Profesorul de limba franceza Mihai Abraham, de la Colegiul National Pedagogic "Stefan cel Mare" Bacau, a fost selectat intr-un amplu proiect international, pe un program european. „Ecole Normale Superieure” impreuna cu „Institut National de Recherche Pedagogique” sunt cele doua institutii de invatamant din Lyon (Fanta), de prestigiu international, care au fost gazda Programului european „Vizita de studiu” la sfarsitul lunii martie si inceputul lunii aprilie la care a participat si prof. de limba franceza Mihai Abraham, de la Colegiul Pedagogic „Stefan cel Mare” Bacau. „Am avut norocul sa fiu selectat in acest proiect international la care au mai participat persoane cu rol de decizie in educatie din Spania, Portugalia, Italia, Belgia, Romania si, fireste, din Franta. in calitate de formator al personalului didactic din invatamantul prescolar si primar, dar si ca profesor metodist, am putut interveni cu observatii pertinente referitoare la problematica pusa spre examinare, adica, «Prevenirea abandonului scolar printr-o abordare parteneriala»”, a explicat profesorul. In timpul vizitei s-au organizat doua intalniri cu reprezentantul Academiei Scolare din Lyon si cu directorii a doua scoli, una avand clase gimnaziale, iar cealalta fiind un liceu tehnic. „Interesant este faptul ca exista in cadrul comunitatii niste structuri asociative gestionate de catre Ministerul francez al educatiei, numite «Mission locale», care au rolul de a repera tinerii aflati in «decrosaj» scolar si de a-i determina sa revina la scoala. Pe langa aceste structuri oficiale mai exista diferite asociatii ale parintilor, care, cunoscand mai bine situatia din cartierele populare, intervin rapid si transmit cazurile depistate celor din prima categorie”, a mai explicat prof. Abraham. In acest context, grupul de vizita a avut o discutie cu un grup de mame dintr-o asemenea asociatie si care pareau foarte determinate si multumite de rezultatele eforturilor facute pentru aducerea copiilor la scoala. „Am inteles in final ca la nivelul fiecarei tari participante exista o abordare a abandonului scolar pe doua paliere, formal sau oficial si informal. Se impune insa sporirea resposabilitatilor parintilor elevilor, ca parteneri activi in procesul educatiei, fie prin cooptarea lor in structurile de organizare a institutiilor scolare fie prin aderarea la structuri asociative de tip educativ. De asemenea, mediul de afaceri din comunitate trebuie sa se considere un partener in educatie si sa intervina in mod eficient si in oferta educativa a scolilor si in insertia profesionala a absolventilor”, a conchis cadrul didactic de la Colegiul Pedagogic. (R. Neagu)















