– pe sensul spre podul Mărgineni au reapărut două benzi, dar pe celălat sens a dispărut una
Primăria a retrasat benzile de circulație pe strada Mioriței, în apropierea sensului giratoriu de la Podul Mărgineni, după ce, din cauza construcției unui scuar chiar pe prima bandă, curculația a fost ștrangulată. Acum, pe sensul de circulație către Podul Mărgineni sunt două benzi de circulație, dar pe celălalt sens, una dintre benzi a dispărut aproape de tot. La ieșirea din sensul giratoriu dinspre Gară pe Mioriței nu mai există decât o bandă de circulație și un ciot de ceva ce, probabil, există doar în notele de subsol din Codul Rutier. Șoferii care vin de pe Energiei vor trebui să se lupte cu cei care vin dinspre Gară pentru a intra pe Mioriței. Ramâne de văzut cum se va muta ambuteiajul zilnic de pe un sens pe altul.
De unde a apărut problema?
Timp de o săptămână, construcția realizată pe prima bandă a determinat o situație ciudată din punct de vedere al Codului Rutier: din cauza liniei continue, autobuzele care opreau nu ar mai fi avut voiie să iasă din stație iar șoferii de pe banda a doua care ar fi trecut de zebră nu ar mai fi avut voie să facă dreapta spre pod, fiind nevoiți, teoretic, să facă o tura prin sensul giratoriu. Primarul Lucian – Daniel Stanciu-Viziteu a dat vina pentru această situație pe actualul prefect care ar fi desenat proiectul de realizare al pistelor de bicicletă, lucru contrazis de prefect, care a spus că proiectul a fost aprobat de Consiliul Local, inclusiv în actuala legislatură. Deși vina este aruncată cu generozitate de la o parte la alta, documentele spun clar un lucru: în proiectul aprobat o dată cu studiul de fezabilitate înm ședința din 18 martie 2019 a Consiliului Local Bacău, scuarul de la trecerea de pietoni nu apare. Mai mult, în proiectul respectiv, pista de biciclete traversa strada Mioriței prin partea de sud a trecerii de pietoni, și nu pe la nord. Nu exista nici un scuar, iar pistele pentru biciclete erau pe trotuar, nu pe șosea.
Nu este singura problemă
Discuția din ultimele zile cu privire la problema construcției pistelor pentru biciclete nu s-a extins și la strada Gării, unde există, la fel, un refugiu construit pe trecerea de pietoni, care blochează prima bandă pe sensul de merse spre strada Mioriței. Primarul Viziteu susține că s-au mai identificat și alte probleme în proiect: Proiectul Centru – Șerbănești prevedea pe Calea Bârladului, pe lângă cele 4 benzi de circulație, trotuare pe ambele sensuri, piste de biciclete pe fiecare sens, banda dedicată transportului in comun, fără să existe spațiu pentru asta; la Proiectul Centru – Insula de agrement s-a optat pentru sacrificarea traficului și a locurilor de parcare pe strada Alexandru cel Bun; la proiectul de coridoare Centru – Aeroport – ce vizează, printre altele, reabilitarea pasajului subteran de sub podul Narcisa – s-a constatat că liftul prevăzut nu încape și se impune reconfigurarea geometriei.




















