Reabilitari cu bani multi
Strada Viselor din cartierul Serbanesti va fi in sfârsit reabilitata, dupa mai bine de patru ani de promisiuni. Proiectul initial pentru modernizarea acestei artere de doar 300 de metri a fost intocmit in anul 2008, electoral, dar de atunci si pâna la sedinta din 29 ianuarie 2013, nu s-a mai facut nimic, desi, dupa cum se arata chiar in proiect, nu are canalizare, reteaua de apa este intr-o stare avansata de uzura si nici nu are o infrastructura adecvata. Consilierii locali au aprobat intr-un final documentatia tehnico-economica si indicatorii economici ai acestei investitii. 978 de mii de lei este suma totala care se va cheltui pe inlocuirea retelei de apa, realizarea retelei de canalizare si asfaltare, din care 864 de mii de lei inseamna constructie si montaj. Costul estimat este insa extrem de mare, comparativ cu sumele cheltuite in trecut pentru modernizarea altor strazi din Bacau. De exemplu, pentru modernizarea strazii Toporasi din cartierul Izvoare, in lungime de 850 de metri, s-a cheltuit suma de 644 de mii de lei si s-au facut aceleasi lucrari. Iar aceasta estimare destul de mare este valabila si pentru alte strazi care se vor moderniza in acest an. Pentru strada Poet Cârlova din cartierul CFR, care are o lungime de 390 de metri, studiul de fezabilitate arata ca inlocuirea retelei de apa, canalizarea si infrastructura rutiera vor costa 2,1 milioane de lei, in timp ce pentru strada Corbului, din cartierul Gheraiesti, costul este de 2,3 milioane de lei. Este vorba de o artera de 580 de metri unde se afla 66 de proprietati.
Majoritatea strazilor care au intrat din nou pe lista promisiunilor de reabilitare sunt artere despre care actualul primar a spus in fiecare campanie electorala ca s-au facut. In anul 2008, primarul Romeo Stavarache anunta triumfator ca a modernizat strazile din cartierul CFR. Exceptiile, minore dupa stiinta sa, urmau sa intre curând in reabilitare. „Am venit, le-am facut aproape pe toate, mai sunt doua sau trei strazi care urmeaza sa intre anul acesta in lucru”, declara Stavarache pe 14 februarie 2008, intr-o emisiune de televiziune. La fata locului, nu mai departe de anul 2012, strazile erau tot balastate, cu retele vechi si fara canalizare.
In acest an ar trebui construite sau modernizate:
Strada Liliacului (cartier CFR) – 186 de metri – cost estimativ 720 mii lei
Strada Gloriei – 142 de metri – cost estimativ 598 mii lei
Strada Dragos Voda (cartier CFR) – 291 metri – cost estimativ 1,2 milioane de lei
Strada Bogdan Petriceicu Hasdeu (cartier CFR) – 168 de metri – cost estimativ 748 mii lei
Fundatura Bogdan Petriceicu Hasdeu (cartier CFR) – 70 de metri – cost estimativ 270 mii lei
Extindere canalizare Tineretului-Constantei – 300 de metri – cost estimativ 672 mii lei
Toate studiile de fezabilitate pentru aceste artere au fost intocmite de societate D&D Eurocom SRL Bucuresti.
Va promitem ca vom urmari indeaproape indeplinirea acestor promisiuni.
“Asta este o strada principala. Nu au facut-o. Asteptam ceasul bun când o sa vina, daca vor si au fonduri”, spune David Dumitras, care sta pe strada Poet Cârlova.
Maria Oposinschi, de pe strada B.P. Hasdeu, spune ca a tot asteptat sa fie schimbata canalizarea, „veche de peste 50 de ani si sa se toarne asfalt, dar nu sunt decât promisiuni”.















