joi, 25 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1894

Directorul DSP Bacău și-a înaintat demisia. „În loc să ne facem treaba, suntem ținuți în ședințe”

Alin Năstasă, directorul Direcției de Sănătate Publică Bacău, și-a depus demisia.

Acesta era la conducerea instituției din luna decembrie 2018, venind prin transfer de la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Bacău, unde ocupa funcția de comisar șef.

Atribuțiile de director DSP Bacău au fost preluate de dr. Dana Marcu, șef serviciu în cadrul direcției.

„În cadrul Direcțiilor de Sănătate Publică este o mică armată de oameni care de o lună și jumătate este la datorie permanent, zi și noapte, în fiecare zi din săptămâna, împreună cu tot ceea ce înseamnă sistem medical. Suntem nevoiți să coordonăm activitatea medicală și nu este un lucru deloc ușor.

Situația este foarte sensibilă, iar activitatea la nivel central nu este destul de coerentă! Dacă nu se dispun măsuri ferme care să ajute la limitarea răspândirii acestui tip de coronavirus, acești oameni nu pot fi coordonați eficient iar riscul de a claca este cât se poate de real.

De exemplu, joi, înainte de a-mi înainta demisia, am fost nevoit să particip la nu mai puțin de 7 ședințe și videoconferințe, pe parcursul unei singure zile, de cel puțin o oră fiecare! Practic, în loc să ne concentrăm pe ce aveam de făcut, am stat țintuiți în scaune.

Între timp s-au mai așezat puțin lucrurile, dar lipsa unor decizii ferme și asumate la nivel gurvernamental lipsește în continuare și, din păcate, îngreunează destul de mult activitatea.

Prin acestă decizie, am vrut să trag un semnal de alarmă pentru modul în care Guvernul alege să acționeze, precum și pentru felul în care este coordonată strategic activitatea. Practic, instituția a fost încărcată cu tot felul de sarcini din toate părțile iar acest lucru s-a resimțit ca o imensă presiune pe fiecare dintre noi.

Nu ne plângem, dar toate au fost aruncate în brațele noastre fără avea și o strategie coerentă. Eu unul sunt mândru de colegii mei, pentru că indiferent de greutățile puse pe umerii noștri, am găsit soluții și am luat decizii eficiente pentru a face față pandemiei”, spune Alin Năstasă.

„Demisia mea nu are un termen pentru că ea nu a însemnat un gest de fugă, ci un semnal de alarmă prin care guvernanții să înțeleagă că lucrurile nu pot continua așa, avem nevoie de coerență, de fermitate și de asumare. Ramân în echipă până când acestă situație o să treacă. Este o situație de criză majoră și nu aș putea niciodată să plec știind că încă mai pot fi de ajutor.

Dar nu așa! Avem nevoie să fim cât se poate de eficienți pentru a trece cu bine peste asta. Singurii care acționează în teren sunt secretarul de stat Arafat și ministrul Costache, restul par că funcționează doar în sistem electoral. De fapt, pe toți cei care muncesc și duc greul în această perioadă nu o să-i vedeți în poze, pentru că nu au timp!”, a mai spus el.

„Întotdeauna am încercat să fac ceea ce este corect, îmi asum pozitia și sper să producă și efectele așteptate! Cei care mă cunosc imi înțeleg demersul, cei care nu mă cunosc cu siguranță îl vor înțelege după ce va trece aceasta perioadă! Dacă va mai fi interes voi oferi mai multe detalii despre aceasta perioadă”, a declarat pentru Deșteptarea.ro Alin Năstasă.

„Domnul Năstasă a fotografiat corect improvizațiile unui guvern care acum 2-3 săptămâni încă se pregătea de alegeri anticipate sfidând pericolul COVID 19″, spune europarlamentarul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău. Șapte ședințe într-o zi , 7-8 ore pierdute pe zi arată că PNL și reprezentanții săi nu sunt pregătiți deloc de o criză ce se anunță de durată și cu costuri semnificative.

Nu poți în decursul aceleiași luni – martie- să anunți candidați la locale sau pentru anticipate și să fii și pregătit pentru ceea ce mulți au definit ca un război cu un adversar invizibil și tăcut”, a concluzionat Dragoș Benea.

De cealaltă parte, PNL îl acuză pe Năstasă de lașitate.

„Demisia directorului Direcției de Sănătate Publică Bacău, Alin Năstasă, membru cu vechi state de plată în PSD, în plină epidemie de coronavirus, este o demonstrație a fugii de responsabilitate, a sfidării de care social-democrații dau dovadă, indiferent de contextul social și economic în care ne aflăm.”, afirmă președintele PNL Bacău, Ionel Palăr.

„Nu este nicio pierdere! Ministerul Sănătății va găsi în câteva ore un înlocuitor profesionist, competent și capabil să se implice în epidemia de coronavirus. Dar sunt convins că acest comportament reprobabil al PSD, care vrea să transforme orice moment, orice suferință, în imagine și capital electoral, fără scrupule, cu cinism, va fi sancționat!”, a mai spus el.

Propunerea europarlamentarului Dragoș Benea: încheierea unui parteneriat între CJ și cele mai importante asociații & fundații umanitare

„Am propus președintelui Consiliului Județean Bacău, Sorin Brașoveanu, încheierea unui parteneriat pe următoarele 3-4 luni, între CJ și cele mai importante asociații & fundații umanitare, astfel încât bătrânii vulnerabili și singuri (cu vârsta 65+) din tot județul să primească îngrijire și asistență din partea acestor organizații, reunite în jurul Fundației de Sprijin Comunitar (FSC) Bacău.

Sute de voluntari și personal calificat de la FSC, Asociația „Lumina”, Crucea Roșie – Filiala Bacău și Asociația „Sfântul Voievod Ștefan cel Mare”, asociații cu licență în oferirea de asistență la domiciliu, vor avea grijă ca vârstnicii vulnerabili să aibă asigurate condiții rezonabile de trai, în această perioadă critică.

Lor li s-au alăturat alte 14 asociații și organizații umanitare din Bacău, gata să dea o neprețuită mână de ajutor. Ele au atât datele concrete privitoare la categoria vulnerabilă menționată, cât și „know-how”-ul pentru a interveni cu eficiență. Durata în timp a #parteneriatul va putea fi extinsă/restrânsă, în funcție de evoluția epidemiei coronavirus.

Parteneriatele și proiectele implementate #împreună cu FSC, în peste 20 de ani, s-au dovedit vitale pentru mii de vârstnici băcăuani. Tocmai de aceea, astăzi am donat, cu încredere, suma de 10.000 lei pentru a #susține Fundația de Sprijin Comunitar și parteneriatul ce va fi încheiat cu CJ Bacău.

Cred în implicarea și dedicarea oamenilor de la FSC. Ei sunt garanția că vârstnicii vulnerabili din Bacău vor fi ajutați și protejați ‼

VĂ ÎNDEMN să contribuiți cu toții, după posibilități, la susținerea parteneriatului menționat. Donații se pot face in conturile:

🇷🇴 RO06FNNB003602662753RO10 (în lei)
🇪🇺 RO82FNNB003602662753EU02 (în euro)

special destinate acestui parteneriat, deschise la Credit Europe Bank, pe numele Fundația de Sprijin Comunitar, Cod fiscal: 9626572.

Două persoane decedate din cauza coronavirusului

    Un număr de 433 de persoane au fost confirmate, până în prezent, cu noul coronavirus, în România, iar două persoane au decedat, a informat, duminică, Grupul de Comunicare Strategică.

    Dintre acestea, 64 au fost declarate vindecate şi externate – 47 la Timişoara, 11 la Bucureşti, 3 Craiova, una la Iaşi, 2 la Constanţa.

    De la ultima informare transmisă, au fost înregistrate alte 66 de noi cazuri de îmbolnăvire.

    Pacienţii nou confirmaţi cu infecţie au vârsta cuprinsă între 9 ani şi 74 de ani, a precizat GCS.

    722 de băcăuani, intrați în izolare, în ultimele 24 de ore

    • de ieri până azi, zece concitadini au intrat în carantină

    Cele mai recente date oficiale, privind evoluția situației la nivel de județ a problematicii noului coronavirus, indică existența a 125 de persoane intrate în carantină (față de 115 cu o zi în urmă), cu 10 mai mulți față de ziua precedentă.

    În plus, 2.524 se află în autoizolare și 554 figurau ieșite din izolare. În plus, disponibilul de paturi în spațiile de carantină era de 203.

    Descărcați Declarația pe propria răspundere și Adeverința care vă permit să ieșiți din casă după ora 22.00

      Conform Ordonanței Militare Nr. 2, între orele 22.00 – 06.00 circulația în afara locuinței e permisă doar pentru deplasarea în interese profesionale, pentru bunuri de bază, asistență medicală care nu se poate amâna, îngrijire copil ori deces, deplasări scurte în apropierea locuinței.

      Pentru verificarea motivelor de deplasare, persoanele sunt obligate să prezinte legitimația de serviciu sau declarații pe propria răspundere, care cuprind nume, data nașterii, adresa, motivul deplării.

      Fac excepție sistemul de ordine publică și securitate națională, guvernul, administrația prezidențială.

      Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

      Declarația pe propria răspundere poate fi scrisă de mână sau scoasă la imprimantă.

      Descărcați modelul de declarație pe propria răspundere și adeverința de la angajator.

      Declaratie-Si-Adeverinta (.pdf)

      Cu schele la geam

        Primăvara timpurie, cu vreme caldă, i-a determinat pe mulți locatari să pună bani, mână de la mână, pentru a-și renova și izola fațadele blocurilor.

        Acum, într-o situație fără precedent, multe dintre schelele ridicate au rămas pustii.

        Nici vremea rea care se anunță, nu le vine în ajutor, pentru a finaliza lucrările începute. Ne întrebam în urmă cu o lună, cum să-i aducem înapoi în țară, pe românii plecați. Să avem forță de muncă, bine prgătită.

        S-ar putea ca, după ce v-a trece această pandemie, mulți să nu mai dorească să plece, iar schelele de la geamuri să dispară.

        O casă a ars, azi noapte, la Săucești

        Un imobil a luat foc, azi noapte, în satul Schineni din comuna băcăuană Săucești.

        La fața locului au ajuns mai multe mașini de pompieri și o unitate SMURD.

        În urma incendiului au ars acoperișul casei, bunuri din casă și o fânărie.

        Cauza incendiului ar putea fi unscurt-circuit, însă problema este încă investigată.

        E.ON Energie România suspendă temporar activitatea magazinelor E.ON începând de luni, 23 martie

          Pentru că ne preocupă atât siguranța și sănătatea clienților și angajaților, cât și continuarea activității de furnizare și de relaționare cu clienții noștri, am luat o serie de măsuri menite să asigure distanțarea socială, în scopul limitării răspândirii virusului COVID-19. În acest sens, E.ON Energie România a luat decizia de a suspenda temporar activitatea magazinelor E.ON (Centre de Relații Clienți) începând de luni, 23 martie a.c.

          Rămânem în continuare la dispoziția clienților noștri prin intermediul canalelor de comunicare alternative la care ne pot contacta oricând:

          Apelând Call Center-ul la numerele de telefon: 0800 800 900 sau 0800 800 366 unde asistentul virtual Ioana oferă, simplu și rapid, informaţii utile legate de facturile de gaz/electricitate, 24/7. Totodată, consultanții E.ON pot prelua apeluri și oferi informații și soluții de luni până vineri între orele 08.00-20.00;

          Prin email la serviciiclienti@eon-romania.ro

          Prin contul E.ON Myline se pot efectua direct operațiuni legate de contul personal; Clienții care nu au un cont Myline îl pot activa pe eon.ro/myline

          Cum și de ce să ne ferim de fenomenul “fake news”?

          Cum se face că eu stau în casă – în vederea reducerii posibilității de infectare cu noul coronavirus și, implicit, de multiplicare a numărului de cazuri la nivel local și național – iar toți domnii și doamnele în vârstă se plimbă nestingheriți pe străzile Bacăului, și nu numai?

          Declarată de Organizația Mondială a Sănătății ”pandemie”, criza care a cuprins mapamondul escaladează pe zi ce trece. Și, profitând de această situație, din ce în ce mai multe site-uri “no-name” aleg sa își facă o campanie de marketing. Sunt sigură că foarte mulți dintre noi ne informăm, încă, de pe toate site-urile de socializare care ne sunt la îndemână. Și ne apare chiar pe prima pagină o știre de actualitate care atinge teme ce ne stârnesc curiozitatea. Personal, de când s-au închis școlile, am stat numai în casă, uitându-mă la știri și citind diverse lucruri. Printre sursele cu date oficiale, au apărut și destul de multe informații, legate de covid-19, care erau, paradoxal, menite să dezinformeze, la care mulți naivi dau share, considerând că împărtășesc o informație complet necesară. Ținând cont că populația este din ce în ce mai vulnerabilă la astfel de știri și că panica s-a instalat pretutindeni, aceste site-uri profită tocmai pentru a obține trafic și audiență. și pentru a declanșa o stare de agitație.

          Cum putem să depistăm și să ne ferim de astfel de “fake news”-uri, și cât de important este să facem asta? Importanța acestor acțiuni este dată tocmai de cele spuse mai sus. Stăm liniștiți pe canapea, uitându-ne pe Facebook, unde dăm nas în nas cu un site din străfundurile obscure ale internetului, care ne anunță ca de mâine trebuie sa mâncăm 10 lămâi și să stăm la soare, pentru a evita infectarea cu noul coronavirus. E actual, trezește interes și pare foarte real, având chiar ”intenții bune”. Dar avem declarația unui medic? Cunoaștem autorul? Am găsit aceeași informație citată de mai multe surse credibile? La aceste câteva lucruri trebuie să fim atenți, mai ales în această perioadă.

          Trebuie să ne informăm din surse verificate și de la experți, iar asta însemnând de fapt să fim mult mai responsabili. Trebuie să stăm cât se poate de mult în casă, puțin ironic acum, dacă stăm să ne gândim, să ne umplem cât de mult putem timpul cu activități productive (excludem, deci, statul constant în pat și vizionarea continuă a serialelor), să filtrăm cât de mult putem știrile palpitante ce apar pe news-feed (urmărind pașii de mai sus, și căutând, poate mai adânc decât oricând, ”adevărul”), trebuie să mâncăm sănătos, că prea mult stat degeaba nu face bine, și, nu în ultimul rând, să (ne) dezinfectăm. Iar împreună cu sticluța de gel antibacterian, să stăm liniștiți, să nu ne panicăm inutil, să facem lucruri interesante, de care n-am avut timp până acum, și să evităm toate locurile aglomerate, reducând cât de mult posibil întâlnirile cu alți oameni.
          Mai în glumă, mai în serios, situația se agravează, și trebuie sa învățăm să ne protejăm, atât de un nedorit virus, cât și de fake-news-urile care asaltează internetul și care au ca scop ori amuzamentul ori, în cele mai multe cazuri, dezinformarea și producerea de anxietate și agitație inutilă.

          Alexandra-Dimitria Bordeanu, clasa a IX-a, elevă la Colegiul Național ”Gheorghe Vrănceanu” și la Cercul de Jurnalism al Palatului Copiilor Bacău

          Serendipity

          Acum câțiva ani, colocviile de dimineață ale Festivalului Național de Teatru se petreceau într-un spațiu extrem de plăcut, de primitor, la o cafenea/ceainărie din București, numită Serendipity. Nu știam cuvântul, care suna melodios, senin, nu știam ce înseamnă, dar am făcut cercetări și am aflat că e greu de tradus, dar că se referă la descoperiri neașteptate, la surprize plăcute. Și că originea lui s-ar găsi într-un frumos basm cu niște prințese persane care, în joacă, fără să-și propună nimic, că doar la rangul lor social nu trebuiau să facă vreo treabă anume, descopereau, prin hazard, niște lucruri uluitoare. Ce ți-e și cu hazardul ăsta! Se cunoaște faptul că unele descoperiri epocale, cum ar fi legea gravitației, penicilina, insulina, chinina, s-au făcut în mod absolut întâmplător.

          Mi-amintesc apoi că am văzut o comedie romantică încântătoare, despre rolul destinului în dragoste, cu titlul de „Serendipity” (cu John Cusack și Kate Beckinsale) și că, într-una din scrierile sale, mereu surprinzătorul savant care a fost Solomon Marcus se opreşte şi asupra termenului de serendipitate, ca întâmplare neașteptată. O face avansând ideea că există, probabil, o solidaritate între diferitele secrete ale naturii, iar noi nu aveam decât să ne bucurăm, să ne lăsăm fermecaţi şi amuzaţi de profunzimea spectacolului care ne înglobează. Chiar dacă spectacolul lumii este uneori teribil de neliniștitor, de trist, încrederea în resursele umanității, speranța în bine și umorul nu trebuie să ne părăsească.

          Pentru că, locul principal al umorului ar trebui să fie nu în zona divertismentului, ci în aceea a culturii, el făcând casă bună cu ludicul şi cu artisticul. „Fără umor (apud Solomon Marcus), cunoaşterea, înţelegerea lumii, a propriei noastre persoane, rămân infirme. Umorul contribuie esenţial la starea noastră de sănătate psiho-somatică. Gradul de bogăţie, de profunzime, de capacitate explicativă pe care îl are umorul depinde esenţial de nivelul nostru de cultură: umorul nu e atât în lucruri, cât la cel care le foloseşte”.

          Așa cum soarta unei glume, a unei povești stă, nu atât în gura care o spune, cât în urechea care o ascultă. Iar umorul, și asta ar fi bine să știm, ca să nu confundăm lucrurile, să facem diferențele necesare și să distingem nuanțele, este de mai multe feluri. Există umor popular, sevos, unul grosier, de periferie, și altul intelectual, subtil, cu accent livresc. Apoi un umor negru, macabru „de spânzurătoare”, unul sarcastic, cinic sau unul binevoitor, empatic etc. Așa cum și râsul este de mai multe feluri, el având, în cele mai multe cazuri, o funcție terapeutică. Râsul este specific uman și ne salvează în situațiile în care am putea să ne lăsm copleșiți de gânduri întunecate, de disperare.

          Mă țin departe de panicarzi, de indivizii în permanență nemulțumiți, clevetitori, care au un soi de umor agresiv și coroziv, total dezagreabil, răutatea, invidia, acreala și îngustimea lor de spirit fiind evidente. Îmi place umorul benign, tonic, simpatic, care topește tensiunile și alungă stările sumbre, apăsătoare (urăsc să-mi fie frică de ceva), iar acum aștept o întâmplare fericită, ceva din zona lui serendipity, pentru că am mare nevoie de o infuzie de energie, ca să simt, ca în Cântecul lui Nichita, cum primăvara îmi țâșnește din tâmple și cum miresmele îmi dau un pumn în față.

          Primarul Cosmin Necula: în privința protejării bătrânilor, suntem cu un pas înaintea ordonanței militare

            Ordonanța militară emisă în această seară impune autorităților locale să sprijine persoanele vulnerabile peste 65 de ani și să minimizeze expunerea acestora în afara locuințelor.

            Ministrul Vela a relatat inclusiv dificultățile pe care aceștia le pot întâmpina cu privire la aprovizionare, asigurarea de alimente și mijloace de subzistență.

            „Noi suntem deja în proceduri pentru pregătirea a aproximativ 20.000 de pachete cu produse igienico-sanitare și alimentare pentru persoanele vârstnice.

            Mă bucur că nu am cedat zilele trecute și am reușit să obțin aprobarea Consiliului Local chiar dacă grupul consilierilor PSD s-a împotrivit și a zădărnicit aplicarea acestei decizii timp de două zile”, spune primarul municipiului Bacau, Cosmin Necula.

            „Chiar și așa, iată, în acest moment suntem cu un pas înainte și putem spune că am început deja aplicarea acestei prevederi a Ordonanței militare emise astăzi.

            Mai mult, în decursul ultimei săptămâni am desfășurat o amplă acțiune în cadrul căreia am început deja evaluarea persoanelor vârstnice singure. Acestea au primit un pachet cu produse pentru igiena și vor fi în continuare monitorizate pentru a li se asigura cele necesare la nevoie. Bineînțeles, acțiunea va continua pentru că trebuie să ajungem la toți cei care au nevoie de noi. Mulțumesc Bisericii Ortodoxe si Bisericii Catolice pentru colaborare”, a mai precizat edilul Bacăului.

            De săptămâna viitoare, alături de numărul de telefon 0234.984, vor fi alte 10 linii telefonice disponibile pentru toate persoanele vârstnice care au nevoie de ajutor în această perioadă dificilă.

            † DUMINICA a 4-a din Post

            Vindecarea orbului din naştere, adică evanghelia din duminica a IV-a din Postul Mare, ne relevează efortul lui Isus de a pătrunde în noi cu lumina sa. Cuvintele evangheliei descriu pe scurt o minune pe care Mântuitorul a săvârşit-o. În trecere fiind, ne spune evanghelistul, Isus a văzut un orb. Altădată în evanghelie cei neputincioşi sunt cei care vin la Isus şi îl roagă să fie ajutaţi. De data aceasta Isus se apropie singur de el şi îi redă vederea.
            Evanghelia de astăzi se centrează pe analogia şi opoziţia dintre orbirea fizică şi cea spirituală. Creştinii văd orbirea fizică din pasajul evanghelic ca pe o metaforă pentru orbirea spirituală care îi opreşte pe oameni să îl recunoască pe Isus şi să meargă la el. Astfel de episoade, de vindecări de orbi, mărturisesc puterea lui Isus nu doar de a vindeca orbul ochilor ci şi, mai presus de toate, orbul inimii.

            Indiciul pe care ni-l oferă evanghelistul pentru a citi pasajul evanghelic pe cele două nivele, fizic şi spiritual, se găseşte la final: „Isus a zis: Am venit în lumea aceasta ca să fac judecată pentru ca cei ce nu văd să vadă, iar cei care văd să devină orbi”.
            Cuvintele tocmai spuse de Isus nu sunt valide doar pentru farisei, ci şi pentru oamenii zilelor noastre. Pentru a învăţa de la Isus trebuie mai întâi să admitem că suntem ignoranţi, pentru a fi vindecaţi trebuie mai întâi să recunoaştem că suntem orbi, pentru a fi iertaţi trebuie să ne mărturisim păcatele.

            Nu ştiu dacă bucuria orbului vindecat a fost mai mare decât durerea de a constata că lumea este oarbă, că este siluit să dea mărturie falsă împotriva evidenţei, împotriva bunătăţii, dreptăţii, adevărului şi carităţii divine! Oamenii văd şi totuşi caută să se convingă că evidenţa îi înşală. Când era orb îl compătimeau ei; acum el vede răutatea din inimile lor şi trebuie să-i compătimească el pe dânşii.

            Cristos ne-a vorbit despre o lumină, dar o lumină care nu trebuie ascunsă sub obroc, ci care trebuie să fie aşezată în candelabru pentru a lumina pe cei care sunt în casă; o lumină care trebuie să ne servească nu numai nouă, dar şi celorlalţi locuitori ai pământului care încă nu cred. Să recunoaştem astăzi că suntem orbi spiritual şi să ne rugăm: „Doamne, fă-mă să văd!”

            Pr. Richardo-Dominic Baciu, Biserica Romano-Catolică „Sfântul Nicolae” Bacău

            Duminica Sfintei Cruci

            Duminica a treia din Sfântul şi Marele Post al Paştelui este numită şi Duminica Sfintei Cruci. A fost rânduită de Biserică la mijlocul Postului Mare pentru a-i întări duhovniceşte pe credincioşi în urcuşul lor spiritual spre Înviere. Asumarea Crucii de către fiecare dintre noi înseamnă recunoaşterea propriilor neputinţe, dar şi constatarea că avem mare nevoie de ajutorul lui Dumnezeu şi aşa înţelegem mai bine ceea ce Mântuitorul Iisus Hristos ne spune în Evanghelie „fără de Mine nu puteţi face nimic” (Ioan 15,5), dar şi cuvintele Sfântului Apostol Pavel care zice „toate le pot întru Hristos, Cel care mă întăreşte”( Filipeni 4,13 ).

            Evanghelia din duminica Sfintei Cruci ne arată că Domnul Hristos, cel milostiv, cel răstignit şi înviat trebuie să devină centrul vieţii noastre, iar prezenţa iubirii Lui milostive în viaţa noastră transformă suferinţa în speranţă şi boala în vindecare.

            Biblia ne spune că în mijlocul Raiului se afla Pomul vieţii, dar Adam şi Eva nu au ajuns să se bucure de Pomul Vieţii pentru că nu au ascultat de Dumnezeu, nu au postit şi mai ales nu s-au pocăit cu smerenie după ce au greşit. Însă Domnul Iisus Hristos, prin ascultare de Dumnezeu Tatăl, prin postire, prin iubire şi iertarea greşelilor celor ce l-au umilit şi l-au răstignit, a biruit ispitele neascultării, a lăcomiei şi a slavei deşarte. Prin învierea Sa din morţi ne-a dăruit nouă oamenilor care suntem fii ai lui Dumnezeu Viaţa Veşnică din Împărăţia Cerurilor.

            Domnul Iisus Hristos, cel răstignit şi înviat a dăruit oamenilor Pomul Vieţii care este Sfânta Împărtăşanie. Această sfântă şi mare lucrare a Bisericii cuprinde în ea, în acelaşi timp, şi taina Crucii şi taina Învierii. Sfânta Cruce este pentru creştini steagul de biruinţă a lui Hristos, adică semnul iubirii Sale pentru noi, iubire care se manifestă şi în viaţa aceasta şi dincolo de moarte şi care ne aduce nouă mare bucurie. De aceea noi creştinii cântăm în biserici duminica „iată prin Cruce bucurie a venit la toată lumea”.

            În aceste vremuri grele, toate aceste încercări să ne apropie mai mult de Dumnezeu, să ne rugăm mai mult, să ne pară rău de vremea petrecută departe de Dumnezeu şi de greşelile noastre, să fim mai responsabili şi să săvârşim mai mult bine în jurul nostru. Nu lepădaţi credinţa, fiţi cu nădejde! Fiecare să-şi poarte crucea sa urmând lui Hristos şi aşa vom ajunge cu bine Sărbătoarea Sfintelor Paşti. Lumina Harului Sfântului Duh să pătrundă tainic în sufletul omului credincios şi în viaţa sa, ca fiecare dintre noi să simţim bucuria chemării şi a prezenţei lui Hristos în jurul nostru.

            Pr. Radu Grigoraș, Parohia Măgura, Bacău

            Declarația Ministrului de Interne. Citiți Ordonanța Militară Numărul 2

            Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, şi secretarii de stat Bogdan Despescu şi Raed Arafat au susținut o declaraţie de presă la sediul MAI.

            A fost prezentată Ordonanța militară nr. 2 prin care se stabilesc noi măsuri pentru combaterea epidemiei de coronavirus.

            Între acestea:

            – se suspendă temporar activitatea în cabinetele de medicină dentară. Se permit intervențiile de urgență

            – se suspendă activitățile de comercializare cu amănuntul a produselor în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici. Este vorba de mall-uri. Se aplică începând de duminică, ora 22:00.

            – circulația în afara locuinței se efectuează cu respectarea măsurilor de prevenire a epidemiei și evitarea formării grupurilor mai mari de trei persoane.

            Între orele 6.00 – 22.00 se recomandă ca circulația să se efectueze doar pentru: deplasarea în interese profesionale, pentru bunuri de bază, asistență medicală care nu se poate amâna, îngrijire copil ori deces, deplasări scurte în apropierea locuinței.

            Între orele 22.00 – 6.00, circulația în afara locuinței e permisă doar pentru motivele recomandate mai sus. Pentru verificarea motivelor de deplasare, persoanele sunt obligate să prezinte legitimația de serviciu sau declarații pe propria răspundere, care cuprind nume, data nașterii, adresa, motivul deplării. Fac excepție sistemul de ordine publică și securitate națională, guvernul, administrația prezidențială. Se aplică din 22 martie ora 22:00.

            – Se interzice intrarea în România a cetățenilor străini și apatrizi.

            – Persoanele izolate care părăsesc locul în care au fost plasate fără aprobarea autorităților sunt considerate persoane cu risc crescut de contagiozitate și sunt conduse de forțele de ordine și plasate direct în carantină sub pază. Persoanele carantinate care părăsesc locația fără aprobare sunt carantinate pentru o nouă perioadă de 14 zile.
            Măsurile nu exonerează persoanele de răspundere contravențională sau penală. Se aplică imediat cu data publicării ordonanței în MO.

             – Se pot oficia acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, cununii, înmormântări), la care pot participa maximum 8 persoane, cât și împărtășirea credincioșilor bolnavi la domiciliul acestora”.

            – Autoritățile administrației publice locale au obligația să identifice și să țină evidența persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, și să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuințelor.

             

             

            ORDONANȚA MILITARĂ
            nr. 2 din 21.03.2020

            privind măsuri de prevenire a răspândire a COVID-19

            Având în vedere dispozițiile art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare,
            Ținând seama de evaluarea realizată de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, aprobată prin Hotărârea nr. 13 din 21.03.2020,
            În temeiul art. 4 alin. (2) și (4) din Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct. 3 -5 din anexa nr. 2 la același decret și al art. 20 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare,

            Ministrul afacerilor interne emite următoarea

            Ordonanță militară

            Art.1. – (1) Se suspendă temporar activitatea în cabinetele de medicină dentară.
            (2) Prin excepție, sunt permise intervențiile stomatologice de urgență.
            (3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

            Art. 2. – (1) Se suspendă temporar activitățile de comercializare cu amănuntul, a produselor și serviciilor, în centrele comerciale în care-și desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, cu excepția vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice și a serviciilor de curățătorie.
            (2) Prin centru comercial se înțelege „structura de vânzare cu suprafața medie sau mare în care se desfășoară activități de comercializare cu amănuntul de produse, servicii de piaţă şi de alimentaţie publică, ce utilizează o infrastructură comună şi utilităţi adecvate”, astfel cum este reglementat în anexa la Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
            (3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

            Art. 3. – (1) Circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei se efectuează numai cu respectarea măsurilor generale de prevenire a răspândirii COVID-19 și evitarea formării oricărui grup de persoane.
            (2) Prin formarea unui grup de persoane se înțelege alăturarea unui număr mai mare de 3 persoane care nu locuiesc împreună.

            Art. 4. – În intervalul orar 06.00 – 22.00, se recomandă ca circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei să se efectueze numai pentru următoarele motive:
            a) deplasarea în interes profesional, inclusiv deplasarea între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale, atunci când activitatea profesională este esențială și nu poate fi amânată sau desfășurată de la distanță;
            b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
            c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
            d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
            e) deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor și nevoile animalelor de companie/domestice.

            Art. 5. – (1) În intervalul orar 22.00 – 06.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la art. 4.
            (2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.
            (3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
            (4) Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă nume și prenume, data nașterii, adresa locuinței/ gospodăriei/ locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.
            (5) Măsura se aplică începând cu data de 23 martie 2020, ora 22.00, ora României.

            Art. 6. – (1) Se interzice intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini și apatrizilor, cu excepția situației în care aceștia tranzitează teritoriul României, pe culoare de tranzit, organizate prin înțelegeri cu statele vecine.
            (2) Prin excepție, este permisă intrarea pe teritoriul României a cetățenilor străini și apatrizilor care fac parte din următoarele categorii:
            a) sunt membri de familie ai cetățenilor români;
            b) sunt membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European ori ai Confederației Elvețiene, cu rezidență în România;
            c) sunt persoane care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un document echivalent permisului de ședere eliberat de autoritățile române potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori un document echivalent acestora emis de autoritățile altor state, potrivit dreptului Uniunii Europene;
            d) sunt persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de ședere sau un alt document echivalent;
            e) este personal diplomatic sau consular, personal al organizațiilor internaționale, personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;
            f) sunt pasageri în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției consulare;
            g) sunt pasageri care călătoresc din motive imperative (medicale sau familiale);
            h) sunt persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive umanitare.
            (3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

            Art. 7. – (1) Persoanele izolate la domiciliu, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt considerate persoane cu risc crescut de contagiozitate și sunt conduse de forțele de ordine publică și plasate în carantină instituționalizată, sub pază.
            (2) Persoanele carantinate, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt carantinate pentru o nouă perioadă de 14 zile.
            (3) Măsurile dispuse potrivit alin.(1) și (2) nu exonerează persoanele de răspunderea contravențională sau penală.
            (4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            Art. 8. – (1) Autoritățile administrației publice locale au obligația să identifice și să țină evidența persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, și să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuințelor.
            (2) Evidențele se actualizează și se raportează săptămânal la centrul județean/ al municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.
            (3) Comitetele locale, județene și al municipiului București pentru situații de urgență identifică modalități de sprijin pentru persoanele prevăzute la alin.(1).
            (4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            Art. 9. – (1) Ordonanța militară nr.1/2020 privind unele măsuri de primă urgență, care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.219 din 18 martie 2020, se completează după cum urmează:
            1. La articolul 2 se introduc două noi alineate, alin.(2) și (3), cu următorul cuprins:
            „(2) Se pot oficia slujbe în lăcașurile de cult, de către slujitorii bisericești/religioși, fără accesul publicului, slujbele putând fi transmise în mass-media sau online.
            (3) Se pot oficia acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, cununii, înmormântări), la care pot participa maximum 8 persoane, cât și împărtășirea credincioșilor bolnavi la domiciliul acestora”.

            2. După alineatul (2) al articolului 4, se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:
            „(3) Prevederile alin.(1) și (2) se aplică și conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4t”.

            3. După alineatul (2) al articolului 5 se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:
            „(3) Alte excepții de la interdicția prevăzută la alin.(1) se stabilesc prin ordin al ministrului sănătății.”
            (2) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            Art. 10. – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:
            a) Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția locală, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.1 și 2;
            b) Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art. 3, 5 și 7;
            c) Poliția de Frontieră Română, pentru măsura prevăzută la art. 6.
            (2) Nerespectarea măsurilor de primă urgență prevăzute la art.1 – 7 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.
            (3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

            Art. 11. – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
            (2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

            Numărul bolnavilor de coronavirus, trecut la secret de autorități

              Prefecții județelor nu mai au voie să faca publice numărul bolnavilor de coronavirus, numărul testelor efectuate și nici care este starea de sănătate a populației, conform unei adrese semnate de secretarul de stat Gheorghe Sorescu.

              Începând de astăzi, toate aceste informații vor fi oferite doar de Grupul de Comunicare Strategică.

              Comunicarea oficială se face, de vineri, o singura data pe zi, la ora 13.00, când se anunță cifrele la nivel național, fără defalcarea pe județe.

              Prefectul de Bacău, Liviu Miroșeanu, nici nu a confirma, nici nu a infirmat primirea acestei adrese. El a declarat doar „Veți primi în continuare toate informațiile de care aveți nevoie”.

              „Trăim într-o societate deschisă, în plină epocă a internetului și a tehnologiilor IT, în care un guvern cu adevărat responsabil n-ar avea nimic de ascuns. Transparența ar trebui să fie cuvântul său de ordine”, spune europarlamentarul Dragoș Benea.

              „Faptul că prefecții PNL nu mai au voie să ofere informații despre situația din județe a epidemiei coronavirus arată că guvernul liberal are ceva de ascuns: propria incompetență și neputință, lipsa de pregătire evidentă în gestionarea crizei.

              Să nu uităm că, la începutul lui martie – când noi, social-democrații, ne-am amânat congresul – guvernul PNL și prefecții săi liberali se pregăteau de alegeri anticipate, nu de combaterea COVID19, despre ale cărui evoluție și răspândire accelerată se știa încă din noiembrie – decembrie 2019.

              La acel moment și după, prefectul PNL al Bacăului se transformase în impresar de primari, nu într-un factor administrativ responsabil.

              În urmă cu nici două săptămâni, într-un comunicat dat presei, apoliticul PNL de la Prefectură identifica 4 vindecați de coronavirus, despre a căror boală nimeni nu a știut nimic!

              De asemenea, când am solicitat instituirea stării de alertă în județ, ni s-a comunicat lapidar că aceasta nu se impune, pentru ca în decurs de câteva zile să fie declarată stare de urgență pe teritoriul național, o măsură și mai dură decât ce solicitasem noi.

              Toate aceste lucruri arată că liberalii acționează pe principii de heirupism și pompierism, fără să aibă nici cea mai vagă idee cu privire la ce surprize le va oferi ziua de mâine”, a concusionat Dragoș Benea.

              Sfaturile Poliției Rutiere

                Avand in vedere prognoza meteo, recomandăm ca luminile de întâlnire să fie aprinse ziua pe toate categoriile de drumuri. Atenţie deosebită necesită şi sistemul de ventilaţie-dezaburire al parbrizului şi lunetei maşinii, elemente care trebuie să funcţioneze foarte bine.

                Evitaţi să acţionaţi brusc frâna şi mecanismele de direcţie, întrucât puteţi derapa foarte uşor! Folosiţi cu precădere frâna de motor. Pe porţiunile acoperite cu polei nu trebuie să viraţi şi să frânaţi în acelaşi timp!

                Nu efectuaţi depăşiri riscante!

                Circulaţi cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara lor când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă. Șoferii începători trebuie să evite, pe cât posibil, conducerea autovehiculului pe timp de noapte sau pe distanţe mari, dată fiind experienţa redusă şi riscul implicării în evenimente rutiere.

                De asemenea, pentru protecţia autovehiculului, poliţiştii vă recomandă ca atunci când vă parcaţi autoturismul să închideţi geamurile şi să vă asiguraţi apoi că l-aţi încuiat.

                Când aţi pornit maşina pentru a se încălzi, nu vă îndepărtaţi de ea. Nu o lăsaţi pornită şi neasigurată nici atunci când o părăsiţi timp de câteva momente pentru a face cumpărături mărunte sau în incinta staţiilor de alimentare.

                Operatorii de transport ce deţin autovehicule cu masă mai mare de 3,5 tone, au obligaţia legală, de a monta pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, pe perioadele și pe drumurile stabilite.

                În permanență, prin intermediul Centrului INFOTRAFIC din cadrul I.G.P.R., puteți să fiți informaţi cu privire la condiţiile de trafic rutier şi eventualele rute ocolitoare.

                Autoritățile recomandă, totuși, evitarea deplasărilor, având în vedere epidemia de coronavirus.

                Cum se lucrează cu Registrul Comerțului în condiții de COVID-19

                Experții contabili și contabilii autorizați pot transmite, pentru clienții lor, cererile de înregistrare în registrul comerțului și documentele aferente, în baza împuternicirilor sub semnătură privată emise de aceștia, exclusiv prin mijloace electronice.

                Măsura a fost anunțată de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pentru perioada în care este instituită Starea de urgență în România.

                În același context, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale pot să se adreseze și birourilor de asistență din primării pentru transmiterea tot numai în format electronic a cererilor de înregistrare în registrul comerțului.

                Pentru prevenirea COVID-19, în sediul Oficiului Registrului Comerțului (ORC) de pe lângă Tribunalul Bacău se interzice accesul persoanelor pentru care autoritățile au dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la expirarea duratei acestora, a celor care au călătorit în ultimele 14 zile prin una dintre zonele de risc și a celor care au intrat în contact cu o persoană diagnosticată/monitorizată pentru posibilă infecție cauzată de coronavirus.

                Lista regiunilor și localităților din zonele roșie și galbenă cu transmitere a COVID-19 este afișată la intrarea ORC Bacău, la ghișeele de lucru cu publicul, pe pagina de internet a ONRC, www.onrc.ro, și pe ecranele care rulează în zonele de lucru cu publicul.

                La loc comanda! Declarațiile fiscale trebuie depuse până la 25 martie

                Ministerul Finanțelor Publice anunță că renunță la propunerea de amânare a depunerii documentelor fiscale, motivând că au fost adoptate mai multe măsuri pentru susținerea mediului de afaceri.

                Și asta la doar câteva zile de la declarația ministrului Finanțelor, Sorin Cîțu, pin care anunța mutarea, până la data de 25 aprilie 2020, a termenului final de depunere a situațiilor fiscale.

                Prin urmare, termenul de depunere a declaraţiilor fiscale rămâne 25 martie. Totuşi, Finanţele transmit firmelor că, dacă au întârzieri, vor benefia de toată „toată deschiderea și indulgența”.

                Peste 1.800 de băcăuani, aflați în izolare

                  În prima parte a zilei, situația la nivel de județ în problematica noului coronavirus, indica un număr total de 1.802 de persoane aflate în izolare, dintre care 115 erau în carantină.

                  Din fericire, rămân tot doar 2 persoane la care a fost confirmată infectarea cu Covid – 19 și niciun deces înregistrat.

                  În plus, numărul paturilor disponibile în centrele de carantină era de 220.

                  Spitalul Județean de Urgență Bacău va amenaja un laborator pentru testare COVID-19

                  Aici vor fi montate un aparat de testare Real-Time PCR și echipamente conexe, ce se vor achiziționa de spital, cu finanțare din partea Consiliului Județean, valoarea acestora fiind de peste 100.000 euro. Acestea au fost deja comandate, urmând să fie livrate din Polonia, în perioada următoare, în funcție și de timpii de staționare în punctele vamale.

                  „Am comandat aparatul încă de la începutul săptămânii, miercuri am evaluat lucrarea și joi deja ne-am apucat de treabă. Lucrările vor fi deosebite, trebuie un mediu foarte izolat, cu filtre speciale, cu uși speciale. De aceea vorbim de o complexitate a lucrării și de exigențe de protecție, pentru că laboratorul va avea un grad sporit de securitate biologică. Toată această amenajare costă peste 150.000 euro, pe care îi avem, în mare parte, din donații. Sunt 50.000 de euro de la Grupul Agricola, 30.000 de euro de la Simba Invest, 20.000 de euro de la SIF Moldova și 10.000 de euro la băcăuanul Corneliu Bălan, bani care deja au fost donați. Mai sunt promisiuni de donații în bani și de la alți agenți economici”, a declarat Adrian Popa, managerul Spitalului Județean de Urgență Bacău.

                  Date fiind condițiile de amenajare, laboratorul va fi operaționalizat abia la finalul lunii aprilie. Aici se vor face testări COVID-19, iar după ce va trece epidemia de coronavirus, aparatul va fi folosit în continuare pentru testări virusologice.

                  Europarlamentarul Dragoș Benea se implică personal în toată această lucrare. Acesta a mai anunțat, pe pagina sa de facebook, că spitalul va dispune, totodată, și de o sursă independentă de alimentare cu apă.

                  „Lucrările la acest obiectiv sunt pe final. Rezerva de apă a Spitalului Județean de Urgență va avea un rezervor nou, de 500 mc, și stație nouă de epurare. Împreună cu sursele de apă deja existente, această unitate medicală va avea o autonomie la alimentarea cu apă de peste 2 săptămâni, în cazul producerii de avarii la nivelul municipiului Bacău. Este un proiect pe care l-am prins în bugetul Consiliului Județean din 2016, cu o valoare totală de peste 2 milioane euro. Rezerva de apă a SJU este, din păcate, un alt proiect care a stat mai mult timp în proceduri și contestații, decât în lucrarea propriu-zisă. Va fi pusă în funcțiune tot la sfârșitul lunii aprilie”, a precizat Dragoș Benea.

                  Pregătiri intense, la stadionul „Letea”

                    Autoritățile locale și județene au vizitat baza sportivă „Constantin Anghelache”, (cunoscut drept stadionul„Letea”), aflată sub tutela Primăriei și a Consiliului Local, unde a fost amenajat spațiul destinat carantinării pe durata pandemiei de coronavirus.

                    „Am participat la această acțiune pentru că trebuie să ne pregătim și pentru cel mai rău scenariu posibil, care înseamnă momentul în care toate locurile disponibile pentru tratarea pacienților cu coronavirus s-au epuizat”, a declarat prefectul Liviu Miroșeanu.

                    Rămâne ca specialiștii Direcției de Sănătate Publică să stabilească, împreună cu autoritățile locale, circuitele medicale și obținerea autorizațiilor de funcționare. Reamintim că, zilele trecute, CSM Bacău a eliberat birourile, cantina, sălile de lupte, terenurile de fotbal și cantonamentul, care vor avea o utilitate specifică pe durata pandemiei de COVID-19. În plus, au fost făcute lucrări de modernizare a instalațiilor sanitare de la sala de lupte și amenajări de contaniere modulare pe terenul cu iarbă sintetică.