Unul dintre cei mai influenti consilieri locali PNL, Nechita Nicolae (PNL) este, potrivit propriilor declaratii, un vânator impatimit. De numele sau se leaga subordonarea transportului cu taxiuri din municipiul Bacau, precum si retrogradarea FCM-ului in liga a treia, Nechita fiind unul dintre promotorii ideii de distrugere a echipei fanion a Bacaului.
Nechita s-a facut remarcat in campania pentru alegerile locale din 2008, când taxiurile societatii Taxitrans SRL, pe care acesta le detinea, au fost unul dintre „vehiculele” electorale folosite de primarul Romeo Stavarache. Pentru osârdia cu care a pus umarul la realegerea lui Stavarache, Nechita s-a ales cu un loc caldut in Consiliul Local, pozitie din care si-a sporit influenta asupra transportului de persoane in regim taxi din municipiul Bacau.
Autorizatii cu stelute
La inceputul lui 2008, Consiliul Local a aprobat prin HCL nr. 27 din 28 februarie un Regulament privind organizarea transportului de persoane in regim de taxi in municipiul Bacau. Regulamentul aprobat de alesi in urma cu doi ani contine mai multe derogari de la Legea 92 care reglementeaza transportul de persoane. Astfel, desi modelul de contract ce insoteste Regulamentul prevede obligatia concesionarului serviciului de transport prin taxi de a asigura minimum 8 ore pe zi de functionare a fiecarui autovehicul taxi pentru care s-a eliberat autorizatie, in realitate lucrurile stau pe dos. In decembrie 2008, la ultima sedinta a CL din an, Nechita – in calitate de presedinte de sedinta – a initiat un proiect de hotarâre care oferea municipalitatii posibilitatea de a elibera pâna la doua autorizatii pentru fiecare loc ocupat cu activitate de program partial. HCL nr. 445 din 2008 a consfintit, practic, posibilitatea dublarii fiecarei autorizatii de transport taxi prin injumatatirea programului normal care astfel a devenit partial. De atunci, autorizatiile emise de Primarie poarta stelute.
Taxitrans, mortua est
Artificiul nu a tinut. Tentativa de dublare a numarului de taxiuri inscrise in circulatie in baza programului partial si a autorizatiilor cu steluta nu a putut impiedica intrarea in faliment a firmei lui Nechita. Pe 17 aprilie 2009, Administratia Finantelor Publice a solicitat deschiderea procedurii de insolventa a societatii de taxiuri pentru datoriile pe care aceasta le avea catre stat. In decembrie 2009, Tribunalul Bacau dispune deschiderea procedurii de insolventa asupra firmei. Patronul Nechita nu a ramas insa fara obiectul muncii. El si-a transferat toate masinile pe o firma pe care o infiintase inca din 2006: Transtaxi Nic SRL. Consilierul liberal a pus falimentul firmei TTB pe seama crizei economice. In august 2009, Auto Moto Invest SRL, unul dintre creditorii principali ai Taxitrans a deschis actiune in instanta impotriva firmei lui Nechita somându-l pe penelist sa-si achite restantele financiare. Dosarul se formeaza la Judecatorie sub numarul 12466/180/2009. In martie 2010, instanta dispune ca Taxitrans sa achite creditorului, in termen de 10 zile de la data ramânerii irevocabile a sentintei, suma de 48 milioane lei vechi.
A votat pentru retrogradarea FCM-ului
Ispravile lui Nechita nu se opresc doar la jongleriile din lumea dura a taxiurilor. Pentru ca este unul dintre cei mai importanti si mai loiali acoliti ai primarului Stavarache, Nechita a ajuns in pozitia de a lua decizii cu privire la soarta fotbalului bacauan. Alaturi de alti consilieri locali PNL, Nechita a initiat si promovat in vara lui 2010 demersurile privind retrogradarea in Divizia C a clubului fanion al Bacaului. Asta, dupa ce acelasi Nechita, din postura de membru al Adunarii Generale a Actionarilor societatii sub care fiinta clubul a propus ajutorarea echipei cu sume de ordinul a zeci de miliarde lei vechi. Desi FCM-ul s-a salvat matematic de la retrogradare, soarta sa a fost pecetluita de un cerc restrâns de consilieri apropiati lui Stavarache: Nechita era printre ei.
Lucian Bogdanel















