Ceferiștii se pregătesc de proteste, nemulțumiți fiind de situația extrem de dificilă din domeniu. Astfel, de ziua lor, luna viitoare, sindicaliștii au programat un miting de protest, în București. Din Bacău, se intenționează participarea unui grup de circa 100 de ceferiști.

Feroviarii acuză „degradarea continuă a condiţiilor de muncă pe locomotive, automotoare și rame electrice vechi, care afectează nu numai sănătatea mecanicilor de locomotivă și automotor ai SNTFC CFR Călători SA, dar și condițiile de călătorie”. Totodată, sindicaliștii sunt nemulțumiți și de anularea a zeci de trenuri de călători, de luna viitoare.

Impiegații de mișcare, la pensie, ca frizerul sau croitorul

Sindicaliștii sunt alarmați și de „distrugerea identității meseriei de ceferist”. Feroviarii sunt nemulțumiți de tergiversarea aprobării Legii privind Statutul Personalului Feroviar.

„Statutul angajaților din CFR trebuia aliniat la cel european, în el fiind incluse atât drepturi, cât și obligații. Or, documentul a fost înaintat către Guvern de vreo cinci ani, timp în care s-a tot amânat aprobarea lui. L-au trimis înapoi la Ministerul Transporturilor, la cel al Muncii și Protecției Sociale, apoi la Finanțe și tot așa”, spun ceferiștii băcăuani. Principala revendicare a ceferiștilor este legată de vârsta de pensionare a angajaților CFR.

„S-a ajuns ca impiegații de mișcare sau personalul de la siguranța circulației să iasă la pensie ca frizerul, croitorul, la 65 de ani. Or, noi, până acum câțiva ani, eram încadrați la grupa I de muncă și omul se pensiona la 52 de ani, cu un stagiu de cotizare de minimum 26 de ani”, mai arată sindicaliștii feroviari. Aceștia nu exclud ca, în cazul în care nu vor avea niciun răspuns la solicitările făcute de sindicate, să fie demarate procedurile legale pentru declanșarea grevei.

În urmă cu 25 de ani, în România erau aproximativ 230.000 de ceferişiti, 1% dintre români fiind angajaţi la CFR. În prezent, mai sunt sub 50.000 de salariaţi în sistemul feroviar de stat, acestora alăturându-se alți 10.000 de salariaţi angajați la operatorii feroviari privaţi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here