O interogatie provocatoare: „Cine duce scoala la scoala?” Aceasta este esenta unui proiect care vizeaza un generos si asteptat restart in educatie. O platforma online (www.restartedu.ro) ii invita pe toti cei care cred ca sistemul educational din România are nevoie de un restart care sa-i defineasca problemele, sa vina cu idei care le pot rezolva si sa primeasca feed-back din partea comunitatii. Ideile cele mai bune vor fi transformate in proiecte online, care ar putea provoca fericita schimbare. Trei dintre acestea vor primi o finantare. Restart in educatie va debuta cu evenimentul de lansare – Imaginarium 2012 (25-26 februarie), care vizeaza pregatirea a 70 de antreprenorii sociali. A doua etapa o reprezinta competitia online (21 februarie – 20 martie). Studentii, ONG-urile, cadrele didactice, antreprenorii sociali, elevii, cetatenii cu spirit antreprenorial sunt asteptati cu solutii raportate la problematica precizata. Cu ajutorul feed-back-ului venit de la comunitatea online, ideile vor evolua pâna la stadiul de proiecte. Atât comunitatea, cât si un juriu de specialisti vor alege sapte dintre acestea. Ele vor primi servicii de programare, web-design, consultanta. Hackathonul Restart in educatie (5-6 mai) va reprezenta etapa implementarii celor sapte platforme. Peste 50 de specialisti in educatie si IT, designeri, oameni de comunicare si antreprenori vor petrece impreuna 48 de ore, intr-un veritabil maraton de elaborare/finalizare a proiectelor. Gala Restart in educatie (19 mai) va stabili care dintre cele sapte platforme, deja functionale, vor primi granturi in valoare de minim 15.000 de dolari. Fiecare proiect este prezentat unui juriu de specialisti si unui grup de potentiali investitori, in cadrul Galei Restart in educatie. Primele trei câstiga o finantare de 5.000 de dolari si sprijin din partea echipei de organizatori si a partenerilor campaniei. Restart in educatie, cel mai recent proiect TechSoup România, realizat cu ajutorul unui grant acordat de Romanian-American Foundation, se bucura de sprijinul mediului academic, al companiilor IT&C, al comunitatilor de programatori si al antreprenorilor online. Câstigatorii competitiei vor fi sprijiniti sa-si lanseze si sa-si cresca ideile. Echipa de organizatori si partenerii campaniei le vor oferi consultanta, timp de minim sase luni (IT, comunicare, business, antreprenoriat online, legislatie) si vor construi in jurul fiecarei idei o comunitate de sprijin formata din specialisti, sponsori, voluntari. Deja, in mediul educatiei bacauane proiectul a strârnit valuri de interes.
Ion Fercu














