marți, 16 decembrie 2025

Atelierele CRED organizate de Ministerul Educației au revenit în județul Bacău

Această nouă serie de Ateliere CRED, a IV-a, este intitulată, în mod sugestiv, ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, evenimentele fiind centrate pe toate tipurile de Resurse Educaționale Deschise ce au fost elaborate în cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED.

De la documente de politici educaționale, ghiduri metodologice, programe școlare pentru opționale integrate sau resurse educaționale digitale și până la rapoarte de cercetare și analize diverse (analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; analiza situației curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare; analiza comparativă a recomandărilor europene referitoare la competențele-cheie; analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și crearea de Resurse Educaționale Deschise etc.), Resursele Educaționale Deschise CRED se constituie într-un fond educațional complex și valoros pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar românesc.

Atelierele sunt organizate în toate județele țării, în fiecare județ fiind prevăzute a fi organizate câte 3, unul pentru cadrele didactice pentru învățământul primar și două pentru cadrele didactice care predau la nivel gimnazial. Excepție face Regiunea București – Ilfov unde vor fi organizate, în total, 9 ateliere.
Astfel, în intervalul lunilor septembrie – noiembrie 2023, sunt programate 129 de ateliere, desfășurate la nivel național.



Sunt așteptați, în total, peste 3.300 de participanți, aceștia având ocazia de a participa la un eveniment cu un puternic caracter interactiv, fiecare persoană prezentă putând să pună întrebări sau să ofere posibile noi perspective asupra subiectului prezentat de către lectori, fiind astfel urmărită valorificarea experienței participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie sau în lucrul cu acesta din urmă.

În medie, durata unui Atelier este de 4 ore.

Publicul țintă al Atelierelor CRED este, și el, unul variat și plurivalent, fiind constituit din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, atât din mediul rural, cât și din cel urban, directori de școli, cadre didactice debutante, metodiști, inspectori de specialitate, reprezentanți de asociații și organisme non-guvernamentale, reprezentanți de sindicate etc.

Atelierele CRED sunt organizate pe o structură comună, iar ariile de interes și acțiune ale publicului prezent au directă legătură cu tematica abordată în cadrul fiecărui Atelier în parte.

În județul Bacău, al doilea atelier CRED din Seria IV s-a desfășurat joi, 19 octombrie 2023, la Colegiul Național ”Dimitrie Cantemir” Onești, în Biblioteca ”Marin Sorescu”. Mulțumim, și pe această cale, doamnei director Felicia Filip și doamnei bibliotecare Veronica Boroș pentru atmosfera colegială creată. Activitatea, la care au participat 41 de profesori din învățământul gimnazial din zona adiacentă, a fost coordonată de prof. dr. Gabriel Leahu (coordonator local formare CRED) și insp. școlar Nicoleta Gărgăun (expert grup-țintă CRED).
Workshop-ul a fost susținut de prof. dr. Bogdan-Florin Romandaș (formator CRED) și a vizat prezentarea și utilizarea Ghidurilor metodologice pentru învățământul gimnazial realizate în cadrul Proiectului CRED. Pe parcursul activității, a intervenit cu exemple de bune practici prof. Săbăreanu Lăcrimioara, premiant al concursului național Creatori de educație.

De la bun început, toate acțiunile și activitățile din cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED au purtat emblema împărtășirii, iar noua serie de Ateliere CRED, intitulată ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, se înscrie în această linie de acțiune, obiective și valori.

Mai multe detalii despre proiectul CRED și activitățile desfășurate sunt disponibile pe www.educred.ro sau pe pagina Facebook „Proiectul CRED”.



spot_img