Drumurile noastre, toate…
Marea Asfaltare initiata de municipalitatea bacauana nu putea ocoli clientela politica transpartinica. Daca grosul contractelor a fost adjudecat de societatea Bitunova SRL, la contractele suplimentare s-a infiltrat Luconsa BM SRL din Galati. Firma apartine afaceristului Constantin Bojian care, intre 2005 si 2007, a detinut functia de administrator special al societatii Drumuri si Poduri SA Vrancea, aflata sub administrarea Consiliului Judetean condus de social-democratul Marian Oprisan.
Dupa o jumatate de an in care strazile principale ale municipiului Bacau au aratat ca dupa razboi, Primaria s-a apucat sa cosmetizeze infrastructura rutiera a orasului in ceea ce edili au numit pompos "Marea Asfaltare". Pe 26 mai 2010, conform anuntului de atribuire, societatea Bitunova SRL a câstigat contractul de "executare a covoarelor bituminoase foarte subtiri la rece", in valoare de 4,76 milioane RON (peste 47 miliarde lei vechi). Contractul viza asfaltarea arterelor principale ale municipiului Bacau, precum si a zonei centrale a orasului.
Potrivit documentelor de inmatriculare de la Registrul Comertului, societatea câstigatoare a avut mai multe puncte de lucru in tara printre care si unul in…Bacau, pe strada Izvoare nr.117, in baza unui contract de comodat datând din 24 noiembrie 2005. Comodatul a expirat dupa 1 an, firma mutându-se din municipiu.
Firma din Galati
Contractul initial, in suma de peste 47 de miliarde lei a fost suplimentat la inceputul lunii septembrie cu suma de 906 mii RON (peste 9 miliarde lei). Cauza achizitiei suplimentare de lucrari, asa cum reiese din motivatia formulata de serviciul achizitii publice din Primarie, este ca "dupa executia lucrarilor de frezare a suprafetelor carosabile, s-a constatat ca degradarile din stratul de uzura si de baza sunt mai mari si mai in profunzime decât cele estimate".
Alti bani, alta distractie. Beneficiarul "suplimentului" de 9 miliarde a fost tot Bitunova SRL, dar de aceasta data in asociere cu o firma galateana: Luconsa BM SRL. Proprietarul societatii este Constantin Bojian, afacerist care in 2005 a fost numit in functia de administrator special al societatii Drumuri si Poduri SA, apartinând Consiliului Judetean Vrancea. La data respectiva, presa vrânceana a facut un imens tapaj pe seama numirii in functie a lui Bojian care avea legaturi cu un alt constructor cu greutate ce dorea sa se implice in privatizarea firmei detinute de CJ Vrancea: Vega 93 SRL Galati.
Dupa doi ani de administratie speciala, Bojian a renuntat, in noiembrie 2007, la functia detinuta in societatea Drumuri si Poduri Vrancea, fiind inlocuit cu un alt Oprisan, Ioan Oprisan, o simpla coincidenta de nume cu seful Consiliului Judetean, Marian. Retragerea din pozitia de administrator special a lui Bojian a coincis cu revenirea acestuia in societatea Luconsa BM, infiintata de afacerist in ianuarie 2004, si cu iesirea Vega 93 SRL din schema privatizarii Drumuri si Poduri SA Vrancea. Potrivit presei vrâncene, Vega avea datorii importante catre Drumuri si Poduri SA, laolalta cu alta firma galateana, Citadina 98 SA, in actionariatul careia apare aceeasi… Vega 93 Galati.
Practic, au sugerat la data respectiva jurnalistii vrânceni, cu mâna administratorului special Bojian, firma de constructii galateana abonata la contracte publice, si-a stins datoriile catre Drumuri si Poduri mimând intentia de a privatiza societatea detinuta de CJ Vrancea.
Lucreaza pe Trotus
Vega lucreaza de zor si in judetul Bacau. Societatea galateana a câstigat in ianuarie 2010 un contract de peste 284 milioane RON (aprox. 70 de milioane euro) privind regularizarea râului Trotus. De asemenea, tot de la Directia Apelor Siret, Vega s-a mai procopsit cu un contract, amenajarea râului Moldova, in suma de 10,4 milioane RON.
200 de miliarde pe gropi
La inceputul anului, strazile din municipiu – in cea mai mare parte a lor – erau pline de gropi. Procedeul folosit de municipalitate la asfaltarea lor, in 2009, fusese aceeasi turnare la rece a covoarelor bituminoase subtiri. In numai un an, asfaltul a cedat, lucru vizibil de altfel si pe arterele proaspat reabilitate de municipalitate. Aici asfaltul nu depaseste grosimea de 3-5 cm, iar suprafata este deja denivelata din cauza traficului tot mai intens. Anul trecut, Primaria a inclus 14 strazi in planul de reabilitare a infrastructurii rutiere. La data respectiva, Ionut Tomescu, purtatorul de cuvânt al Primariei, aprecia ca municipalitatea ar fi cheltuit 200 de miliarde lei vechi pentru refacerea strazilor. “In anul 2009, investitiile in infrastructura rutiera din municipiul Bacau au insumat peste 200 de miliarde de lei vechi, concretizati in modernizarea in proportie de 90% a 14 strazi din cartierele periferice, amenajarea a patru sensuri giratorii si reparatii si reparatii curente pentru strazile asfaltate, precum si pentru trotuare, alei, parcari si marcaje rutiere”, afirma acesta.















