Autoritatile locale anunta ca a fost semnat contractul de executie pentru modernizarea Pasajului Letea, cunoscut mai bine de bacauani ca Podul de la Narcisa. Lucrarile sunt destul de ample si presupun atât interventii la calea de rulare, cât si refacerea instalatiei de iluminat public, montarea de noi parapeti, inlocuirea instalatiei electrice, montarea de alti stâlpi. „La nivelul elementelor de rezistenta ale suprastructurii si a zidurilor de sprijin ale rampelor de acces se vor executa lucrari de reparatii a suprafetelor afectate de infiltratiile de apa si se vor amplasa instalatiile antiseismice”, a explicat Ionut Tomescu, purtator de cuvânt al Primariei Bacau. Si acest contract de finantare a fost semnat in luna aprilie a anului trecut. “Durata de executie a lucrarilor este de 10 luni. Se va lucra pe doua benzi de circulatie, astfel incât traficul sa nu fie total intrerupt. Garanta lucrarilor va fi de trei ani de zile”, a declarat Florin Mateuta, directorul Directiei de Drumuri Publice din Primaria Bacau.
Firme cu portofoliu controversat
Societatea Instal Design nu este straina de lucrarile cu bani publici din municipiul Bacau. In toamna anului trecut, societatea cu sediul intr-un apartament din Bacau a câstigat un contract in valoare de 452 de mii de lei pentru amenajarea sensului giratoriu de la Colegiul Economic, acolo unde a rasarit o fântâna arteziana. In aceasta luna, daca este sa respecte termenul avansat pentru finalizarea lucrarilor de patru luni, investitia ar trebui finalizata. De la momentul in care s-a decis reamenajarea intersectiei au fost destul de multe controverse cu privire la utilitatea unui sens giratoriu si mai ales la ideea de a construi o fântâna care obtureaza vizibilitatea la circulatia in sens.
SC Marste SRL are sediul pe strada Ionita Sandu Sturdza, iar profilul activitatilor include executia instalatiilor interioare civile si industriale, retele electrice, actionari si automatizari industriale. Firma a fost infiintata in 2001, iar numarul mediu de salariati raportat pe anul 2011 este de 35 de angajati. Ultima cifra de afaceri declarata este de 5,7 milioane de lei.
Societatea de Constructii in Transporturi Bucuresti este una dintre cele mai vechi firme din tara care executa lucrari in domeniu. Are 700 de angajati, o cifra de afaceri medie pe ultimii trei ani de 28 de milioane de euro si are propriile baza de productie. In portofoliul de lucrari are trecuta executarea Podului Grant din Bucuresti, reabilitari de poduri si pasaje de la Oltenita, Leordina, Soimus, Slobozia, Calarasi, Gaiesti, poduri pe autostrada Bucuresti-Constanta. Aceeasi societate este responsabila de modernizarea pietei Prefectuii Craiova, Aeroportului Arad, liniei de tramvai de pe Soseaua Chitilei si liniei de tramvai in Pasajul Lujerului si renovarii pasajului Victoria.
Pâna sa inceapa lucrarile de modernizare, soferii trec printr-un calvar cu fiecare traversare a pasarelei. Iarna si-a pus amprenta serios pe starea carosabilului, astfel ca aproape din metru in metru sunt nenumarate gropi. Singura metoda de peticire gasita de Primaria Bacau, temporar a fost asfaltarea cu punga.
Inca o pasarela?
“In plus fata de pasarela Letea, este in proiectare o pasarela pietonala pentru cetateni si pe care se vor construi si piste pentru biciclisti”, a explicat Florin Mateuta, directorul Serviciului de Drumuri Publice din Primaria Bacau. Astfel, autoritatile au gasit solutia pentru pasajul insalubru pe care il evita cetatenii in aceasta zona. Bacauanii ar putea folosi aceasta pasarela pentru a nu mai trece liniile ferate clandestin.
Efecte asteptate in urma modernizarii
Se estimeaza ca viteza medie de circulatie si fluenta traficului vor creste cu 17,5%, ceea ce va duce la reducerea timpului de circulatie pe pasajul Letea cu o medie 15%, dar si la o diminuare a poluarii, prin scaderea consumului de carburant pentru transportul in comun, cu 13-16%. Ultimele lucrari de interventie la acest pasaj au fost executate in 1993.















