marți, 23 decembrie 2025

Consumatorii bacauani, nemultumiti pe buna dreptate

Bacauanii sunt din ce in ce mai nemultumiti de serviciile de care beneficiaza. In luna iulie 2010 Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Bacau a primit peste 120 de reclamatii din partea cetatenilor. Cele mai mari probleme le ridica societatile de prestari servicii. Comisarii au intocmit numai in aceasta luna aproximativ 194 de procese verbale de constatare si contraventie.

Atunci cand vine vorba de serviciile de care beneficiaza, consumatorii bacauani sunt extrem de nemultumiti. In luna iulie a acestui an, la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Bacau au fost depuse 127 de reclamatii venite din partea cetatenilor, 95% dintre acestea fiind justificate. Cea mai mare pondere o au reclamatiile care vizeaza societatile de prestari servicii, respectiv 100 de sesizari. 21 de plangeri se refera la bunurile nealimentare si alte 6 petitii se refera la bunuri alimentare. Agentii economici cel mai des reclamati sunt cei de telefonie, televiziune prin cablu si furmizorul de energie electrica. “In urma reclamatiilor pe care le-am primit in luna iulie a acestui an, reprezentantii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului au incheiat 194 de procese verbale de constatare si contravenetie, fiind aplicate amenzi in valoare totala de aproximativ 115.000 de lei”, a declarat Toader Fratila, comisar sef adjunct al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Bacau.
In ceea ce priveste societatile de telefonie si televiziune prin cablu, consumatorii bacauani sunt nemultumiti fie de taxa de mentenanta pe care o solicita furnizorul, de proasta calitate a serviciilor, fie de imposibilitatea clientilor de a rezilia contractul, conform legii 161/2010. In topul reclamatiilor se afla societatea de furnizare a energiei electrice. Bacauanii sunt nemultumiti de calitatea serviciilor oferite de E.ON Electrica. Penele de curent nejustificate sunt din ce in ce mai frecvente atat in municipiul Bacau cat si in comunele invecinate. Din cauza fluctuatiilor de tensiune multe aparate electrocasnice ale bacauanilor au fost distruse. Societatea furnizoare de energie electrica este acuzata de cetateni si pentru modalitatea de facturare a consumului, care s-a dovedit de cele mai multe ori a fi eronata. Amenzile pe care E.ON Electrica le primeste din partea Comisariatului Judetean de Protectie a Consumatorilor par sa nu-i sperie pe reprezentantii societatii. Dovada? Numai in primele doua luni ale anului 2010 CJPC Bacau a primit aproximativ 40 de reclamatii din partea bacauanilor care sunt nemultumiti de serviciile oferite de societatea de distributie. E.ON Electrica a fost sanctionata cu aproximativ 50.000 lei in urma acelor sesizari. Dintre cele 40 de reclamatii, 30 au fost solutionate in favoarea reclamantului. Locuitorii din comuna bacauana Nicolae Balcescu nu sunt multumiti de serviciile oferite de societate. Desi s-au plans de nenumarate ori societatii de furnizare, problemele nu s-au rezolvat. Mai mult, au fost nevoiti sa petreaca sarbatorile de iarna fara curent, la lumina lumanarilor.
Reprezentantii E.ON Moldova au motivat intreruperile de energie, aproape de fiecare data, prin cresterea numarului de consumatori, dar si prin deprecierea retelei de distributie (cabluri, transformatoare etc.). Investitiile sunt absolut necesare. Societatea E.ON a inceput un program de modernizare, dar care, nu acopera inca necesarul de investitii.

Sinziana Filimon


spot_img