Ridicare de stacheta
Editia 2011 a Campionatului National de karting a ajuns la final. Ultima etapa a competitiei interne, gazduita week-end-ul trecut, de circuitul bacauan "Selena Motor Sport", a confirmat avântul claselor mici, in frunte cu Mini, lider detasat in ceea ce priveste numarul de participanti. De remarcat si saltul facut de clasa KF3, care s-a prezentat la runda finala cu opt piloti, doi dintre acestia venind din Ucraina. "Putem vorbi despre un sezon reusit, dar nu exista indoiala ca e loc si de mai bine. Fiind constituiti acum in Federatia Româna de Karting, suntem convinsi ca anul viitor vom ridica stacheta campionatului", a declarat directorul sportiv al FRK, Calin Herascu.
Ponta, in fata lui Tariceanu
In ultima etapa a Nationalelor, clasele mici nu au oferit surprize care sa bulverseze ierarhiile stabilite in cele cinci runde precedente. La Pufo, Andrei Ponta s-a impus detasat in ambele manse, aparându-si astfel titlul de campion cucerit anul trecut. Un alt pilot cu aspiratii la podium inca, Mihai Tariceanu a avut in schimb nesansa unei defectiuni tehnice, care l-a constrâns sa abandoneze duminica, dupa ce in cursa de sâmbata se clasase al treilea. La National 60, Leo Borlovan a confirmat, la rândul sau asteptarile, trecând primul linia de sosire in ambele manse si fiind urmat indewaproape, de fiecare data, de pilotul Selenei Motor Sport, Misa Paskar.
Alt campion, aceeasi scoala
In absenta campionului mondial Denis Marcu, clasa Mini a fost dominata de un alt pilot lansat de Selena Motor Sport: Petrut Florescu. Acesta a câstigat detasat ambele curse ale etapei bacauane si si-a adjudecat, pentru al doilea an, titlul national. In spatele lui Florescu s-au pozitionat Andrei Vaida si Alexandra Marinescu, randamentul acesteia din urma fiind conditionat de o problema medicala. La KF3, George Pintea a avut câstig de cauza in fata ucrainenului Dmitri Klibanski, in timp ce la KZ2, clasa care a contat pe un numar redus de piloti (4), invingatorul ambelor manse si, implicit, al etapei, a fost Eduard Birloiu.
Controverse la KF2
O situatie controversata a prezentat clasa KF2, care l-a incununat drept campion national pe David Dugaesescu. Cu titlul in buzunar inca de runda precedenta, Dugaesescu s-a lasat depasit in ultima mansa de ceilalti piloti, comportament care nu a fost nici pe placul organizatorilor, si nici al adversarilor. "Acest caz va fi analizat de Comitetul de Disciplina", au anuntat sefii FRK. "Locul 1 ocupat de mine nu are nicio valoare in situatia data", a marturisit, cu mult fair-play, invingatorul de etapa, Calin Tariceanu. Dugaesescu s-a aparat insa, motivând ca nu a fost vorba de o lipsa de sportivitate. "L-am lovit fara intentie pe Roberto Arcarese si, pentru a nu se isca discutii, m-am gândit ca ar fi mai bine sa termin ultimul. Sincer, n-am vrut sa supar pe nimeni", a spus campionul clasei KF2.
Dan Sion
Doru Sechelariu: "Curse interesante, piloti buni"
Fostul campion national si sud-est european la karting, Doru Sechelariu a tinut sa asiste la ultima etapa a sezonului intern. "Am vazut curse interesante si piloti buni, de viitor, in special la clasele mici. Apreciez calitatile lui Andrei Ponta, imi place cum conduce si Mihai Tariceanu si cred ca ei isi pot construi o cariera frumoasa in acest sport", a declarat Doru Sechelariu, care a acordat in schimb o bila neagra claselor mari: "Din pacate, constat cu regret ca numarul pilotilor scade constant la clase precum KF2 sau KZ2 ceea ce nu e deloc un semn incurajator pentru acest sport. Daca pe vremea când concuram eu erau cel putin zece piloti la o clasa, acum nu sunt nici jumatate". (D.S.)
Familie de campioni
Campionul national la clasa Pufo, Andrei Ponta a fost sustinut de tatal sau, Victor Ponta, la ultima etapa desfasurata pe circuitul "Selena Motor Sport". El insusi pilot de raliu, Ponta senior a marturisit ca sta ca pe ace atunci când concureaza fiul sau: "Am emotii mari, de ce sa nu recunosc? Din fericire, si satisfactiile sunt pe masura, Andrei fiind un pilot talentat, care a reusit sa se impuna in competitia nationala la categoria sa de vârsta. De curând, Andrei a intrat si in circuitul international, participând la o cursa in Italia. Acolo, gradul de dificultate este mult mai ridicat, insa acest gen de concurenta e cât se poate de benefic; iti arata unde te afli". Andrei Ponta a declarat ca ultima etapa a competitiei interne nu a fost dificila sub nicio forma: "Lucrurile au decurs asa cum mi-am dorit. Am câstigat ambele curse fara prea mari batai de cap". (D.S.)















