După mai multe zile de tăcere pe subiectul benzilor de circulație blocate pentru a face treceri de pietoni cu pavele, primarul iese la contra-atac si-l acuză de crearea acestei probleme pe prefectul județului.
«Soluțiile” de mobilitate au fost gândite de un amator în administrația publică, recompensat acum cu funcția de prefect. Pe vremea când era consilier al fostului primar, stimabilul a desenat cu pixul niște piste», a spus primarul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu.
«Ce am găsit faptic, în momentul în care am ajuns în primărie, au fost niște proiecte făcute pe genunchi, fără avize și documentații tehnice. Iar „ingineria” de pe Mioriței este din această categorie. Domnul acesta a crezut că, dacă desenează cu pixul pe hârtie o limbă de beton la baza podului Mărgineni, fluidizează traficul», a mai spus primarul Bacăului.
«Zilele acestea același personaj asmute instituțiile statului asupra tuturor primăriilor din județ. Așa se întâmpla când, cu spirit și gândire cuprinse de amatorism și slugărnicie, n-ai cum să prevezi efectele nefaste chiar asupra propriei organizații.S-a muncit pentru remedierea aberațiilor, in timpul foarte scurt disponibil si fără a risca pierderea finanțării», a declarat primarul Lucian – Daniel Stanciu – Viziteu.
Prefectul: USR şi administrația sa pierd finanțările europene
«E greu să vorbească despre proiecte europene un individ care n-a făcut nimic, niciodată. Nici trenul urban nu i-a ieşit, nici parcările plutitoare pe Bistrița. Nimic. Din 2020 până azi nu a implementat niciun cent din cele peste 50 de milioane euro lăsate „la cheie” începând cu toamna lui 2019», a declarat, pentru Deșteptarea, prefectul Lucian Bogdănel.
«Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) pe baza căreia s-au realizat proiectele pentru piste de bicicletă este opera companiei dlui. Dragoş Pîslaru, europarlamentar USR, colegul de partid al lui Viziteu care-l cunoaşte foarte bine.
După 3 ani în care singurele sale realizări au fost să facă praf Dusterul primăriei şi să angajeze falsificatori de diplome universitare la propriul cabinet, Viziteu aruncă cu acuze – în disperare de cauză – fiindcă funia se strânge la par. Nu are ce arăta, numele său echivalează cu ZERO pentru Bacău.
Acum, primarul USR şi administrația sa pierd finanțările europene, bani gratis pentru atragerea cărora au muncit alții şi care ar fi putut însemna o veritabilă gură de oxigen pentru oraş.», a mai declarat prefectul județului.
Ce spune proiectul
Deși primarul Viziteu spune că, atunci când a ajuns în Primărie, nu exista documentația tehnică, realitatea este că la 18 martie 2019, Consiliul Local Bacău a a aprobat „documentația tehnico-economică, faza SF pentru obiectivul de investiții «Traseu pentru biciclete – semicircular – Mioriței»”. Sunt 156 de pagini care conțin inclusiv proiectul investiției și în care nu există scuarul care a blocat o bandă de circulație pe strada Mioriței. Asta deoarece nu există pistă de biciclete după trecerea de pietoni întrucât se prevedea ca bicicliștii care ajung de pe strada Gării, în sensul giratoriu de la Podul Mărgineni să coboare de pe bicicletă când traversează strada în dreptul stației de autobuz pentru a ajunge pe cealaltă parte drumului, în zona Liceului Karpen, pentru a continua deplasarea.
Toate proiectele referitoare la traseele nemotorizate au fost aprobate în Consiliul Local, de la studiile de fezabilitate până la devize. Inclusiv actualul Consiliu a aprobat actualizarea devizelor. Proiectele au fost finanțate prin Axa 4 Mobilitate Urbană Durabilă, care are ca obiectiv principal diminuarea noxelor poluante din orașele reședință de județ. Se urmărea diminuarea traficului rutier prin amenajarea de piste pentru biciclete, stimularea mersului pe jos sau alte soluții. Contractele de finanțare, de circa 50 de milioane de euro, s-au semnat în 2019-2020 și de trei ani de zile totul a rămas în proiect.
Primarul spune că s-a găsit o soluție pentru problemă, împreună cu Poliția Rutieră: «Ambuteiajul de pe strada Mioriței nu rămâne așa! Am găsit soluția pentru această problemă, împreună cu Poliția Rutieră. Circulația va reveni la două benzi în apropierea girației, iar traficul nu va mai fi îngreunat».



















