16 mai 2024
ActualitateCozile umilintei la E.ON

Cozile umilintei la E.ON

Sute de bacauani ne-au semnalat in aceste zile nemultumirea legata de faptul ca asteapta ore intregi la ghiseele E.ON pentru a semna contractele de furnizare a gazelor. Acestia au primit prin posta notificari de la companie prin care sunt somati sa se prezinte in 15 zile la Centrul Relatii Clienti pentru a semna contractele de furnizare a gazelor. „Eu am contract incheiat cu ei in 2009. Printre altele, intr-un articol se arata ca acest contract are valabilitate pe durata nedeterminata. Acum, sunt nevoit sa stau la o coada cu o suta de persoane inaintea mea. Este ceva de necrezut”, ne-a povestit unul dintre clientii companiei care a mers marti sa-si ia un bon de ordine. Toti clientii care au primit notificari prin posta acum sunt cei care nu s-au conformat unei alte informari primite de la E.ON inca din 2009, când au fost invitati sa-si reinnoiasca contractele de furnizare a gazelor, in acord cu modificarile din legislatie, informeaza compania.

Se poate si altfel?

„Aceasta situatie s-a suprapus peste operatiunile derulate in mod obisnuit la Centrul de relatii cu Clientii”, explica purtatorul de cuvânt al companiei, Corneliu Zait. Pentru a evita cozile si aglomeratia, compania informeaza ca sunt si alte modalitati de a rezolva aceasta problema, respectiv, „prin telefon 0801/000939, 0801/000366 pentru apeluri in reteaua Romtelecom, 0265/200366, 0235/305555 pentru apeluri din orice retea, prin email la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax la numarul 0265/200367, sau prin posta, la OP1, CP10 Târgu-Mures”. Altfel spus, in cazul celor care trebuie sa-si reinnoiasca contractele, exista varianta de a solicita companiei sa trimita prin posta contractul, care trebuie completat si semnat de client si ulterior retransmis, prin posta. Toate detalii pot fi obtinute de la operatorii care trebuie sa raspunda la numerele de telefon sus-mentionate.
Numai in ultima luna, la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor au sosit 4 reclamatii privind furnizarea gazelor si alte 3 in legatura cu furnizarea energiei electrice.



„Problemele reclamate sunt la facturare, puterea calorica a gazelor, procedura de citire a contoarelor si chiar debransarile. Reclamatiile la adresa companiei sunt destul de frecvente si vom lua masuri sa discutam cu responsabilii companiei”, a declarat Alin Nastasa, directorul Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Bacau.

Clientii sunt nemultumiti si de faptul ca facturile emise sunt mult prea complicate, iar cele de estimare sunt mult prea mari, comparativ cu indexul afisat la aparate. O modalitate de a scapa de socul facturilor enorme, de regularizare, este optiunea pentru sitemul de autocitire a contorului. Formalitatile de trecere la acest sistem se fac la sediul E.On, de pe strada Stefan cel Mare, unde titularul de contract trebuie sa se prezinte cu actul de identitate. Ulterior, autocitirea se face pâna pe data de 12 a fiecarei luni, iar raportarea indexului se face ori pe cale electronica, ori telefonic. Angajatii E.On vor verifica in continuare, o data la trei luni, daca s-au facut corect raportarile, iar daca sunt diferente se aplica regularizari, in plus sau in minus. Daca si citirile au fost oneste, regularizarile nu se simt in buzunar ca atunci când sunt facute de catre E.On, care ia in calcul la regularizare un consum previzionat pe baza celui inregistrat in anul precedent.

Calea electronica de lucru cu E.On este cea mai facila. Avantajul este ca se evita cozile de la sediul E.On sau deplasarea la un automat de plata, dar dezavantajul este ca destul de putina lume are acces la Internet sau se poate adapta la cerintele paginii de internet. Adresa paginii este https://myline-eon.ro/administration, unde fiecare consumator isi inregistreaza punctul de consum pe baza datelor de pe o factura oarecare (de electricitate sau de gaze), indeferent câte puncte de consum are si in ce zona a tarii se afla acestea. Informatiile sunt protejate de o parola stabilita de utilizator, iar din fata calculatorului se pot citi facturile detaliate si se pot face platile direct de pe un card de debit sau de credit, fara plata niciunui comision, in conditii de siguranta.
Ovidiu Pauliuc
Andreea Gavrila

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri