Cei care optează să călătorească folosind trenul vor avea posibilitatea să achiziționeze bilete direct din tren, plătind electronic. Pentru aceasta se vor putea folosi cardurile care au funcția contactless, telefonul smart ori alt dispozitiv care permite plata electronică (ceas sau brățară inteligentă).
Facilitatea a fost introdusă de compania națională de cale ferată CFR Călători, pentru început, doar la cele 60 de trenuri de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur. Însă, în maximum 45 de zile, soluția va fi implementată și la vagoanele de dormit și cușete. Astfel, dacă nu a mai avut timp să treacă pe la case sau pe la aparatele din gară, călătorul va putea procura bilete online la vagonul cușetă sau cel de dormit, cu până în 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare.
Proiectul prevede extinderea acestei variante de achiziționare a legitimațiilor de călătorie pentru toate rutele din țară. „Proiectul reprezintă o etapă a digitalizării și automatizării proceselor interne comerciale ale CFR Călători, respectându-se totodată recomandările OMS privind reducerea plăților în numerar în contextul pandemiei COVID 19”, au transmis reprezentanții CFR Călători.
Suprataxă de 50 la sută din prețul tichetului normal
Practic, conductorul de tren va fi dotat cu aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare a codurilor de bare / coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor. Totuși, este bine de știu că pasagerii care vor alege să cumpere bilet după ce s-au urcat în tren, la clasa I sau la clasa II, vor plăti o suprataxă de 50 la sută din prețul tichetului normal.
Pentru că unele curse sunt foarte aglomerate, iar biletele se iau în avans, o problemă va fi asigurarea unui loc la achiziționarea biletului de tren. În aceste condiții, pe trenurile care circulă pe distanțe lungi este recomandat ca biletele să fie cumpărate din timp, online sau de la casă. Cert este că „nașul” va fi conectat în permanență la sistemul electronic al CFR Călători, și, astfel va ști, automat, câte locuri sunt în trenul respectiv.
La Școala Gimnazială Luizi-Călugăra din județul Bacău, în perioada 15 decembrie 2019 – 14 decembrie 2021, se derulează Proiectul Erasmus KA1, cu titlul „Școala ta este prietenoasă și sigură (STEPS)”. Proiectul are numărul de referinţă: 2019-1-RO01-KA101-062833 și a fost aprobat în runda februarie 2019.
Proiectul a facilitat desfășurarea a două mobilități. În luna iunie 2021, cinci cadre au participat la cursul ,,Non formal learning – the golden door for an innovative future for schools” furnizat de New Horizonts Malta, în Lisabona, Portugalia, pe parcursul a șase zile. La al doilea curs ,,Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention” furnizat de EUROPASS Teacher Academy, desfășurat în Barcelona, Spania, în luna iulie, pe parcursul a 6 zile, au luat parte cinci cadre didactice.
Scopul proiectului nostru este crearea unui mediu școlar prietenos și sigur care să faciliteze integrarea socială a elevilor și să combată fenomenul de părăsire timpurie a școlii prin dezvoltarea competențelor sociale, civice și interculturale ale elevilor și prin activități specifice educației non-formale.
Pe lângă activitatea cadrelor didactice la clasă, ne-am propus și derularea unor proiecte extrașcolare: „Marea carte a prieteniei”, „Clubul STEPS on-line”, „Ziua dulce” și proiectele e-Twinning „Choose friendship!” și „Educația non-formală pentru dezvoltarea personală” pentru încurajarea comportamentelor pozitive ale elevilor, pentru dezvoltarea competențelor de comunicare și digitale, a competențelor civice și de relaţionare interpersonală, cu scopul creșterii performanțelor elevilor, dar și al diminuării situațiilor de criză și a cazurilor de bullying.
Implementarea proiectelor Erasmus+ este foarte importantă pentru noi, datorită oportunităților oferite de îmbunătățire a calității învățământului furnizat elevilor noștri, de dezvoltare personală și profesională, de creștere a prestigiului școlii în comunitate și de internaționalizare a organizației noastre.
Sâmbătă, 18 septembrie, ora 11.00: AS Filipești- Flamura Roșie Sascut (la Galbeni). Ora 17.00: Unirea Bacău- Siretu Săucești (la Răcăciuni), AS Negri- AS Rapid Bacău („Green Club”, Bacău), Voința Gârleni- Viitorul Berești Tazlău, ACS Gauss Bacău- FC Dinamo Bacău 2 (Valea Mare, Faraoani). Duminică, 19 septembrie, ora 11.00: CS Faraoani- Viitorul Nicolae Bălcescu.
Seria a II-a
Sâmbătă, 18 septembrie, ora 11.00: CSM Moinești- Voința Brătești. Ora 17.00: Viitorul Curița/ CSȘ Onești- Viitorul Urechești („Energia”, Onești), UZU Dărmănești- AS Bârsănești, CS Măgura Târgu-Ocna- AS Măgura Cașin. Duminică, 19 septembrie, ora 11.00: Vulturul Măgirrești- Bradul Mânăstirea Cașin, Viitorul Căiuți- Sportul Onești.
Se împlinesc, pe 17 septembrie, 140 de ani de la nașterea marelui poet simbolist George Bacovia, născut aici, în Bacău. Despre poetul, opera și viața lui s-au scris tomuri întregi, în timpul vieții, dar, mai ales, după moartea fizică a acestuia. Sunt biografii, referințe critice, volume cu opera celui a cărui nume este legat de poezia simbolistică, cu influențe franceze, însă cartea/cărțile de căpătâi, care rămân referințe în literatura română sunt cele trei volume „Dosarul Bacovia”, scrise și publicate de criticul și istoricul băcăuan Constantin Călin: viața, opera și receptarea critică.
Prima și cea mai importanși manifestare culturală, spirituală, de cunoaștere și receptare a operei lui George Bacovia a avut loc, în Bacău, în anul 1971, atunci când s-a produs, după unele informații venite din partea celor care au trăit acele vremuri, o relaxare a cenzurii, o deschidere spre recunoaștere a valorilor din literatura românerască. De atunci, în fiecare an, sub diferite denumiri, Colocviile Bacovia, Toamna bacoviană, Bacău Fest etc., în organizarea diferitelor instituții de cultură și administrative din județul Bacău, se organizează multiple și diverse activități de omagiere și receptarea poetului George Bacovia. Trebuie menționate aplitudinea și diversitatea acțiunilor Revistei ATENEU, ale Filialei Bacău a Uniunii Scriitorilor, cele ale Bibliotecii Județene, Centrului de Cultură „George Apostu”, Teatrului Municipal „Bacovia” sau ale Complexului Muzeal „Iulian Antonescu”, mediului universitar și școlar.
Și în acest an, 2021, când se împlinesc 140 de ani de la nașterea poetului, joi, 16 septembrie, la Casa Memorială a Poetului, au debutat manifestările unei ediții speciale ale „Toamnei bacoviene”, organizată de Filiala Bacău a Uniunii Scriitorilor din România, Complexul Muzeal „Iulian Antonescu”, sub egida Consiliului Județean Bacău, în colaborare cu Teatrul Municipal, Filarmonica „Mihail Jora”, Inspectoratul Școlar Județean, scriitori independeți, edituri și sponori generoși.
De la ora 15.00, în frumoasa grădină a Casei Memoriale „George Bacovia”, într-o toamnă (ne)bacoviană, a avut loc un Te Deum, în memoria poetului, cu participarea preotului și omului de cultură Cornel Paiu, din Roman, după care a urmat un recital de muzică și poezie, susținut de cunoscutul și îndrăgitul solist Florin Țuțuianu, cât și de poeți, membri ai Filialei Bacău a USR, care au citit din creațiile proprii, poezii dedicate lui Bacovia sau inspirate din lirica bacovină. Amfitrioniși moderatoriau fost Dumitru Brăneanu, președinte al Filialei Bacău a USR și Mariana Popa, manager al Complexului Muzeal „Iulian Antonescu”, o colaborare care s-a dovedit fructuoasă și benefică actului cultural. Au citit, printre alții, Andei Petruș, Mircea Jurebie, Alexandru Dumitru, Emilian Marcu etc.
A urmat un recital extraordinar, din lirica bacoviană, susținut de actorul Valentin Braniște, de la Teatrul Municipal „Bacovia”. Deschiderea spre universalitate a lui Bacovia a fost marcată de lansarea volumului „Charles Baudelaire după 150 de ani”, de prof. Grigore Codrescu, carte prezentată publicului de scriitorii Culiță Ion Ușurelu, Andrei Petruș și criticul Petre Isachi. Asupra acestui volum și a altor manifestări, vom reveni pe larg în edițiile tipărite ale cotidianului Deșteptarea.
Premiile Filialei Bacău a Uniunii Scriitorilor din România, pe anul 2020
Gheorghe Iorga, Premiul pentru CriticaViorel Savin, Premiul OPERA OMNIAExpozitia Bacovia portret, Dionis Puscuta
Așteptate cu interes și curiozitate, tot în seara de joi, au fost acordate și premiile Filialei Bacău a USR, pe anul 2020. Juriul, al cărui președinte a fost scriitorul și criticul literar Lucian Ștrochi (din juriu au mai făcut parte criticul Petre Isachi, scriitorii Dan Perșa și Dan Iacob), a acordat următoarele prtemii:
Premiul pentru Debut: Mihnea Cătălin Ivancea, pentru volumul de povestiri „Drumul către tinerețe”.
Premiul pentru Poezie: Paul Blaj – „Opera poetică”.
Premiul pentru Proză: Gheorghe Mocanu – Trilogia „Din umbra munților”.
Premiul pentru Critică și Eseu: Gheorghe Iorga – pentru volumul „Despre ce vorbește Lucrețiu când vorbește despre plăcere”.
Premiul OPERA OMNIA, pentru întreaga activitate literară, de dramaturg, prozator și poet – Viorel Savin. Laudațio a aparținut criticului literar Petre Isachi.
Tot în această seară, din motive obiective, a fost înmânat și un premiu special (celelalte vor fi acordate vineri, la Sala Ateneu), Premiul „Sergiu Adam”, scriitorului Dan Gabriel Arvătescu.
Premiile au fost însoțite de plachete și o sumă (modestă, au spus organizatorii) de bani.
A urmat ultimul moment al primei zile din Toamna Bcoviană, ediția a 50-a, patronat de Complexul Muzeal „Iulian Antonescu”, deschiderea și vizitarea expoziției de pictură „ Bacovia portret”, din una din sălile Casei Memoriale „George Bacovia”. Sunt 10 portrete, creație a artistului plastic Dionis Pușcuță, membru al Filialei Bacău a Uniunii Artiștilor Plastici, din care transpar starea, spiritul și sufletul Poetului Bacovia, o realizare de excepție a unui tânăr artist, care a impresionat și impresionează cu fiecare expoziție deschisă în Bacău și în alte orașe ale țării. Expoziție rămâne deschisă o perioadă mai lungă de timp.
A doua zi a Toamnei bacoviene
Programul de vineri, 17 septembrie, începe la ora 10.00, în Sala de festivități a Consiliului Județean, continuă la Muzeul de Artă, cu deschiderea expoziției de fotografie, a artistului Ovidiu Ungureanu, de la ora 14.00, Colocviul „BACOVIA, TALENT SAU GENIU” – Sala ATENEU, ora 16.00 – Galeriile ALFA, vernisajul expoziției de caricatură, grafică și pictură BACOVIA – portret, curator Victor Eugen Mihai, ora 17.15, Sala ATENEU – Momemnt dramatic „George are o…agată”, cu Eliza Noemi Judeu, Ștefan Hagimă, scenariul și regia Cecilia Moldovan.
De la ora 18.00, Decernarea Premiilor „George Bacovia” – Sala ATENEU.
Acțiune de prevenire și combatere a accidentelor de circulație la Onești
La data de 15 septembrie a.c., pe raza municipiului Onești, polițiștii au acționat pe linia prevenirii si combaterii abaterilor generatoare de evenimente rutiere.
În urma activităților desfășurate au fost legitimate 120 de persoane, au fost verificate 160 de autovehicule și au fost aplicate 34 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 9.575 de lei.
De asemenea, polițiștii au reținut un permis de conducere și un certificat de înmatriculare.
Infracțiuni la regimul rutier
Un echipaj din cadrul Postului de Poliție Sănduleni a depistat în trafic, la data de 15 septembrie a.c., un bărbat de 87 de ani, din comuna Bârsăneşti, în timp ce conducea un autoturism, fără a avea montate numerele de înmatriculare.
În urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat faptul că autoturismul în cauză nu mai are drept de circulaţie din data de 16.08.2019.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ”punerea în circulaţie sau conducerea unui vehicul neînmatriculat”.
La data 15 septembrie a.c., o patrulă din cadrul Poliţiei Moineşti a depistat în flagrant un bărbat de 49 ani, din oraşul Comăneşti, în timp ce conducea un autoturism, aflându-se sub influenţa băuturilor alcoolice.
Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, care a indicat o concentraţie de 1,00 mg/l alcool pur în aerul expirat. Acesta a fost condus la Spitalul Municipal de Urgenţă Moineşti, unde a refuzat prelevarea de mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.
Bărbatul a fost reținut de polițiști pentru o perioadă de 24 de ore, iar pe numele lui a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ”refuz sau sustragere de la prelevarea de mostre biologice”.
Ordin de protecție provizoriu, emis de polițiști
La data de 15 septembrie a.c., în jurul orei 16:30, lucrătorii de poliţie din cadrul Secţiei 6 Poliţie Rurală Traian au fost sesizați de către o femeie de 42 de ani, din comuna Colonești, despre faptul că a fost agresată fizic de către soţul său.
În urma verificărilor efectuate s-a constatat că la data de 14.09.2021, în jurul orei 20:00, femeia în cauză, în timp ce se afla în incinta unei societăți comerciale din localitatea de domiciliu, a fost agresată fizic de către soţul său, un bărbat de 47 de ani.
În urma completării formularului de evaluare a riscului a fost emis un ordin de protecție provizoriu pe numele bărbatului. Totodată polițiștii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de violenţă în familie
În cursul zilei de 15 septembrie a.c., polițiștii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice au desfăşurat o acțiune pe linia prevenirii și combaterii ilegalităților ce se comit cu ocazia comercializării de produse de panificaţie şi cereale, pe raza județului Bacău.
În urma activităților desfășurate au fost aplicate 6 sancțiuni contravenționale în valoare de 26.000 de lei la O.U.G. 28/1999, privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. De asemenea a fost confiscată suma de 1.865 de lei, reprezentând contravaloarea produselor alimentare, de panificaţie şi cereale comercializate, care nu au fost fiscalizate.
În urma verificărilor economice efectuate la o societate comercială din comuna Târgu Trotuș, s-a constatat că aceasta desfăşura activităţi de vânzare cu amănuntul de produse alimentare, de panificaţie şi cereale, fără a respecta prevederile O.U.G. 28/1999, privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. În acest sens, lucratorii de poliție au identificat în unitatea de vânzare sume nejustificate şi au aplicat o sancţiune contravenţională în valoare de 10.000 de lei şi au confiscate suma de 775 de lei, reprezentând produse comercializate şi nefiscalizate.
A fost o vreme în care ne-am dat în vânt toți după produsele din străinătate. Înainte de 1990 eram chiar vânători de asemenea produse, parcă mai bune și, oricum, mult mai frumos ambalate.
Atunci se găseau greu și mai ales cu relații. De ce să nu spunem, însă, că a fost și un timp în care astfel de produse apăruseră chiar liber la raft. Copil fiind, îmi amintesc, desigur, mai ales de guma de mestecat și mai ales de celebrele Coca Cola și Pepsi. Dar, ceva mai târziu am găsit în magazinele cooperației de consum dintr-o comună minunate produse pentru bărbierit, aduse acolo din Ungaria prin schimburi comerciale cu o organizație similară.
După ’90 a început dezmățul. S-au umplut și la noi rafturile, mai ales ale buticurilor, cu tot felul de minuni occidentale, dar și turcești și chinezești. Procedam cu ele cam cum făcea celebrul personaj al filmelor de desene animate Pluto, câinele care vedea în somn grămezi de oase, în care făcea, la propriu, baie.
Până când ne-am dat seama ce chimicale conțineau astfel de produse, inclusiv cele non-alimentare, ce calitate îndoielnică aveau produsele care ajungeau la noi „în Est”, față de ce se vindea, similar, „în Vest”.
Distrugerea sistematică a agriculturii și a industriei noastre (dubioasă realitate, dar nici acum lămurită!) ne obligă tot mai mult să apelăm la importuri. Cele mai ciudate rămân cele alimentare. Cu o creștere de 11,4% și o valoare cumulată de 4,55 de miliarde de euro, importurile de alimente și animale vii realizate de companiile din România în primele șapte luni ale acestui an, de exemplu, înseamnă 8,2% din totalul importurilor. Au crescut și importurile de băuturi și tutun. În intervalul ianuarie-iulie, raportat la aceeași perioadă a anului trecut, cererea pentru bunurile cumpărate de peste hotare pe acest segment a crescut cu 11,5%, până la o valoare cumulată de 453,6 milioane de euro. Ca pondere în totalul importurilor din primele șapte luni ale acestui an, băuturile și tutunul reprezintă 0,8%.
Și procedăm cu astfel de bunuri, dar numai de nevoie, ca în lumea onirică a cățelului Pluto.
Autoritățile și instituțiile publice care doresc participarea în Programul privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădiri publice pot accesa aplicația informatică pusă la dispoziție de Administrația Fondului pentru Mediu pentru crearea conturilor de utilizatori și descărcarea modelului cererii de finanțare, în vederea completării acesteia. Din 20 septembrie 2021, ora 10,00, începe sesiunea pentru depunerea cererilor de finanțare și încărcarea documentelor aferente, prin intermediul conturilor de utilizatori create.
Programul se adresează unităților administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraș, municipiu, județ și instituțiilor publice din subordinea/în coordonarea autorităților deliberative ale administrației publice locale. Acestea pot beneficia de fonduri pentru modernizarea și creșterea eficienței energetice a clădirilor publice, contribuind în același timp la îmbunătățirea calității mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, precum și la reducerea consumului anual de energie primară și promovarea utilizării surselor regenerabile de energie.
Suma alocată sesiunii de finanțare este de 1,40 de miliarde de lei, iar finanțarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiție și în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanți.
În cadrul unei sesiuni de finanțare, suma maximă care poate fi acordată unui solicitant, prin una sau mai multe cereri de finanțare, este:
· 3.000.000 lei pentru comune cu o populație de până la 5.000 de locuitori inclusiv;
· 6.000.000 lei pentru comune cu o populație de peste 5.001 locuitori;
· 8.000.000 lei pentru orașe;
· 14.000.000 lei pentru consilii județene;
· 14.000.000 lei pentru municipiul de rang 0;
· 14.000.000 lei pentru municipii de rang I;
· 10.000.000 lei pentru municipii de rang II.
Numărul pacienților declarați oficial cu COVID internați în spitalele din județul Bacău este cu două treimi mai mic decât anul trecut în aceeași perioadă, arată datele Direcției Județene de Sănătate Publică.
Astfel, pe 6 septembrie, anul trecut, în spitalele din județ erau internate 304 persoane, în vreme ce pe 6 septembrie, anul acesta erau internați doar 95 de pacienți.
Pe 7 septembrie 2020 se aflau internați 298 de pacienți cu COVID, în vreme ce pe 7 septembrie 2021 erau internați doar 104 pacienți.
Pe 14 septembrie cifrele erau 277 pentru 2020 și 157 pentru 2021. În ceea ce privește numărul de persoane nou infectate, o comparație cu perioada similară a anului trecut este dificil de realizat deoarece lipsesc date de pe site-ul DSP.
Totuși se poate observa că, pentru zilele de 9 și 10 septembrie 2020 numărul persoanelor nou-infectate este mai mare decât în perioada similară a anului acesta (82 față de 54 pentru 9.09 și 82 față de 76 pentru 10.09) în vreme ce după 12 septembrie situația se inversează: 37 de nou confirmați pe 12.09 2020 față de 80 în 12.09 2021, 47 față de 58 în 13.09 sau 21 față de 82 în 14.09.
O posibilă explicație ar fi numărul de probe recoltate: 94 pentru 14 septembrie 2020 și, respectiv, 536 pentru 14 septembrie 2021.
Același lucru poate să explice și creșterea bruscă a numărului de cazuri noi la finele lui august și începutul lui septembrie 2021. Astfel, de la 270 de teste în 19 august sau 315 în 30 august, s-a ajuns la 740 pe 1 septembrie, 787 pe 3 septembrie sau 798 pe 8 septembrie.
Șase pompieri, cu o barcă pneumatică, au intervint, azi, în zona barajului hidrocentralei Bacău II, unde a fost văzut cadavrul unei persoane înecate. Se pare că ar fi vorba de o persoană înecată acum o săptămână – două, după cum arată cadavrul.
A fost degajată o persoană de sex masculin (cca. 20 de ani), decedată. Cadavrul a fost predat poliției pentru cercetări.
Pompierii au intervenit și la barajul Hidrocentralei Buhuși, pentru a căuta o persoană încecată, la solicitarea ISU Neamț. Se pare că este căutat un barbat de 60 de ani, care s-ar fi aruncat în Bistrița, acum două zile, la Costișa.
Nici nu a început bine școala și mai multe clase din unitățile de învățământ din Bacau au fost închise, urmând ca elevii să învețe online.
Este vorba despre șase clase ale căror cursuri au fost suspendate pe o perioadă de 14 zile. Acestea se află la Colegiul NV Karpen, Colegiul Gh Vranceanu, Colegiul Gh Asachi, la școala M. Sadoveanu, școala Miron Costin și la școala Ghiță Mocanu din Onești.
Conform prevederilor legale, dacă există chiar și un singur caz într-o clasă, cursurile trec pentru 14 zile online.
„Școala poate să treacă în întregime online in baza unei anchete epidemiologice, parcurgând următorul traseu decizional” propunerea Consiliului de administrație al școlii respective, avizul ISJ, al DSP și hotărârea CJSU”, a declarat subprefectul Tudorița Lungu.
Până la 1 octombrie, firmele au obligația depunerii, la Registrul Comerțului, a declarației anuale privind beneficiarii reali. Obligația este prevăzută în Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului.
Trebuie să facă acest demers firmele noi, în anul înființării, la momentul înregistrării în Registrul Comerțului, dar și cele deja existente, începând cu al doilea an de la apariție, în 15 zile de la aprobarea situațiilor fianciare pentru anul precedent. Măsura urmărește, în principal, identificarea mai ușoară a persoanleor care controlează, în realitate, firmele. De reținut că și ONG-urile trebuie să identifice exact cine sunt beneficiarii reali, în special dacă acestea sunt organizații non-guvernamentale create în interesul și pentru societățile comerciale sau sunt constituite pentru ajutarea unei persoane anume care, în realitate, nu apare în structura ONG-ului, deși este beneficiarul real.
În plus, declarația de beneficiar real se depune și dacă un ONG are ca fondator o firmă care are ca asociat unic unul dintre ceilalți doi membri fondatori ai organizației non-guvernamentale. „Pentru a evita apariția unor erori la înscrierea datelor din declarațiile pe proprie răspundere în Registrul Beneficiarilor Reali, recomandăm tehnoredactarea acestora. Declarația privind beneficiarii reali poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi poate fi transmisă la oficiul registrului comerțului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poștă şi curier”, a transmis Gheorghiță Patrichi, directorul Oficiului Registrului Comerțului Bacău.
Depunerea, de preferat, online
Pentru a se evita aglomerarea ghișeelor, date fiind condițiile determinate de pandemia de Covid – 19, se recomandă transmiterea declarațiilor privind beneficiarii reali, în principal, prin portalul de servicii al ONRC. De asemenea, declarațiile se pot depune prin e-mail (adresele de e-mail ale ORCT) sau prin corespondență (poștă/curier). De reținut că formularul a fost simplificat recent de autorități.
„În vederea îndeplinirii obligațiilor legale, aveți posibilitatea de a bifa pe formularul-tip «Declarația privind beneficiarii reali», ambele casete, atât cea corespunzătoare depunerii declarației anuale, cât și cea prevăzută de dispozițiile art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu completările și modificările ulterioare”, au subliniat reprezentanții Registrului Comerțului.
Amendă de până la 10.000 de lei sau chiar desființarea
Potrivit legislației în domeniu, beneficiarul real al unei societăți este cel care deține, direct sau indirect, 25% plus 1 din numărul acţiunilor/părților sociale. Beneficiarul real este și cel care participă în capitalul unei firme într-un procent de peste 25%, sau cel care controlează, direct sau prin alte mijloace, activitatea respectivei societăți. Inițial, declarația fusese scoasă din legislație, pentru ca, anul acesta, să fie reintrodusă printr-o lege a Parlamentului.
O posibilă reeliminare a declarației anuale cu beneficiarii reali ar putea veni de la anul. Nedepunerea declarației la Registrul Comerțului se sancționează cu amendă între 5.000 și 10.000 de lei. Totodată, tribunalul va putea pronunța chiar și dizolvarea societății.
În perioada 16 – 22 septembrie se va desfășura a 20-a ediție a „Săptămânii Europene a Mobilității” (European Mobility Week), cu sloganul „Fă mișcare. Rămâi sănătos” (Move Sustainably. Stay Healthy). Tema anului 2021 „Siguranță și sănătate prin mobilitate durabilă” (Safe and Healthy with Sustainable Mobility) dorește să evidențieze capacitatea de adaptare a orașelor, precum și realizările acestora în încercarea de a continua în același ritm acțiunile începute anul trecut. De asemenea, tema aleasă în acest an dorește să aducă un tribut dificultăților cu care s-au confruntat Europa și întreaga lume în timpul pandemiei de COVID-19 și să reflecte oportunitățile de schimbare care rezultă din această criză sanitară fără precedent în Europa.
Pentru a sărbători acest eveniment, Agenția pentru Protecția mediului (APM) Bacău a solicitat celor opt primării urbane din județ înscrierea pe site-ul oficial al manifestării la adresa: http://www.mobilityweek.eu/registration/, precum și organizarea de activități cu respectarea măsurilor temporare impuse de pandemia de COVID-19. Din județul Bacău, primăriile a cinci orașe (Bacău, Buhuși, Dărmănești, Moinești și Onești) s-au înscris ca participante în această campanie și au început acțiunile propuse în planurile de activități.
Sloganul „Fă mișcare. Rămâi sănătos” încurajează oamenii să-și mențină sănătatea fizică și mintală, explorând în același timp frumusețea orașului, a regiunii sau a țării în care locuiesc, respectând mediul și sănătatea celorlalți atunci când aleg un mijloc de transport. În ultimii 30 de ani, se pot observa schimbări semnificative în urma reducerii poluării aerului, a utilizării soluțiilor de mobilitate activă, a noilor mijloace de transport nepoluante, cum ar fi bicicletele electrice, precum și a eforturilor de extindere a zonelor pietonale urbane și a spațiilor verzi.
Petrică Ilieș, directorul executiv al APM Bacău: „În 20 de ani de existență, campania Săptămâna Europeană a Mobilității a contribuit la transformarea mediului urban într-un loc mai bun. La începutul acestui parcurs, cumpărarea de bilete de tren de pe internet era un concept nou, iar telefoanele inteligente și internetul mobil nu funcționau la nivelul de astăzi. Mai târziu cu 20 de ani, ne putem deplasa în orașe prin utilizarea unor soluții de tip „mobility as a service” (aplicații mobile pentru transport) sau putem alege un mijloc de transport convenabil atingând un buton dintr-o aplicație pentru telefoane inteligente.”
Unii ar putea să replice rapid ceva de genul „Da’ ce nu-i lipsește?!” Dacă putem fi câteva secunde sinceri cu noi înșine, am putea recunoaște faptul că multe dintre păcatele pe care le punem pe seama țării sunt comune și altor state. Iar dacă vom da la o parte PR-ul deșănțat al unor țări cu ștaif, am vedea că sub vorbele bine meșteșugite se ascund aceleași probleme sau altele și mai grave.
România n-are aia, n-are ailaltă…N-are. Dar nici alții nu au. Asta nu înseamnă că găsim acum o scuză, ci doar că ne raportăm la o realitate pe care, uneori, nu vrem să o recunoaștem.
Este firesc, într-adevăr să ne dorim mai mult; întrebarea este, însă, dacă aceste dorințe nu sunt, cumva, în dezacord cu posibilitățile. Și nu vorbesc doar de ceeea ce face sau nu face țara.
României îi lipsesc multe, după cum am spus. Dar ceea ce-i lipsește mai mult este o strategie pe termen lung, care să fie agreată de toate forțele politice. Care să nu fie modificată la fiecare schimbare de guvern.
Sunt convins, însă, că nu vom avea așa ceva. Pentru că nu avem politicienii care să fie preocupați de bunăstarea țării. Ci doar politicieni preocupați de propria bunăstare. Pe politicienii noștri îi preocupa mai mult să-și dea la gioale unii altora. Preferă să determine eșuarea unui proiect doar pentru că a fost conceput de „ceilalți”.
Cum vin la Putere, prima grijă, înainte de începe să se căpătuiască, este să distrugă tot ceea ce au făcut cei de dinainte; dar totul se face controlat, să nu se prindă votanții cine o face. Trebuie să pară că distrugerea s-a produs din cauza că obiectivul nu a fost bine proiectat, construit de cei care au ajuns acum în Opoziție.
Nu contează că populația suferă, acest lucru nu e important pentru politicienii noștri. Contează doar compromiterea „celorlalți” cu orice preț și prin orice metode. Iar această strategie se aplică de sus în jos, până la ultima comună.
A fost mare sărbătoare în comuna Măgura. Duminică, 12.09. 2021, alături de invitați, elevi , părinți, preoți din comuna Măgura, consilieri locali, cadre didactice, personal didactic auxilia și nedidactic, comunitatea a trait momente de bucurie și satisfacție la festivitatea de inaugurare a GRĂDINIȚEI CU TREI GRUPE construită în curtea Scolii „Emil Brăescu”, unitate coordonată de director prof. Doinița Vasiloiu. Lucrarea a fost finanțată prin Programul Național de Dezvoltare Locala PNDL.
„Am fost onorați cu prezența la acest eveniment, a doamnei Tudorița Lungu ,Prefectul județului Bacău, domnului Deputat Mircea Fechet, președintele Organizației Județene PNL Bacău, a domnului Consilier Județean, Marcel Nechita și inspectorilor Școlari din cadrul ISJ Bacău, prof. Mihaela Franț și prof. Sorin Bostan. Așadar, copiii noștri au intrat pe 13 septembrie 2021 intr-un edificiu cu dotări moderne ,cu săli de clasă luminoase și primitoare de care aveam atâta nevoie de foarte multă vreme.
Educația, dar și confortul beneficiarilor și implicit al părinților care iși știu copiii într-un loc curat și sigur, sunt aspecte pe care le-am vizat odată cu implementarea acestui proiect. Un vis împlinit atât pentru preșcolarii, elevii și cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale” Emil Brăescu” cât și pentru întreaga comunitate”, a declarat Iordache Costraș, primarul comunei Măgura.