Actiune in forta la Pasarela Margineni. De pe 8 martie, accesul pe pod a fost total interzis autovehiculelor si pietonilor, iar de atunci se lucreaza intens. Joi, primarul Romeo Stavarache si constructorul Viorel Rusu au fost prezenti pe santier, declarându-se multumiti de situatia din teren. „In prezent, se lucreaza la decopertarea grinzilor, dupa care se va incepe lucrul la pilele pentru supralargirea pasajului, inaltarea acestuia, urmând ca pe parcurs sa intervenim pe Calea Moinesti si podul Trebes. In functie de fluxul tehnologic, vom decide daca se poate reda podul traficului”, a explicat Ciprian Pistea, manager de proiect. Acesta nu este singurul santier care va fi deschis in zona. In luna aprilie vor fi desemnati constructorii care se vor ocupa de modernizarea strazii Mioritei, I.L. Caragiale si Milcov, astfel incât aceasta parte a orasului va deveni din vara un santier. „Vrem sa tinem cont de situatia din teren, de circulatia din oras, sa nu fie probleme. Am calculat traficul astfel incât sa fie accesibil, de aceea intâi am construit pasajul subteran pentru a degreva aceasta zona”, a mai spus Stavarache.
Reabilitarea pasarelei si modernizarea Caii Moinesti, la fel ca si largirea podului de peste Trebes fac parte din acelasi proiect finantat din fonduri europene si costa in total 38 de milioane de lei. Lucrarile ar putea fi finalizate in acest an. Consortiul de firme format din SC Conextrust SA Bacau – SC Constructii Feroviare Drumuri si Poduri SRL – SC Amici SA Bacau – SC Servrut Construct SRL lucreaza in zona.
„Aceasta lucrare cred ca poate fi executata in termenii impusi de licitatie. Avem un an de zile si sper sa rezolvam lucrarea la timp. Constructorul isi va da interesul sa finalizeze lucrarea pentru ca timpul costa bani si sunt convins ca profesionalismul si capacitatea constructorului va face sa avem o lucrare bun si in termen. Trebuie sa ajunga cu lucrarea in apropierea iernii in faza de asfaltare incheiata.”
Romeo Stavarache„Suntem peste graficul de executie cu 15 la suta. Incercam sa mentinem un grafic in avans. Amplasamentul nu este cunoscut, dar in functie de problemele intâlnite, speram ca vom termina in timp record.”
Viorel Rusu, patronul firmei de constructii care executa lucrarea
Santier deschis si la Podul Narcisa
Punctul final al acestor lucrari este ultimul santier in partea de sud a orasului, respectiv la Pasarela Letea. Si aici a inceput organizarea, muncitorii instalând sub pod mai multe containere. „Deja s-a dat ordinul de incepere si o sa facem un plan de lucru astfel incât circulatia sa fie posibila in continuare pe acest pod. Vreau sa-i asigur pe cetateni ca avem grija sa se poata circula in oras. Foarte repede incepem si aici lucrul”, a conchis primarul. La acest pod vor lucra trei societati: Instal Design, Marste SRL si Societatea de Constructii in Transporturi Bucuresti. Lucrarile vor costa 7,2 milioane de lei, 5 milioane din fonduri europene si vor dura 10 luni.















