Școala Gimnazială „Ion Creangă” – Grădinița cu Program Prelungit „Lizuca” Bacău, în parteneriat cu Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Inspectoratul Școlar Județean Bacău și SIF MOLDOVA – sponsorul oficial al evenimentului, a organizat, vineri 20 aprilie 2018, ora 16, Aula Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, Conferința Națională ,,Inovație, Creativitate, Talent”.
Organizată sub egida Centenarului, conferința și-a propus să aducă în atenția cadrelor didactice participante, o temă de actualitate, susținută de prof. univ. dr. Carmen – Mihaela Crețu, de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași, președinte fondator al Asociației RoTALENT: Strategii de educație a elevilor capabili de performanță.
La conferință au participat directorii unor instituții școlare, cadre didactice, studenți și masteranzi de la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, masteranzi ai Universității „George Bacovia” Bacău, consilieri școlari, precum și cadre didactice din învățământul preuniversitar.
În prezentarea sa, prof. univ. dr. Carmen – Mihaela Crețu a realizat o introducere în problematica educației elevilor capabili de performanță, argumentând faptul, că elevii capabili de performanță, necesită o curriculă diferențiată, programe educative flexibile și crearea unor contexte educaționale formale și nonformale care să le favorizeze evoluția tuturor domeniilor de dezvoltare.

Dintre riscurile pe care le dezvoltă elevii capabili de înalte performanțe, au fost enumerate: riscuri socio-emoționale, riscuri de comunicare si riscuri de integrare socială, care nedescoperite la timp conduc la plictiseala elevului și implicit la nerespectarea regulilor, ca în final aceștia să fie percepuți, ca elevi problemă, cu devianțe comportamentale.

Conferința a prilejuit, prin prof. univ.dr. Carmen – Mihaela CREȚU, formularea unor demersuri concluzive și reflective: Există cadrul legal pentru educație diferențiată! Este exersat în practică? În ce măsură? În ce condiții?
În limitele autonomiei locale, școala poate găsi soluții de organizare diferențiată a curriculumului! Ce soluții propuneți pentru cazurile reale cu care vă confruntați?
Cercetarea psihopedagogică a talentelor s-a maturizat! În ce măsură este pusă în practică?
Copiii talentați au cerințe specifice! Dumneavoastră le recunoașteți? Le acceptați?
















