Din noul an scolar, elevii vor fi testati o data la doi ani. Decizia apartine Ministerului Educatiei care a anuntat ca primele examene vor fi la sfârsitul clasei a II-a, iar ulterior la finele clasei a IV-a si a VI-a.
S-a decis. Ministerul Educatiei a anuntat ca din anul scolar 2013-2014 se introduc evaluarile din doi in doi ani si la invatamântul primar si la cel gimnazial. Asta in conditiile in care, pâna acum, primul examen al elevilor era abia la sfârsitul clasei a VIII-a. Se doreste ca prin aceste testari sa se stabileasca nivelul de pregatire al elevilor pentru a nu exista situatii surprinzatoare la admiterea in licee, asa cum s-a intâmplat in anul scolar trecut, 2012 – 2013, când 25 la suta dintre candidati de la Evaluarea Nationala (organizata la finalul studiilor gimnaziale) au obtinut note sub 5.
„Sistemul de evaluare periodica este o idee veche, nu am venit eu cu ea la Ministerul Educatiei. Este o idee pe care institutiile specializate in stiintele educatiei din tara si din strainatate o studiaza de ani de zile”, a preciat ministrul Educatiei, Remus Pricopie.
Programul de evaluare al elevilor din doi in doi ani a fost aplicat deja intr-un program pilot in intreaga tara, dar si in Bacau, anul scolar trecut. Au fost alese aleator 200 de unitati de invatamânt din România, iar 10 dintre ele au fost din judetul nostru – pe clasa a II-a au fost doua scoli din Pirjol si Comanesti, pe clasa a IV-a – alte 6 scoli din Brusturoasa, Palanca, Ghimes – Faget, Horgesti, Moinesti si Darmanesti si inca doua pe clasa a VI-a, in unitati de invatamânt din Itesti si Moinesti.
Rezultatele acestor teste nu au fost facute publice, insa au fost analizate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare. La clasa a II-a elevii au fost testati la competentele de receptare-producere a mesajelor si la matematica, la clasa a IV-a evaluarea a cuprins limba româna, limba materna, pentru elevii care studiaza in limbile minoritatilor nationale, si matematica, iar la clasa a VI-a testele au continut doua sectiuni corespunzatoare probelor transdisciplinare evaluate: limba si comunicare, respectiv matematica si stiinte. Notele obtinute la aceste lucrari nu au fost trecute in catalog.
„Aceste evaluari-pilot au fost stabilite inca din toamna anului trecut. Au fost testari organizate dupa metodologiile stabilite de Ministerul Educatiei, pentru evaluarea finala a elevilor” – spune prof. Camelia Stamate, inspector scolar general adjunct ISJ Bacau.
Aceste evaluari sunt organizate si administrate conform prevederilor din Legea Educatiei Nationale. Detaliile privind metodologia de examen pe fiecare nivel de studiu si calendarul acestor testari vor fi stabilite in decursul acestui an.















