Pentru câteva clipe, influentat si de stirile T.V. despre puhoaie, am crezut ca sunt victima dragului cântecel pe care mi-l fredona doamna educatoare la gradinita: „Podul de piatra s-a darâmat./ A venit apa si l-a luat. / Vom face altul, pe mal, în jos,/ Altul mai trainic si mai frumos”. Apoi, dupa ce-am vazut ca si altii holbau ochii a mare surprindere, mi-am zis ca nu e ca-n cântecel, ci realitate curata. Oameni buni, dupa vreo cinci, sase ani de jenante promisiuni, ezitari si dus cu presul portocaliu, dar si cu presul mai nou – daca nu cumva Timpul îmi joaca feste – podul de la Lespezi (în definitiv, un amarât de pod, de câtiva metri lungime, dar aruncat pe D.N. 15, cale rutiere importanta, batuta cândva si de plaiesii lui stefan cel Mare si Iubitor – a fost sfarâmat, lucrarile de reconstructie au început! Am vazut cu ochii personali minunea asta si m-am gândit ca nici poetul care scria „Minuni în lumea asta nu vaz a se mai face” e putin depasit. Minunea a prins chip! Minunea de la Maglavit e la degetul mic. Am vazut doua excavatoare si un buldozer pline de viata, o bascualanta era, si ea, turata în regim de santier viu.
Devenit subiect de comedie – cu indicatoare rutiere care se adresau melcilor, cu pancarte care-si scuipau voiniceste bojocii demagogici din toate zarile politice, cu soferi care încalcau cu veselie codul rutier expus pe el într-o varianta de Sapânta, cu interpelari în Parlament si epistole rugatoare catre somnolentii ministri – podul, care i-a obligat pe soferii cu bun simt sa ocoleasca prin Roman, Piatra Neamt, Buhusi, ca sa ajunga, de pilda, la ferma avicola de lânga el, a fost, în sfârsit, darâmat. Speram ca nu va urma o noua comedie: taraganarea lucrarilor. Totul depinde de alimentarea cu parale. Una peste alta, am ajuns de râsul lumii curcilor. Nu doar a celor de la Avicola” din vecinatate, care râd de câteva zile de parca au scapat de concurenta cailor în salam, ci a curcilor mapamondiste, vreau sa zic. La americani, un asemenea pod – pentru care noi ne chinuim vreo doua cincinale de economie de piata originala, ca sa-i taiem panglicuta electorala – este realizat într-o singura zi. Daca nu va vine a crede, Discovery va poate convinge.
Trei milioane de lei pentru modernizare
Guvernul a alocat, saptamâna trecuta, aproape 3 milioane de lei (30 de miliarde de lei vechi) pentru reabilitarea podului de la Gârleni. Mai exact, a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenti lucrarii de interventii „Consolidare si reparatii pod pe DN 15, km 358+315, peste pârâul Bistricioara la Gârleni”, obiectiv situat in judetul Bacau. Valoarea totala a investitiei este de 2.998.000 lei si va fi acoperita din imprumutul contractat la Banca Europeana pentru Investitii, asigurat conform prevederilor OUG 64/2007.














