Nu de putine ori, utilizatorii bacauani ai bancomatelor s-au confruntat cu situatii in care ATM-urile nu au functionat cum se cuvine. Unora li s-a intâmplat sa nu le elibereze sumele solicitate sau sa le dea mai putini bani decât au cerut, in vreme ce altora le-au blocat cardurile in bancomat ori le-au modificat soldul in urma operatiunilor succesive, desi suma nu a fost eliberata.
Insa, cel mai des, s-a intâmplat sa le fie eliberate chitante de pe care nu se poate citi nimic, intrucât s-a terminat tusul din imprimanta ATM-ului. Toate aceste neajunsuri i-au determinat pe clientii bancilor sa se adreseze Protectiei Consumatorilor, in scopul rezolvarii lor.
„Cred ca, lunar, ni se adreseaza cam 2 persoane cu astfel de plângeri. Deci, intr-un an, sunt câteva zeci. In aceste cazuri, in general, le recomandam sa se adreseze bancilor cu o cerere pentru anularea tranzactiei. Acestea au termen ca in 30 de zile sa le satisfaca aceste cerinte, in caz contrar, intervenim noi”, a precizat Alin Nastasa, seful Comisariatului judetean al Protectiei Consumatorilor (CJPC) Bacau.
Au mai fost si situatii in care, din cauza nefunctionarii bancomatului in parametri normali, clientilor bancilor sa li se retina cardul in automat intr-o zi de weekend, acestia fiind obligati sa nu poata folosi instrumentul de plata pâna saptamâna urmatoare, la reluarea programului de catre banca. In toate cazurile amintite mai sus, Protectia Consumatorilor le recomanda clientilor sa isi numere banii scosi de pe card, verificând, totodata, soldul. Daca apar diferente intre numerarul eliberat si suma solicitata, este bine sa fie anuntata banca.














