miercuri, 24 decembrie 2025

Karting / Campionatul National: Mini este (auto)baza!

Cantitate si calitate

Etapa a patra a Campionatului National de karting, desfasurata duminica, pe circuitul "Selena Motor Sport" din Bacau a consemnat intrarea in cea de-a doua jumatate a sezonului competitional. Totodata, runda bacauana a confirmat suprematia clasei Mini. Atat din punct de vedere cantitativ (15 piloti inscrisi, mai mult de jumatate din totalul participantilor), dar mai ales calitativ, cele doua manse de concurs de la Mini fiind o adevarata bijuterie.

Cadou de aniversare

In ajunul aniversarii varstei de 12 ani, Denis Marcu, pilot asistat tehnic de Selena Motor Sport si-a facut cadou victoria in ambele manse. In felul acesta, Marcu si-a consolidat pozitia de lider in clasamentul general la Mini, tinandu-l la distanta pe fostul sau coechipier de la SMS, Petrut Florescu. "Au fost doua curse in care se putea intampla orice. Am depasit si am fost depasit in mai multe randuri. Pe final, am riscat totul si am castigat", a sintetizat Denis Marcu.

Concurenta ridicata

Faptul ca Mini are un nivel tehnic foarte ridicat isi gaseste mai multe explicatii. Unul din factorii decisivi il constitue concurenta. Astfel, in ultimele doua sezoane, aceasta clasa a reunit, in mod constant, un numar de aproximativ 20 de piloti. Totodata, o buna parte dintre acestia alearga in mod frecvent in competitii internationale de anvergura. Pe langa participarea in Campionatul Europei de Sud-Est, Denis Marcu, Petrut Florescu sau Andrei Atanasiu se lupta pentru locuri fruntase si in Open Master Italia.

In Top 5

De altfel, Open Master-ul italian reprezinta principala tinta in acest sezon pentru Denis Marcu. In conditiile in care castigarea competitiei interne si a Campionatului Europei de Sud-Est se profileaza ca un lucru aproape realizat, marele pariu al lui Denis ramane clasarea in Top 5 a celui mai puternic turneu de karting continental. "Anul acesta este unul de acumulari, insa, chiar si asa, Denis a avut rezultate bune in Italia, dovada si podiumul obtinut la o etapa de Open Master sau cucerirea Cupei Vezuviului", a punctat directorul sportiv al Selenei Motor Sport, Vladimir Bortov.

Decalaj substantial

Daca nivelul ridicat de la Mini reprezinta o bila alba pentru kartingul romanesc, in schimb decalajul dintre aceasta clasa si celelalte constitue o mare problema. Reprezentantii Federatiei spera ca, pana la urma, tot Mini sa ofere solutia, creind o emulatie, in special in randul debutantilor de la Pufo. "Optimismul nostru este, totusi, unul moderat. Criza financiara continua sa afecteze foarte multe domenii, iar sporturile cu motor in general si kartingul in mod special nu fac exceptie", a punctat directorul sportiv ACR-CNAK, Calin Herascu.

Dan Sion


spot_img