sâmbătă, 20 decembrie 2025

Tinerii „eminescieni” au sărbătorit Ziua Europei

În cadrul proiectului educativ „Suntem tineri și ne pasă! – Ziua Europei 2022”, elevii și profesorii Colegiului ,,Mihai Eminescu” Bacău au început luni, 9 mai, manifestările consacrate acestui eveniment însemnat.

Într-un parteneriat de tradiție cu Centrul Europe Direct, coordonat de către conf.univ.dr.hab. Nadia-Nicoleta Morărașu, însoțită de un voluntar, în persoana studentei Calapod Miriam-Carla, absolventă a Colegiului „Eminescu”, au fost inițiate mai multe activități ce se vor desfășura pe parcursul acestei săptămâni.

Prima dintre acestea a fost prezentarea interactivă a unor orașe europene vizitate cu prilejul mobilităților Erasmus+ de către prof. Andrioaie Ana-Maria, în numeroasele proiecte pe care le-a implementat. Produsele rezultate din efortul concertat al partenerilor europeni au fost dintre cele mai diverse, ceea ce accentuează posibilitățile creative ale tinerei generații și importanța comunicării dincolo de granițele convenționale. Pe site-ul școlii și pe blogul proiectelor cu finanțare europeană, se regăsesc detalii despre etapele derulate în anii anteriori, dar și despre cele care urmează să aibă loc în perspectivă.



În seria de activități a urmat un concurs de cultură generală intitulat sugestiv „Cât de bine cunoști instituțiile Uniunii Europene”, propus de către dir.adj. Șuhan Andreea Laura, la care s-au înscris cinci dintre elevii prezenți. La finalul competiției, domnul director, prof. Bâzu Petru a înmânat diplome și premii câștigătorilor desemnați de jurați, profesori din aria curriculară Limbă și comunicare. Ziua a fost presărată de provocări pentru proeuropeni și eurosceptici, care au identificat deopotrivă oportunitățile și dezavantajele aderării la Uniunea Europeană.

Toți participanții au primit broșuri informative oferite de invitați pentru a continua să exploreze ce înseamnă Europa în viața lor și a noastră, a tuturor. În agenda săptămânii, mai sunt cuprinse un quiz numit „Curiozități despre limbile Uniunii Europene” și un chestionar cu rol de feedback, pentru a stabili impactul acestor activități asupra elevilor prezenți și pentru a crește gradul lor de implicare în circumstanțe similare.

 



spot_img