3% din capitalul social) vor fi răscumpărate prin OPC în scopul reducerii capitalului social prin anularea acțiunilor;

                  c) Preţul minim per acţiune: prețul de piață de la BVB din momentul efectuării achiziției.

                  d) Preţul maxim per acţiune: 2 lei.

                  e) Operațiunea de răscumpărare se va desfășura în termen de maximum 18 luni de la data înregistrării hotărârii în Registrul Comerțului.

                  f) Plata acțiunilor răscumpărate va fi făcută din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale Companiei, înregistrate în ultimele situații financiare anuale aprobate, cu excepția rezervelor legale, anume cele înregistrate în situațiile financiare aferente exercițiului financiar 2024, conform prevederilor art. 103 indice 1 din Legea nr. 31/1990 privind societățile.

                  Anularea programelor de răscumpărare nr. 12 și nr. 13 aprobate prin Hotărârile AGEA nr. 3 din 29 aprilie 2024, respectiv nr. 3 din 28 octombrie 2024, începând cu data adoptării prezentei Hotărâri, având în vedere modificarea art. 29 din Legea nr. 243/2019 prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 71/2024.

                  Mandatarea Consiliului de administrație pentru adoptarea tuturor deciziilor necesare în vederea ducerii la îndeplinire a hotărârii privind derularea operațiunii de răscumpărare a acțiunilor proprii incluzând, dar fără a se limita la: stabilirea modalităților de achiziție și metodei de execuție a fiecărei componente a operațiunii, parcurgerea tuturor etapelor şi formalităţilor pentru implementarea hotărârii, adoptarea măsurilor necesare privind aplicarea criteriilor de alocare, determinarea beneficiarilor și a numărului de drepturi/opțiuni de a achiziționa acțiuni, perioada de exercitare a drepturilor, întocmirea şi publicarea documentelor de informare în condiţiile legii.

                  3

                  Aprobarea datei de 23 mai 2025 ca dată de înregistrare (ex-date 22 mai 2025) a acționarilor asupra cărora produc efecte hotărârile adoptate de către Adunarea generală extraordinară a acționarilor.

                  4

                  Mandatarea Consiliului de administrație pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adoptate de Adunarea generală extraordinară a acționarilor. Împuternicirea Directorului general și/sau a Directorului general adjunct, cu posibilitate de substituire, să efectueze toate procedurile și formalitățile legale și să semneze orice documente necesare pentru implementarea hotărârilor Adunării generale extraordinare a acționarilor, inclusiv formalitățile de publicare și înregistrare în Registrul Comerțului.

                   

                  ORDINEA DE ZI A AGOA

                   

                  1

                  Alegerea secretariatului ședinței Adunării generale ordinare a acționarilor, format din 1-3 persoane dintre acționarii companiei înscriși pe buletinele de vot.

                  2

                  Aprobarea Situațiilor financiare consolidate pentru exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024, întocmite în conformitate cu reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) aplicabile entităților autorizate, reglementate şi supravegheate de ASF, aprobate prin Norma ASF nr. 39/2015 (inclusiv în formatul conform cu prevederile Regulamentului Delegat al UE 2019/815 al Comisiei în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare privind specificarea unui format de raportare electronic unic), însoțite de Raportul auditorului independent și Raportul anual al Consiliului de administrație aferent situațiilor financiare consolidate pentru exercițiul financiar 2024.

                  3

                  Aprobarea Situațiilor financiare individuale pentru exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024, întocmite în conformitate cu reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) aplicabile entităților autorizate, reglementate și supravegheate de ASF, aprobate prin Norma ASF nr. 39/2015 (inclusiv în formatul conform cu prevederile Regulamentului Delegat al UE 2019/815 al Comisiei în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare privind specificarea unui format de raportare electronic unic), însoțite de Raportul auditorului independent, Raportul anual al Consiliului de administrație aferent situațiilor financiare individuale și Raportul de remunerare al EVERGENT Investments aferent exercițiului financiar 2024.

                  4

                  Aprobarea repartizării de dividende din rezultatul net realizat în exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024, compus din profitul net și câștigul net reflectat în rezultatul reportat din vânzarea activelor financiare (instrumente de capitaluri proprii) clasificate la valoarea justă prin alte elemente ale rezultatului global (FVTOCI), a dividendului brut de 0,11 lei/acțiune, respectiv a sumei totale a dividendelor (fondului de dividende) de 97.759.147,20 lei.

                  Repartizarea dividendelor se va face din profitul net al EVERGENT Investments, iar diferența până la valoarea totală a profitului net se va repartiza la “Alte rezerve”.

                  Costurile aferente plăților se suportă din valoarea dividendului net. Plata dividendelor se efectuează prin Depozitarul Central și agentul de plată Banca Transilvania.

                  Aprobarea datei de 23 mai 2025 ca dată de înregistrare (ex-date 22 mai 2025) și a datei de 13 iunie 2025 ca dată a plății dividendului.

                  5

                  Aprobarea Programului de activitate pentru anul 2025 în acord cu “Strategia și politica de investiții a EVERGENT Investments S.A.” și a Bugetului de venituri și cheltuieli pentru exercițiul financiar 2025.

                  6

                  Aprobarea descărcării de gestiune a membrilor Consiliului de administrație pentru exercițiul financiar 2024.

                  7

                  Aprobarea prescrierii dividendelor aferente exercițiului financiar 2021 stabilite prin Hotărârea Adunării generale ordinare a acționarilor nr. 4 din 28 aprilie 2022, neridicate până la data de 10 iunie 2025 și înregistrarea lor conform reglementărilor aplicabile.

                  8

                  Aprobarea prelungirii mandatului auditorului financiar Deloitte Audit SRL începând cu data de 01 ianuarie 2026 și până la data de 31 decembrie 2026, precum și a duratei contractului privind serviciile de audit și asimilate, cu continuarea raporturilor contractuale până la finalizarea auditării situațiilor financiare pentru exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2026 și a furnizării celorlalte servicii derivând din contractul de audit.

                  9

                  Aprobarea datei de 23 mai 2025 ca dată de înregistrare (ex-date 22 mai 2025) a acționarilor asupra cărora produc efecte hotărârile adoptate de către Adunarea generală ordinară a acționarilor.

                  10

                  Mandatarea Consiliului de administrație pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adoptate de Adunarea generală ordinară a acționarilor. Împuternicirea Directorului general și/sau a Directorului general adjunct, cu posibilitate de substituire, să efectueze toate procedurile și formalitățile legale și să semneze orice documente necesare pentru implementarea hotărârilor Adunării generale ordinare a acționarilor, inclusiv formalitățile de publicare și înregistrare la Registrului Comerțului.

                   

                  I. Dreptul acționarilor de participare la Adunările generale ale acționarilor conform reglementărilor aplicabile, a prevederilor Actului constitutiv și a Procedurilor de organizare și desfășurare a Adunărilor aprobate de Consiliul de administrație și publicate pe site-ul www.evergent.ro.

                   Doar acționarii înscriși în registrul actionarilor la data de referință 16 aprilie 2025 pot participa la Adunările generale ale acționarilor:

                  a) personal ori prin reprezentanții legali (în cazul persoanelor juridice);

                  b) prin reprezentant pe bază de împuternicire specială sau împuternicire generală;

                  c) buletin de vot scris sau electronic, conform procedurilor afișate pe website-ul www.evergent.ro.

                   Accesul acționarilor persoane fizice cu drept de participare la Adunările generale ale acționarilor este permis prin simpla probă a identității acestora, făcută cu actul de identitate al acestora.

                  Acționarii persoane juridice sau entitățile fără personalitate juridică pot participa la Adunările generale ale acționarilor prin reprezentant legal.

                   Calitatea de reprezentant legal se constată în baza listei acționarilor de la data de referință primită de la Depozitarul Central. În cazul în care datele privind calitatea de reprezentant legal nu au fost actualizate la Depozitarul Central de către acționarul persoană juridică corespunzător datei de referință, dovada de reprezentant legal se face pe baza unui certificat constatator eliberat de Oficiul Registrul Comerțului, în copie conformă cu originalul, sau orice alt document emis de către o autoritate competentă din statul în care acționarul este înmatriculat legal și care atestă calitatea de reprezentant legal, emis în termenul de valabilitate.

                              Documentele care atestă calitatea de reprezentant legal, întocmite într-o limbă străină, alta decât limba engleză, vor fi însoțite de o traducere realizată de un traducător autorizat în limba română sau în limba engleză.

                            Acționarii care nu au capacitate de exercițiu, precum și persoanele juridice, pot fi reprezentați/reprezentate prin reprezentantul legal care, la rândul său, poate da împuternicire altei persoane pentru respectiva Adunare generală.

                   În cazul în care un acționar este reprezentat de o instituție de credit care prestează servicii de custodie, aceasta va putea vota în Adunările generale ale acționarilor pe baza instrucțiunilor de vot primite prin mijloace electronice de comunicare, fără a mai fi necesară întocmirea unei împuterniciri speciale sau generale de către acționar. Custodele votează în Adunarea generală exclusiv în conformitate și în limita instrucțiunilor primite de la clienții săi având calitatea de acționari la data de referință. Instituția de credit care prestează servicii de custodie va transmite la sediul EVERGENT Investments, în original sau cu semnătură electronică extinsă (aga@evergent.ro), nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA, o Declarație pe proprie răspundere a reprezentantului legal al instituției de credit, întocmită în conformitate cu prevederile legale aplicabile și Procedurilor Adunărilor generale ale EVERGENT Investments afișate pe website-ul www.evergent.ro.

                        Împuternicirea specială, Împuternicirea generală și Buletinul de vot scris sau electronic

                   Împuternicirile speciale și buletinul de vot conforme cu dispozițiile legale incidente se pun la dispoziția acționarilor la sediul companiei și pe website-ul www.evergent.ro.

                  Exercitarea votului electronic, prin corespondență sau prin împuternicire specială se face începând cu data de 16 aprilie 2025.

                  Exprimarea opțiunilor de vot prin împuterniciri, buletine de vot scris sau electronic se va realiza până la data limită 27 aprilie 2025, ora 1200 pentru AGEA, respectiv ora 1245 pentru AGOA, sub sancțiunea pierderii dreptului de vot în Adunările generale ale acționarilor.

                   Împuternicirea specială se acordă de către acționar unei persoane și conține instrucțiuni specifice de vot din partea acționarului emitent, pentru fiecare punct înscris pe ordinea de zi.

                  Acționarul poate desemna o singură persoană care să îl reprezinte și un reprezentant supleant pentru situațiile în care reprezentantul desemnat este în imposibilitate de a-și îndeplini mandatul. Unui acționar îi este permis să acorde o Împuternicire specială unui singur reprezentant.

                  Reprezentarea acționarilor în cadrul Adunării generale de către alte persoane se poate face și în baza unei împuterniciri generale, însoțită de Declarația pe proprie răspundere dată de reprezentantul legal al intermediarului (definit conform art. 2, alin. (1), pct. 19 din Legea nr. 24/2017) sau avocatului care a primit împuternicirea de reprezentare în condițiile legale aplicabile și Procedurilor Adunărilor generale ale EVERGENT Investments afișate pe website-ul www.evergent.ro.

                  Împuternicirea generală este acordată de acționar pentru întreaga deținere la data de referință și se depune la Companie în copie, cuprinzând mențiunea conformității cu originalul sub semnătura reprezentantului. Împuternicirile generale se depun sau transmit, însoțite de documente conform Procedurilor, la sediul Companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, secretariat) în zilele lucrătoare, între orele 900-1600, sau se transmit ca document electronic cu semnătură electronică extinsă, conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, prin e-mail la adresa aga@evergent.ro, nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA.

                  Formularele de împuterniciri speciale, formularele de buletine de vot scrise, semnate olograf, în original, însoțite de documente conform Procedurilor aprobate și publicate în baza prevederilor Actului constitutiv, se depun sau se transmit la sediul Companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, secretariat) în zilele lucrătoare, între orele 900-1600 sau se transmit ca document electronic cu semnătură electronică extinsă, conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, prin e-mail la adresa aga@evergent.ro, nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA. Documentele depuse după data și ora limită vor fi luate în calcul la stabilirea cvorumului de prezență, fără drept de vot în cadrul Adunărilor generale.

                  Revocarea unei împuterniciri generale sau speciale se poate face în scris, prin oricare dintre formele de desemnare şi se transmite nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA.

                  Împuternicirile generale sau speciale purtând o dată ulterioară (înregistrate nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA) au ca efect revocarea împuternicirilor datate anterior.

                  Acționarii care au votat prin împuterniciri speciale sau buletine de vot își pot modifica opțiunea inițială de vot, fiind valabil ultimul vot exprimat, cu condiția să fie exprimat și înregistrat nu mai târziu de 48 de ore înainte de data primei convocări a AGEA, respectiv a AGOA.

                  În situația în care acționarul, care și-a exprimat votul prin corespondență, participă personal sau prin reprezentant la Adunările generale ale acționarilor, votul exprimat prin corespondență este anulat, fiind luat în considerare doar votul exprimat personal sau prin reprezentant.

                  Dacă persoana care participă la Adunările generale este alta decât cea care și-a exprimat votul prin corespondență, pentru valabilitatea votului său, aceasta va prezenta la Adunările generale ale acționarilor o revocare scrisă a votului prin corespondență semnată de acționar sau de reprezentantul care a exprimat votul prin corespondență.

                  Participarea directă a acționarului în Adunările generale ale acționarilor, personal sau prin reprezentantul legal, înlătură orice alte opțiuni de vot transmise anterior.

                  Votul electronic se poate exercita pe bază de certificat digital calificat, accesând aplicația securizată “vot electronic” de pe site-ul www.evergent.ro, conform Procedurii de exercitare a votului prin corespondență afișată pe www.evergent.ro.

                  Votul în Adunările generale, prin oricare din modalitățile de vot permise acționarilor, poate fi exprimat în condițiile Legii nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, doar prin una din opțiunile de vot “pentru” sau “împotrivă”.

                  În conformitate cu prevederile art. 105, alin. (233) din Legea nr. 24/2017: ”(…) în situația în care actul constitutiv al emitentului nu dispune altfel, poziția de «abținere» adoptată de un acționar cu privire la punctele înscrise pe ordinea de zi a unei adunări generale a acționarilor nu reprezintă un vot exprimat”.

                  Actul constitutiv al EVERGENT Investments nu califică în niciun fel “poziția abținere”, astfel că această poziție va putea fi adoptată de acționar, fără ca mențiunea ”abținere” să fie considerată vot valabil exprimat, în condițiile legii.

                  II. Dreptul acționarilor de a introduce noi puncte pe ordinea de zi a Adunărilor generale ale acționarilor și de a face propuneri de hotărâri pentru punctele existente sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi.

                              Unul sau mai mulți acționari reprezentând, individual sau împreună, cel puțin 5% din capitalul social al Companiei, își pot exercita drepturile prevăzute de art. 105, alin. (3) din Legea nr. 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață și de art. 189, art. 199 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață coroborat cu prevederile art. 1171 din Legea nr. 31/1990 privind societățile, numai în scris, până la data de 11 aprilie 2025, ora 1700, prin depunerea documentelor, în original, la sediul companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, , secretariat) sau prin transmiterea cu semnătură electronică extinsă prin e-mail, la adresa aga@evergent.ro (conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică). Solicitările trebuie să fie însoțite de o justificare și/sau de un proiect de hotărâre propus spre adoptare Adunărilor generale ale acționarilor.

                   Calitatea de acționar și calitatea de reprezentant legal, în cazul acționarilor persoane juridice sau al entităților fără personalitate juridică, se dovedește pe baza documentelor eliberate de Depozitarul Central sau participanții definiți la art. 2, alin. (1) pct. 19 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 (conform prevederilor art. 194 din Regulamentul ASF nr. 5/2018): extras de cont din care rezultă calitatea de acționar și numărul de acțiuni deținute împreună cu documente care atestă înscrierea informației privind reprezentantul legal la Depozitarul Central/respectivii participanți (art. 105, alin. (11) Legea nr. 24/2017).

                   III. Dreptul acționarilor de a adresa întrebări referitoare la ordinea de zi a Adunărilor generale ale acționarilor

                                 Acționarii își pot exercita drepturile prevăzute de art. 198-199 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 până la data de 25 aprilie 2025, ora 1700. EVERGENT Investments poate răspunde prin postarea răspunsului pe site-ul propriu, la Secțiunea „Întrebări frecvente” sau în cadrul ședințelor Adunărilor generale, dacă informațiile solicitate respectă caracterul de informație publică și nu se regăsesc în materialele aferente ordinii de zi sau în raportările instituționale efectuate.

                   Întrebările acționarilor vor fi transmise în scris, prin depunerea documentelor în original, la sediul companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94C, “secretariat”) sau prin transmiterea cu semnătură electronică extinsă prin e-mail, la adresa aga@evergent.ro (conform Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică).

                   Cerințele menționate la punctul II din prezentul Convocator sunt aplicabile și acționarilor care adresează întrebări privind punctele de pe ordinea de zi a AGEA sau AGOA.

                   

                   IV. Documentele aferente Adunărilor generale ale acționarilor

                           Documentele aferente punctelor de pe ordinea de zi se pun la dispoziția acționarilor pe site-ul www.evergent.ro și se pot consulta la sediul companiei (Bacău, cod 600164, str. Pictor Aman nr. 94 C, secretariat) în zilele lucrătoare între orele 900-1600.

                           Materialele corespunzătoare punctelor de pe ordinea de zi, Procedurile de organizare și desfășurare ale Adunărilor generale, proiectele de hotărâri și formularele de vot se pun la dispoziția acționarilor începând cu data de 27 martie 2025, conform prevederilor legale.

                                Procedurile de organizare și desfășurare a Adunărilor generale ale acționarilor aprobate de Consiliul de administrație, conform prevederilor Actului constitutiv, publicate pe website-ul www.evergent.ro, sunt: Procedura generală a Adunărilor generale ale acționarilor, care cuprinde precizări privind organizarea și desfășurarea ședințelor Adunărilor generale, Procedura de vot prin reprezentant (împuternicire specială, împuternicire generală) și Procedura de vot prin corespondență (buletin de vot scris sau electronic).

                                   

                  Ședințele Adunărilor generale extraordinară și ordinară pot fi vizualizate pe baza elementelor de acces de către acționarii înregistrați la data de referință – prin accesarea site-ului www.evergent.ro (precizări în Procedura generală AGA).

                   În situația neîndeplinirii condițiilor de cvorum la prima convocare, conform prevederilor legale și ale Actului constitutiv al Companiei, Adunarea generală extraordinară a acționarilor este convocată pentru data de 30 aprilie 2025, ora 1200, iar Adunarea generală ordinară a acționarilor EVERGENT Investments este convocată pentru data de 30 aprilie 2025, ora 1245, cu menținerea ordinii de zi, a locului de desfășurare și a datei de referință.

                  EVERGENT Investments S.A. asigură prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul desfășurării ședințelor Adunărilor generale și implementării hotărârilor adoptate conform prevederilor legale aplicabile.

                   Toate reperele orare menționate în prezentul Convocator sunt raportate la ora oficială de vară a României (GMT+1).

                   Este asigurată traducerea live a dezbaterilor în limba engleză.

                   

                   Claudiu Doroș

                  Președinte Director general

                   

                       

                   

                  Gabriel Lupașcu, Ofițer Conformitate

                   

                  Georgiana Dolgoș, Director

                   

                   Irina Bibire, Guvernanță corporativă &

                  Relația cu investitorii

                  Convocarea Adunărilor generale extraordinară și ordinară ale acționarilor în 29/30 aprilie 2025

                    BURSA DE VALORI BUCUREȘTI                                                            

                     AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ

                    Sectorul Instrumentelor și Investițiilor Financiare

                     Eveniment important

                     Convocarea Adunărilor generale extraordinară și ordinară ale acționarilor în 29/30 aprilie 2025

                     Consiliul de administrație a hotărât convocarea Adunărilor generale extraordinară și ordinară ale acționarilor EVERGENT Investments pentru data de 29/30 aprilie 2025, cu ordinea de zi din Convocatorul anexat. La cele două Adunări sunt invitați toți acționarii înregistrați în registrul acționarilor la data de referință 16 aprilie 2025.

                     Între cele mai importante propuneri de pe ordinea de zi ale Adunărilor generale se regăsesc:

                     

                     1. Adunarea generală extraordinară:

                    Aprobarea unei Operațiuni de răscumpărare a unui număr maxim de 39.730.955 de acțiuni proprii, în limita a 4,46% din capitalul social, cu respectarea prevederilor legale aplicabile în următoarele condiții:

                    a) Compania va răscumpăra acțiuni în scopul reducerii capitalului social prin anularea acțiunilor și pentru îndeplinirea obligațiilor legale de decontare în instrumente financiare în cadrul unor programe de tip „stock option plan” (SOP) pentru distribuirea de acțiuni către angajați, administratori și directori ai Companiei.

                    b) Răscumpărarea acțiunilor până la un număr maxim de 39.730.955 de acțiuni (reprezentând 4,46% din capitalul social care va rezulta după operarea diminuării de capital social conform Hotărârii AGEA nr. 2 din 20 ianuarie 2025) urmează a se realiza prin achiziții în piață și OPC astfel:

                    – maximum 13.006.097 acțiuni reprezentând 1,46% din capitalul social vor fi răscumpărate prin tranzacții în piață pentru SOP;

                    – maximum 26.724.858 acțiuni reprezentând 3% din capitalul social vor fi răscumpărate prin OPC in scopul reducerii capitalului social prin anularea acțiunilor

                    Anularea programelor de răscumpărare nr. 12 și nr. 13, aprobate prin Hotărârile AGEA nr. 3 din 29 aprilie 2024, respectiv nr. 3 din 28 octombrie 2024, începând cu data adoptării Hotărârii.

                     

                     2. Adunarea generală ordinară:

                    Aprobarea Situaţiilor financiare consolidate și individuale pentru exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024, însoțite de opinia auditorului.

                    Aprobarea repartizării de dividende în sumă totală de 97.759.147,20 lei din rezultatul net realizat în exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2024 , compus din profitul net și câștigul net reflectat în rezultatul reportat din vânzarea instrumentelor de capitaluri proprii clasificate la valoarea justă prin alte elemente ale rezultatului global (FVTOCI).

                    Aprobarea dividendului brut de 0,11 lei/acțiune (reprezentând 7,64% dividend yield la prețul de închidere din data de 24 martie 2025), pentru acționarii înregistrați la data de 23 mai 2025. Data plății este 13 iunie 2025.

                    Aprobarea Programului de activitate și a Bugetului de Venituri și Cheltuieli pentru anul 2025.

                     EVERGENT Investments continuă să ofere investitorilor la BVB un randament competitiv, printr-o politică predictibilă ca mix între acordarea de dividende și operațiuni de răscumpărare a propriilor acțiuni. Ratele de distribuire a dividendelor din ultimii ani demonstrează atât predictibilitatea acordării de dividende acționarilor pe o bază consistentă, cât și soliditatea fluxurilor de numerar ale companiei, ambele reliefând o poziție financiară puternică în industrie.

                     Acționarii sunt invitați să consulte toate materialele suport pentru AGEA și AGOA, disponibile pe website-ul www.evergent.ro, începând de joi, 27 martie 2025.

                     Claudiu Doroș

                    Președinte Director general

                     

                    Gabriel Lupascu

                     Ofițer Conformitate

                    Spedition UMB, câștigătorul contractului pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava (A7)

                      FOTO: Desteptarea AI

                      Compania românească Spedition UMB a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru realizarea lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava, parte integrantă a A7. Contractul, în valoare de 3,06 miliarde de lei (fără TVA), prevede o perioadă de implementare de 30 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 24 de luni execuției propriu-zise.

                      Caracteristicile traseului:

                      Lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava va avea o lungime de 33 km și va include infrastructură complexă:

                      • Un viaduct peste DJ208 și CF517 – lungime de 1.049,80 m,
                      • Un viaduct peste râul Ruja – lungime de 604,60 m,
                      • Un pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 – lungime de 868 m.

                      În plus, vor fi amenajate patru parcări de scurtă durată și un Spațiu de Servicii, toate fiind dotate cu infrastructura necesară pentru instalarea a minimum 8 stații de încărcare pentru autoturisme electrice.

                      Nodurile rutiere incluse în proiect:

                      Pentru a asigura conectivitatea optimă a regiunii, vor fi construite trei noduri rutiere esențiale:

                      • Nodul Tătăruși – Heci, la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi),
                      • Nodul Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă – Budeni),
                      • Nodul Roșcani, care va marca finalul lotului 1.

                      Traseul acestui sector de autostradă va începe de la Nodul Rutier Pașcani, parte a tronsonului anterior al A7, și se va încheia la Nodul Rutier Roșcani.

                      Finanțare și calendarul semnării contractului:

                      Contractul este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și urmează să fie semnat oficial peste 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse contestații.

                      Prin implementarea acestui proiect, se va îmbunătăți considerabil infrastructura rutieră din nord-estul țării, facilitând transportul rapid și sigur între județele Suceava și Iași, dar și conexiunile cu rețeaua națională de autostrăzi.

                      I Giardini di Zoe – un colț de paradis italian în inima Hunedoarei

                      FOTO: I Giardini di Zoe

                       

                      Pe 15 martie 2025, într-o zi plină de promisiuni de primăvară, I Giardini di Zoe și-a redeschis porțile, oferind vizitatorilor o nouă ocazie de a se bucura de frumusețea sa. Grădinile, create din pasiune de italianul Giovanni Salvatelli pentru nepoata sa, Zoe, au devenit una dintre cele mai fermecătoare atracții ale României, aducând un strop din Toscana în mijlocul Transilvaniei.

                      O poveste despre pasiune și dedicație

                      Începutul acestei povești extraordinare datează din 2003, când Giovanni Salvatelli, originar din Ancona, regiunea Marche, a fost fascinat de acest loc pitoresc. A transformat treptat un teren obișnuit într-un domeniu de vis, unde eleganța și natura se împletesc armonios. Denumirea grădinilor este un omagiu adus nepoatei sale, Zoe, simbolizând frumusețea, echilibrul și rafinamentul.

                      Un peisaj de poveste

                      Astăzi, I Giardini di Zoe se întind pe o suprafață impresionantă de 3,5 hectare, fiind meticulos îngrijite și îmbogățite an de an. În această primăvară, boscheții au fost frumos fasonați, gardurile vii au fost tunse cu precizie, iar bulbii de lalele își așteaptă momentul să înflorească. În plus, noi arbori ornamentali și-au găsit locul în acest decor de basm.

                      Una dintre cele mai recente adăugiri este un labirint verde din Carpinus betulus, dedicat nepotului său Achille, precum și o grădină aromatică, unde vizitatorii se pot delecta cu miresmele proaspete ale plantelor mediteraneene. Peste tot, detaliile inspirate din grădinile italiene conferă un farmec aparte: vase elegante, fântâni sculptate din travertin și Peperino, dar și obiecte din fontă restaurate, care completează atmosfera aristocratică a locului.

                      O destinație turistică de neratat

                      Din 2018, I Giardini di Zoe s-a transformat într-o atracție apreciată de turiști, atrăgând vizitatori din toate colțurile țării și din străinătate. Fiecare sezon aduce noi surprize, iar grădina își schimbă decorul în funcție de culorile naturii. Primăvara și vara sunt anotimpurile perfecte pentru o plimbare printre aleile umbrite, iar toamna îmbracă grădinile în nuanțe aurii spectaculoase.

                      Redeschiderea din acest an a fost un adevărat eveniment pentru iubitorii de natură și frumos. Cei care au pășit din nou în grădină au fost întâmpinați de aerul proaspăt al primăverii și de peisaje ce par desprinse dintr-o pictură renascentistă. Odată cu venirea verii, vizitatorii vor putea admira spectacolul florilor în toată splendoarea lor, bucurându-se de liniște și armonie.

                      Un loc unde timpul se oprește

                      I Giardini di Zoe nu este doar o grădină, ci o experiență. Este locul unde timpul pare să încetinească, permițând fiecărui vizitator să se bucure de frumusețea detaliilor, de sunetul apei din fântâni și de parfumul florilor. Este dovada vie a faptului că pasiunea și viziunea unui om pot transforma un loc obișnuit într-un adevărat colț de Rai.

                      Controale în județ la câinii periculoși. S-au dat amenzi

                        În perioada 20-23 martie a.c., polițiștii băcăuani au desfășurat o serie de acțiuni pe întreg teritoriul județului, având ca scop prevenirea și combaterea faptelor antisociale, reducerea cauzelor generatoare de accidente rutiere, respectiv prevenirea și combaterea infracțiunilor legate de câinii periculoși. Totodată, au acționat pentru menținerea unui climat de ordine și siguranță publică.

                        În cadrul acestei campanii, polițiștii din cadrul Biroului pentru Protecția Animalelor, împreună cu efective ale Secției 4 Poliție Rurală Podu Turcului, au efectuat controale specifice privind respectarea legislației referitoare la câinii periculoși, în zona de competență. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 20 de persoane și au fost inspectați 18 câini din rasele considerate periculoase.

                        În urma acțiunilor întreprinse, polițiștii au aplicat un total de 23 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 8.700 de lei, pentru neregulile constatate. Astfel de acțiuni sunt menite să asigure siguranța publică și să prevină eventualele incidente provocate de câinii de rasă periculoasă.

                        Autoritățile reamintesc proprietarilor de câini din rasele periculoase sau cu potențial agresiv despre necesitatea respectării următoarelor reglementări legale:

                        • Proprietarii trebuie să îndeplinească anumite condiții, cum ar fi vârsta minimă de 18 ani, capacitatea deplină de exercițiu și absența unor condamnări pentru infracțiuni împotriva persoanei;

                        • Este obligatorie depunerea unei adeverințe de la Asociația Chinologică Română, care să ateste încadrarea câinelui în categoria raselor periculoase, precum și o declarație pe propria răspundere care să cuprindă informații esențiale, cum ar fi numărul de identificare al câinelui (seria de microcip), vaccinarea antirabică și sterilizarea pentru anumite rase, precum Pitbull, Boerbull și Bandog;

                        • Proprietarii trebuie să încheie o asigurare de răspundere civilă pentru eventualele pagube produse de câini din aceste rase.

                        De asemenea, în cazul câinilor din rase comune, există obligația de microcipare și sterilizare a acestora, pentru a preveni apariția unor incidente neplăcute.

                        Poliția Bacău continuă să desfășoare astfel de acțiuni pentru protejarea comunității și pentru asigurarea unui mediu sigur și ordonat pentru toți cetățenii.

                        March for Life 2025 in Bacău and Buhuși: „Every Person Matters”

                        On Sunday, March 30, 2025, the March for Life 2025 will take place in the city of Bacău and the town of Buhuși under the slogan „Every Person Matters.” The event is organized by ASCOR – Bacău Branch, with the support of Orthodox parishes from the Bacău Deanery, aiming to highlight the importance of protecting life and supporting women facing pregnancy crises.

                        March for Life in Bacău

                        In Bacău, the march will begin at 4:00 PM, following two routes:

                        • Route 1: St. Dumitru Church – Narcisa – Stadium – Tricolor Square

                        • Route 2: Lazaret Church – Cathedral Park – Tricolor Square

                        Participants from both routes will gather in Tricolor Square, where an artistic performance will take place at 5:00 PM, featuring:

                        • The Professional Folklore Ensemble „Busuiocul”

                        • Father Iulian Mușat

                        • The children’s choir „Anastasia”

                        • Mădălina Petrache and Elena Iordache

                        March for Life in Buhuși

                        In Buhuși, the event will start at 12:00 PM, departing from „Holy Resurrection” Church along the route:
                        Church – City Center – Republic Boulevard – House of Culture.

                        At 1:00 PM, an artistic performance will be held at „Elisabeta Bostan” House of Culture, featuring:

                        • Riana Maria Asandei

                        • Cosmin Timofte

                        • Raul Râncu

                        • Daria Ciubotaru

                        • The „Trandafirul” Sărata Ensemble

                        This initiative is part of an annual series of events advocating for the right to life and promoting support for women and families in difficult situations.

                        The organizers invite the entire community to participate and support this cause, emphasizing that every life matters and deserves protection.

                        Hidroelectrica Tests Dam Gates in Bacău: Beware of Rising Water Levels on the Bistrița and Siret Rivers!

                        Hidroelectrica SA has announced that between March 24-28, 2025, it will conduct operational tests on the dam gates of the Bistrița and Siret rivers in Bacău County.

                        These operations will cause a significant increase in downstream water flow, reaching up to 150 cubic meters per second, compared to the usual level of approximately 2 cubic meters per second. Company representatives warn that these sudden changes can pose a danger to those near the rivers.

                        Fishermen, locals, and individuals engaging in activities in floodplain areas are advised to avoid staying near the watercourses to prevent potential incidents.

                        Authorities recommend following on-site instructions and warnings, emphasizing that such operations are crucial for ensuring the safety of hydrotechnical infrastructure.

                        Devastating Fire at the Church in Prohozești, Poduri Commune

                        Firefighters were called to extinguish a massive fire that broke out on the roof of a church in the village of Prohozești, Poduri commune.

                        Five fire engines with water and foam, along with a SMURD ambulance, were dispatched to the scene, manned by 19 firefighters from the Onești Fire Department and the Comănești Intervention Unit. Additionally, the Volunteer Emergency Service and DelGaz Grid were alerted. Upon arrival, crews found the fire raging over an area of approximately 250 square meters, affecting both the church and a nearby annex. The commander of the Moinești Fire Department also joined the response efforts.

                        The parish priest, a 62-year-old man, suffered a panic attack and was taken by the SMURD ambulance for medical care.

                        The flames completely consumed the church and its interior belongings, covering a total area of about 250 square meters. Initial investigations suggest that the probable cause of the fire was an electrical short circuit.

                        Authorities are continuing their investigations to assess the damage and prevent similar incidents in the future.

                        Țara unde totul e posibil

                        Statul român sfidează legea și aplică un impozit retroactiv de 70%

                        Deși există o lege clară care stipulează că nicio lege nu poate fi aplicată retroactiv și că orice persoană beneficiază de prezumția de nevinovăție, statul român calcă în picioare aceste principii prin impunerea unui impozit retroactiv de 70% pe „venituri sau bunuri din surse neidentificabile”.

                        Ce se va întâmpla cu milioanele de oameni care au muncit ani de zile în străinătate ca îngrijitori sau în construcții și care, peste noapte, se pot trezi că statul le ia 70% din ceea ce au câștigat prin muncă cinstită? Conform principiilor fiscale, statul trebuie să demonstreze că veniturile nu au fost fiscalizate. În schimb, se pleacă de la prezumția de vinovăție și se aplică taxa retroactiv!

                        După ce ani de zile a tolerat îmbogățirea unora, fără să intervină – oameni care aruncau bani în lăutari la diverse evenimente, mașini de lux de peste 100.000 de euro, vile impunătoare construite din venituri greu de justificat – statul s-a gândit acum să impună o „taxă pe lux”. Aceasta vizează mașinile de peste 70.000 de euro, o măsură discutabilă, deoarece valoarea unei mașini scade rapid: ce azi valorează 70.000 de euro, în 4-5 ani poate ajunge la 15.000. De asemenea, sunt impozitate și proprietățile de peste 500.000 de euro, ceea ce ridică alte probleme: dacă astăzi o locuință valorează 500.000 de euro, o criză economică o poate reduce la jumătate.

                        Și nu se oprește aici. Prin platforma E-Proprietatea, statul va găsi noi modalități de a băga mâna în buzunarele cetățenilor: o posibilă taxă de poluare, o creștere a TVA și multe altele. Cum va evalua statul prețul unei proprietăți abandonate sau în stare de degradare? Cine va plăti pentru aceasta?

                        Prin această politică de asuprire a mediului de afaceri și creștere nejustificată a taxelor și impozitelor, statul român nu face decât să alunge și ultima categorie de oameni care mai sperau la un trai decent în țara lor. Inflația uriașă, scăderea puterii de cumpărare, sufocarea antreprenorilor cu noi taxe și impozite și suprataxarea muncii nu fac altceva decât să accelereze exodul celei mai valoroase resurse a României: capitalul uman.

                        Ce țară își trimite doctorii și studenții peste hotare după ce a investit zeci sau sute de mii de euro în educația lor, fără să încerce să-i păstreze? În timp ce România se zbate într-o permanentă campanie electorală – un spectacol grotesc plătit din bani publici – politicienii se întrec în clipuri publicitare scumpe pe YouTube, bannere omniprezente, șepci și tricouri electorale, reclame TV și online, toate finanțate din bugetul public. Milioane, zeci de milioane de euro cheltuite, fără ca cineva să întrebe de unde vin acești bani și dacă este normal ca o campanie electorală personală să fie sponsorizată din fonduri publice.

                        Statul român pare să ignore aceste surse de finanțare. De unde au, de exemplu, politicienii banii necesari pentru astfel de campanii agresive? De ce nu sunt și aceste fonduri impozitate cu 70%, deși proveniența lor este la fel de incertă?

                        În timp ce poporul este bombardat cu știri despre politicieni care își joacă rolul de oameni simpli – realitatea este alta: România nu mai este considerată o democrație funcțională. Conform ultimelor date, țara noastră este acum clasificată drept un regim hibrid, alături de Turcia și alte state autoritare.

                        Aceasta este direcția în care ne îndreptăm. Întrebarea este: cât timp vom mai accepta acest joc?

                         

                        Ioja Gabriel