Din 2004, an in care a ajuns primar, Romeo Stavarache a abuzat in mod sistematic de puterea pe care i-au incredintat-o bacauanii. Principala victima a abuzurilor concertate orchestrate de edil a fost Dumitru Sechelariu, fostul primar al Bacaului. Gradinita Letea, situatia terenului de la Transport Public, precum si desfiintarea FCM Bacau sunt doar trei dintre cele mai rasunatoare abuzuri comise de Stavarache.
Gradinita Letea a revenit la proprietarul de drept dupa 5 ani de procese
Gradinita Letea a revenit proprietarului de drept, dupa un proces maraton presarat de "chinuri" judiciare si circ mediatic. In data de 21 decembrie 2009, Tribunalul Bacau – Sectia Civila a respins recursul formulat de municipalitate la o sentinta pronuntata de Judecatoria Bacau inca din luna martie a anului trecut. Prin aceasta, instanta a recunoscut dreptul de proprietate a SC Letea SA asupra imobilului in care functioneaza unitatea educationala. Mai mult, prin decizia Curtii de Apel, Municipiul Bacau este obligat "sa lase in deplina proprietate si linistita posesie reclamantei SC Letea SA Bacau imobilul cladire cu denumirea gradinita (…)". In plus, sentinta civila nr. 2753 din 13 martie 2009 precizeaza ca municipiul Bacau nu a reusit sa probeze modul in care a dobandit dreptul de proprietate a gradinitei desi, in repetate randuri – prin vocea edilului sef Romeo Stavarache – municipalitatea a clamat acest drept, in realitate inexistent. In aceeasi sentinta se mai arata ca "reclamanta (n.r. – SC Letea) a reusit sa faca dovada dreptului sau de proprietate asupra imobilului".
Prin decizia Tribunalului privind respingerea recursului formulat de municipiu, sentinta civila nr. 2753 a Judecatoriei Bacau capata un caracter definitiv si irevocabil.
Dupa 5 ani de circ judiciar si abuzuri administrative, Gradinita se intorcea la proprietarul de drept.
DNA cerceteaza abuzurile primarului in cazul Transport Public
Istoria mult mediatizatului caz al terenului de la SC Transport Public (TP) este, totusi, simpla. In intervalul 1999 – 2002, Consiliul Local adopta o suita de hotarari care pregatesc si, ulterior, consfintesc privatizarea TP. Circuitul documentelor administrative se finalizeaza cu insusirea de catre CL a privatizarii (in aprilie 2002), precum si cu Incheierea nr. 2302 pronuntata de Judecatoria Bacau la 10 februarie 2003, prin care se recunoaste – negru pe alb – dreptul de proprietate a TP asupra terenului de 3, 34 hectare pe care-si desfasoara activitatea.
Lucrurile iau o turnura neasteptata odata cu accederea in functia de primar a lui Romeo Stavarache. Din 2005, acesta incepe sa hartuiasca sistematic TP. In 2007, primarul introduce mai multe actiuni in instanta prin care revendica dreptul de proprietate a terenului, sub argumentul ca in procesul de privatizare a TP, terenul nu a fost luat in calcul. Ultima actiune inaintata instantei de Stavarache dateaza din ianuarie 2008. De aici, cazul ia o turnura spectaculoasa.
In a doua jumatate a anului 2008, un dezvoltator de marca din industria hypermarketurilor pune ochii pe terenul de la Transport Public in vederea construirii unui magazin. Afland de litigiul in care se afla terenul, dezvoltatorul remite Primariei Bacau o serie de intrebari privitoare la statutul juridic al amplasamentului. Intr-un raspuns transmis la 16 ianuarie 2009 de municipalitate, primarul il asigura pe dezvoltator de „toata disponibilitatea pentru rezolvarea problemelor cu care va confruntati”. In decurs de numai patru zile de la „fabricarea” raspunsului, primarul Romeo Stavarache decide sa renunte in mod expres la judecarea actiunilor formulate impotriva TP in ianuarie 2008, precum si la caile de atac. Mai mult, acesta notifica Oficiul de Cadastru dandu-si acordul pentru radierea litigiilor din Cartea Funciara a imobilului.
In lunile mai si iunie 2009, Primaria elibereaza doua certificare de urbanism prin care atesta ca regimul juridic al terenului de la TP este acela de „proprietate privata”. Municipalitatea isi fundamenteaza informarea pe baza Certificatului de atestare a dreptului de proprietate emis de Consiliul Judetean pentru TP in 15 mai 2009. Ulterior, Primaria va ataca legalitatea Certificatului in contencios administrativ, desi in prima faza l-a considerat valid, marturie stand chiar certificatele de urbanism emise pe numele societatii de transport in comun.
PUD-ul, picatura care a umplut paharul
Mai mult, recunoasterea dreptului de proprietate a culminat cu initierea de catre Stavarache a unui proiect de hotarare vizand aprobarea unui Plan Urbanisitic de Detaliu pentru construirea unui centru comercial „a carui beneficiar este SC Transport Public SA pe teren proprietate privata”.
La sedinta Consiliului Local din 30 iulie 2009, majoritatea liberala decide sa respinga Planul Urbanistic de Detaliu (PUD) destinat SC Transport Public. Prezenti la sedinta de CL, cei 10 consilieri liberali s-au pronuntat – in corpore –impotriva proiectului de hotarare privind aprobarea PUD, desi in expunerea de motive, precum si in avizul de legalitate primarul Stavarache, respectiv secretarul Ovidiu Popovici avizasera favorabil propunerea. Mai mult, proiectul de hotarare primise girul de oportunitate a comisiilor de specialitate de pe langa Consiliul Local.
Pe 31 iulie, la o zi de la sedinta CL, primarul Stavarache introduce o noua actiune in instanta privind revendicarea dreptului de proprietate asupra terenului de la Transport Public, dupa ce cu jumatate de an in urma abandonase demersul in justitie din proprie initiativa.
Si in acest caz, instanta a dat dreptate SC Transport Public, intr-un prim stadiu procesual, sanctionand astfel atitudinea duplicitata a primarului. Pentru ca absurdul situatiei sa atinga cele mai inalte culmi, edilul a mai scos din maneca un alt litigiu prin care se blocheaza incasarea de catre municipalitate a unei importante sume de bani reprezentand contravaloarea actiunilor detinute de CL in societatea de transport in comun.
„FCM Bacau SA”: a risipit zeci de miliarde din buzunarele bacauanilor pentru a-l trage in piept pe Sechelariu
Scandalul iscat in jurul iminentei desfiintari a echipei de fotbal FCM Bacau a tinut prima pagina a cotidianelor locale. Sistarea finantarii clubului de fotbal de catre Primarie, in conditiile in care municipalitatea detine 90 la suta din actiunile FCM-ului, a fost ultima lovitura aplicata de Stavarache fostului primar al Bacaului. In planuirea acesteia, actualul edil a folosit si bani publici. In iunie 2009, ca urmare a intelegerii directe dintre Stavarache si Sechelariu, Consiliul Local Bacau si Asociatia Sportiva „FCM Bacau”, proprietara clubului de fotbal FCM Bacau, ajung la un acord privind constituirea unei societati comerciale. Aceasta avea drept scop preluarea echipei de fotbal de la Asociatie si asigurarea finantarii ei din bugetul local. Prin HCL 184 din 10 iunie 2009, se constituie „FCM Bacau SA”, cu actionar principal Consiliul Local Bacau (90 la suta), respectiv actionar minoritar Asociatia Sportiva „FCM Bacau” cu doar 10 la suta din actiuni.
La nici trei luni de la constituirea societatii, municipalitatea ia decizia de a abroga o serie de hotarari datand din anii ’90 prin care Asociatia Sportiva „FCM Bacau” primea in folosinta gratuita pietonalul de la Piata Centrala. La finalul sedintei care a consfintit abuzul, Stavarache a multumit alesilor locali „pentru ca impreuna am adus spatiile de la piata inapoi la bacauani”. La data infiintarii „FCM Bacau SA”, Stavarache nu stia ca spatiile comerciale de pe pietonalul de la Piata Centrala au fost edificate de Asociatia Sportiva „FCM Bacau”, din fonduri proprii si in baza unor autorizatii explicite primite de la Primaria Bacau ele fiind – prin urmare – proprietate a Asociatiei, nicidecum a municipalitatii.
Si acest caz a ajuns pe masa instantelor bacauane, acestea urmand sa constate in primul rand nelegalitatea si tardivitatea actului administrativ emis la initiativa primarului. Mai ales ca acesta tinde sa desfiinteze acte care si-au produs si isi produc efectele juridice prin inchirierea respectivelor spatii la peste 160 de familii, pana in anul 2013.















