duminică, 14 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 2822

Știința Bacău ține racheta sus

Se schimbă generațiile, se modifică adversarii, dar vârful ierarhiilor continuă să consemneze prezența badmintoniștilor de la Știința Bacău. Cupa României pentru Seniori, desfășurată la sfârșitul săptămânii trecute, la sala „Orizont” din Bacău, i-a avut din nou ca protagoniști pe sportivii antrenați de Bogdan Milon.

Bilanțul băcăuanilor? Două medalii de aur, trei de argint și două de bronz. „Dacă ar fi după mine, nu aș concepe altceva decât aurul. Iar noi am fost foarte, foarte aproape de a schimba două din cele trei medalii de argint cu unele de aur. Cel mai important este însă faptul că, în ciuda trecerii anilor, reușim să ținem steagul sus în badmintonul românesc”, a declarat Bogdan Milon la finalul Cupei României.

Într-adevăr, Știința putea da o strălucire și mai mare palmaresului său, în condițiile în care Robert Ciobotaru și Adelina Marin au pierdut finalele de simplu la mare luptă. La simplu băieți, Bobi Ciobotaru a fost învins cu 2-1 de campionul timișorean Collins Filimon, în timp ce la simplu fete, Adelina Marin a avut trei mingi de meci în finala pierdută tot cu 2-1 (și cu 26-24 în setul decisiv) în față Ioanei Grecea de la Sportul Studențesc.

La dublu feminin, băcăuanca Alexandra Milon a refăcut cuplul de succes cu fosta sa colegă de la Știința, Florentina Constantinescu (Petre), câștigând aurul după o victorie cu 2-0 în fața perechii alcătuite din Ioana Grecea și Maria Duțu.

La dublu mixt, în schimb, băcăuanii Adelina Milon/ Daniel Cojocaru au fost nevoiți să se recunoască învinși cu 2-1 în finala disputată contra coechipierului lor de la Știința, Bobi Ciobotaru care a făcut pereche la aceasta probă cu Florentina Constantinescu. La dublu masculin, aventura Științei s-a oprit în semifinale, unde Bobi Ciobotaru și Daniel Cojocaru au cedat cu 2-1 în fața cuplului Posteucă/ Filimon, iar Cătălin Ionașcu și Matei Droancă au pierdut, cu același scor, contra cuplului Constantinescu/ Grosu.

Și pentru că Știința își pregătește cu grijă schimbul de mâine, concomitent cu desfășurarea Cupei României, clubul băcauan a organizat și ediția a 14-a a Memorialului „Lepădatu” pentru sportivii U11, acolo unde Tiana Ichim și David Sinculeț au cucerit bronzul la simplu fete, respectiv simplu băieți.
În perioada 28-30 aprilie, Știința Bacău va organiza, în parteneriat cu Federația Română de Badminton și Campionatul Național pentru Seniori, competiție care va fi prefațată de Memorialul „Lepădatu” Under 13.

Argint și bronz pentru SCM Bacău

Prima finală de Campionat Național, primele medalii pentru judoka SCM Bacău în 2017. La sfârșitul săptămânii trecute, în localitatea sibiană Cisnădie s-a desfășurat finala Naționalelor U16, la care SCM Bacău a cucerit patru medalii.

La individual, băcăuanii și-au adjudecat două medalii de argint prin Ianis Pravăț (50 kg) și Stefan Cremene (60 kg) și una de bronz prin George Crețu la 73 kg. Totodată, sportivii antrenați de prof. Aurel Chelariu au obținut bronzul si în concursul pe echipe între Euroregiuni, alături de Ianis Pravăț, Ștefan Cremene și George Crețu figurând sportivi de la CSȘ Gura Humorului și LPS Roman.

„Mă declar mulțumit de rezultatele obținute, chiar dacă, manifestând ceva mai multă atenție în momentele cheie, am fi putut avea un parcurs și mai bun”, a declarat antrenorul SCM Bacău Aurel Chelariu.

Weekend-ul acesta, judoka SCM Bacău vor reveni pe spațiile de luptă cu prilejul unei noi finale de Campionat Național, cea rezervată categoriei de vârstă Under 21, de la Drobeta Turnu Severin.

CS Hikaru, procentaj maxim

Recent, sala de sport „Ceahlăul” din Piatra Neamț a găzduit cea de-a doua ediție a Cupei „Ștefan cel Mare” rezervată copiilor sub 14 ani practicanți de karate Kyokushin.

Competiția a reunit la start 150 de sportivi de la 14 cluburi din București, Constanța, Pitești, Iași, Bacău, Galați, Buzău, Sibiu, Tulcea și Piatra Neamț.

Bacăul a fost reprezentat de 11 karateka legitimați la CS Kikaru, toți 11 urcând pe podiumul de premiere, după cum urmează: Andrei Palade-locul 1; Alexandru Cîrlig, Radu Bobârnac, Eugen Butacu, Maria Bortoc, Amalia Babașă (Dojo Onești)– locul 2; Gabriel Palade, Ștefan Bortoc, Lica Gânju, Dănuț Năstase și Luis Catalani (Dojo Onești)- locul 3.

„Țin să-i felicit pe toți sportivii noștri pentru munca depusă și pentru rezultatele obținute”, a declarat instructorul CS Hikaru Bacău, Diana Andreea Mazilu.

Nouă drumuri județene modernizate prin Ministerul Dezvoltării

    Ședința de marți a Consiliului Județean (CJ) a fost o „extraordinară” convocată pentru ca cererile de finanțare privind modernizarea a cinci drumuri județene (DJ) să fie trimise, în aceeași zi, la Ministerul Dezvoltării Regionale, împreună cu alte patru aprobate în ședința trecută. Primul supus votului a fost un proiect care vizează reabilitarea DJ 241B, Pădureni-Godovana, în valoare de 34 de milioane de lei.

    După prezentarea datelor, Petrică Mihăilă, consilier PNL, a intervenit, însă, culmea, nu pentru a critica: „Aș face câteva aprecieri cu privire la toate cele cinci puncte care vizează într-adevăr investiții importante pentru drumurile județene. S-a vorbit deseori despre prioritizarea lor. Investițiile nu s-au făcut, de regulă, după prioritățile pe care unii dintre noi le aveam în minte. Constat, azi, că toate cele cinci obiective sunt priorități zero pentru județul Bacău și, poate vă surprinde, aș face o apreciere pozitivă vizavi de toate proiectele propuse. Indiferent că vorbim despre Pădureni-Godovana sau de Vultureni-Parincea sau DJ care leagă Stănișesti de Motoșeni, toate sunt drumuri de piatră, aflate într-o stare foarte avansată de degradare, aproape impracticabile, deci aceste investiții sunt absolut necesare.”

    El și-a exprimat speranța că și la împărțirea bugetului se vor folosi aceleași criterii. Dorian Pocovnicu, PSD, a afirmat că, în mod suprinzător, pentru prima oară în 12 ani, e de acord cu Petrică Mihăilă. „Sunt niște obiective deosebit de importante pentru toată zona din partea stângă a Siretului, zonă cu infrastructura cea mai proastă din județ, în care s-au făcut foarte puține investiții din lipsă de bani”, a declarat Pocovnicu, amintind cât s-au zbătut primarii, în 2004, pentru ca aceste drumuri să fie prinse în programul de investiții.

    Fiecare PNL-ist are drumul lui!

    Nu la fel de entuziasmat a fost Cezar Olteanu, PNL, care a mărturist că e nedumerit de felul în care au fost selectate drumurile: „Adresez o rugăminte aparatului tehnic ca atunci când e vorba despre a prioritiza obiectivele să se menționeze în expunerea de motive și criteriile după care au fost selectate.” Nemulțumirea sa a avut drept cauză absența din listă a DJ 112 (1280 m), care trece prin Tg. Trotuș și leagă Onești de DN 12.

    Criteriile? E vorba despre populație, legătura între comunități, starea drumurilor, dar și despre documentațiile existente pentru că un studiu de fezabilitate se face într-un an – doi, a explicat Sorin Brașoveanu. „Eu vă invit să vă implicați alături de Serviciul Public Județean de Drumuri, pentru că nu vă oprește nimeni, și, pe criteriile respective, de aici încolo, pentru că mai avem destule de făcut, să veniți cu propuneri de prioritizare. Vizavi de bucățica de drum din Tuta-Tg. Trotuș, acolo urmează o investiție de canalizare și apă, de aceea nu a fost prinsă. Am luat-o în calcul și va fi cu siguranță pe lista de investiții”, a afirmat președintele CJ. „După toate intervențiile mele, văd că mă aleg cu invitații”, a răspuns Cezar Olteanu, iritat.

    „Păi, eu vă rog să vă implicați, e ușor să stai pe margine și să critici. Vă rog frumos să vă implicați”, a insistat Sorin Brașoveanu, adăugând că îl așteaptă și la dezbaterile privind strategia județului, la actualizarea căreia se lucrează. În acest punct s-au terminat și argumentele, și nervii. Au urmat patru investiții care au fost aprobate fără observații: DJ 252F Ungureni-Gârla Anei-Bărtășești, în valoare de 37,8 de milioane de lei, DJ 243B Vultureni-intersecție DJ 241A-Parincea-intersecție DJ 252, 60 de milioane de lei, DJ 243B Motoșeni-Stănișești, 33,3 de milioane de lei, și DJ 252A, Horgești-Răcătăul de Jos, în valoare de 25 milioane de lei.

    „Ce e de stat – stă”

    Înainte, toată lumea ar fi vrut să lucreze la stat. Era o isterie generală. Se înghesuia omul, cu şpagă, pe la serviciul Personal, pe la vreun şef de secţie ori un directoraş etc. ca să-l angajeze pe un post, oricare ar fi el, important era să „intre” în sistem.

    Dorinţa asta de a deveni lefegiu era alimentată de credinţa maselor că, la stat, deşi salariile erau mai mici decât prin alte părţi, măcar aveai siguranţa că primeşti banii la timp, în sumă întreagă, iar programul era fix, de luni până vineri, între 7.00 şi 15.00. Iar, şefii (cu care „obligatoriu”, la leafă, mergeai în crâşme, la un şpriţ prelungit, până te dădeau afară ospătarii, plătit întotdeauna de subalterni), ei bine, şefii nu prea te băteau la cap, după principiul „Luna trece, leafa merge”.

    Dacă le spuneai colegilor că vrei să pleci la privat, te înjurau, săreau pe tine zicându-ţi că ai înnebunit de-a binela sau reproşându-ţi că ţi s-a urât cu binele. Hm. Un amic de-al meu, persoană cunoscută, n-a rezistat decât vreo câteva luni la…stat. Mulţi, însă, au preferat locul cald de acolo. Căci, nu-i aşa, ce e de stat – stă. Mai ales că înainte, existau sindicate care se zburleau mai des decât o fac acum. Necazul e că sistemul, în dese cazuri, deficitar, nici nu are…randament (dacă mai interesează pe cineva acest indicator).

    Ziceam, odată, în scrierile mele, despre ineficienţa multora dintre instituţiile de stat, de la… Poliţia Locală (foştii Gardieni Publici), la Metrologie, la Garda de Mediu, Garda Forestieră, ARR şi lista poate contiuna, aplecându-mă, în schimb, în faţa celor din Sănătate (nu a tuturor, se ştie!!!), a pompierilor , jandarmilor, a mililitarilor combatanţi din Afganistan etc. Or, ineficienţa anumitor bugetari a apărut tocmai din cauza salariilor, în unele cazuri, nedrept de mici (deşi sunt unii care au venituri lunare de peste 2.000 de lei, comparativ cu cel de la privat care abia acum pleacă acasă cu…1.450 de lei).

    Cinci ani închisoare, pentru analfabetul provocat să dea mită

      În urmă cu un an, un poliţist comunal reuşea, printr-un flagrant considerat nelegal, să dea pe mâna procurorilor un presupus mituitor – un tânăr de 20 de ani, analfabet. Din înregistrări rezultă clar că acesta nu mai voia să-i dea bani, dar poliţistul îl convinge până la urmă să-i ofere şpaga.

      Cu toate acestea, Tribunalul Bacău a aplicat în cazul lui Ionel R. o condamnare exemplară – 5 ani închisoare, pentru dare de mită, în timp ce numeroşi poliţişti corupţi au scăpat, în general, cu pedepse cu suspendare. Inculpatul poate face apel.

      Ionel R. (20 de ani), din comuna Stănişeşti, s-a ales cu dosar penal, anul trecut, după ce a condus un autoturism neînmatriculat şi cu numere false.

      Deşi nu deţinea permis de conducere, bărbatul s-a urcat la volan, a pierdut controlul maşinii şi s-a răsturnat, distrugând parţial gardurile de la două case. De cercetările în acest dosar s-a ocupat Ioan V., cel care la scurt timp face denunţ penal la DGA Bacău şi la Parchetul Tribunalului împotriva inculpatului. Acesta a sesizat că, în momentul în care l-a chemat la audieri, Ionel R. a vrut să-i dea şpagă 200 de euro pentru ca poliţistul să oprească cercetările.

      Agentul de poliţie spune că a refuzat banii, dar s-a gândit totuşi să-i facă omului şi un flagrant. Planul său a fost, însă, dat peste cap tocmai de către inculpat care nu a mai dorit să-i dea şpagă. Flagrantul, din care vom redăm pasaje, este un adevărat act de provocare, interzis şi nelegal, spun avocaţi care nu au nicio legătură cu această cauză.

      Interceptările discuţiei dintre poliţist şi inculpat

      Agentul de poliţie: (…) Ieri ce spuneai… spuneai ceva despre o chitanţă (şpaga, n.r.), ce vroiai să spui, ce?
      R. Ionel: Nu…nu. Acuma că mi-aţi făcut dosaru’ nu are rost acuma să…
      Agent de poliţie: Păi, şi? Ai zis de chitanţă.
      R. Ionel: Nu mi-aţi zis… să aduc… nimic.
      Agent de poliţie: Mă Ionuţ, e vorba de chitanţa de care ziceai ieri. Ai zis de o chitanţă „dom’le vă las o chitanţă”.
      R. Ionel: Da, da’ am uitat-o. Da, deci nu ştiu ce se poate rezolva în cazul ăsta.
      Agent de poliţie: Păi ce…ce-i în mintea ta? Ce înseamnă asta? Ce să rezolvi?
      R. Ionel: Da’ nu mai aveţi cum.
      Agent de poliţie: Cum?
      R. Ionel: Nu ştiu dacă mă mai puteţi ajuta.
      Agent de poliţie: Pot să te ajut cu ceva? Spune-mi.
      R. Ionel: Pai dacă se poate… mă ajutaţi.
      Agent de poliţie: Anume?
      R. Ionel: Să nu mai am dosar… eu ştiu?
      …….
      R. Ionel: Păi spuneţi-mi cât mă costă şi…. rezolvăm problema!
      Agent de poliţie: Să spun… Ce anume să coste? Eu… am tarif? (…) Spune-mi şi…spune în faţă, dacă ai vreo idee… să zic aşa…

      Ionel R., spun procurorii, a aşezat pe masă, în faţa agentului de poliţie suma de bani – 200 de euro. De la inculpat s-a obţinut, ulterior, şi o declaraţie în care omul îşi contrazice propriile afirmaţii din interceptări şi anume că a revenit la poliţist cu intenţia de a-i da mită. Practic, prin această declaraţie de recunoaştere s-au acoperit neregulile din timpul flagrantului.

      Gâlceava pe copaci

        Nicolae Tache arata cum au fost „mutilați” copacii de str. Spiru Haret
        Începută de ceva vreme de către personalul de la Direcția de Servicii Publice (D.S.P.), sectorul Spații Verzi, operațiunea de toaletare a arborilor din Bacău nu este agreată de toată lumea. Deunăzi am primit la redacție o sesizare de la Nicolae Tache, din Bacău, cum că arborii din mai multe zone ale orașului nu au fost toaletați corect, acuzându-i pe cei de la D.S.P. că fac treaba de mântuială și într-un mod neprofesionist, ceea ce duce la „moartea” copacilor.

        Cel mai recent exemplu invocat este cel al copacilor de pe str. Spiru Haret, acolo unde de altfel ne-am și întâlnit marți, 14 martie, cu Nicolae Tache. „Uitați-vă și dumneavoastră! Copacii ăștia au fost tăiați aiurea și fără milă. Practic au fost mutilați. Cum au să mai crească? Și situația asta este întâlnită la arborii din mai multe zone ale orașului”, a spus Nicolae Tache, care a precizat că Bacăul este singurul oraș din zona Moldovei care nu are copaci în zona centrală a orașului. Pentru a avea o imagine mai limpede a ceea ce se întâmplă din acest punct de vedere, am cerut informații de la cei care conduc Direcția de Servicii Publice.

        „Până în anii anteriori, se făceau toaletările «în cep», cum se zice, adică se tăiau crengile până la trunchi, lucru ce practic omară copacul. Noi, am început din toamna anului trecut să facem toaletări «în inel», începem să formăm coroana copacului, să o degarnisim urmând ca în doi-trei ani să vedem rezultatele. Așa se fac toaletările de arbori în mediul urban”, a declarat Daniel Roșu, directorul Direcției de Servicii Publice Bacău, care ne-a explicat operațiunile întreprinse în zona străzii Spiru Haretw: „Acea zonă nu s-a mai curățat de vreo patru ani. Noi am intrat acolo și am defrișat toți lăstarii lacomi, cei care trag din seva copacului. Astfel, aerisim aliniamentele stradale.”

        Conform informațiilor de la D.S.P., campania de toaletare a arborilor a început imediat după operațiunile de deszăpezire și se va derula până în perioada în care arborii vor intra în vegetație. Toaletările și corecțiile pentru formarea coroanelor copacilor au început din zona de sud a orașlui, au continuat în zona Orizont și Letea spre centru urmând ca partea de nord a orașului să beneficieze de astfel de lucrări în sezonul de toamnă.

        Analiza comparativa a sistemelor de control asupra transporturilor de lemn in Romania

        Problema taierilor ilegale de paduri este un subiect fierbinte in acest moment in Romania iar specialistii din industria lemnului si activisti ai organizatiilor de mediu cred ca exista o cale pentru combaterea acestor infractiuni prin urmarirea camioanelor care transporta lemnul de la locul recoltarii pana la fabricile de prelucrare.

        Ideea bazata pe controlul prin GPS nu este noua dar implementarea ei in Romania are caracteristici specifice.

        Sa incepem cu sistemele care se folosesc deja. Discutam despre Inspectorul Padurii si Radarul Padurii. Practic, Inspectorul Padurii este reprezentarea grafica a datelor de localizare geo furnizate de Sistemul de Urmarire a Lemnului (cunoscut sub numele de Radarul Padurilor). Una dintre cele mai folosite functii este afisarea Avizelor (documente speciale care trebuie sa insoteasca transporturile de lemn) pe www.inspectorulpadurii.ro.

        Iata care este procedeul obligatoriu de urmat pentru fiecare transport de lemn efectuat in Romania: inainte ca masina incarcata cu lemn sa poata pleca, vanzatorul trebuie sa inregistreze incarcatura in aplicatia de Urmarire a Lemnului prin intermediul unui telefon mobil sau tableta. Aceasta inregistrare include datele de baza cum ar fi numarul de inmatriculare al camionului, numarul Avizului, volumul incarcaturii si numarul APV (in cazul in care transportul se face direct din padure) iar aceste date se transmit la un server central denumit SUMAL.

        Din pacate acest gen de sistem public (SUMAL, Inspectorul Padurii, Radarul Padurii) are dezavantaje serioase. De exemplu, un utilizator nu are cum sa verifice daca acele coordonate in sistemul SUMAL sunt exacte. Se intampla acest lucru pentru ca se inregistreaza doar coordonatele dispozitivului mobil. Asta nu inseamna ca si camionul se afla in acelasi loc cu telefonul sau tableta pe care s-a efectuat inregistrarea. Este posibil ca dispozitivul sa se afle intr-o alta locatie- furnizand astfel coordonate GPS false despre locul de incarcare a camionului care de fapt poate incarca din alta locatie. Din moment ce avizul nu indica cu exactitate care este locul de plecare (in cazul livrarilor direct din padure mentioneaza numai unitatea administrativa- Ocolul Silvic) pentru autoritati este imposibil sa verifica daca dispozitivul mobil s-a aflat cu adevarat la locul de incarcare sau doar intr-o relativa apropiere- sau chiar mult mai departe. Chiar mai mult decat atat, site-ul Inspectorul Padurii in acest moment inregistreaza erori. Din cauza unei defectiuni de sistem, cele mai multe Avize afisate sunt inregistrate cu devieri de cativa kilometri. Motivul erorii nu este cunoscut. Recent, www.inspectorulpadurii.ro a adaugat o nota prin care spune ca acest sistem trebuie considerat ca fiind in faza de testare.

        Conform noii legi ( Hotararea de Guvern nr. 1004 care initial trebuia sa intre in vigoare in luna aprilie dar se pare ca va fi amanata pentru octombrie 2017) soferul camionului va fi obligat sa aiba asupra sa dispozitivul mobil pe durata cursei. Presupunem ca acest lucru va ajuta la inregistrarea intregului traseu prin intermediul GPS-ului. Dar, pe langa ingrijorarile privind acuratetea senzorului GPS de pe acel dispozitiv mobil, sistemul este vulnerabil pentru ca nimeni nu poate stii daca acel dispozitiv mobil se afla cu adevarat la bordul camionului. Ar fi posibil de exemplu ca dispozitivul sa fie dus intr-un autoturism care merge cu viteza redusa timp in care camionul poate devia de la traseu pentru a livra lemn taiat ilegal unui procesator. La fel cum o incarcatura falsa poate fi inregistrata de la un depozit – in timp ce camionul incarca de fapt lemn taiat ilegal in padure, undeva intre depozit si procesator. Intre timp dispozitivul mobil poate fi transportat cu o masina de la depozit pana la locul de incarcare real si acolo se preda soferului de camion. Cand camionul ajunge la fabrica va parea ca bustenii (taiati ilegal de fapt) vin direct din depozit.

        Exista un sistem alternativ denumit TIMFLOW care deocamdata functioneaza in faza de testare dar care isi arata deja avantaje remarcabile. In primul rand, in sistemul TIMFLOW, dispozitivul GPS de urmarire este integrat in sistemul electronic al camionului si nu este detasabil. Si cum este un dispozitiv de urmarire dedicat, calitatea coordonatelor este mult mai mare decat in cazul unui telefon mobil sau al unei tablete. Sistemul mai are de asemenea, fata de celelalte prezentate anterior, avantajul transparentei. Cei interesati vor putea sa verifice transporturile pe site-ul www.timflow.com unde toate informatiile vor fi disponibile publicului in 24 de ore dupa ce transportul este incheiat (este necesar acest interval de timp pentru a respecta dreptul soferului la intimitate). Vor fi disponibile inclusiv fotografii de la locul de incarcare si ale camionului. Cum functioneaza acest sistem in conditii reale de lucru se va vedea in curand. Deocamdata mai mult de 350 de camioane sunt deja echipate cu dispozitivul GPS TIMFLOW iar la finalul primului trimestru din 2017 vor fi peste 400.

        Sistemul TIMFLOW a fost prezentat in presa ca fiind dezvoltat de catre compania Holzindustrie Schweighofer si functioneaza in reteaua unuia dintre cei mai mari operatori de telefonie mobila din Romania. In decembrie 2016 HS a inceput sa echipeze toate camioanele care livreaza busteni la fabricile si depozitele sale cu aceste dispozitive GPS. Acest lucru a produs schimbari in procedura de livrare: furnizorii si companiile de transport trebuie sa prezinte ruta pe care a venit camionul pe langa toate documentele cerute de lege si de standardele companiei. Traseul inregistrat de GPS este verificat cu rigurozitate. Astfel compania se asigura ca transportul provine intradevar din locatia specificata de documente si ca transportatorul nu a deviat de la traseu si nu a abuzat de documentele emise pe numele HS pentru a livra lemn ilegal altor procesatori. Procedura nu este una complicata dar va garanta legalitatea provenientei bustenilor.

        La locul de incarcare soferul camionului face fotografii incarcaturii, introduce Avizul si numarul de inmatriculare al autovehiculului si apasa butonul START. Din acel moment transportul este marcat drept „initiat”. Pe timpul transportului, dispozitivul de urmarire prin GPS care este integrat in circuitele electronice ale camionului, inregistreaza pozitia la intevale de 30 de secunde si trimite datele unui cloud-server. Cand camionul ajunge la fabrica este marcat drept „sosit” de catre angajatii HS. In mod automat, toate datele inregistrate de dispozitivul din camion sunt afisate pe o tableta aflata in posesia sefului de receptie de la poarta fabricii Holzindustrie Schweighofer. Acesta verifica datele iar daca observa nereguli, ca de exemplu o deviere inexplicabila de la traseu sau diferente intre fotografiile realizate in padure si aspectul incarcaturii de la poarta, camionul nu va fi acceptat la descarcare.

        Apoi, dupa o perioada de asteptare de 24 de ore, dupa cum am mai mentionat anterior, datele incarcaturii vor fi afisate pe www.timflow.com unde publicul va avea acces la orice transport, la documentele si fotografiile incarcaturilor si va putea raporta catre HS orice lucru suspect. Compania va investiga imediat cele sesizate si va raspunde reclamantului daca suspiciunile lui se confirma, daca s-a facut sesizare catre autoritati sau daca nu exista dovezi de incalcare a regulilor si legislatiei.

        Si ROMSILVA a anuntat propriul sistem de control al provenientei lemnului. In 2015 au cumparat cu 1 milion de dolari un sistem de monitorizare produs de Totalsoft si Softwin. Se presupune ca acest sistem va permite accesul la o baza de date comuna a tuturor celor care activeaza in domeniul forestier si in acelasi timp va preveni taierile ilegale. Insa nu am gasit nici o informatie despre cum functioneaza mai exact acest sistem si cand va deveni functional.

        Vedem cu satisfactie ca Romania face pasi prin noi metode in lupta impotriva exploatarilor ilegale de padure. Din pacate nu toate functioneaza in practica. Toate intarzierile de ordin birocratic incetinesc procesele de implementare a noilor reglementari la nivel legislativ. Totusi trebuie observat faptul ca reprezentantii mediului de afaceri din acest sector inteleg ca este necesara exploatarea rationala a padurii iar eradicarea fenomenului de taieri ilegale este una dintre principalele lor prioritati.

        Un preț prea mare pentru BREXIT?

        E greu de spus dacă David Cameron, premierul Marii Britanii, a propus referendumul pentru ieșirea țării din Uniunea Europeană cu gândul că va obține acest lucru sau doar a dorit să arate Bruxelles-ului pisica și anume că există un procent semnificativ al britanicilor care dorește exit-ul. În fond, după ce a câștigat alegerile, Cameron a încercat să renegocieze principiile Uniunii, în sensul restrângerii liberei circulații a persoanelor, însă s-a lovit de refuzul liderilor UE.

        Probabil el a vrut să forțeze mâna acestora, însă a reușit mai mult decât și-a propus după ce UKIP, BNP, Green Party, Democratic Unionist Party și Respect Party au transformat referendumul într-un barometru al încrederii politice, forțându-i și pe conservatori și pe laburiști să intre în acest joc.

        BREXIT-ul a căzut aproape pe neașteptate, forțându-l pe Cameron să demisioneze iar pe liderii Uniunii să încerce oficializarea Europei cu mai multe viteze, o realitate care exista de ceva vreme, dar care era bine ascunsă sub preș.

        Dar, BREXIT-ul, aplaudat de naționaliștii britanici, poate duce la dezintegrarea țării. Marea Britanie este formată, după cum se știe, din Anglia, Scoția și Țara Galilor, care, împreună cu Irlanda de Nord, formează Regatul Unit.

        Scoțienii au respins prin referendum, în 2014, proclamarea independenței, însă scorul a fost strâns – 55,3% la 44,7%

        Dar Scoția a votat pentru rămânerea în Uniunea Europeană, iar premierul Nicola Sturgeon a anunțat deja, după votul din Parlamentul britanic, că are în vedere organizarea unui nou referendum cel mai devreme în toamna anului 2018 și cel târziu în primăvara anului 2019.

        Scoția are legături economice puternice cu UE și are, în continuare, nevoie de o relație privilegiată care să excludă barierele vamale și piedici în calea fluxurilor de capital.

        Anunțul lui Sturgeon nu a fost bine primit de Theresa May, premierul britanic.

        Însa nu doar Scoția vrea să părăsească Regatul Unit, în contextul BREXIT-ului.

        Sinn Fein, ramura politica a fostei IRA, a anunțat că dorește un referendum pentru desprinderea Irlandei de Nord de Marea Britanie și unirea cu Republica Irlanda.

        Marea Britanie a păstrat nordul Irlandei cu prețul unei intervenții militare care a costat mii se vieți pierdute ori în atentatele organizate de IRA, ori ca urmare a atacurilor militarilor britanici.

        Catolicii pro-irlandezi și protestanții pro-britanici au trăit decenii de ură, însă amenințarea unei catastrofe economice declanșate de BREXIT ar putea schimba lucrurile.

        De altfel, atât liderii scoțieni cât și cei nord-irlandezi apelează la argumente de natură economică și nu la resentimente naționaliste când vorbesc de independență.

        Rămânde de văzut cum va reacționa establishmentul britanic la aceste provocări.

        Salariații Agenției de Mediu au protestat pentru salarii mai mari

          Cei 49 de salariați ai Agenției pentru Protecția Mediului (APM) Bacău au întrerupt, marți, 14 martie, programul de lucru între orele 10,00 și 12,00 și au manifestat în fața sediului instituției. Ei și-au exprimat, astfel, nemulțumirea cauzată de adâncirea inechităților salariale din sistemul public care – spun manifestanții – le scade zilnic nivelul de trai.

          „Am început acum o săptămână seria manifestărilor de protest – ne-a declarat Lenuța Dohotaru, liderul de sindicatului din APM Bacău – cu o petiție către ministrul Mediului, în care am cerut egalizarea salariilor în toate instituțiile de stat din aceeași familie ocupațională, conform unei decizii a Curții Constituționale din 2016. Instituții precum Consiliul Județean, Casa de Pensii, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor și Direcția de Sănătate Publică, dar și altele, majoritatea dintre instituțiile bugetare, au primit salarii duble de la 1 ianuarie. Considerăm, astfel, că suntem discriminați pe linie de salarizare. Și noi suntem bugetari, muncim la fel de mult ca și cei din instituțiile amintite și avem aceeași responsabilitate”.
          Salariații APM spun că cel mai mare salariu brut al unui consilier superior din APM este de 2.200 de lei, iar un angajat debutant primește, tot brut, un salariu de doar 1.350 de lei.

          În prezent, salariile angajaților APM Bacău sunt cele stabilite în luna decembrie 2009. „Salariile noastre – a precizat Lenuța Dohotaru – nu au mai crescut din decembrie 2015, când s-au dat în plus doar 10%, după cunoscuta reducere generală cu 25%. Cum de la alte instituții ale statului au fost fonduri pentru creșterea salariilor, dar la noi nu? Iar noi în toată țara suntem doar 1.845 de salariați”.

          Salariații au mai spus că până la acest moment revendicările lor nu au fost soluționate în niciun fel. „Dacă nici după acest protest nu vom primi satisfacție – a mai spus liderul sindicatului -, vom merge și la Ministerul Mediului să protestăm și la Ministerul Muncii, poate și în fața sediului Guvernului, și vrem să deschidem și o acțiune în instanța de judecată. Suntem decişi să declanşăm conflictul colectiv de muncă, întrerupându-ne activitatea pe timp nelimitat”.

          Horgești: Doi bărbați, reținuți pentru furt din locuință

            La data 07 martie a.c. polițiștii Secției 8 Poliție Rurală Buhoci, în urma unei sesizări privind o infracțiune de furt din locuință din comuna Horgești, au desfășurat mai multe activități specifice de cercetare și au depistat suspecții, doi bărbați de 42 și 38 de ani, ambii din localitate.

            În urma verificărilor efectuate, poliţiştii au stabilit că cei doi, în perioada 01 – 06 martie, au pătruns în imobilul persoanei vătămate, de unde au sustras mai multe bunuri în valoare de aproximativ 12500 lei.

            După săvârșirea faptei, cei doi au plecat din localitate dar au fost depistați de polițiști pe raza comunei Vârteșcoiu din județul Vrancea.

            Față de aceștia s-a luat măsura reținerii pentru o perioadă de 24 de ore și urmează să fie prezentați Parchetului de pe lângă Judecătoria Bacău cu propunere de arestare preventivă, iar cercetările continuă sub aspectul săvârşirii infracţiunii de furt calificat.

            PENTRU A PREVENI FURTURILE DIN LOCUINŢE,POLIŢIA VĂ RECOMANDĂ:

            ▫ Montaţi încuietori rezistente care au sistemul de prindere în interior la toate căile de acces (ferestre, guri de aerisire, uşi de balcon şi de intrare în locuinţă, precum şi alte locuri);
            ▫ la plecarea de la domiciliu (indiferent de perioada de timp) închideţi bine toate căile de acces în locuinţă;
            ▫ biletele de genul „ SUNT PLECAT PENTRU… ZILE” pot face deliciul hoţilor, cu atât mai puţin este indicat să lăsaţi cheia „sub preş”.
            ▫ păstraţi cheia în permanenţă asupra dumneavoastră, nu o lăsaţi la îndemâna oricui;
            ▫ nu ţineţi sume mari de bani în casă, neasigurate, şi nici nu lăsaţi impresia că deţineţi asemenea sume; aceeaşi recomandare este valabilă şi cu privire la bijuterii;
            ▫ dacă alegeţi să montaţi un sistem de alarmare în interiorul locuinţei dumneavoastră, contactaţi firme specializate în acest domeniu;
            ▫ atunci când sunteţi plecaţi de acasă pentru o perioada de timp mai îndelungată, rugaţi un vecin să supravegheze periodic perimetrul locuinţei şi curţii dumneavoastră;
            ▫ nu lăsaţi în curte scări şi diverse unelte, acestea putând facilita accesul prin escaladare, precum şi distrugerea sistemelor de închidere;

            Comănești: Poșeta unei bătrâne, furată de doi adolescenți

              Polițiștii din Comănești au fost sesizați la data de 13 martie a.c, de către o bătrână de 68 ani, despre faptul că în timp ce se deplasa pe strada Lazăr Gheorghe, de la biserică spre domiciliu, doi tineri i-au sustras geanta în care avea suma de 25 lei.

              Deplasându-se la fața locului, poliţiştii au stabilit că cei doi suspecți, profitând de neatenția bătrânei, i-au sustras dintr-un bagaj geanta, după care au fugit pe un drum lăturalnic. Totodată, la aproximativ 200 metri de locul faptei, a fost găsită geanta din interiorul căreia lipsea suma de 25 de lei.

              În urma cercetărilor efectuate, pe baza semnalmentelor primite, polițiștii au reușit să-i identifice pe cei doi suspecți, doi tineri de 15 și 17 ani.

              Prejudiciul a fost recuperat și restituit părții vătămate iar în cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de furt.

              Bacău: accident pe trecerea de pietoni

                pieton

                La data de 13 martie a.c, în jurul orei 19.30, poliţiştii au fost sesizaţi cu privire la producerea unui eveniment rutier cu victimă, pe strada Aprodu Purice din Bacău.

                Din primele cercetări poliţiştii au stabilit că un bărbat de 37 ani, din localitate, în timp ce conducea un autoturism pe strada 22 Decembrie, ajungând la intersecția cu strada Aprodu Purice, a efectuat viraj la stânga și nu a acordat prioritate de trecere unei tinere de 21 de ani, aflată în traversarea străzii pe marcajul pietonal.

                În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a acesteia.

                Victima a fost transportată la Spitalul Judeţean Bacău unde a rămas internată.

                Conducătorul auto şi victima au fost testaţi cu aparatul etilotest, rezultatul fiind de 0,63 mg/l alcool pur în aerul expirat pentru bărbatul de 37 de ani şi li-i s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

                În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de vătămare corporală din culpă și conducere a unui vehicul sub influenţa băuturilor acoolice sau a altor substanţe.

                Onești: O șoferiță a provocat un accident rutier

                  La data de 13 martie a.c, în jurul orei 10.00, poliţiştii au efectuat cercetări pentru a stabili împrejurările în care s-a produs un accident rutier în municipiul Onești.

                  Din verificările poliţiştilor a rezultat că o tânără de 21 ani, din comuna Zemeș, în timp ce conducea un autoturism pe strada Calea Adjudului din Onești, pe fondul neatenţiei în conducere, a pierdut controlul asupra direcției de mers, a părăsit suprafaţa carosabilă şi a intrat în coliziune cu o autoutilitară ce se afla staționată pe partea dreaptă a sensului de mers.

                  În urma coliziunii a rezultat vătămarea corporală a conducătoarei auto, care a fost transportată la Spitalul Municipal Oneşti, pentru îngrijiri medicale.

                  Tânără a fost testată cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ şi i-au fost recoltate mostre biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.

                  În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.

                  Incendiu la o hală a Agricola International

                    Un puternic incendiu a izbucnit în această dimineață la o hală a SC Agricola Intrenational de pe Calea Moinești.

                    Mai multe forțe de la pompieri au intervenit la fața locului pentru lichidarea incendiului: trei autospeciale de lucru cu apă și spumă, o autospecială pentru salvare de la înălțime, o autospecială de intervenție și comandă, trei autoturisme de muncă operative, iar în urmă cu puțin timp a venit în sprijin și o autospecială de intervenții de la Detașamentul Moinești.

                    Incendiul a izbucnit la o hală de depozitare a produselor frigorifice, aproximativ 2500 de mp din suprafața acesteia, în suprafață totală de 7500 mp, fiind inundată de fum.

                    Potrivit pompierilor, ard pereții interiori, care sunt de tip sandviș, din tablă cu spumă la mijloc. Pompierii acționează cu măști de oxigen din cauza fumului înnecăcios.

                    Personalul a fost evacuat și a părăsit incinta unității. Deocamdată nu se știe despre existența vreunei victime, nici măcar vreo intoxicație cu fum. Nu se știe încă din ce cauză a izbucnit incendiul.

                    UPDATE 13.40

                    Pompierii băcăuani acţionează în continuare pentru localizarea şi lichidarea incendiului.

                    La acest moment, la faţa locului sunt mobilizaţi 84 de pompieri cu 17 mijloace şi vor mai veni în sprijin încă 16 pompieri de la Detaşamentul Moineşti.

                    Intervenţia este dificilă din cauza degajărilor masive de fum, vizibilitatea fiind zero, dar şi a compartimentării halei, în multe spaţii.

                    „Se intervine cu pompieri şi mijloace de la Detaşamentele Bacău, Oneşti şi Moineşti şi trebuie precizat că nu există pericol de extindere pentru că şi într-o parte şi în cealaltă a halei sunt pereţi din beton”, a declarat căpitan Andrei Grecu, ofiţer de relaţii publice la Inspectoreatul pentru Situaţii de Urgenţă Bacău.

                    Fiecare salvator este dotat cu echipament individual de respirat.

                    „Big Brother” în Bacău

                      Proiectul de buget din acest an include trei obiective inedite pentru municipiul Bacău. În primul rând, este vorba despre un dispecerat urban, apoi despre un centru de informare pentru cetățeni și al treilea este un sistem de supraveghere video ale unor zone „fierbinți” ale orașului, urmând ca sistemul să se extindă ulterior în tot Bacăul.

                      Toate trei sunt obiective integrate, deși au profiluri relativ separate de activitate. Proiectarea lor s-a făcut deja, de anul trecut, iar anul acesta se propune alocarea de fonduri pentru execuția propriu-zisă.

                      Dispeceratul urban reprezintă de fapt un spațiu dotat cu monitoare, cu operatori care răspund la un număr unic de apel pus la dispoziția cetățenilor. „Pot fi astfel supravegheate toate zonele orașului, iar cetățenii pot semnala problemele cu care se confruntă, care astfel se vor rezolva mult mai operativ. Informațiile nu vor mai trece prin mai multe birouri ale primăriei, se vor elimina lanțurile intermediare.

                      Cetățeanul reclamă problema, automat trebuie să plece mașina de la Societatea de Servicii Publice ca să rezolve reclamația. Ori că e câine, ori că e groapă, orice altceva. E un sistem echivalent, am putea spune, numărului de urgență 112, dar în formulă administrativă”, a explicat primarul Cosmin Necula. Astfel de servicii sunt în toate orașele care se respectă: Brașov, Alba Iulia, Cluj, Timișoara și altele. Și în Bacău s-a apelat la firmele cu care s-a lucrat și în celelalte orașe și au experiență în domeniu.

                      În dispeceratul urban se conectează sistemul de supraveghere video din municipiul Bacău, a cărui execuție trebuie să înceapă tot anul acesta. Se va începe într-un sistem concentric, cu zonele cele mai aglomerate de trafic din oraș și cu zonele cu cel mai mare potențial infracțional.

                      „Camerele de vedere au un soft prin care se recunoaște numărul mașinii din trafic și care transmite informația din cameră în cameră, pentru a urmări automat o anumită mașină pe tot traseul”, spune primarul Necula. Acesta a precizat că nu va exista și un sistem de detectare facială și identificare a persoanelor.

                      Centrul de informare cetățeni va asigura relația directă între autoritatea locală și cetățeni. „În momentul de față, omul când vine la primărie se mai întâmplă să meargă cu actele de la un birou la altul, să piardă timp în discuții și lungi așteptări. Noul centru va fi un spațiu cu ghișee și, de exemplu, dacă ai de rezolvat ceva pe linie de urbanism mergi cu documentația la ghișeul respectiv, o predai, este scanată, se emite un cod de bare și apoi omul urmează să primească răspuns pe e-mail sau telefonic.

                      Astfel, nu te mai intersectezi cu alt angajat al Primăriei, să mai porți discuții. Este un sistem electronic, cu ajutorul căruia cetățeanul obține mai ușor ceea ce urmărește”, a explicat primarul și acest al treilea obiectiv.

                      Proiectul de buget se află în dezbatere publică până în data de 20 martie, după care va fi supus dezbaterii și aprobării de către Consiliul Local, cu eventualele amendamente.

                      Să învățăm să cheltuim

                      A fost lansat în spațiul public, la sfârșitul săptămânii trecute, mult așteptatul proiect de buget local pentru anul 2017. Ar fi de cheltuială peste 340 de milioane de lei noi, dar chiar dacă suma pare mare, când te apuci să scazi salarii și alte facturi de achitat ai să vezi că nu e chiar atât de mult.

                      Abia din ceea ce rămâne ne putem gândi la lucrurile care ne interesează direct pe unii sau pe alții, cum ar fi un bloc consolidat, o stradă modernizată, un stadion, un spital, o insulă de agrement, un sistem de rezervă pentru alimentarea cu apă a orașului.

                      Iar dacă le iei bob cu bob, ai să te întrebi, la un moment dat al numărătorii: dar oare nu e prea ambițios acest plan bugetar? Se poate repara ce s-a stricat sau nu s-a făcut în atât de mulți ani în urmă? Nu avem răspuns, evident, dar prin natura firii ne bântuie o boare de optimism.

                      În același buget, pentru investiții efective există alocați 55 de milioane de lei. Or fi mulți, or fi puțini? Oricum, se crede că la rectificarea bugetară de la mijlocul anului s-ar mai adăuga bani la acest capitol. Și cu încă o mențiune importantă: anul trecut, din banii alocați pentru investiții în municipiul Bacău s-au cheltuit doar 30%.

                      Cu alte cuvinte, nu suntem în stare să ne îmbunătățim viața, chiar dacă avem bani, fiindcă nu știm să îi cheltuim. Pentru a-i cheltui, trebuie ca totul să fie mai mult decât legal, trebuie să avem oameni pricepuți la proiecte, iar teama unor șefi din administrația locală de a-și pune semnătura pe documente este o realitate care uneori încurcă rău lucrurile.

                      Oricum, dezbaterile pe buget se anunță interesante și, indiferent care va fi rezultattul, până una-alta ne face bine să fim optimiști.

                      Concurs la Teatrul Municipal: “Director pentru o zi”

                      La Teatrul Municipal “Bacovia” continuă înscrierile la concursul “Director pentru o zi”, la care sunt invitaţi elevi cu vârste cuprinse între 12 şi 19 ani.

                      Pentru a participa, concurenţii vor trimite un eseu de 1-2 pagini cu titlul “Director tânăr, caut teatru!”, în care trebuie să argumenteze de ce ar fi cea mai bună alegere în fruntea Teatrului Municipal “Bacovia” şi care ar fi programele şi schimbările pe care le-ar face în calitate de director al teatrului.

                      Toate eseurile vor fi trimise până la data de 17 martie 2017, pe adresa teatrulbacovia@yahoo.com cu mențiunea “Înscriere concurs Director pentru o zi”.

                      Câştigătorul concursului îşi va desfășura activitatea în ziua de 31 martie 2017, în prezenţa şi sub îndrumarea actualului director, Eliza Noemi Judeu, fiind scutit de la ore cu această ocazie!

                      Fiind un concurs serios, noul director de o zi al Teatrului nu va fi menajat, el va semna documente, va discuta probleme sau oportunităţi cu actori şi membrii consiliilor, va face programul artistic şi va participa la şedinţe, încercând să-şi implementeze viziunea sa asupra teatrului. O adevărată zi din viaţa unui director.