23 aprilie 2024
ActualitateErasmus la „Coandă”

Erasmus la „Coandă”

Suntem bucuroşi că un nou proiect Erasmus plus KA122 al Liceului Teoretic „Henri Coandă” din Bacău a fost aprobat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale. Proiectul nostru, “Discover the joy of learning – DISconnect to REconnect!” (Descoperă plăcerea de a învăţa – Deconectează-te pentru a te reconecta! ), a obţinut un grant în valoare de 42270 euro de la Uniunea Europeană. Cu această sumă, 15 profesori din şcoală vor avea şansa să participle la cursuri de formare europene, prin care vor dobândi competenţele necesare creşterii calităţii actului educaţional şi a atractivităţii şcolii. Instituția noastră de învățământ a fost mereu preocupată să găsească soluții pentru a face mai atractiv demersul didactic și pentru a stimula capacitatea socio-emoţională a elevilor, ținând cont de specificul formabililor noștri.

Peste 70% dintre elevii liceului provin din așezările rurale ale județului Bacău. Cei mai mulţi fac naveta, ceea ce înseamnă că, în principiu, ei ies dincasă la ora 6, pentru a se reveni în jurul orei 17, ceea ce presupune mult efort și timp risipit. Peste oboseala navetei se suprapun frământările și transformările specifice adolescenței, astfel că apar probleme legate de încrederea în sine, dar şi în viitor. Unii au o stimă de sine scăzută, nu știu cum să-și folosească eficient resursele de care dispun,cum să-și conștientizeze propriile gânduri, emoții, sentimente,motivații și cum să le canalizeze pentru a avea un parcurs școlar ascendent.

Cadrele didactice au fost dornice să găsească acele mijloace/metode/instrumente prin intermediul cărora să-i ajute pe formabili să se cunoască, să se descopere, să se valorizeze obiectiv, să-și activeze potenţialul interior pentru a obține succesul școlar, să le formeze abilități și competențe care să-i ajute să-și depășească condiția și vulnerabilitățile, pentru ca în final, să evite excluderea socială.



În anul şcolar 2017-2018, înainte de pandemie, instituţia noastră a mai beneficiat de un grant de la UE pentru un proiect Erasmus+, care s-a axat pe utilizarea creativă a noilor tehnologii în procesul de predare-evaluare şi modalităţi de accesare a diverselor platforme educaţionale, ceea ce a făcut ca orele online de pe platforma şcolii să se desfăşoare cu succes încă din prima perioadă pandemică. Prin competențele dobândite de beneficiarii formărilor europene Erasmus plus, iar prin diseminare, aproape toți profesorii școlii, au reușit să implementeze mijloacele moderne și metodele activ-participative de predare-evaluare, reuşind să demonstrăm astfel eficienţa acestor formări europene, imediat după încheierea proiectului!

Însă, după doi ani de predare preponderent în online, nu au întârziat să apară şi efectele negative, simţite atât în rândul cadrelor didactice, cât şi al elevilor sau chiar al părinţilor. De aceea, ne propunem, de această dată, deconectarea de la device-uri ori, pe cât posibil, folosirea lor cu măsură, tocmai pentru a ne reconecta social şi afectiv cu cei din jur.
Prin noul proiect Erasmus plus, instituția noastră dorește ca profesorii să dobândească noi competențe și concepte-cheie (dezvoltarea gândirii pozitive, creșterea nivelului de bună dispoziție și a stării de bine, dezvoltarea inteligenței emoționale și sociale, îmbunătățirea abilităților sociale etc), în context european, de la specialiști în educație, care au implementat aceste metode și au obținut deja rezultate remarcabile. Prin exploatarea noilor cunoștințe atât la activitățile curriculare, cât și extracurriculare, ne dorim să convertim vulnerabilitățile elevilor noştri, în oportunități, prin reducerea stresului și anxietății din clasă, îmbunătățirea concentrării, atenției și interesului pentru studiu, creșterea stimei de sine, autocunoașterea și încrederea în sine, creșterea nivelului de toleranță și autocontrolul, precum și stimularea curiozității tipice vârstei adolescentine. Acest tip de programe ale Uniunii Europene urmăreşte modernizarea şi internaţionalizarea educației, a formării profesionale și a lucrului cu tinerii.

Aşadar, vom continua să accesăm şi să aplicăm pentru noi proiecte, în beneficiul tuturor factorilor implicaţi în optimizarea demersului didactic! Echipa desemnată de director, prof. Bortoș Monica, să scrie proiectul și să aplice pentru grant a fost formată din profesorii: Tatiana Nămoloșanu, Alis Mocanu și Claudia Negulescu.
Prof. Alis Mocanu

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri