Primul meci pe teren propriu din actuala ediție a Ligii Zimbrilor a adus cea de-a doua înfrângere pentru CSM Bacău în campionat. Sâmbătă, handbalistii băcăuani au fost învinși cu 27-23 (10-9) de CSM 2007 Focșani, care, cu maximum de puncte după trei etape, își consolidează fotoliul de lideră.
Prima repriză a fost una echilibrată, oaspeții antrenați de băcăuanul Sandu Iacob intrând la pauză cu un avantaj minim: 10-9. Imediat după reluare, Focșaniul s-a desprins pentru prima dată la trei goluri (13-10 în min. 37), gazdele pregătite de Eden Hairi au egalat la 14 (min. 42) si apoi la 15 (min. 45). Ultimul sfert de ora a aparținut însă liderei, care s-a impus în final la o diferență de patru goluri.
CSM Bacău: Tamaș, Crăciunescu- Serhel (6 goluri), Tărâță (5), Gal (4), M. Cotinghiu (3), Maksimov (3), Juverdianu (1), Anton (1), Tudorancea, Bologa, Păunescu, G. Cotinghiu, Păunică, Uruianu.
Săptămâna trecută, în Bacău s-a derulat programul Săptămâna Europeană a Mobilității, , eveniment aflat la a IV-a ediție locală și coordonat de Agenția de Dezvoltare Locală (A.D.L.)Bacău. Detalii despre tot ce s-a întâmplat săptămâna trecută, dar și despre ce se urmărește prin acest tip de acțiuni, am aflat de la Adrian Anghel, director A.D.L. Bacău.
-A fost ediția a IV-a a Săptămânii Mobilității…
-Da, dar aș prefera să facem un scurt istoric, încă de la prima ediție. Atunci am pornit de la un concept care s-a răspândit în toată Europa și apoi în toată lumea. Săptămâna Europeană a Mobilității este la nivelul bătrânului continent la ediția a XVII-a. Noi am început această activitate, la prima ediție, odată cu proiectul „Push & Pool”, care era un proiect de management al parcărilor, în care s-au făcut schimburi de bune practici și s-a discutat cum se pot amenaja parcările. Odată cu acel proiect am aderat și la acestă activitate de Săptămână Europeană a Mobilității.
-S-a realizat ceva în edițiile precedente?
-Încă de la prima ediție s-a început conștientizarea cetățenilor și îndemnarea populația să folosescă și alte tipuri de transport, cum ar fi mersul pe bicicletă, mersul pe jos (pietonal) și cu transportul public. Ce dorim să concretizăm pe proiectele pe infrastructură este să creăm piste pentru biciclete pe care noi le numim mai elegant „coridoare nemotorizate”. Tehnic vorbind, un coridor nemotorizat nu cuprinde doar pista pentru biciclete ci și amenajarea zonei cu bănci, cu stative pentru biciclete unde pot fi parcate, și multe altele, inclusiv mobilier urbam.
-În teorie sună foarte bine. E realizabil tot ce spuneți?
-La asta lucrăm în momentul de față. Până la sfârșitul acestui an trebuie să depunem toate proiectele pe infrastructură pe mobilitate urbană. Acestea vor fi depuse la ADR Nord-Est iar ei le vor transmite mai departe dacă sunt eligibile. În momentul de față, prin planul de mobilitate urbană sunt identificate locurile unde vor fi construite aceste coridoare nemotorizate.
-Puteți să ne dați un exemplu ?
-Sunt niște trasee care trebuie să unească Bacăul, de la sud până la zona centrală. Din zona centrală, mai exact din zona parcului va fi un alt traseu până pe Insula de Agrement iar de acolo un alt coridor nemotorizat până spre Șerbănești. În total sunt opt proiecte mari de coridoare nemotorizate și un proiect de management al traficului. În studiul de fezabilitate se va spune exact pe unde vor trece. Dacă e loc în zona de trotuar sau în zona de carosabil. Asta vor decide proiectanții.
-Puteți să ne spuneți câte ceva despre finanțarea acestor proiecte ?
-Sunt 40 de milioane de euro destinate municipiului Bacău, dar trebuie să venim cu proiecte și să-i accesăm. De aceea, noi am creat, chiar prin Săptămâna Mobilității, o campanie de conștientizare pentru că municipiul Bacău este un oraș care se pretează mersului cu bicicleta, față de Iași sau Piatra Neamț, orașe care au coline si dealuri. Apoi, tramele stradale nu mai suportă atâtea mașini. Noi suntem unul din orașele cu cel mai mare grad de motorizare, 380 de mașini la mia de locuitori, foarte aproape de capitală.
-Revenim la ediția a IV-a a Săptămânii Europene a Mobilității în Bacău.
-Continuăm această idee și am avut și o serie de activități. Între acestea, notabile sunt „Turul Ciclist al Mobilității Urbane”, activitate la care au participat aproximativ 400 de participanți, un eveniment la care câștigătorii au primit premii din partea sponsorilor noștri Barleta, Cora și Dechatlon. „Turul ciclist” s-a desfășurat pe traseele pe care dorim să proiectăm coridoarele nemotorizate. Am mai avut o „Info-Mobilitate” care a cuprins activități de informare și conștientizare a elevilor din școlile gimnaziale. Foarte interesant și important a fost parteneriatul pe care l-am avut cu SC Transport Public, în urma căruia timp de o zi am oferit transport gratuit pentru băcăuani pe autobuzele societății de resort. Tot în această săptămână am avut și o masă rotundă, tema pusă în discuție fiind parcările din oraș. Nu în ultimul rând, Săptămâna Europeană a Mobilității s-a încheiat cu „Ziua fără mașini”, o zi în care s-au organizat diverse concursuri sportive dar și o promenadă pe acorduri muzicale în centrul orașului.
-Au fost activități importante și interesante. La ce să ne așteptăm pe mai departe ?
-Pe de-o parte este această politică de informare și conștientizare a populației pe segmentul de ce înseamnă mobilitate urbană, un concept des întâlnit în ultimii ani, astfel să gândim cumva cum să ducem orașul spre altceva. Practic începem să pregătim cetățenii pentru proiectele de infrastructură pe care le vom crea. Ne-am mai gândit și la varianta bike sharing cu pistele de biciclete, modalitate prin care poți închiria o bicicletă dintr-un puct până în altul…
-Putem trage o concluzie?
-Concluzionând, toate proiectele care au venit în această perioadă de programare pe fonduri europene sunt pentru reducerea poluării aerului, obiectivul european principal. Pentru a ajunge la acest obiectiv găsești diverse instrumente. Spre exemplu, unii încercă investiții în transportul electric, cum ar fi tramvaile. Noi, care nu avem acest timp de transport iar societatea de transport băcăuană dispune de o flotă destul de nouă față de alte orașe, ne-am orientat pe această parte de piste pentru biciclete. Aș vrea doar să mai punctez că această activitate a fost organizată în primul rând de municipalitatea Bacău prin Agenția de Dezvoltare Locală Bacău.
Fundaţia Culturală „Georgeta şi Mircea Cancicov” şi partenerii organizează, în zilele de 24 şi 25 septembrie, ediţia a XVII-a a Festivalului – Concurs de Creaţie Literară „Avangarda XXII”.
Luni, 24 septembrie, între orele 10.00 – 13.00: Itinerariile Avangardei prin liceele băcăuane.
Ora 17.00: Salonul cărţii de poezie, proză, teatru, istorie culturală, monografie, interviuri. (Sala mare a Consiliului Judeţean)
Marţi, 25 septembrie, ora 9.30: Vizitarea Caselor Memoriale „Nicu Enea” şi „George Bacovia”.
Ora 12.00: Colocviu: Poezia ca o suferinţă a căutării de sine. Muzică liturgică. (Biserica Sf. Ioan).
Ora 16.00: Decernarea Premiilor Anuale ale Fundaţiei „Georgeta şi Mircea Cancicov”, pentru literatură, cultură, arte.Deceranrea Premiilor Festivalului – Concurs de Creaţie Literară. Spectacol de muzică şi poezie. (Centrul de Cultură „George Apostu”.
Moderatorul acţiunilor, Victor Munteanu, scriitor, preşedinte al Fundaţiei „Georgeta şi Mircea Cancicov”. Participă scriitori, oameni de cultură din Republica Moldova şi România.
Juriul concursului de creaţie literară: acad. Mihai Cimpoi (R. Moldova) – preşedinte. Mircea Muthu – Cluj-Napoca, Radu Voinescu – Bucureşti, Ioan Holban – Iaşi, Victor Munteanu – Bacău, membri.
Mare bucurie, la aproape două săptămâni de la începerea noului an de învățământ, pentru zeci de elevi ai Școlii cu clasele I-IV din satul Valea lui Ion, comuna Blăgești. Vineri, 21 septembrie, la ora 12.00, în mijlocul lor au sosit două bunicuțe de la Centrul de Zi ”Clubul pensionarilor”, al Primăriei municipiului Bacău, încărcate cu daruri, ca un pom de Crăciun.
Însoțite de către Mioara Costea, directorul centrului, bunicuțele Reta Munteanu și Aneta Chelariu, membre ale clubului, au adus cu ele ghiozdane noi pentru o clasă cu 30 de copii, alimente și obiecte de igienă personală (periuțe și paste de dinți) pentru mai mulți elevi. Inițiativa le aparține celor două bunicuțe care cu câtva timp în urmă au demarat o campanie de strângere de fonduri de la membrii clubului din care fac parte.
Astfel, au reușit să adune de la 54 pensionari între 50 și 80 lei, printre donatori aflându-se și persoane cu pensii foarte modeste.
Dar, deși nu dispun de venituri de invidiat, membrii clubului și-au propus să continue acțiunea caritabilă la școala din satul Valea lui Ion, unde, se știe, trăiesc familii extrem de sărace.
1 de 7
Încă de pe acum pensonarii clubului au început colectarea de diverse lucruri pentru a le dărui copiilor din Valea lui Ion, cu prilejul sărbătorii de Sfântul Nicolae.
Pentru ca Moș Nicolae să vină cu desagele pline, bunicuțele și bunicii fac un apel și către persoanele din afara clubului care doresc să participe la bucuria copiilor. Cele care vor să doneze ceea ce cred de cuviință o pot face la Centrul de Zi, din Bacău, Aleea Ghioceilor, nr.2, telefon 0234533530.
Vremea frumoasă din ultima zi de vară astronomică a adunat în centrul orașului sute de oameni de toate vârstele și categoriile sociale. Cu toții și-au adus aportul la proiectele de educație propuse de Fundația Comunitară Bacău, prin organizarea Semimaraton 2018. Concret, peste 1300 de participanți s-au aliniat la startul curselor propuse, aproximativ 200 fiind în proba de semimaraton, iar restul împărțiți pe diferite probe de ștafetă, cursa copiilor, cursa urbană sau cursa populară. Pe lângă numărul mare de băcăuani, trebuie subliniat că au participat și alergători din București, Iași, Buzău, Piatra Neamț și alte orașe. Cursa de semimaraton, pe o distanță de 21 de kilometri s-a desfășurat pe traseul Statuia lui Ștefan cel Mare – Primăria Municipiului Bacău- Strada Războieni – Parcul Cancicov – retur – strada Războieni – Statuia lui Ștefan cel Mare.
„A fost ediția a V-a de Semimaraton, ultimele trei ediții având drept cauză «Științescu», un fond general prin care finanțăm proiecte educaționale din zona de științe. Semimaraton este un eveniment care se adresează tuturor oamenilor care vor să facă sport și în același timp să facă un lucru bun pentru educația din Bacău”, a declarat Mihai Căprioară, președintele Fundației Comunitare Bacău.
1 de 36
Participanții la acest eveniment au fost recompensați cu medalii, diplome și premii din partea sponsorilor, perfomerii Semimaraton 2018 fiind:
Semimaraton
Andrei Bărbuță, locul I Open Masculin și Masculin Junior; Costel Dădălică, locul I Masculin Seniori; Alecu Virgil, locul I Masculin Veterani; Izabela Cozma locul I Open Feminin și Feminin Juniori; Laura Cristina Andriciuc, locul I Feminin Seniori; Tereza Lungu, locul I Feminin Veterani.
Ștafeta 3 membri, locul I Așii Alergării Galați.
Ștafeta 6 membri, locul I Vrănceanu Black Jaguars.
Cursa Comunității: Școala Gimnazială Nr. 10-premiul pentru cea mai numeroasă echipă; Liceul „Dimitrie Cantemir” Onești-premiul pentru cea mai puternică identitate vizuală; Școala Gimnazială „Constantin Platon”-premiul special pentru școala cu cea mai puternică voce.
Cursa Urbană, locul I Echipa ROBOfriend.
Toate fondurile colectate la Semimaraton 2018 vor fi destinate finanțării a 23 de proiecte educaționale din județul Bacău.
În baza contractului încheiat cu Municipiul Bacău, Societatea de Servicii Publice Municipale Bacău va amenaja spaţiul din proximitatea clădirii Catedralei și va construi o parcare pe latura nordică a amplasamentului ce încadrează Catedrala Ortodoxă „Înălţarea Domnului”. Zona ce urmează șă fie amenajată este delimitată de străzile Bulevardul Unirii, strada George Bacovia şi strada Lucreţiu Pătrăşcanu.
În etapa de proiectare s-a ținut cont de contextul arhitectural şi de specificul zonei, urmăridu-se în mod special integrarea armonioasă în ansamblul Parcului Catedralei. Vor fi amenajate trotuare, spaţii verzi, zone de refugiu și vor fi montate corpuri și stâlpi de iluminat arhitectural, pentru a pune în valoare zona.
Parcarea va avea 107 locuri, iar accesul autoturismelor în incintă se va realiza din strada Lucrețiu Pătrășcanu. Pe parcursul execuției lucrărilor vor fi instituite unele restricţii de circulaţie, conform prevederilor Ordinului MT-MI 1112/411/2000.
Trotuarele vor fi amenajate din pavele de beton vibropresat montate pe un pat de nisip, iar in lateral vor fi montate elemente de mobilier urban (bănci, coșuri menajere).
Va fi amenajată o zonă centrală de relaxare și alei ce vor lega diferitele zone ale parcului. De asemenea, vor fi realizate platforme prevăzute cu rampe de acces, iar spațiile verzi vor fi amenajate cu gazon, plante floricole perene, arbusti și rășinoase de talie medie.
1 de 8
Valoarea totală a contractului este de 1.033.571,60 de lei făra tva, sumă ce include proiectarea și execuția lucrărilor.
Durata contractului este de 6 luni, la finalul cărora Parcul Catedralei va deveni o zonă de promenadă și de recreere pentru băcăuani.
Cum arată DN 11, pe tronsonul Bacău-Sănduleni, după lucrările de așternere a covoarelor asfaltice și executarea marcajelor rutiere. În perioada următoare, lucrările vor continua spre Onești
Târgul Internațional al Procesatorilor și Producătorilor din Agricultura Ecologică ECO-INT 2018 NATURAL TASTE a găzduit, sâmbătă, 22 septembrie, primul Concurs de gastronomie ecologică din Bacău. Participante au fost patru echipe de elevi de la Colegiul Economic „Ion Ghica”, de la Colegiul Tehnic de Comunicații „N. V. Karpen”, de la Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” și de la Colegiul „Grigore Antipa”.
Elevii concurenți au pregătit câte două feluri de preparate în bucătăria complexului expozițional, sub îndrumarea Chef Suzana, apoi s-au prezentat cu ele în fața juriului concursului. Juriul – ne-a informat Camelia Popa, profesoară la Colegiul „Ion Ghica” și inspector școlar pentru activități extrașcolare la Inspectoratul Școlar Județean – a fost format din chef Suzana Pârcălabu – președinte, Dumitru Cașiș – șef de restaurant cu o vastă experiență și Joaquin Gonzales, reprezentantul în România și Republica Moldova al companiei Daymsa (Spania).
Atenți la modul de prezentare a preparatelor din carne și din pește, a papanașilor oferiți ca desert, dar mai ales la gustul acestora, membrii juriului au decis, în final, clasamentul celor patru echipe. Nu înainte însă de a le face concurenților observații asupra calității preparatelor, dar și recomandări pentru activitatea lor de viitor.
Premiul întâi a fost acordat echipei de la Colegiul „Anghel Saligny”, premiul al doilea echipei de la Colegiul „Ion Ghica”, premiul al treilea echipei de la Colegiul „Grigore Antipa”, iar echipa de la Colegiul „N. V. Karpen” a fost distinsă cu o mențiune.
1 de 21
ECO-INT 2018 NATURAL TASTE este organizat în perioada 20 – 23 septembrie la Centrul expozițional din Bacău de Asociația Română pentru Agricultură Durabilă (ARAD) și firma Arterius Business Bacău, administrată de Marius Cașiș, vicepreședinte al ARAD.
Pentru al şaselea an consecutiv, Poliţia Română şi Lidl continuă să contribuie la educaţia rutieră a copiilor, prin campania naţională „Verde la educaţie pentru circulaţie”. Proiectul se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 4 şi 10 ani şi constă în lecţiile interactive de educaţie rutieră, organizate simultan în parcările magazinelor Lidl din întreaga ţară. Ediţia de anul acesta a campaniei a avut loc la data de 22 septembrie, începând cu ora 11:00.
„Verde la educaţie pentru circulaţie” este un proiect de tradiţie, care îşi propune, an de an, să aducă în atenţia copiilor şi părinţilor siguranţa rutieră. Obiectivul campaniei este de a forma un comportament rutier responsabil în rândul copiilor, prin învăţarea şi respectarea regulilor de circulaţie, pentru ca pe termen lung, numărul şi gravitatea accidentelor rutiere în care sunt implicaţi şi copiii să fie reduse. În cadrul evenimentului anual, cei mici află de la poliţişti ce reguli de circulaţie trebuie să respecte în drumul lor spre şcoală, locul de joacă sau către casă, prin lecţii interactive.
Anul acesta, poliţiştii rutieri din cadrul Inspectoratului de Poliţe Judeţean Bacău îi vor învăţa pe copii cum să aibă singuri grijă de ei, ca pietoni în trafic. Lecţiile interactive dedicate copiilor, cu vârsta între 4 şi 10 ani, au fost susţinute în toate parcările magazinelor Lidl, sâmbăta, 22 septembrie, începând cu ora 11:00.
Prima parte a fost dedicată unei sesiuni teoretice, prin care cei mici au aflat ce înseamnă fiecare semn de circulaţie şi au primit informaţii esenţiale pentru siguranţa lor ca pietoni.
A doua parte a cuprins o sesiune practică, în care copiii au putut aplica cunoştinţele dobândite, printr-un joc interactiv de circulaţie rutieră. La finalul acesteia, toţi copiii participanţi au primit premii.
1 de 3
„Scopul Poliţiei Române este acela de a se asigura că cetăţenii sunt în siguranţă, oriunde şi oricând. De aceea, campania „Verde la educaţie pentru circulaţie” este atât de importantă, pentru că reprezintă o oportunitate pentru ca cei mici să afle care sunt regulile de circulaţie şi de ce sunt acestea utile, atunci când vine vorba de siguranţa lor”, a declarat domnul chestor de poliţie Florentin Brăcea, director al Direcţiei Rutiere din cadrul Poliţiei Române.
„Noi credem cu tărie că educaţia, sub toate formele sale, este un factor esenţial pentru un viitor mai bun. De aceea, în urmă cu şase ani, am demarat prima ediţie a proiectului „Verde la educaţie pentru circulaţie”, prin care ne-am propus să contribuim la reducerea numărului de accidente rutiere în care sunt implicaţi cei mici, organizând lecţii de educaţie rutiră dedicate copiilor. Cu fiecare ediţie, acest proiect a crescut şi ne bucurăm că, an de an, din ce în ce mai mulţi copii învaţă cum să fiepietoni responsabili”, a spus doamna Cristina Hanganu, Director de Comunicare şi CSR Lidl România.
În această dimineață, militarii Detașamentului de Pompieri Bacău au fost solicitați să intervină în comuna Răcăciuni, sat Gheorghe Doja, în urma unui accident rutier.
Imediat, la locul evenimentului s-au deplasat o autospecială de intervenție cu apă și spumă, o autospecială de descarcerare, o ambulanță SMURD de terapie intensivă și o ambulanță SMURD pentru acordatea primului ajutor medical.
De asemenea, la locul accidetului s-a deplasat și un echipaj din cadrul Serviciului de Ambulanță Județean Bacău.
Din nefericire, la sosirea la fața locului pompierii au constatat că în urma evenimentului rutier în care a fost implicat un autoturism, o femeie, în vârstă de 70 de ani (scoasă de cetățeni din vehicul) este decedată, o femeie, învârstă de 42 de ani (încarcerată) se afla în stop cardio-respirator, iar conducătorul autoturismului, în vârstă de 19 ani, conștient, a suferit un traumatism cranian.
Echipajele de intervenție au acționat pentru descarcerarea victimei de 42 de ani și executarea manevrelor de resuscitare, însă din păcate femeia nu a răspuns la acestea, fiind constatat decesul.
Tânărul de 19 ani a fost preluat de echipajul Serviciului de Ambulanță Județean și transportat la Unitatea Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Județean de Urgență Bacău.
La data de 20/21 septembrie a.c., în intervalul orar 14:30-20:30, respectiv 22:00-02:00, poliţiştii rutieri şi de ordine publică au acţionat pentru combaterea principalelor cauze generatoare de accidente rutiere, a evaziunii fiscale şi a transporturilor ilegale de mărfuri, pe toate categoriile de drumuri din judeţul Bacău.
La acţiune au participat 59 de poliţişti care au verificat 434 de autovehicule şi au legitimat 467 de persoane.
In cadrul acţiunii au fost aplicate 209 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 63.825 lei, au fost reţinute 12 permise de conducere şi retrase 5 certificate de înmatriculare.
Ţigări confiscate de poliţişti
La data de 21 septembrie a.c., poliţiştii Secţiei 2 au oprit pentru control, pe strada Pieţei din municipiu, o femeie de 29 de ani, din localitate, care conducea un autoturism.
În urma controlului, polițiștii au depistat în interior 80 pachete de ţigări, netimbrate şi fără documente de provenienţă.
Țigaretele au fost ridicate iar autoturismul, înmatriculat în Bulgaria, a fost indisponibilizat în vederea înaintării acestora către Direcţia Regională Antifraudă Fiscală 1 Suceava, conform prevederilor legale.
Material lemnos confiscate de poliţişti
La data de 21 septembrie a.c., polițiști din cadrul Secţiei 8 Poliţie Rurală Buhoci au organizat şi efectuat mai multe filtre şi pânde în zona pădurilor particulare din comuna Ungureni.
În urma activităţilor desfăşurate au identificat în flagrant patru persoane de sex masculin, cu vârste cuprinse între 24 şi 42 de ani, toate din localitate, în timp ce transportau cu patru căruţe trase de cai, arbori nemarcaţi, sustraşi din pădurile particulare.
Deşi persoanele în cauză au încercat să fugă, folosind drumuri de exploatare inaccesbile autoturismelor, poliţiştii au reuşit să-i blocheze şi să-i imobilizeze.
Toate persoanele au fost sancţionate, poliţiştii aplicându-le un număr de 17 sancţiuni contravenţionale în valoare de 43.915 lei iar materialul lemnos, aproximativ 4 mc, esenţă salcâm şi atelajele hipo folosite au fost confiscate.
La data de 21 septembrie a.c., în jurul orei 20.00, poliţiştii Serviciului Rutier au efectuat cercetări pentru a stabili împrejurările producerii unui eveniment rutier în urma căruia o persoană a necesitat îngrijiri medicale.
Din primele verificări s-a stabilit că un bărbat de 51 de ani, din Bucureşti, în timp ce conducea un autovehicul pe DN 2, în localitatea Bogdănești a surprins şi accidentat o femeie de 58 de ani, din judeţul Vrancea, care s-a angajat în traversarea părţii carosabile, prin loc nepermis şi fără să se asigure.
În urma evenimentului rutier a rezultat vătămarea corporală a pietonului care a fost transportat la Spitalul Moineşti pentru îngrijiri medicale, ulterior intervenind decesul.
Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat valoarea de 0,00 mg/l alcool pur în aerul expirat şi ambelor părţi implicate li s-au recoltat mostre biologice de sânge în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.
Sunt convins că, nu de puține ori, ați întâlnit în oraș fel de fel de promoteri care oferă flyere cu informații. De cele mai multe ori este vorba despre promoții ale unor magazine, prețuri, etc. Dar de câte ori ați primit oferte pentru un loc de muncă? Și de la cine ? Pun rămășag că primul care vă vine în minte este AlmavivA. Cei care vor să-și mărească echipa și te invită alături de ei. Ce știi de AlmavivA? Răspunsul imediat ar fi: un callcenter în limba italiană. Așa este, dar la mijloc sunt mult mai multe lucruri pe care trebuie să le afli. Exact de asta ne ocupăm acum.
Cine este AlmavivA
Ca urmare a expansiunii de opțiuni de afaceri și oportunități de piață, grupul AlmavivA Contact a format o nouă companie, în conformitate cu legislația română, numită AlmavivA Services, cu birouri în Iași, Bacău și Craiova care furnizează servicii în mod exclusiv de intrare de tip contact center. Compania, controlată 100% de AlmavivA Contact, oferă o gamă extinsă și inovatoare de servicii cu valoare adăugată mare în sectorul CRM pentru a răspunde nevoilor Uniunii Europene. Scopul AlmavivA Services este acela de a asigura dezvoltarea unei strategii de succes experienței clienților săi pe piețele europene de telecomunicații, media, energie, guvern, finanțe, transport, logistică. Experiența profundă în scenariul de referință, domeniul tehnologiilor inovatoare și o capacitate de livrare multidisciplinară și multilingv, în timp real, sunt factorii distinctivi de aprovizionare AlmavivA Services. A deveni parte a Grupului AlmavivA înseamnă descoperirea unei realități originale, care vizează excelența resurselor umane pentru a atinge obiectivele și a asigura satisfacția deplină a așteptărilor clienților.
Cifrele AlmavivA
AlmavivA este sinonim cu inovația tehnologică. Experiențele consolidate, aptitudinile unice, cercetarea continuă și cunoașterea exactă a diferitelor sectoare de piață, atât publice, cât și private, fac din grupul italian un lider în tehnologia informației și comunicațiilor. Cu 42.000 de persoane, 10.000 în Italia și 32.000 în străinătate, AlmavivA este cel de-al V-lea grup privat italian pe număr de angajați din lume, cu o cifră de afaceri în 2017 de 772 de milioane de euro. AlmavivA operează la nivel global, prin intermediul a 40 de birouri în Italia și 22 în străinătate, cu o prezență importantă în Brazilia, precum și în Statele Unite, China, Columbia, Tunisia, România (cu 3 sedii) și Bruxelles, centrul central al UE. Planul industrial este caracterizat printr-o strategie de internaționalizare puternică, 70% dintre clienți fiind internaționali. Misiunea Grupului este de a dezvolta soluții tehnologice de excelență, capabile să evolueze sistemele și procesele operaționale ale companiilor și administrațiilor publice, pentru a îmbunătăți nivelul serviciilor pe o piață în continuă transformare.
Monica Mihaela Chitic, manager resurse umane impreuna cu Palmieri Giovanni, field manager Bacău
AlmavivA în Bacău
Grupul italian a înființat al doilea său sediu din România în Bacău la începutul lui noiembrie 2016. Atunci când au luat decizia să vină în orașul lui Bacovia, reprezentanții companiei au luat în calcul mai mulți factori. În primul rând Bacăul are un număr semnificativ de locuitori și deține și două universități. Faptul că foarte mulți localnici au fost plecați în Italia și sunt excelenți cunoscători ai limbii italiene a fost un alt motiv pentru care AlmavivA a venit în Bacău. Pe lângă acestea a contat și faptul că orașul are un aeroport prin care se stabilesc legături zilnice cu Italia și în mod special cu Roma. Apropierea de sediul central de la Iași care este operativ din iunie 2016 și faptul că Bacăul este un oraș cu un nivel ridicat de tehnologie, conectat total la fibre de 100Mb, sunt alte atuuri pe care au mizat investitorii italieni. Și nu în ultimul rând, concurenții: prezența unui singur subiect internațional care nu este un competitor în limba italiană.
„Noi lucrăm strict cu clienții din Italia, dar nu este exclus ca pe viitor să ne adresăm și altor piețe din alte țări, în alte limbi”, a declarat Monica Mihaela Chitic, manager resurse umane la sediul AlmavivA din Bacău.
În momentul de față, la sediul din Bacău, situat în zona Tic-Tac în imediata apropiere a Stadionului Municipal, sunt 359 de lucrători activi, dar compania mai are nevoie de încă aproximativ 100 de operatori.
La cursuri
Caracteristicile angajaților AlmavivA Services
• Nivelul de limbă italiană, atât vorbită, cât și scrisă: nivelul minim necesar este B2 (candidații care au cunoștințe primare, respectiv B1 și A2 urmează un curs gratuit cu un profesor italian pentru o perioadă de până la 4 săptămâni, 4 ore / zi;
• Cunoștințe de bază în utilizarea PC-urilor;
• Flexibilitate, atenție la reguli, determinare, disponibilitate;
• Abilitatea de a asculta în mod activ, de a înțelege, de a învăța, de a comunica;
• Caracteristici personale: seriozitate, punctualitate, respect, rezolvarea problemelor;
• Rezistență la stres.
Experiența anterioară în acest sector reprezintă un avantaj, dar nu este o cerință obligatorie pentru a adera în cadrul companiei.
Evident, ca orice om, ne punem întrebări despre remunerare și alte venituri. E bine de știut că, la AlmavivA, contractul de muncă este pe perioadă nedeterminată și sunt mai multe praguri, dar ca o medie, un salariat primește 1700 de lei net pentru 8 ore de muncă zilnică, la care se adaugă tichete de masă și alte premii / beneficii. Programul de lucru este unul flexibil, de 8, 6 sau 4 ore, dimineața și seara, sau chiar combinat. La AlmavivA se lucrează 365 de zile pe an, de la ora 8.00 la ora 23.00, iar la terminarea programului, seara, se oferă și transport. Oportunitățile de creștere într-un mediu tânăr și în plină expansiune sunt reale, după cum o demonstrează și poveștile oamenilor din AlmavivA.
Poveștile oamenilor din AlmavivA Bacău
Pentru că înainte de toate, ca să realizezi ceva, să construiești, să ridici ceva de calitate și care să reziste, ai nevoie de oameni buni, vom cunoaște și câțiva tineri care, prin munca și seriozitatea lor putem spune că au reușit. Sunt povești care pot fi exemplu pentru oricare dintre noi.
Ionuț Nițoi
Ionuț Nițoi are 27 de ani și o poveste care ne dă peste cap toate ideile. În vremurile când tot mai mulți români se gândesc la un loc de muncă în străinătate, Ionuț a acționat exact invers. S-a angajat anul trecut în octombrie la AlmavivA Bacău pe proiectul Back Office TIM187 cu funcția de asistent relații publice și comunicare, iar din primăvară a devenit Team Leader (șef formație operațională telecomunicații). Povestea lui Ionuț începe la Brașov unde a trăit până la 12 ani, după care a plecat cu familia în Italia, la Torino, unde a locuit 15 ani, până în anul 2017.
„Anul trecut am venit în vacanță cu prietena mea, care este din Bacău. La o vizită prin mall, cineva mi-a dat un pliant pe care nu l-am băgat în seamă din prima. Apoi am văzut că scrie în italiană, mi s-a părut interesant și am sunat la un număr de telefon. Am fost contactat imediat și am fost întrebat dacă sunt interesat de un loc de muncă”, ne-a povestit Ionuț Nițoi, care a specificat că, în opinia lui, în momentul de față este foarte greu să-ți găsești un loc de muncă, gradul de șomaj în rândul tinerilor fiind foarte ridicat.
„Cred că e și o chestie de destin. Pe mine m-a atras foarte mult și faptul că pot avea un contract de muncă pe perioadă nedeterminată. Atunci, după ce am primit telefonul de la companie, am susținut și un interviu, după care m-am întors la Torino. După puțin timp am decis să revin în țară”, își amintește Ionuț, care a terminat o școală de științe ale mișcării și lucra în Italia ca instructor sportiv.
„Aș fi avut posibilitatea să lucrez și în alte domenii, dar salariile nu ar fi fost mai mari de 1000-1200 de euro. Nu se poate face comparație între viața de acolo și viața de aici. Acolo chiriile sunt foarte mari la care se adaugă utilități și alte cele, îți dai seama că este un venit cu care poți doar să te menții, nu să te dezvolți. Aici, chiar dacă banii sunt mai puțini, reușesc mult mai multe. Sunt autonom, locuiesc singur și mi-am găsit stabilitatea”, a întărit decizia luată Ionuț Nițoi, care recunoaște că îi este dor de Italia pentru că acolo are părinții și prietenii.
Vorbind despre jobul de la AlmavivA, Ionuț a spus că în primele două săptămâni a fost mai dificil, pentru că era ceva nou, după care lucrurile au devenit normalitate iar acum totul este cât se poate de simplu. „Eu sunt foarte mulțumit. Consider că AlmavivA este un loc unde mă pot dezvolta profesional și care îmi oferă un viitor. Sigur, recomand un job la AlmavivA oricui”, ne-a spus la finalul întâlnirii Ionuț Nițoi.
Bianca Cîțea
O poveste asemănătoare este cea a Biancăi Cîtea, care s-a alăturat echipei AlmavivA Bacău în decembrie 2016 pe proiectul TIM 119, cu funcția de asistent relații publice și comunicare iar de la începutul anului trecut a devenit Team Leader. „Înainte am mai lucrat într-o altă companie asemănătoare, dar îmi doream să lucrez la call center în limba italiană pentru că o stăpânesc mai bine decât limba română”, povestește Bianca Cîtea, care, la vârsta de 6 ani a plecat împreună cu parinții în Italia unde a trăit până la 14 ani, o țară și o cultură de care s-a atașat foarte tare.
„Chiar dacă m-am îndrăgostit de Italia, mai exact de Roma, consider că mi-am găsit locul aici. Am început treaba de jos”, spune Bianca amintindu-și că atunci când a venit la AlmavivA clădirea nu era terminată. „Etajul II încă nu era gata și era interesant să lucrezi intersectându-te cu muncitorii care construiau. Cu toate astea simțeam o energie pozitivă, am intuit că e o posibilitate de creștere și că aici îmi e locul”, a adăugat Bianca, practic povestea ei aducându-ne aminte de balada meșterului Manole și de Ana lui pe care a zidit-o în creația sa.
La fel ca Ana lui Manole, Bianca și-a pus sufletul în AlmavivA: „Am muncit, am învățat și am avansat treptat. Acum, îmi place foarte mult să stau la muncă, iar asta contează cel mai mult. Să-ți placă ce faci și sigur vin și satisfacțiile.” Bianca are doar 23 de ani și o viață înainte. Își dorește foarte mult să avanseze în carieră, iar peste ani visează să ajungă în Italia, acolo unde i-a rămas inima, dar tot la AlmavivA.
Țin minte o zi fierbinte de vară, în care aerul părea încremenit, iar cerul era înalt, sus de tot, încât totul părea imens, amețitor. Străbăteam, printr-o cărăruie, un lan de orz verzui-auriu, de pe lângă abator, și mă gândeam la o superbă secvență din filmul suedez „Elvira Madigan”, la fuga celor doi îndrăgostiți, pe muzica lui Mozart (andantele din Concertul nr. 21 pentru pian și orchestră).
Plecasem de la verișorul lui S., din cartierul CFR, și ne îndreptam spre casa mea. Ascultasem niște viniluri, pe Luis Armstrong, cu niște cântece sfâșietor de triste, negro spirituals, și fredonam chiar „Sometimes I feel like motherless child”, deși noi pluteam de fericire. Terminasem liceul și urma să ne luăm zborul de acasă, să ne trăim liberi dragostea. O iubire unică, imensă, care nu avea să se sfârșească decât odată cu dispariția noastră.
Altfel, ce rost ar mai fi avut? Fericiți sunt cei care pot să trăiască o astfel de iubire, pentru că asta e singura victorie posibilă asupra timpului- să rămâi curat, nealterat de viață, să nu te trădezi pe tine însuți, să nu-ți uiți idealurile din tinerețe. Eu nu le-am uitat și îmi amintesc, chiar în detaliu, multe perioade din viața mea, încercând să înțeleg sensul celor petrecute. Pentru că, de la distanță vezi mult mai bine, chiar dacă memoria e capricioasă și selectează după cum vrea ea fapte, împrejurări, trăiri, mai ales memoria afectivă. Sometimes, așadar, pe la sfârșit de septembrie, mă întorc în timp și-mi amintesc plecarea la București, în primul meu an de studenție, cu întreaga tevatură pentru găsirea unei camere la un cămin. Eram deja măritată, asta s-a petrecut foarte repede, în luna august, după ce, în iulie, luasem examenul de admitere, iar Suny, așa îi spuneam lui, cel însorit, cel vesel, de la sun-soare, s-a luptat eroic ca să obțină o repartiție într-un cămin de familiști, la Grozăvești.
A durat ceva timp, erau niște încuiați pe acolo, pe la decanat, capete pătrate, niște îmbâcsiți, fără pic de aer în creiere, care spuneau să stăm separat, eu la fete, el la băieți. Eram eu însămi teribil de mirată de noua mea stare civilă, așa se numește parcă. Eu visasem, dintotdeauna, să fiu liberă, să-mi trăiesc tinerețea din plin, într-o boemă artistică, să nu aud de constrângeri, de prejudecăți, să fac și mici nebunii, în fine, mă apucă disperarea când mă gândesc de câte lucruri am fost furată. Într-un timp în care trebuia să nu te abați de la morala comunistă, de la codul eticii și echității socialiste, niște bla-bla-uri sinistre, stupide, absurde. Iar tinerii de azi nici măcar nu prețuiesc ce au, nu știu ce-a fost atunci, nu-i interesează decât prezentul lor, istoria nu le spune nimic, cred că totul începe cu ei și că totul li se cuvine. Habar nu au ce însemna să trăiești într-un regim totalitar, care-ți reglementa până și viața sexuală, îți impunea câți copii să faci, etc.
Am urât toate astea și voiam să scap din lagărul socialist, cu orice preț. Eram în corespondență cu un francez, Pierre, pe care mi-l prezentase verișorul meu din București, Andi, un student la medicină cu multe înclinații artistice (desena minunat!) și cu lecturi multiple și diverse. Citea cărți serioase, tratate de medicină, dar nu-i lipsea niciodată ultimul număr din Paris Match, fiind la curent cu toate evenimentele de pe la curțile regale, cu nunta prințesei Diana, cu aventurile prințeselor Grimaldi, etc. Era cam închipuit Andi, un visător incurabil, un pic snob. Mama lui, tanti Adriana era născută la Paris, iar el era mereu cu gândul la Franța. Așa că i-ar fi plăcut teribil să mă vadă plecată acolo (măcar eu să mă salvez!), pentru că Pierre se îndrăgostise de mine (venea vara în România, și ne întâlneam, mergeam la bunicii mei la țară, cu o întregă gașcă de prieteni, ne duceam la mare, etc.), și mă ceruse în căsătorie.
Nu-mi spunea mai nimic tipul, nici nu arăta cine știe ce, doar capul era expresiv, interesant, dar era un băiat bun, sensibil, față de care nu simțeam însă decât un fel de amiciție. Gândul meu, de fapt, era să ajung la Paris, chiar printr-o căsătorie convențională, pe post de pașaport doar, pentru că acolo trăia verișoara tatei, Viky, fugită de mult din țară, o tipă frumoasă, supermondenă, fără copii, și cu un soț care câștiga foarte bine, așa încât își permiteau o viață de lux. Urmarea, data viitoare.
Mulțime de popor s-a adunat, sâmbătă dimineața, în curtea Ansamblului Eclesial „Fericitul Augustin” din Odobești. Locuitorii comunei fuseseră vestiți că evenimente importante aveau să se întâmple și că 22 septembrie va fi zi de mare sărbătoare.
Și chiar așa a fost. Dimineață a avut loc liturghia Sf. Ierarh Teodosie, susținută de 20 de preoți pe scena din curtea complexului, în timpul căreia s-au auzit, din când în când, și vocile limpezi ale măicuțelor de la Mânăstirea „Buna Vestire” din Tisa-Silvestri. S-au rugat împreună pentru sănătatea enoriașilor, a ctitorilor bisericii și a tuturor românilor.
La ora 10, locuitorii comunei Odobești l-au întâmpinat cu bucurie și smerenie pe Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Ioachim, venit să săvârșească resfințirea bisericii, care a fost renovată, și sfințirea celorlalte elemente ale Ansamblului Eclesial.
Alături de preoți și de Adriana Ojog, primarul comunei, au fost prezenți Maricica Luminița-Coșa, prefectul județului, senatorul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean, col. (r) Paul-Valerian Timofte, președintele Asociației „Cultul Eroilor”, primari ai comunelor învecinate, consilieri locali și fii ai satului.
Preoții, urmați de invitați și enoriași, au dat ocol Bisericii „Sf. Mihail și Gavriil”, apoi au sfințit, pe rând, capela parohială, Așezământul cultural și social-filantropic „Fericitul Augustin”, altarul de vară, fântâna cu foișor, clopotnița bisericii, apoi biserica și altarul.
A urmat dezvelirea Monumetului Eroilor, pe care sunt montate două efigii, a Regelui Ferdinand I și cea a Reginei Maria. O sută de eroi au fost trecuți pe monument, la o sută de ani de la Marea Unire. Și monumentul a fost sfințit, apoi s-a cântat veșnică pomenire eroilor și imnul de stat, timp în care a fost înălțat pe catarg drapelul național „pentru a ne aminti veșnic jertfa lor de sânge”.
După depunerea coroanelor, preoți și oficiali s-au întors pe scenă pentru un alt moment extrem de important: semnarea contractului de execuție a obiectivului „Înființarea sistemului de alimentare cu apă și a sistemului de canalizare a apelor uzate”, finanțat de Guvernul Dăncilă prin Programul Național de Dezvoltare Locală. De această investiție în valoare de 5 milioane de euro vor beneficia 1.375 locuitori din două sate.
Primarul comunei, Adriana Ojog, a mulțumit celor care i-au fost alături în acest moment unic, apoi l-a rugat pe P.S. Ioachim Băcăuanul să binecuvânteze începerea proiectului. În finalul frumoasei sărbători s-a cântat „La mulți ani” pentru enoriași, oficiali, preoți și pentru toți cei care simt și gândesc românește în Anul Centenarului.
O zi superbă, cu voie bună și un număr impresionant de participanți la ediția 2018 a Semimaraton, peste 1300.
Totul s-a întâmplat sâmbătă, 22 septembrie, în zona centrală a orașului. Organizat de Fundația Comunitară Bacău, evenimentul susține finanțarea a mai multor proiecte care își propun o abordare inovativă în predarea stiințelor exacte și dezvoltarea abilităților practice ale elevilor.
Semimaraton 2018 a cuprins mai multe probe de alergare iar participanții au fost recompensați cu medalii, diplome și premii din partea sponsorilor.
Detalii de la acest eveniment veți afla din ediția de luni, 24 septembrie, a cotidianului Deșteptarea.
Aerostar Bacău a fost perfomera etapei a 8-a a ligii secunde.
Învingătoare în premieră pentru această ediție de campionat, săptămâna trecută contra Luceafărului Oradea, formația băcăuană s-a repetat și sâmbătă, tot pe teren propriu, contra Argeșului.
“Aviatorii” s-au impus cu 1-0 în fața celor de la FC Argeș, administrând prima înfrângere stagională grupării piteștene.
Unicul gol al meciului a fost realizat de Buhăceanu care, minutul ’67 l-a lobat pe portarul Ureche și a înscris în poarta goală.
Dacă pentru echipa lui Emil Sandoi acesta a fost primul eșec în campionat, pentru trupa lui Cristi Popovici partida de sâmbătă a fost prima fără gol primit în actualul sezon. Runda viitoare Aerostar v-a juca la Ploiești cu Petrolul.
Meciul se va dispută vineri, în nocturnă, fiind televizat
A două zi după ce aleșii au aprobat cheltuielile pentru modernizarea pistei din Bacău și cofinanțarea datorată de Consiliul Județean, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, și Oana Chelaru, directorul Aeroportului Internațional „George Enescu”, au semnat contractul de finanțare. Noua pistă va avea indicele de portanță 65, așadar va suporta și avioane foarte grele.
„Este o muncă de patru ani și n-ar trebui să considerăm o întâmplare că anul acesta a venit și avizul de la Digi Competition, pe Consiliul Concurenței, că este un ajutor de stat în condițiile legii, a declarat senatorul Dragoș Benea, liderul PSD Bacău.
Eu am mai spus și când eram președintele Consiliului Județean, și din postura de senator că Aeroportul Bacău nu poate accesa fonduri europene atâta timp cât nu vine acest aviz de la Digi Competition. Deși am început documentația în 2014-2015, abia în mai 2018 a venit aprobarea. Asta înseamnă că Aeroportul Bacău și pista se vor moderniza din fonduri europene. Vorbim de peste 40 de milioane de euro și e o investiție importantă care va crește capacitatea portantă, va crește, probabil, și numărul de destinații.
Poate ar trebui să înțelegem că noi, băcăunii, pe marile proiecte – Aeroport, șoseaua de centură, autostrada Bacău-Brașov – ar trebui să avem consens și să nu mai semnăm moțiuni de cenzură împotriva ministrului Transportului din Bacău doar dintr-un orgoliu protesc, din punctul meu de vedere. Am mai spus, marile proiecte ale Bacăului abia acum au ajuns pe masa Guvernului și primesc finanțare, iar acest lucru trebuie constatat.
Dacă tot am vorbit atâția ani că trebuie să ne punem de acord pe anumite obiective trebuie să suprindem că suntem în etapa în care acestea sunt legate de Ministerul Transporturilor și de deputatul Lucian Șova. E bine să nu mai mergem cu motocicleta până la București ca să milităm pentru autostrăzi care nu se vor face niciodată. E bine să milităm în Parlament și în ocazii publice pentru varianta est-vest care este cea ieftină, cea mai fezabilă, cea mai ușor de realizat.”
Pista din Bacău va avea o lungime de 2.500 m și o lățime de 80 m. Valoarea eligibilă a proiectului este de 162.393.675 de lei, din care 121.795.256 de lei vor fi asigurați de UE prin Programul Operațional Infrastructură Mare, sumă ce reprezintă 75 la sută din total. Guvernul României va acoperi 37.350.545 de lei (23%), CJ Bacău 3.247.873 de lei (2%).
Un microbuz de pasageri care plecase dinjudețul Bacau spre Anglia s-a răsturnat, vineri seară, pe autostrada A1, în judeţul Alba.
În microbuz pe lângă şoferul de 27 se aflau şapte persoane, dintre care trei au suferit răni uşoare. Unul dintre pasagerii răniţi a ajuns la spital pentru îngrijiri suplimentare.
Accidentul s-a petrecut în jurul orei 22 în apropierea localităţii Cunţa din judeţul Alba. Microbuzul pornise din judeţul Bacău şi transporta şapte persoane care mergeau în Anglia la muncă, informează Antena 3.
La un moment dat şoferul a pierdut controlul volanului şi s-a răsturnat pe şosea. Acesta transporta pe o platformă şi un autoturism care a ajuns pe marginea drumului.
Un bărbat dispărut joi după-amiază, când se afla cu prietenii la pescuit, la Băile Tuşnad, fiind căutat de echipaje de intervenţie timp de mai multe ore, a fost găsit de poliţişti la domiciliul său, în judeţul Bacău, unde a plecat fără să anunţe pe cineva.
Bărbatul, de 65 de ani, este din comuna Agăş, judeţul Bacău şi se afla la Băile Tuşnad împreună cu trei prieteni, cu care venise să pescuiască pe malul Oltului.
La un moment dat, el nu a mai fost văzut de prietenii săi, care au început să îl caute, fără succes.
La câteva ore de la dispariţie, aceştia au sunat la numărul de urgenţă 112 şi mai multe echipe mixte de poliţişti, pompieri, salvamontişti şi jandarmi au pornit în căutarea bărbatului.
Misiunea a fost îngreunată de faptul că era întuneric, iar în zonă umblau urşi, echipele fiind retrase de pe teren în jurul orei 22.00.