sâmbătă, 20 decembrie 2025

Firma in trei zile

Timpul de infiintare al unei firme s-a scurtat considerabil. Acum, cei care doresc sa isi infiinteze propria afacere vor avea documentele gata in trei zile, iar daca au semnatura electronica si un cont in banca pot face operatiunile online, cu o economie considerabila de timp.

Oficiul National al Registrului Comertului si Fiscul au decis sa scurteze timpul in care se obtin actele de infiintare a unei firme. Din 6 februarie 2012, potrivit unui ordin al ANAF, perioada de infiintare a unei societati se diminueaza de la 10 la 3 zile. "Incepând cu aceasta data, persoanele care vor sa isi infiinteze o firma nu se vor mai adresa Fiscului, ci Registrului Comertului pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social", a explicat directorul Registrului Comertului Bacau, Gheoghita Patrichi.
Astfel, cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social sunt preluate de la Registrul Comertului, odata cu cererile de inregistrare având ca obiect inmatriculari sau schimbari de sediu social si sunt transmise la administratiile financiare, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta. Acestea transmit la rândul lor la Registrul Comertului certificatele si adeverintele aferente, intr-un termen scurtat prin ordinul ANAF.

De la zile, la ore

"Certificatul de sediu social se elibereaza in doar câteva ore. Ordinul precizeaza ca cererile de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu aceasta destinatie depuse in prima jumatate a programului de lucru (intervalul 8-12) se solutioneaza in aceeasi zi. In schimb, cererile depuse in a doua jumatate a programului de lucru se solutioneaza a doua zi. Persoanelor care vor sa porneasca o afacere li se pune la dispozitie formularul-cerere la Registrul Comertului, solicitantii având obligatia de a atasa timbrul fiscal corespunzator, in original", a mai explicat Patrichi.
Astfel, in doar trei zile, societatea este cu acte in regula. Mai mult, prin noul sistem informatic introdus de Registrul Comertului chiar la inceputul acestei luni, antreprenorii pot depune documentele necesare infiintarii unei societati online, fara costuri financiare suplimentare si cu o economie substantiala de timp. Antreprenorul trebuie sa se prezinte la Registrul Comertului sau la notar doar pentru a obtine specimenul de semnatura.



La Oficiul Registrului Comertului se deruleaza acum toate operatiunile: verificarea si rezervarea denumirii firmei, verificarea documentelor de catre biroul unic, operatiunile de inregistrare si emiterea certificatului de inregistrare.
Andreea Gavrila



spot_img