Inceputa putin dupa ora 8.00, sesiunea de audiente sustinuta de primarul interimar Ilie Birzu, joi, 21 aprilie, a avut inscrisi pe lista nu mai putin de 76 de petenti. Marea majoritate dintre acestia au solicitat fie locuinte, fie ajutoare financiare. Drept urmare, la audiente a participat si Cristina Bardasu, sef serviciu social in Primarie.

„In momentul de fata sunt peste 3.000 de solicitari pentru locuinte si 1670 de dosare aprobate pe baza de punctaj”, au spus reprezentantii primariei. Printre solicitanti s-a numarat si un tânar angajat al Inspectoratului Judetean de Politie care a primit o locuinta dar este nemultumit cum arata si a dorit sa schimbe repartitia intr-o alta locatie.

„Locuinta pe care mi-ati repartizat-o arata sub orice critica. Conditiile sunt mai rele decât la casutele sociale din Izvoare”, a precizat tânarul, care nu este casatorit iar dosarul sau are 72 de puncte. Locuinta pe care a primit-o este din gama apartamentelor evacuate. Printre ceilalti solicitanti de locuinte s-a numarat si o tânara care a depus dosarul in 2015.

„Termin facultatea anul asta si vreau sa ma si casatoresc, drept urmare sper ca voi primi o locuinta”, a declarat tânara care a fost indrumata sa depuna la dosar diploma de studii (dupa ce va absolvi), respectiv actele de casatorie (dupa ce se va prezenta in fata ofiterului de stare civila), pentru a-i creste punctajul, si conform prevederilor legale, in 2017 ar putea primi o locuinta.

De cealalta parte, solicitantii de ajutoare financiare au invocat starea precara de sanatate a lor sau a membrilor familiilor lor. „Va rog domnilor, faceti tot ce puteti sa se realizeze o sectie de cobaltoterapie la Bacau. Nici nu stiti prin ce trec suferinzii de cancer”, a spus la audiente o doamna care a fost operata de cancer la sân si care a solicitat un ajutor financiar pentru tratamente. O alta bacauanca are nevoie sa faca un control tomograf si nu-i ajung banii, iar un alt cetatean este suspect de cancer si nu are bani de investigatii si medicamente. Si cazurile bacauanilor cu probleme nu s-au oprit aici.

Toti cei cu astfel de probleme au fost indrumati catre Directia Sociala. „Noi putem deconta anumite cheltuieli pe care nu le deconteaza Casa de Asigurari de Sanatate, sub forma unor ajutoare de urgenta, dar care trebuie sa fie dovedite cu acte”, le-a spus primarul interimar Ilie Birzu celor cu astfel de probleme. Pe lânga aceste solicitari au mai fost si cereri de scutire de la plata taxelor de salubritate de catre un cetatean cu handicap II permanent, probleme pe la asociatiile de proprietari, concesionari de teren, retrocedari de terenuri si alte probleme ale orasului si de urbanism.



PUBLICITATE